SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Zoe Z.E.50 - mobilne EVSE 1-fazowe
Autor Wiadomość
c1vette 

Dołączył: 28 Lip 2020
Posty: 1
  Wysłany: 2020-07-28, 15:58   Renault Zoe Z.E.50 - mobilne EVSE 1-fazowe

Cześć,
Szukam mobilnego EVSE do ładowania Zoe Z.E.50 ze zwykłego gniazdka schuko lub typu green-up - koniecznie żeby była możliwość wyboru przynajmniej między 10 a 16A i moc do ok. 3,5 kWh (mocniejszy sprzęt nie jest mi potrzebny). Zależy mi na czymś zarówno trwałym jak i bezpiecznym dla auta i instalacji w domu, a mam wrażenie, że spora część oferowanych w PL ładowarek to noname z aliexpress i mam wobec tego mieszane odczucia. Jest coś co możecie polecić do tego wozu w korzystniejszej cenie niż u dealera?

Znalazłem m.in. takie:
1. Ładowarka blaupunkt - https://www.jula.pl/catal...-typu-2-008074/

2. https://www.milivolt.pl/p...0-16a-22-36-kw/

3. https://www.milivolt.pl/p...0-16a-22-36-kw/

W przypadku 2 i 3 b.d. na temat producenta, identyczne są na ali. Blaupunkt też praktycznie różni się jedynie kolorami i logiem od tych z ali. Jest szansa, że któraś z tych ładowarek będzie sensownym wyborem czy są może lepiej zwrócić uwagę na co innego?
Ewentualnie rozważyłbym jeszcze jakieś sprawdzone używki.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2966
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-28, 16:06   

Poszukaj EVSE marki KOPP.
Standardowo są one w wersji o regulowanym pradzie 6/8/10A czyli max 2,3kW.
Po zmianie softu ( dziękujemy PatrykS) można uzyskać więcej stopni regulacji pradu 6/8/10/12/16A czyli max do 3,7 kW.
Bywają na Allegro w bdb cenach
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-28, 17:07   

takie https://allegro.pl/oferta/ladowarka-bmw-i3-e-golf-i-inne-8622842756
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2966
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-28, 17:58   

Prawie.
Polecam bardziej wersje MK6 . Ma mocniejsze przekażniki
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-28, 20:13   

Przy 50 kWh baterii raczej bym celował w 11 kW z 3-fazy siły.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-07-29, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-28, 20:36   

A gdzie albo jak mozna to zaflashowac ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2966
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-28, 21:12   

U PatrykaS albo u mnie :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 734
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-28, 22:00   

Apolonia napisał/a:
Przy 50 kWh baterii raczej bym cował w 11 kW z 3-fazy siły.


Podłączam się do pytania o takie jak wymieniłeś, ale w cenie do 1500 zł max.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2966
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-28, 22:15   

To też może być KOPP w wersji MK6 . Ma dwa nie wykorzystane kanały w przekaźnikach ( o możliwości obciązenia styków do 20A . Patryk chyba nawet zrobił go w wersji 3f , chwlił sie na forum wraz ze zdjeciami .
Ja osobiście używam do 3f EVSE w formacie nieco większym czyli ROLEC ( którego da się upolowac na ebay w UK za śmieszne pieniądze w wersji 32A ) i zmienić stycznik z jednofazowego na 3f . I za małą kasę ma się coś naprawdę bdb .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2966
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-28, 22:15   

To też może być KOPP w wersji MK6 . Ma dwa nie wykorzystane kanały w przekaźnikach ( o możliwości obciązenia styków do 20A . Patryk chyba nawet zrobił go w wersji 3f , chwlił sie na forum wraz ze zdjeciami .
Ja osobiście używam do 3f EVSE w formacie nieco większym czyli ROLEC ( którego da się upolowac na ebay w UK za śmieszne pieniądze w wersji 32A ) i zmienić stycznik z jednofazowego na 3f . I za małą kasę ma się coś naprawdę bdb .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3638
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-29, 13:09   

jas_pik napisał/a:
którego da się upolowac na ebay w UK za śmieszne pieniądze w wersji 32A
Wersję 16A też można przeprogramować na 32A, przynajmniej te starsze z kontrolerem Rolec, nie Viridian.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-29, 13:24   

Cav napisał/a:
Podłączam się do pytania o takie jak wymieniłeś, ale w cenie do 1500 zł max.

Spełnia wymagania?
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-zencar-typ-2-11kw-na-gniazdo-silowe-16a-9525516764
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 734
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 06:23   

Apolonia napisał/a:
Cav napisał/a:
Podłączam się do pytania o takie jak wymieniłeś, ale w cenie do 1500 zł max.

Spełnia wymagania?
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-zencar-typ-2-11kw-na-gniazdo-silowe-16a-9525516764


Widziałem ją, ale to by było tylko dla Zoe.
Więc zastanawiam się, czy nie lepiej 1*32A, tak żeby dało się wykorzystać również do innych aut w przyszłości - czort wie jakie będą miały moce ładowarek.
Na teraz nie naładuję tym zbyt wielu aut, a evse 32A tak - a aż tak mi się w garażu nie będzie spieszyć.

Z drugiej strony - to może wymagać wymiany kabli w garażu - muszę się najpierw z elektrykiem na ogląd obecnych umówić.
Jak mam doprowadzony kabel siłowy, to może wyszłoby taniej 3*16A (gniazdka siły nie mam, więc i tak muszę założyć).
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-30, 06:32   

Przecież, to ładuje też jednofazowce, ale z polową z 7.2 kW.
Dlatego zawsze pisze, jak brać na przyszłość, to 32 A i takie
mam od 3 lat. Kupiłem od Czechów, do dziś nic nie staniały.
500 euro.
 
 
evston 
evston.com


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-07-30, 07:52   

Najlepsze do Zoe są EVSE 3 fazowe 22kW ale jak ktoś nie ma takiej mocy przyłącza lub nie chce wersji 22kW to 11kW też ma swoje zalety, jest lżejsze i bardziej poręczne ;) , ładowanie z gniazdka można realizować korzystając z adapterów.

Pod tym linkiem znajdują się EVSE 3 fazowe 11kW i 22kW
https://evston.com/pl/16-power

Dla wersji 22kW adaptery jak niżej:
https://evston.com/pl/akcesoria-i-adaptery/98-komplet-adapterow-cee-32a-do-schuko-i-cee-32a-do-cee-16a.html

Dla wersji 11kW adaptery jak niżej:
https://evston.com/pl/akcesoria-i-adaptery/97-komplet-adapterow-cee-16a-do-schuko-i-cee-16a-do-cee-32a.html

Dla członków forum oferujemy rabaty;)
_________________
evston.com
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-07-30, 13:22   

- ja zakupiłem ZenCar model A na 32A, trójfazowa.
- tylko moja ładowaka pokładowa ma max 11 kW.
- kiepski jest ten mały wyświetlacz, za to timer opóznienia do 6 godzin to dla mnie super, do taryfy nocnej.
- moja wersja ma zakresy: 32A, 10A, 16A, 20A, 24A, 32A i tak w kółko.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 734
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 16:05   

evston napisał/a:
Najlepsze do Zoe są EVSE 3 fazowe 22kW ale jak ktoś nie ma takiej mocy przyłącza lub nie chce wersji 22kW to 11kW też ma swoje zalety, jest lżejsze i bardziej poręczne ;) , ładowanie z gniazdka można realizować korzystając z adapterów.

Dla członków forum oferujemy rabaty;)


Ceny fajne, lepsze niż na aledrogo.
Na jakiego rzędu rabat można liczyć?
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-30, 16:05   

A te grube kable nie utrudniaja uzytkowania ?
Ja mam 11kW i mam 6,8,10,12,16A myslalem ze w tej 22kW tez tak bedzie.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 734
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 16:21   

Apolonia napisał/a:
Przecież, to ładuje też jednofazowce, ale z polową z 7.2 kW.
Dlatego zawsze pisze, jak brać na przyszłość, to 32 A i takie
mam od 3 lat.


Ale 3*32A?
Czy 11 kW, ale potrafiącą obsłużyć i 7,4 kW z jednej fazy?
Jaką konkretnie masz?
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-30, 17:03   

"Dlatego zawsze pisze, jak brać na przyszłość, to 32 A i takie
mam od 3 lat." 3x32A
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2966
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-30, 19:08   

Cav napisał/a:


Ale 3*32A?
=22kW

Cav napisał/a:
Czy 11 kW, ale potrafiącą obsłużyć i 7,4 kW z jednej fazy?

Nie, 11 kW na 3 f oznacza że na 1 fazie jest 3,6 kW i to jest max.
Kazdy 22kW da na jednej fazie do 7,4 kW
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-30, 19:30   

Apolonia napisał/a:
Przecież, to ładuje też jednofazowce, ale z polową z 7.2 kW.

Zawsze tak rozmawiasz?
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 734
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-31, 07:13   

Apolonia napisał/a:
Przecież, to ładuje też jednofazowce, ale z polową z 7.2 kW.
Dlatego zawsze pisze, jak brać na przyszłość, to 32 A


Elektryk był i rozbudowa instalacji nie wchodzi w rachubę, stwierdził że musiałbym wymienić całą i to już od skrzynki, bo na 3*32A to już kable zasilające dom są za cienkie.
Względnie poprowadzić osobny kabel od skrzynki do garażu.
Da się tak w ogóle, żeby ze skrzynki wychodziło od razu kilka kabli w różne miejsca na nieruchomości?

Tak czy tak robi się drogo, z 15 metrów wykopu i kabla, nowa tablica, zabezpieczenia, gniazda, plus całe okablowanie na nowo w garażu - wyjdzie lekko licząc ponad 2 tys.
Do tego ładowarka za drugie tyle....

W życiu tyle nie zaoszczędzę ładując się szybko w domu, zamiast odpłatnie na mkeście (w razie czego), zwłaszcza że ładowanie AC jest niezbyt drogie, nawet na greenwayu.

Czyli pewnie zostanę przy najtańszej ładowarce, która ma możliwość regulacji 10/16A....
Bo na obecnych kablach 1,5mm to pewnie nawet 16A nie powinienem ładować?

Są w ogóle regulowane ładowarki o takich mocach i cenach 500-700 zł?
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 734
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-31, 07:19   

Apolonia napisał/a:

takie https://allegro.pl/oferta/ladowarka-bmw-i3-e-golf-i-inne-8622842756


jas_pik napisał/a:
Prawie.
Polecam bardziej wersje MK6 . Ma mocniejsze przekażniki


A jak to rozpoznać na aukcji?
Ostatnio zmieniony przez Cav 2020-07-31, 07:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3638
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-31, 07:44   

Cav napisał/a:
A jak to rozpoznać na aukcji?
Naklejka z tyłu obudowy. Jak nie ma na zdjęciu to trzeba dopytać sprzedawcę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12