Izera |
Autor |
Wiadomość |
czerwonyszlak
Dołączył: 05 Maj 2018 Posty: 96 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2020-08-07, 04:49
|
|
|
Izera ,Prom ,Trójmorze itp to wszystko pozostanie niespełnionym marzeniem.
Kaliber obecnie rządzących jest najmniejszy z możliwych.
W TVN nie strszono seniorów przymusową eutanzają w wypadku wygrania Andrzeja D.
Andrzeja T. słuchałem w latach 70 ,był mózgiem polskiego jazzu. |
|
|
|
 |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 287
|
Wysłany: 2020-08-09, 12:15
|
|
|
PatrykS napisał/a: | lookash_c napisał/a: | Pamiętaj, że to 2 mld rocznie... | A to nie było jednorazowe? |
nie |
|
|
|
 |
adam83
Dołączył: 12 Lis 2018 Posty: 162 Skąd: Mielec
|
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 1008 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2020-08-12, 10:35
|
|
|
czerwonyszlak napisał/a: | Produkcja aut elektrycznych nie jest za bardzo zyskowna. Po co powstaje" Polski Samochód Elektryczny" oto jest pytanie ,może ktoś zna odpowiedz |
Jakby nie była zyskowna żaden koncern by w to nie wchodził to po pierwsze a po drugie powstaje Polska marka dla przyszłych pokoleń a tu widzę myśli się tylko o swojej D....E.
Ta odpowiedź to : dla rozwoju polskiej marki i dużych zysków w przyszłości może warto zerknąć na sąsiadów jakie zyski daje jeden koncern do budżetu a kiedyś trzeba zacząć by były w przyszłości profity. Nie od razu Kraków zbudowano. Przecież nikt nie chcial się tym wcześniej zająć to więc lepiej późno niż wcale.
A produkcję seryjną można osiągnąć w bardzo krótkim czasie oby tylko finanse były. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1982 Skąd: Podkarpacie

|
Wysłany: 2020-08-12, 12:11
|
|
|
Jak na razie koncerny w to wchodzą, bo MUSZĄ. Sprzedaż elektryków to jedyny sposób żeby móc sprzedać spaliniaki i zmieścić się w limitach CO2.
Wiesz, że taki VW to najbardziej zadłużona firma na świecie? 192mld dolarów. Tak, o takich kwotach w ogóle rozmawiamy. O sprzedaży jedynie na rynku lokalnym możesz zapomnieć, bo Polacy nie mają takiej siły nabywczej, żeby temu sprostać. Konieczna jest ekspansja, głównie na rynek chiński (obecnie najlepiej rokujący jeśli chodzi o sprzedaż samochodów). Ale bez rozpoznawalnej marki i robiąc to tak jak dotychczas (tak samo zresztą jak w czasach malucha, poloneza i dużego fiata) to jedyne co robimy to zatrudniamy włochów żeby narysowali auto po czym prosimy niemców żeby je zbudowali. Nie jestem przekonany, czy to ma coś wspólnego z byciem naszą marką. Tak samo jak maluch czy duży fiat nie był naszą marką. Polonez zresztą też nie (mimo iż sama marka była nasza, to narysował go Włoch a zawieszenie, podzespoły i silniki pochodziły z fiata, rovera i citroena).
Ja bym baaardzo chętnie widział naszą narodową markę samochodową, ale to się średnio spina z punktu widzenia biznesowego. A gdy myślisz jaką to wspaniałą spuściznę zostawiasz przyszłym pokoleniom to uwzględnij też rosnące zadłużenie naszego kraju. Tak, nasz budżet już dzisiaj się nie spina i rośnie zadłużenie. Które to zadłużenie będą musiały spłacać nasze przyszłe pokolenia. Czyli efektywnie to przyszłe pokolenia sobie sfinansują ten projekt.
Swoją droga - jak na razie to koncerny się łączą a nie powstają nowe. Całkiem niedawno można było kupić na przykład opla. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-08-12, 12:25
|
|
|
Mielismy takie 5 minut wlasnej , wręcz prywatno/narodowej produkcji i to z "górnej półki"
Ale biznes to biznes .
Cytat: |
Niektórzy jednak żałują, że firma nie została w polskich rękach. Czy właścicielem firmy nie mógł zostać państwowy Polski Fundusz Rozwoju?
Nie byli zainteresowani przejęciem całości firmy.
Transakcja sprzedaży Solarisa ma wartość około 300 mln euro i zostanie sfinalizowana wczesną jesienią. Gdy do tego dojdzie, to wraz ze sprzedażą firmy Hiszpanom skończy się kolejne marzenie o silnej polskiej marce, która podbije światowe rynki.
(...)
A nawet państwo nie dysponuje wystarczającymi środkami, aby zapewnić rozwój całej gospodarce. I póki nie wyrwiemy się z tej pułapki, takie historie jak ta z Solarisem, będą się – niestety – powtarzać. |
Cytat: | "Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej:(,,,,) Spółka zatrudnia ponad 2,3 tys. osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach. Produkty firmy były wielokrotnie nagradzane za jakość i innowacyjność zarówno w Polsce, jak i w innych państwach (...).
Solaris nie jest już polską firmą i ma nowego wlasciciela, | ...Hiszpańska grupa CAF objęła 100 proc. udziałów
|
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3053 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-08-12, 21:26
|
|
|
Od pewnego czasu całkowicie w polskich rękach jest producent skuterów elektrycznych Vectrix.
Mimo że ona samym początku właścicielem była korporacja z USA oraz jeden z większych producentów ogniw/baterii ( GP Batteries) to po upadłości spowodowanej wycofaniem się japończyków w końcu całość znalazła się w rękach polskiej kadry zarządczej .
Sprzedają wciąz VX 1
http://www.shop.vectrixparts.com/pl/817.html
oraz VX2
http://www.shop.vectrixpa...vx-2?horizontal
Zaczynają tez powoli odbudowywać sieć sprzedaży ( również w PL) |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1982 Skąd: Podkarpacie

|
Wysłany: 2020-08-12, 21:33
|
|
|
Jesteś ogromnym optymistą. Wyprzedają to co im zostało, bez żadnej sensownej inwestycji i rozwoju. Wiem co mówię bo robiłem u nich już zamówienia i czasami okazywało się, że niektórych elementów już nie ma i nie będzie.
Zresztą ciężko się dziwić - nie wróżę sukcesów przy skuterze w cenie najtańszych samochodów elektrycznych (skoda citigo). |
|
|
|
 |
dsctom
Dołączył: 16 Sie 2016 Posty: 65 Skąd: Gdańśk
|
Wysłany: 2020-08-19, 10:21
|
|
|
pozostawiam do oceny ile polskiego w polskim samochodzie
 |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-08-19, 13:20
|
|
|
Zarówka oddaje poziom zawansowania ( Prezydenckie marzenie aby takie były w sklepach spełnili)
Sens:
Damy zrobić komuś , kiedyś , coś z czegoś , czymś ?
Ja rozumiem , to do TVP , do Ciemnego Narodu .. OK
Te "dzieło" propagandowe jak plakat za Stalina, też widzą ludzie z branży, a co gorsza ich dzieci , żona i rodzina .
No ale jeśli się kasę za te bzdury przynosi do domu ?? To można wybaczyć. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Yossarian
Nissan Leaf 2019

Dołączył: 05 Sty 2020 Posty: 15 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 2020-09-25, 11:42
|
|
|
To czy samochód powstanie czy nie, to decyzja polityczna. Jak będą pieniądze to bez problemu projekt jest do zrealizowania. Oczywiście o zyskach można myśleć tylko w perspektywie budowania marki. Jedno jest pewne. Przełom w motoryzacji polegający na przechodzeniu na napęd elektryczny, to jedyna możliwość wejścia na rynek w czasach globalizacji. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1982 Skąd: Podkarpacie

|
|
|
|
 |
electric
Dołączył: 19 Lip 2020 Posty: 42
|
Wysłany: 2020-12-26, 10:17
|
|
|
vwir napisał/a: | https://dziennikzachodni.pl/siedzialem-w-srodku-izery-w-pierwszym-polskim-samochodzie-elektrycznym-wrazenia-wnetrze-jest-przestronne/ga/c4-15347800/zd/47031762 |
Jeny jaki Ty mlody jestes vwir wyobrazalem sobie troche inaczej Ciebie |
|
|
|
 |
volttan
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 45
|
Wysłany: 2020-12-26, 14:14
|
|
|
ale to brzydkie, " jeżdżąca" kupa |
|
|
|
 |
|