SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Domowa stacja 3 fazowa ładowania Renault ZOE
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-08, 15:11   Domowa stacja 3 fazowa ładowania Renault ZOE

Witam wszystkich użytkowników.

Zakupiłem Renault Zoe. Niestety razem z samochodem nie ma kabla 230V i zapewne go zakupię, ale tak sobie pomyślałem, że może zrobić sobie jednak 3fazową ładowarkę w domu - może być 16A tak żeby w kilka godzin naładować akumulatory.
Pytanie - gdzie kupić taką wtyczkę i czy ta stacja ładowania to tylko zwykłe gniazdko 3f czy cała elektronika?

Dziękuję za opdowiedź
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-08, 16:27   

iwi napisał/a:
Witam wszystkich użytkowników.
Witaj!

iwi napisał/a:
Pytanie - gdzie kupić taką wtyczkę i czy ta stacja ładowania to tylko zwykłe gniazdko 3f czy cała elektronika?
Cała elektronika. Najtaniej wg mnie jest kupić używaną stację jednofazową Rolec i przerobić na trójfazową - wymiana różnicówki i stycznika, koszt przeróbki 200-300zł, koszt stacji zależnie od szczęścia 500-1200zł.
Przykład używanej:
http://www.ebay.co.uk/itm/252887847598
Do tego będzie potrzebny kabel Type 2 -> Type 2 trójfazowy, taki do ładowania się ze stacji publicznych, np.:
http://www.ebay.co.uk/itm...4oAAOSwo4pYmGb8
A z którego roku to ZOE? Starsze miały ładowanie do 44kW, nowsze 22kW. Jakie masz przyłącze w domu? Znaczy ile amperów mają bezpieczniki przed licznikiem?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-08, 22:09   

Witaj. Dziękuję za szybką odpowiedź. Zoe jest z 2013 r sprowadzony z Francji.
co ciekawe objechalem pol Krakowa i nigdzie nie ma stacji ladowania kompatybilnej z ta wtyczka.
Zdjecie1
Zdjecie wtyczki od strony stacji ladowania
Zdjecie od strony Zoe

W domu mam 3x25A
 
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 295
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-06-08, 22:36   

To jest typ 3C, pasujące gniazdo znajdziesz tylko we Francji i Włoszech.

Trzeba kupić nowy kabel, a ten sprzedać na francuskim ebayu, albo przerobić.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-08, 23:05   

Ok. mysle ten kabel przerobić na typ2 3f a na 230 sobie dokupic.

gdzie mozna dostac takie gniazdo? jak sie nazywa to gniazdo pod typ 2 wyszukuje nie to co potrzeba i tych typów 2 jest kilka inne do Zoe a inne do Leafa. Czy warto przerabiać bo caly kabel na
Kabel 3fazowy
... widzialem za 600 zl,
w kablu jest 5 żył plus 2 cienkie. czy są jakieś schematy jak to jest połączone?

czy kabel od eup podejdzie np z tej aukcji?
kabel
Ostatnio zmieniony przez iwi 2017-06-08, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-08, 23:09   

iwi napisał/a:
Zoe jest z 2013 r sprowadzony z Francji.
Bateria na własność? 44kW możesz się ładować, tylko takie przyłącze trzeba znaleźć - 3 fazy 63A :-) Z reguły 22kW (3 fazy 32A) to max w publicznych stacjach. Bardzo mnie kręci ZOE tą szybką ładowarką pokładową, bo z każdego gniazda trójfazowego można w pełni skorzystać. Robię sobie przenośną stację ładowania i maksymalnie właśnie 44kW będzie miała, nie chciałbyś jej kiedyś przetestować? :-)

iwi napisał/a:
co ciekawe objechalem pol Krakowa i nigdzie nie ma stacji ladowania kompatybilnej z ta wtyczka.
Potwierdzam słowa drgin'a - to francuska wtyczka. Czy na kablu widzisz wydrukowane albo wytłoczone napisy 5G6 albo 5G10 albo 5x6mm2 albo 5x10mm2? Symboli z wtyczek też jestem ciekawy. Na podstawie tych danych możemy ocenić, czy opłaca się kabel przerabiać - wtyczka do niego to jakieś 300zł, mi się kiedyś udało zdobyć wtyczkę używaną za jakieś 150zł, ale to rzadkość.

iwi napisał/a:
W domu mam 3x25A
No to jak wszystko w domu powyłączasz to jakieś 17kW mógłbyś wyciągnąć - pełne naładowanie w jakieś 1,5 godziny, marzenie wielu z nas :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-08, 23:14   

na wtyczce nie ma żadnych napisów. Nie zależy mi też na super szybkim ładowaniu, dlatego 3x 16a mi wystarczy. Skąd masz schemat ładowarki? bo może też zlecę komuś zrobienie i wtedy ten kabel co mam zamontuję na stałe
 
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-08, 23:20   

Baterię mam w leasingu. Nie chciałem na własność
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-08, 23:23   

iwi napisał/a:
gdzie mozna dostac takie gniazdo?
Np. tu:
http://www.ebay.co.uk/itm...g-/322511642664
Ale jeszcze trzeba te styki zacisnąć na przewodach, ja prosiłem znajomego z branży instalatorskiej.

iwi napisał/a:
caly kabel na
Kabel 3fazowy
... widzialem za 600 zl,

Ten kabel jest jednofazowy, do tego 16A - całe 3,7kW mocy, szkoda czasu.

iwi napisał/a:
w kablu jest 5 żył plus 2 cienkie. czy są jakieś schematy jak to jest połączone?
Po rozebraniu wtyczek widać od środka symbole, łączymy te same po obu stronach ze sobą (np. L1 do L1, N do N, CP do CP itd.). Do PP od strony stacji ładowania łączymy rezystor, który drugim końcem podpięty jest pod uziemienie. W tej wtyczce francuskiej jest taki rezystor.

iwi napisał/a:
czy kabel od eup podejdzie np z tej aukcji?
kabel
Tak. Poniższy też można podłączyć do zwykłego gniazdka, a z siłowego wyciągnie 22kW:
https://www.e-station-sto...ng-station.html
Ja kombinuję coś podobnego, ale około 1000zł mnie części wyjdą.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-08, 23:27   

iwi napisał/a:
Skąd masz schemat ładowarki? bo może też zlecę komuś zrobienie i wtedy ten kabel co mam zamontuję na stałe
Tu można kupić kontroler (elektronika) i są schematy podłączenia:
https://ecoharmony.co.uk/collections/evse-protocol-controller/products/viridianev-free-epc?variant=11247831814
Ten kontroler jest regulowany, dzięki czemu ładowarka jest uniwersalna - po podłączeniu do zwykłego gniazdka ustawiamy ograniczenie na 16A, po podłączeniu do siłowego 32-amperowego ograniczamy do 32A. Kupiłem taki i działa.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-08, 23:40   

a czemu bieżesz tego za 64a nie 55 (tethered)

co do kabla to nie rozumiem skąd te ceny i po co ta cała elektronika skoro kabel składa sie z faza1, faza2, faza3, neutralny i uziemiający kabel to te grube i jakiś opornik za parę groszy.

Wracając do tego kabla co robisz to rozumiem, że chcesz zamontować normalne gniazdo siłowe 32 A w garażu i zrobić kabel z takiego gniazda na typ2 wykorzystując ten sterownik za 64 funty.
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2960
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2017-06-08, 23:56   

Ceny wymusiła UE ustanawiając jako standard opatentowany model wtczek typ2 na rzecz niemeickiej firmy. To samo dotyczy CSS .
A tanie wtyczki sa już dostępne na portlach aukcyjnych ( pewnie z Chin)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-09, 00:02   

A nie zastanawia Cie dlaczego firma sprzedaje kontroler za 64 funty a całą stację ładowania za 385 skoro stacja to tylko kontroler i różnicówka w obudowie. Może tam jeszcze coś dają tylko nie piszą co, a to musi być!

Co do wtyczki to jak jej szukać? ma jakąś nazwę poza typ2
bo tak sobie pomyślałem, że skoro mam dobry kabel 3f to tylko podmienię wtyczkę i będę miał dobry kabel,
na ali znalazłem ale jeszcze drożej
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2960
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2017-06-09, 00:06   

Na polskim portalu szukaj jako "wtyczka ładowania IEC 62196 "
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-09, 08:50   

iwi napisał/a:
a czemu bieżesz tego za 64a nie 55 (tethered)
Bo w swojej ładowarce przenośnej chcę mieć gniazdo, do którego będę podłączał kabel Type 2 -> Type 1, który i tak ze sobą wożę (do publicznych stacji).

iwi napisał/a:
co do kabla to nie rozumiem skąd te ceny i po co ta cała elektronika skoro kabel składa sie z faza1, faza2, faza3, neutralny i uziemiający kabel to te grube i jakiś opornik za parę groszy.
Kabel to faktycznie tylko druty i opornik, ale wpinasz go w stację z elektroniką, która zapewnia bezpieczeństwo ładowania - testuje połączenia i włącza zasilanie dopiero wtedy, gdy kabel jest poprawnie podłączony do samochodu.

iwi napisał/a:
Wracając do tego kabla co robisz to rozumiem, że chcesz zamontować normalne gniazdo siłowe 32 A w garażu i zrobić kabel z takiego gniazda na typ2 wykorzystując ten sterownik za 64 funty.
Mniej więcej - małą puszkę z wtyczką 3f z jednej strony i gniazdem Type 2 z drugiej. I nie tyle do garażu (bo tu mam stację z kablem - wygoda), co na trasę - gniazda 3f są na co drugiej stacji benzynowej, w prawie każdym hotelu i warsztacie.

iwi napisał/a:
A nie zastanawia Cie dlaczego firma sprzedaje kontroler za 64 funty a całą stację ładowania za 385 skoro stacja to tylko kontroler i różnicówka w obudowie. Może tam jeszcze coś dają tylko nie piszą co, a to musi być!
W stacji jest kontroler, różnicówka, stycznik, gniazdo Type 2, LEDy, parę kabelków, koszt wszystkiego jakieś 1000-1200zł. 400 funtów to jakieś 2000zł, w tym koszt obudowy, montażu i zarobek firmy.

jas_pik napisał/a:
Na polskim portalu szukaj jako "wtyczka ładowania IEC 62196 "
To bardzo dobra oferta wg mnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-09, 09:12   

jas_pik napisał/a:
Na polskim portalu szukaj jako "wtyczka ładowania IEC 62196 "


Niestety jest tylko żeńska. W sumie wolę kobiety ;) , ale w tym przypadku potrzebuję męskiej, która wchodzi do stacji ładowania. Na ebayu 79 funtów, tylko pewnie czas sprowadzenia będzie długi.
 
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-09, 09:16   

PatrykS napisał/a:
W stacji jest kontroler, różnicówka, stycznik, gniazdo Type 2, LEDy, parę kabelków, koszt wszystkiego jakieś 1000-1200zł..

Zamawiałeś już sobie te wszystkie rzeczy?

Te kontrolery różnią się tym że Tethered Version jest tylko 1F a Free cable version 3F, ale wśród Free cable są 2 wersje Solenoid Lock i Motor Lock - czym one się różnią?

Mogę Cię prosić o zestawienie co trzeba kupić, żeby sobie taką przejściówkę zrobić?
Instrukca sterownika
tutaj na 14 stronie jest schemacik na 230V ale nie ma nic na 3F?

Wracając do tego schematy z 14 strony to czy już go rozgryzłeś? RCBO to pewnie różnicówka
Contacter to zapewne stycznik i jeśli podłączę cewkę tego stycznika do P2 to będę miał 16A ładowanie, jeśli podłączę do P4 to będę miał 32A a jeśli do P6 to 63A?

Input current resistor - jaką ma wartość i jaka moc 0,25W czy większy?

Co to jest Hatch lock solenoid?

trochę to dziwne bo robiąc taki kabel od razu musimy ustawić gdzie podłączyć stycznik - chyba, że zrobić sobie przełącznik 3 pozycyjny i w zależności jak go ustawisz to taką moc ma dać. Tylko też to bez sensu bo wolę zrobić zamiast 1F 63A -> 3F 16A - co prawda to nie będzie tak mocne jak 63A ale za to wszędzie podejdzie.

Na stronie EVSE Kit Type 2
znalazłem taki KIT - Tylko trochę drogo wychodzi ten komplet
 
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-09, 12:40   

Rozmawiałem dzisiaj z elektronikiem na temat tego urządzenia i wychodzi na to że to jest tylko 1 fazowe urządzenie, ale doszliśmy do wniosku i pytanie co o tym myślicie
1. W kablu jest opornik, którym do stacji ładowania idzie informacja jaki to jest kabel
i teraz pytania - gdzie znaleźć normę, w której będzie napisane że dla kabla 1F 10A opornik ma być taki, dla 1F 16A inna, dla 3F jeszcze inny. W każdym razie stacja ładowania ma wiedzieć ile może wysłać przez kabel do samochodu.

2. W stacji jest jakiś opornik, który znowu podaje ile stacja może dać z siebie. Nieważne że kabel może przenieść 32A 3F -> jak stacja jest 10A 1F to nic więcej nie da się z niej wycisnąć.

No i teraz zagwozdka - samochód musi rozpoznać jaki kabel i jaka stacja - a skoro to zapewne jest zrobione analogowo to jak to przesłać jedną parą do samochodu. Czy ktoś może się orientuje jak to naprawdę wygląda?
Normy to PN-EN 61851 i PN-EN 62196 tylko że nie można ich przeglądnąć

A dlatego pytam, że skoro to jest taka prosta sprawa to sobie na Atmedze (lub Attiny) zrobię prosty program, który odczyta oporność na kablu i wyzwoli
1. Blokadę wyciągnięcia kabla
2. Załączy cewkę stycznika
oporność kontrolną stacji ładowania nie trzeba programować bo przecież ona jest na stałe przypisana do stacji i określa rodzaj instalacji.
oczywiście jeśli to jest sterowane analogowo - jeśli cyfrowo to będzie trudniej to zrobić, ale też do zrobienia
Ostatnio zmieniony przez iwi 2017-06-09, 13:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-09, 13:00   

iwi napisał/a:
Na ebayu 79 funtów, tylko pewnie czas sprowadzenia będzie długi.
5 dni to zajmuje z reguły.

iwi napisał/a:
Zamawiałeś już sobie te wszystkie rzeczy?
Kontroler od nich, różnicówkę i styczniki z Allegro używane najczęściej brałem - przerabiałem już dwie stacje Rolec z 1-fazowych na 3-fazowe. Gniazdo Type 2 na razie chcę wziąć z innej swojej stacji. LED jest w sterowniku - można zrobić okienko w obudowie i nie potrzeba wyprowadzać swojego. Jeszcze potencjometr do regulacji prądu maksymalnego dołożę.

iwi napisał/a:
Te kontrolery różnią się tym że Tethered Version jest tylko 1F a Free cable version 3F
Obie wersje mogą sterować stycznikiem trójfazowym, nie ma z tym problemu.

iwi napisał/a:
wśród Free cable są 2 wersje Solenoid Lock i Motor Lock - czym one się różnią?
Chodzi o blokadę kabla w gnieździe Type 2 - jeśli już masz gniazdo z blokadą (bo to opcja) to wtedy ma znaczenie rodzaj napędu blokady (cewka albo silniczek). Ja wziąłem z cewką, takie są chyba popularniejsze i tańsze, i takie akurat mam.

iwi napisał/a:
Mogę Cię prosić o zestawienie co trzeba kupić, żeby sobie taką przejściówkę zrobić?
Kontroler to już wiesz, stycznik trójfazowy (4 styki, NO) na właściwy prąd (20A wystarczy, ale ja bym tam od razu wrzucił 63A na przyszłość), różnicówka Typ A lub B (np. http://allegro.pl/wylaczn...95335561.html), gniazdo Type 2 (lub kabel), trochę przewodów i końcówek zaciskowych, obudowa.

iwi napisał/a:
tutaj na 14 stronie jest schemacik na 230V ale nie ma nic na 3F?
Wystarczy że stycznik będzie trójfazowy i połączysz pozostałe dwie fazy do zasilania i do gniazda/kabla Type 2.

iwi napisał/a:
Wracając do tego schematy z 14 strony to czy już go rozgryzłeś? RCBO to pewnie różnicówka
Contacter to zapewne stycznik i jeśli podłączę cewkę tego stycznika do P2 to będę miał 16A ładowanie, jeśli podłączę do P4 to będę miał 32A a jeśli do P6 to 63A?
Zgadza się.

iwi napisał/a:
Input current resistor - jaką ma wartość i jaka moc 0,25W czy większy?
Jest tabela - dla 16A potrzebujesz 348Ohm, 0,25W wystarczy.

iwi napisał/a:
Co to jest Hatch lock solenoid?
Blokada kabla - w wersji z cewką.

iwi napisał/a:
trochę to dziwne bo robiąc taki kabel od razu musimy ustawić gdzie podłączyć stycznik
Ja pójdę na skróty - jako że i tak nie planuję tam bezpieczników to po prostu cewkę stycznika podłączę pod wszystkie trzy pary Px równolegle - załączenie dowolnej z nich załączy stycznik.

iwi napisał/a:
Na stronie EVSE Kit Type 2
znalazłem taki KIT - Tylko trochę drogo wychodzi ten komplet
Kabel już masz, kontroler tylko Ci potrzebny, bo resztę u nas kupisz.

Jak byś nie chciał płacić przesyłek z UK do kraju to możesz przesłać przez mojego brata, on mi tam pakuje wszystko w jedną paczkę jak mi się nazbiera. A drobiazgi bierze od czasu do czasu w samolot ze sobą, więc gratis.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-09, 13:20   

Napisałem post przed Twoim. Nie wiem dlaczego przed opublikowaniem mojego postu nie dostałem informacji że ktoś odpowiedział w temacie. Nieważne.

Jeszcze takie pytanie - jak jestem w tym sklepie to do wyboru jest wersja 16A i 32A i kosztuje tyle samo 64funty netto, jaka jest różnica między nimi skoro i tak się potem opornikiem ustawia wartość?

Przy zakupie nie ma napisane którą wersję przyślą czy na Motor czy solenoid. Czy one są zamienne - wygląda z opisu że nie. A pytam dlatego, że nie wiem jakie gniazdo zamówić czy z cewką czy z motorem
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-09, 15:37   

iwi napisał/a:
1. W kablu jest opornik, którym do stacji ładowania idzie informacja jaki to jest kabel
i teraz pytania - gdzie znaleźć normę, w której będzie napisane że dla kabla 1F 10A opornik ma być taki, dla 1F 16A inna, dla 3F jeszcze inny.
Norma to IEC_62196, parę informacji jest tu: https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196 (EVSE PP resistances).

iwi napisał/a:
No i teraz zagwozdka - samochód musi rozpoznać jaki kabel i jaka stacja - a skoro to zapewne jest zrobione analogowo to jak to przesłać jedną parą do samochodu. Czy ktoś może się orientuje jak to naprawdę wygląda?
Owszem - kontroler stacji na podstawie różnych ograniczeń (w tym rozpoznanej obciążalności kabla) wysyła do samochodu sygnał PWM po przewodzie CP informujący o maksymalnym prądzie. Dobrze to opisują tu:
https://www.openevse.com/
Jak masz czas to oni swój kontroler mają chyba właśnie na Atmelu, źródła udostępniają.

iwi napisał/a:
Jeszcze takie pytanie - jak jestem w tym sklepie to do wyboru jest wersja 16A i 32A i kosztuje tyle samo 64funty netto, jaka jest różnica między nimi skoro i tak się potem opornikiem ustawia wartość?
Tu jest strona producenta - mają też wersję 63A:
https://ecoharmony.co.uk/collections/evse-protocol-controller/products/viridianev-free-epc?variant=12341367942
Różnica między nimi jest taka, że w wersji 16A nie da się rezystorem ustawić prądu większego niż 16A, jedynie mniejszy, jest to takie jakby dodatkowe ograniczenie, wg mnie też ma to średni sens.

iwi napisał/a:
Przy zakupie nie ma napisane którą wersję przyślą czy na Motor czy solenoid. Czy one są zamienne - wygląda z opisu że nie. A pytam dlatego, że nie wiem jakie gniazdo zamówić czy z cewką czy z motorem
Faktycznie, nie ma możliwości wyboru. Mi przysłali solenoid, różni się to wersją HW na obudowie: ExxF21 vs ExxF23. Nie są zamienne niestety, ale ostatecznie można blokady nie podłączać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-09, 23:07   

OK Dzięki - na razie napisałem do sklepu żeby napisali co sprzedają. W poniedziaek pewnie zakupię. Myślałem że tam jest prostsze to sterowanie. Być może wrócę do tematu zrobienia a Arduino przenośnej ładowarki, ale na początek zadowolę się tym co mam.

Pytanie czy ktoś ma kabel w Krakowie do pożyczenia na 1 dzień z 230V na żeńskie Typ2?
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-09, 23:09   

Powtórzę nurtujące mnie pytanie:
Czy na kablu widzisz wydrukowane albo wytłoczone napisy 5G6 albo 5G10 albo 5x6mm2 albo 5x10mm2?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Propagator 
Propagator

Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-06-10, 07:05   

Pytanie czy ktoś ma kabel w Krakowie do pożyczenia na 1 dzień z 230V na żeńskie Typ2
Witam
Tak mam ale w Katowicach.
Pozdrawiam Tomasz tel.500511500
_________________
Tomasz - BMW i3 60 Rex/MBW i3 94 Rex Renault ZOE / Peugeot i-on/Tesla S 75D
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-10, 07:37   

PatrykS napisał/a:
Powtórzę nurtujące mnie pytanie:
Czy na kablu widzisz wydrukowane albo wytłoczone napisy 5G6 albo 5G10 albo 5x6mm2 albo 5x10mm2?

na kablu nic nie pisze.

ale rozebrałem tą stronę francuską i jest 5 żył dość grubych. Nie wiem dokładnie jaki przekrój bo widzę tylko koszulkę ale jeśli ona jest cienka jak w zwykłych kablach to będzie około 6 mm2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12