SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf II (nowy) - w naprawie w ASO 20 TYGODNI !!!
Autor Wiadomość
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-08-01, 08:42   

Taaa znam te obietnice .
U mnie . na poczatku problem z logowaniem auta . walczyli ale to zależy od tego co sprzedał auto . czy chce.. W Koszlinie byla panienka ładna du...a i chętna zaangażowana . Ona walczyła .
Potem awaria dupereli i też im sie chcialo ale mieli problemy - prestiżowo jednak podchodzili .
:!: Czyli Firma do dupy ale też wiele zalezy na kogo trafisz , co oznacza że brak profesjonalizmu jest u nas powszechny . Nie trzymamy standardów , skor tu tak a tam inaczej.

Nissan to porażka , ja o tym wiedzialem przed zakupem ( kumple itd), ale auto w tamtym czasie było akurat potrzebne do ucieczki z kasą w Firmie i fajnie się nim jechało .A do tego nówka zachwalana wtedy na rynku NO I PIERWSZY ELEKTRYK !!!
Z tym że obsluga klienta na szczeblu Firmy ( aktualizacje itp) to tylko ładna strona internetowa , reszta ponizej sredniej.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
DasLeaf 
DasLeaf

Dołączył: 31 Lip 2020
Posty: 9
Wysłany: 2020-08-05, 22:16   

Kwestia wyjaśnienia w jakiej sytuacji jest PRZEDSIĘBIORCA w przypadku napraw i wymiany wadliwego towaru podczas leasingu:

Przedsiębiorca (leasingoBIORCA - korzystający) ma pełne prawo domagać się NIEZWŁOCZNEGO usunięcia wady - naprawy przedmiotu w leasingu.

Ponieważ to leasingoDAWCA jest właścicielem - tylko "on" ma prawo rozwiązać umowę ze sprzedawcą - ZBYWCĄ, najczęściej (min w sytuacji jakiej ja się znajduję) musi być to na prośbę leasingobiorcy - składa wniosek i ponosi tego konsekwencje finansowe. Dalej zabawa z sądem/ ugoda.

Z wymianą rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad - auta - jest ponoć już pewien problem prawny i podatkowy, o którym nie będę pisał nie znając szczegółów. Wymagałoby to i tak zakończenia jednej umowy leasingowej i rozpoczęcie kolejnej.

art. 709(8) Kodeksu cywilnego, regulujący kwestie rękojmi przedmiotu leasingu:
„§ 1. Finansujący nie odpowiada wobec korzystającego za wady rzeczy, chyba że wady te powstały na skutek okoliczności, za które finansujący ponosi odpowiedzialność. Postanowienia umowne mniej korzystne dla korzystającego są nieważne.
§ 2. Z chwilą zawarcia przez finansującego umowy ze zbywcą z mocy ustawy przechodzą na korzystającego uprawnienia z tytułu wad rzeczy przysługujące finansującemu względem zbywcy, z wyjątkiem uprawnienia odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą.
§ 3. Wykonanie przez korzystającego uprawnień określonych w § 2 nie wpływa na jego obowiązki wynikające z umowy leasingu, chyba że finansujący odstąpi od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy.
§ 4. Korzystający może żądać odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy, jeżeli uprawnienie finansującego do odstąpienia wynika z przepisów prawa lub umowy ze zbywcą. Bez zgłoszenia żądania przez korzystającego finansujący nie może odstąpić od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy.
§ 5. W razie odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy, umowa leasingu wygasa. Finansujący może żądać od korzystającego natychmiastowego zapłacenia wszystkich przewidzianych w umowie a niezapłaconych rat, pomniejszonych o korzyści, jakie finansujący uzyskał wskutek ich zapłaty przed umówionym terminem i wygaśnięcia umowy leasingu oraz umowy ze zbywcą”.

ciekawa sytuacja opisana na stronie i dodatkowe wyjaśnienia:
https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/588868-nowe-auto-w-leasingu-non-stop-zepsute.html
https://www.infor.pl/praw...-samochodu.html

Odpowiadając na komentarz, że mam walczyć z firmą leasingową - zgodnie z prawem leasingodawca tylko finansuje przedsięwzięcie. Jeśli wszystkie strony "trójkącika" postępowałyby zgodnie z literą prawa - za usunięcie wady NIEZWŁOCZNIE odpowiada sprzedawca-zbywca - powinien nie tylko usunąć wadę ale także odpowiedzieć na pismo od klienta, tym bardziej kancelarii prawnej. Do momentu zażądania wymiany auta w tym przypadku leasingobiorca-przedsiębiorca JEST STRONĄ.

Nie każdy może pozwolić sobie na bycie bogatym konsumentem i kupować auto za gotówkę. W razie problemów - UOKiK.

W obecnej chwili próbuję ustalić GDZIE jest auto, W JAKIM jest stanie, KIEDY widzą koniec napraw. CISZA...... od tygodnia. Po to by móc podjąć dalsze kroki z prawnikiem. Dziecinada - jak nie będą opowiadać to ich nikt nie znajdzie?

"Nie mamy Pańskiego kapelusza i co mi Pan zrobisz?"
_________________
Leaf II Acenta 40kWh
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-06, 20:39   

Brak odpowiedzialności leasingodawcy, za przedmiot leasingu. Jednocześnie ograniczone prawo własności leasingobiorcy, to największa wada leasingu.
Jak wszystko działa jest super, jak coś nie tak to niestety leasingodawca umywa ręce.
Próbowałeś załatwić od firmy leasingowej pełnomocnictwo dla swojego prawnika?


Jak nie chcą Ci przekazać i formacji gdzie jest Twój samochód?
Jak oddawałeś dostałeś protokół przekazania? Jedź tam i wezwij Policję, zgłoś kradzież to się nauczą rozumu.
_________________
Prius plugin IV 45000km - 3,5/100
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1568
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-06, 21:12   

Może trochę OT, ale dla czego opłaca się brać w leasing, a nie za gotówkę lub na kredyt? Ja w takie przypadki nie wierzę :-( .
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-08-07, 07:07   

gienek333 napisał/a:
Może trochę OT, ale dla czego opłaca się brać w leasing, a nie za gotówkę lub na kredyt? Ja w takie przypadki nie wierzę :-( .


Bo gotówki nie ma a jak sie nazbiera to ochota przejdzie .
Dwa leasing jest prostszy odliczenia inne mniej kosztowny a i tak w Kerdycie bank tkwi w papierach .
Do tego lesing nie obciąża BIKU.
Czasem leasing jest sposobem na zdobycie zabawki . LUB DROŻSZEJ zabawki lub maszyny biura , hali czy ludzi . Bo lesing to szeroka forma finansowania ..
W ppoważnej firmie leasingi sa aby pomnazać kase .i zarabiać rozszerzać inwestowanie ...

To jest tak jak z kredytem we FRANKACH , był okres że smiano sie ze złtowkowiczów ... Teaz udaje sie Greka ,że ich wykiwano .
Nie nie wykiwano poprostu zmieniły sie okoliczności zewnetrzne a istotne dla rozliczeń i zawarte w umowach . A Ci liczyli że zdążą sie załapac na stabilność franka . I iiz jeszcze im sie uda .
Tak jest w Piramidach finansowych , pierwsi zarabiaja ostatni tracą .
Lesing to samo - widziały gały co brały i jak jest OK to miodzio .
I tyle
Ryzyko tak to sie nazywa. , i czasem warto je ponieść .

Pytasz powaznie to Ci odpowiem . U mnie nie Vatowca na starych zasadach odliczm 100% raty . W kredycie odliczył bym tylko odsetki . A ja potrzebuję tych odliczen aby nie wejść w wzszy próg podatkowy itd ... To nie tylko auto , to sposób na kalkulację dochodu Firmy .

Ale np USG aparat brałbym albo w kredycie albo za gotowkę . Bo o ile samochody to 23% vatu to USG 8 % i tu leasing jest juz mniej opłacalny .... Itd
Patrzec trzeba szerzej nie tylko na to auto i jego cene czy raty , ale na to auto w Firmie, plus jak ono sie ma w rozliczeniu rocznym i kilkuletnim . Wtedy leasing ma inny wymiar .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
DasLeaf 
DasLeaf

Dołączył: 31 Lip 2020
Posty: 9
Wysłany: 2020-08-10, 22:26   

W zeszłym tygodniu po raz pierwszy otrzymałem konkretną propozycję od Nissan Polska.
Obecnie po długiej i trudnej analizie sytuacji i propozycji Nissan oraz rozważaniach z prawnikami, przystaję na negocjacje z Nissan Polska i odstępuję od wdrożenia procedur zakończenia leasingu. Decyzja trudna do podjęcia po tym wszystkim co przeszedłem....

Ponieważ negocjacje nie zakończone, nie mogę podać szczegółów, bo w dużej mierze nie ma nic na piśmie. Propozycja rekompensaty i współpracy według prawników godna uwagi - zaufałem.

Jeśli chodzi o lokalizację auta.... Auto powinno stać w Warszawie. By podjąć kroki zakończenia leasingu, musiałbym poprosić rzeczoznawcę o stwierdzenie stanu auta oraz ew wyceny na dzień oględzin. Ja mieszkam daleko od Miasta Stołecznego i albo musiałbym przyjechać do serwisu albo przesłać upoważnienie by rzeczoznawca mógł dokonać swoich czynności. Stąd pytanie gdzie auto. Pomijam, że powinienem znać miejsce pobytu jako leasingobiorca wobec leasingodawcy. Mail zwrotny (po 3 wysłanych do kilku pracowników ASO) nie należał do kulturalnych i nie odpowiedział na pytanie.
Protokół oddania auta do naprawy mam, ale zostawiłem je w serwisie w Gdańsku, gdzie postało "tylko kilka tygodni"... Z Policją mógłbym tylko ustalić gdzie auto. Nie przyspieszyłoby to naprawy, bo nikt poza Nissanem tego auta nie jest w stanie naprawić !!
Natomiast tematem ma zająć się osoba wyznaczona do tej sprawy przez Nissan Polska - dalsze kontakty tylko z tym pracownikiem. Poprawa znacząca - odpowiedzi otrzymuję szybko i są na chwilę obecną rzeczowe.

Co do leasingu... Wszystko zależy jak się firma rozlicza z US oraz jakie ma plany wobec pojazdu. Nie mam pędu by jeździć co 2-3 lata nowym autem, dotychczas wykupione pozostawało do użytku na kolejne lata. Szczególnie że nowe auto wcale nie oznacza że jest lepsze od tego starszego.

Nowsze owszem jest... pachnące, błyszczące, nowe bajery-zabawki.

Ale postęp technologiczny w motoryzacji nie idzie w parze z precyzją i jakością wykonania....

Tylko ceny ciągle rosną...

Auta stają się coraz bardziej skomplikowane, trudniejsze do naprawy...

A restrykcje co jakości spalin - możliwości poruszania się po UE danym rocznikiem auta (co ogranicza swobody lansowane...), przejazdy płatne przez mosty, tunele, miasta stają się dla nas obywateli coraz bardziej obciążające finansowo i zapędzają w zaułek
.



_________________
Leaf II Acenta 40kWh
 
 
adamo 

Dołączył: 01 Paź 2020
Posty: 2
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2020-10-29, 17:52   

Ciekawe co dalej w temacie naprawy ...
 
 
batot 

Dołączył: 24 Gru 2020
Posty: 2
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-12-24, 14:55   

Według mnie kolega DasLeaf zrobił kilka błędów a jeden podstawowy błąd, że skorzystał z gwarancji zamiast oddać auta (niezgodny z protokołem wydania) i zażądać wydania auta wolnego od Wad.
Skoro auto zepsuło się w drodze z salonu do domu to księgowa mi podpowiada, że powinien w trybie expresowym od razu zawieść go do salonu z którego go "kupił".
Kolega DasLeaf nie przedstawił żadnych dokumentów, więc większość z Was musi się sporo domyślać.
Na protokole odbioru auta z salonu na pewno składałeś oświadczenie, że "auto odebrane jest wolne od wad" itp.
Skoro auto było obarczone wadą trzeba było go oddać i zażądać wydania wolnego od Wad po groźbą zerwania umowy Leasingu.
Kopia dokumentu do Leasingodawcy oczywiście aby wiedział o zaistniałej sytuacji.
Oraz pismo do Leasingodawcy, że jeśli nie wydadzą Ci auta wolnego od Wad w ciągu 7-14 (jak tam uważasz) dni zrywasz umowę kupna oraz obciążysz ich wszystkimi kosztami, auta zastępczego, noclegów, utraty dochodów itp. czyli zadość uczynienia. Wtedy pewnie zupełnie inaczej by gadali.
Według mnie nie byłoby w tej całej przygody z przepychaniem z serwisem. A Wy jak uważacie?

Mnie też w przeszłości spotkała przygoda z ASO związana z samochodem. Zamówiłem odpłatną usługę wymiany przycisku STOP oraz aktualizacji modułu sterownika ABS.
Serwis się wyłożył a w zasadzie to aplikacja napisana przez producenta bo po aktualizacji oprogramowania samego modułu ABS okazało się że "nieprawidłowo komunikuje się" z pozostałymi podzespołami i utraciłem kilka funkcji w aucie między innymi autohold.
Zgłoszenie telefoniczne do kierownika serwis, że źle to zrobili a po odebraniu auta nie działają funkcje które działały nim oddałem auto do serwisu. Tak tajk naprawimy proszę czekać wezwiemy pana.
Mijają 2-3 tygodnie i dupa olewają mnie.
1. Wkurw.... i napisałem pismo (polecony) do serwisu VW, w wielkim skrócie, że albo naprawią co zepsuli w ciągu 14 dni. Brak odpowiedzi na pismo traktuję jako zgodę na naprawę w niezależnym serwisie oraz obciążenie Was wszelkimi kosztami tej naprawy.
2. W Ciągu 14dni dostaję odpowiedź od VW zaproszeniem do serwisu we wskazanym czasie.
Problem ponoć był na tyle nietypowy, że online inżynierowie z Wolfsburga pomagali naprawić ten problem.
Dokłądnie to nie można było wgrać aktualizacji do sterownika. W komputerze odnotowano ok 60 nieudanych prób wgrania. Każda nieudana próba wgrania odnotowuje się w komputerze (auto rok 2006).
Tyle, że miałem łatwiej bo miałem wydruk z komputera VCDS przed oddaniem do serwisu VW auta i wydruk z komputera stanu auta po odbiorze z serwisu. Wszystko było widać jak nieudolnie próbowali zaprogramować moduł.
Zwykły kowalski nie wiedziałby nawet o co kaman.
Tak więc papier, dowody, oraz trzeba dać im termin a jak nie to zagrozić odpowiedzialnością finansową - tego się bardzo boją salony/serwisy.
Inaczej cię olewają i szukaj wiatru w polu.
 
 
adamo 

Dołączył: 01 Paź 2020
Posty: 2
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2021-01-10, 22:13   

Szkoda, że nie wiadomo co się stało czy naprawiony nissan został ? Pytam ponieważ rozważam zakup nissana leaf nowego w leasingu oczywiście. A może nissan zażyczył sobie aby użytkownik zamilkł lub auto naprawione i forumowicz już tu nie zagłada.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-01-10, 22:34   

W profilu masz napisane - ostatnia wizyta 10 sierpnia 2020. Czyli typowe konto założone po to, żeby 'podymić' w internecie, żeby wymusić na nissanie jakąś reakcję. Raczej nie liczyłbym na to, że autor jakoś mocniej zacznie się udzielać na tym forum.

Dodam tylko, że na tego jednego niezadowolonego znajdziesz na tym forum przynajmniej kilkadziesiąt osób posiadający leafa II, które nie miały żadnych problemów.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-10, 23:40   

Ten DasAuto tez pachnie niemieckim lobby,
opłacanym pośrednio np. przez rodzinę Piech.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 4,93 sekund. Zapytań do SQL: 12