SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Control pilot (CP) co z tym zrobić, żeby ładować
Autor Wiadomość
Krecik_Gdynia

Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 11
Wysłany: 2020-09-17, 16:08   Control pilot (CP) co z tym zrobić, żeby ładować

Witam wszystkich serdecznie jako nowy forumowicz.

Przeglądałem tytuły wątków, ale nie znalazłem tego czego szukam, więc piszę na nowo.


Zachowałem się jak typowy "Janusz" i kupiłem na allegro kabel typ2, który z drugiej strony zakończony jest przewodami, gdy przyszedł okazało się, że ma nie 3 a 4 przewody... No i wtedy zacząłem dopiero czytać co kupiłem 😎

Moje pytanie do Was, odesłać kabel, czy są jakieś gotowce (układy lub schematy), żeby jakoś ten 4 przewód podpiąć i wzbudzić auto do ładowania 😁

Chodzi mi oczywiście o przewód CP, już doczytałem co i jak robi, ale elektryk ze mnie żaden, stąd potrzebowałbym, najlepiej gotowy układ, do wpięcia w 230 lub 12V i podpięcia przewodu CP, lub schematu który mógłbym komuś dać do wykonania.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Robert
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1783
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-17, 18:17   

:mrgreen: A tak z ciekawości i na marginesie zapytam . Co Ty chcesz ładować? Bo niedoczytałem
Samochód elektryczny, to wiem ! Pod tym pojęciem jednak kryje się wiele, poczynając od Lego kończąc na Tycanie.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Krecik_Gdynia

Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 11
Wysłany: 2020-09-17, 18:24   

Kia Optima PHEV.
Wbudowana ładowarka 3.3kS (ale ponoć ładuje nawet 3.7kW), stąd pomysł na wpięcie się bezpośrednio w fazę z bezpiecznikiem 16A, ale nie pomyślałem, że to ma jeszcze dodatkowo komunikację 😂

Pozdrawiam
Robert
_________________
Kia Optima MY19 PHEV
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1783
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-17, 18:51   

Są tu fachowcy co Ci powiedzą pewnie, że lepiej powierz to komuś, kto ma pojęcie.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1543
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-17, 18:53   

No nie radzę się nigdzie wpinać bez kontrolera.
Może to skutkować awansem na "Mega Janusza"
Dalsze kombinacje pozwolą na stopień "Geniusza Janusza"
 
 
Krecik_Gdynia

Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 11
Wysłany: 2020-09-17, 18:59   

No ale właśnie ja pytam, czy taki kontroler mogę gdzieś dostać?
Czy po prostu mam oddać kabel i ewentualnie kupować całą ładowarkę?
Na oddanie kabla mam 14 dni więc spoko, po prostu skoro już go mam to się próbuje dowiedzieć czy jestem w połowie drogi, czy idę w złą stronę 😂

Pozdrawiam
Robert
_________________
Kia Optima MY19 PHEV
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-17, 19:01   

Powiedzcie mi, skąd to się bierze? W ostatnich miesiącach to już chyba trzeci taki post. Przez poprzednie 4 lata ani jednego. Czy to większa dostępność aut z gniazdkiem, czy może jakiś opis na allegro, który powoduje nieporozumienia?

Odpowiadając na oryginalne pytanie: gdybyś chciał ładować komórkę to kupiłbyś kawałek przewodu zakończonego micro-usb (lub usb-c) i na drugim końcu podłączyłbyś wtyczkę 230V i wpiął ją do gniazdka? Zapewne nie - kupiłbyś ładowarkę do telefonu. Tak samo tutaj - potrzebujesz czegoś, co się fachowo nazywa EVSE. Nie kupuj żadnych kontrolerów do tego co masz, kup gotowe EVSE z odpowiednią wtyczką po stronie auta. Tyle.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1543
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-17, 19:20   

Krecik_Gdynia napisał/a:
No ale właśnie ja pytam, czy taki kontroler mogę gdzieś dostać?
Czy po prostu mam oddać kabel i ewentualnie kupować całą ładowarkę?
Na oddanie kabla mam 14 dni więc spoko,

Oddaj
 
 
Krecik_Gdynia

Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 11
Wysłany: 2020-09-17, 19:57   

vwir - bardziej myślałem, że to jak odkurzacz, czajnik albo komputer, że 3 kable i to wszystko 😂 a zwykła ładowarka ma różne opcje mocy i wyświetlacz i myślałem, że to po prostu zbędne bajery, bo na wejściu i wyjściu były dokładnie te same parametry prądu.

Na szczęście człowiek się uczy całe życie 😂
_________________
Kia Optima MY19 PHEV
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1558
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-09-17, 20:34   

vwir napisał/a:
Powiedzcie mi, skąd to się bierze? W ostatnich miesiącach to już chyba trzeci taki post. Przez poprzednie 4 lata ani jednego. Czy to większa dostępność aut z gniazdkiem, czy może jakiś opis na allegro, który powoduje nieporozumienia?

Odpowiadając na oryginalne pytanie: gdybyś chciał ładować komórkę to kupiłbyś kawałek przewodu zakończonego micro-usb (lub usb-c) i na drugim końcu podłączyłbyś wtyczkę 230V i wpiął ją do gniazdka? Zapewne nie - kupiłbyś ładowarkę do telefonu. Tak samo tutaj - potrzebujesz czegoś, co się fachowo nazywa EVSE. Nie kupuj żadnych kontrolerów do tego co masz, kup gotowe EVSE z odpowiednią wtyczką po stronie auta. Tyle.
EVSE nie jest ładowarką, tylko podaje napięcie do ładowarki i były opisy na forum co tam ma być. To do czego podłącza się USB też nie jest ładowarką tylko zasilaczem 5V (ładowarka jest w telefonie). PS Krecik pogadaj Z PatrykiemS (jest z Gdańska i zna temat).
Ostatnio zmieniony przez gienek333 2020-09-17, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krecik_Gdynia

Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 11
Wysłany: 2020-09-17, 20:40   

Gienek333 miałbyś jakiś link?

Po rozmowie z Wami w necie znalazłem kontrolery evse i faktycznie one mają za zadanie tylko pilnować procesu ładowania wymieniając się informacjami z autem.
Ja to bym to pominął całkiem jakbym wiedział jak 😂
_________________
Kia Optima MY19 PHEV
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1783
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-17, 21:02   

Cytat:
Powiedzcie mi, skąd to się bierze?

Z braku ochoty? .
No i może jeszcze, że instrukcje są za grube ;-) , a zawartość ich to głównie ostrzeżenia jak nie zginąć używająć np młotka.

Przecież nawet masz filmy jak rozpakowuje się odkurzacz. nie jak on odkurza!!!
Ale jak otwiera się karton :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-09-17, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-17, 21:05   

Gienek, nie gadaj bzdur. Evse nie tylko podaje napięcie, ale też informuje auto, jakie maksymalne natężenie może zostać pobrane przez auto. Do tego stado zabezpieczeń, które oczywiście można pominąć, ale ja bym tego nie robił. Auto to zbyt droga zabawka.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1558
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-09-17, 21:15   

Tak, auto to droga zabawka (szczególnie EV), dlatego coś co powinno kosztować góra 200zł kosztuje 2 tyś. :evil: ;) .
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-17, 21:19   

Produkuj za 200 i sprzedawaj za 400. Marża 100%, interes życia!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-17, 21:29   

Krecik_Gdynia napisał/a:
Moje pytanie do Was, odesłać kabel, czy są jakieś gotowce (układy lub schematy), żeby jakoś ten 4 przewód podpiąć i wzbudzić auto do ładowania 😁
Jak masz żyłkę majsterkowicza to jak najbardziej możesz zmontować własną EVSE. Kontrolery są do dostania jak już zauważyłeś, do tego stycznik (EVSE stacjonarna) lub solidniejszy przekaźnik (wersja przenośna), różnicówka, jakaś obudowa i to by było w zasadzie wszystko.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 645
Skąd: Poznań

Wysłany: 2020-09-18, 07:28   

Krecik_Gdynia napisał/a:
No ale właśnie ja pytam, czy taki kontroler mogę gdzieś dostać?
Czy po prostu mam oddać kabel i ewentualnie kupować całą ładowarkę?
Na oddanie kabla mam 14 dni więc spoko, po prostu skoro już go mam to się próbuje dowiedzieć czy jestem w połowie drogi, czy idę w złą stronę 😂


Idziesz w złą stronę.
Potrzebujesz evse z kablem, a nie samego kabla.
 
 
lipsky

Dołączył: 10 Cze 2020
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-18, 07:53   

http://evracing.cz/simple-evse-wallbox
prze klikaj stronę,
tu schemat do type1, różnice powinieneś ogarnąć
http://evracing.cz/sites/...evse-scheme.png
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-18, 09:22   

No i po doliczeniu kabla, wtyczki, obudowy, wyjdzie jakieś 500-600. Tymczasem za 500 można mieć coś duuuuużo lepszego jakościowo, w oryginalnej hermetycznej obudowie, przetestowanego i spełniającego standardy. Pierwszy lepszy przykład: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-kabel-12e971675-audi-vw-skoda-seat-9123115443
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 645
Skąd: Poznań

Wysłany: 2020-09-18, 09:50   

vwir napisał/a:
No i po doliczeniu kabla, wtyczki, obudowy, wyjdzie jakieś 500-600. Tymczasem za 500 można mieć coś duuuuużo lepszego jakościowo, w oryginalnej hermetycznej obudowie, przetestowanego i spełniającego standardy. Pierwszy lepszy przykład: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-kabel-12e971675-audi-vw-skoda-seat-9123115443


Można jeszcze taniej.
Ostatnio odsprzedałem grupowiczowi podobne za 350, była chyba nawet w lepszym stanie.
Niestety, nie chciało działać z Zoe (podobnie jak np. oryginalne evse Tesli).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-18, 09:53   

vwir napisał/a:
No i po doliczeniu kabla, wtyczki, obudowy, wyjdzie jakieś 500-600.
Odejmij od tego kuuupę satysfakcji z własnego dzieła :-)

vwir napisał/a:
Tymczasem za 500 można mieć coś duuuuużo lepszego jakościowo, w oryginalnej hermetycznej obudowie, przetestowanego i spełniającego standardy.
Zgadzam się ze wszystkim poza duuuużo lepszą jakością - bo do swojego dzieła można wstawić dużo lepsze komponenty przy niewielkiej różnicy w cenie, one są za drogie w masowej produkcji, gdzie produkt za główne zadanie ma przeżyć okres gwarancyjny :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2930
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-09-18, 11:40   

Ale zwróćcie uwagę ze za 500 - 600 zł nie kupicie żadengo EVSE 3f/32A ( do 22kW) a za tyle da się zrobić własne EVSE o takich parametrach.
Nieprawdaż?
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1543
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-18, 12:48   

Prawda.
Lecz nie z kablem 4 żyłowym, czyli może go zwrócić.

Cav stary przyjacielu, już Ci zdjęli zawiasy czy wyrok minął.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-18, 13:24   

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
No i po doliczeniu kabla, wtyczki, obudowy, wyjdzie jakieś 500-600.
Odejmij od tego kuuupę satysfakcji z własnego dzieła :-)

vwir napisał/a:
Tymczasem za 500 można mieć coś duuuuużo lepszego jakościowo, w oryginalnej hermetycznej obudowie, przetestowanego i spełniającego standardy.
Zgadzam się ze wszystkim poza duuuużo lepszą jakością - bo do swojego dzieła można wstawić dużo lepsze komponenty przy niewielkiej różnicy w cenie, one są za drogie w masowej produkcji, gdzie produkt za główne zadanie ma przeżyć okres gwarancyjny :-)


Jasne, da się. Ale ja komentuję tą konkretną sytuację i ten konkretny kontroler (simple EVSE) do którego został umieszczony link. No nie powiesz mi, że on jest wysokiej jakości. Nawet żadnego stycznika tam nie dali. Masakra jakaś. A lepsze są już droższe. Do tego dichodzi kwestia hermetycznej obudowy, która wcale nie jest łatwa do zrobienia.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-18, 14:04   

vwir napisał/a:
Ale ja komentuję tą konkretną sytuację i ten konkretny kontroler (simple EVSE) do którego został umieszczony link. No nie powiesz mi, że on jest wysokiej jakości. Nawet żadnego stycznika tam nie dali.
Stycznik musisz dać sam. SimpleEVSE to słabe rozwiązanie, chyba że w wersji WallBox - tam już jest OK.

vwir napisał/a:
Do tego dichodzi kwestia hermetycznej obudowy, która wcale nie jest łatwa do zrobienia.
W każdym markecie budowlanym dostaniesz szczelne rozdzielnice elektryczne, można dyskutować o estetyce i wymiarach ewentualnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13