SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf II - Pytania początkującego
Autor Wiadomość
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343

Wysłany: 2020-08-21, 13:14   

Ja też miałem 21 stopni, ale na trasie do Makarskiej musiałem obniżyć, bo zaczął mi grzać zamiast chłodzić.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-08-21, 13:18   

A u mnie nawet jak ustawie na np 16/17/18/19 to bez timera w aucie ( na jeden dzień tylko) nie włącza sprężarki . Cos mu się popiep...
Sprawdziłem - ustawilem temp na 17 i wyłaczam timery i jest jak u blogera "Szafy" czy jak mu tam
To On mi zwrócił uwage ,że mu klima nie chłodzi - kupił niedawno Leafa II
https://youtu.be/t0gFusoQJP4
I u mnie jw pisalem , raz nie schłodził . A ponieważ Nissana nie kocham za bardzo już , to i nie zwracam uwagi . Po dwóch latach mi spowszedniał i juz mi sie nie chce sledzic co i jak .
Ale teraz po 32 sT C i wrócilem do ustawien na kolanach
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
b4rteqq

Dołączył: 18 Sie 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-08-21, 20:24   

Dzięku za odpowiedzi! Kona 64 byłaby zdecydowanie lepszym wyborem ale w tej cenie już niedaleko do tesli i tak można dokładać i dokładać te kolejne 30k...

Hermes ile zajęła podróż do Makarskiej? :)
 
 
electric 

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 44
Wysłany: 2020-08-21, 20:44   

mmazi napisał/a:
Jeśli ktoś myśli o Teknie, to warto popatrzeć za koreańcami.... Tekna ile, 140kpln ?


Ja niro 64kwh wersja L kupiłem za 156100zł . A wg mnie, mimo iż Niro krótszy od leafa o 10cm, to w środku jest większy + większy bagażnik. Do tego 11kw pokładowa, większy pakiet i szybsze ładowanie DC.


Powiedz swoje pierwsze wrazenia? Co Cie zaskoczylo na plus/minus? Gdzie najdalej zajechales nia w trasie, chyba, ze tylko po miescie jak dotad, to ok. Jaka wersje baerii i wyposazenia Kia niro bys polecil kupujacemu?

I co to za autko ze zdjecia? :)
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343

Wysłany: 2020-08-21, 21:13   

Eniro w środku: z przodu duzo miejsca, ale z tyłu MNIEJ miejsca niż w Leafie i to wyraźnie. A bagażnik na papierze większy ledwie o 15 litrów, a w realu taki jakiś płytki, gdy w Leafie głęboki. Nie zaklinajmy rzeczywistości: E-ze względu na "suvowatą" konstrukcję jest MNIEJSZY, bo coś pomiędzy klasą B i C, a Leaf 2 jest pełnoprawnym kompaktem C.
Oczywiście baterie 62 kWh, szybsze ładowanie i brak rapidgate to ogromne zalety. Ale auto jest blisko 2x droższe, więc to jak porównanie Aygo z Corollą w sensie cenowym!

Do Makarskiej jechałem tyle, co 20 lat temu spaliniakiem, gdy nie było autostrad (prawie) w Chorwacji i w dużej części Słowacji - wtedy mi mówili na forach, że "oszukuję, bo nie da się zajechać tak szybko, trzeba 2 dni z noclegiem" (do Dubrownika czy Makarskiej).
Dzisiaj mówią, że "szkoda czasu, lepiej samolotem w 3 godziny" - no to zapraszam samolotem: albo lot odwołają, albo się poleci i.... nie wróci w zakładanym terminie, bo z dnia na dzień rząd wprowadzi np. zakaz lotów. :mrgreen: :lol: :shock:
Dobę jechałem, łącznie w 3-4 godzinnym kimaniem po drodze. Żółwika nie było, rapidgate jakiś - oczywiście, że tak. :lol: Koszt "paliwa" na trasie 1150 km to 22 zł zatankowane "dla świętego spokoju" pod Decathlonem w Szombathely. :-D :mrgreen:
Słowacja i Chorwacja na dzień dzisiejszy mają odpowiednie ładowarki za free - a w Chorwacji jest ich cała masa, z wyspami włącznie. :lol:
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3767
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-21, 21:40   

Hermes napisał/a:
a w Chorwacji jest ich cała masa, z wyspami włącznie.
Potwierdzam - na wyspie Cres liczącej zdaje się 2000 mieszkańców mają nawet jedną DC :-)
https://www.plugshare.com/location/217574
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-23, 09:12   

No i zaczyna się znów. Ze niro to, a niro tamto a leaf to.

Nikt niczego nie zaklina... Niro jest mniejszy ale napisałem, dla mnie jest większy i praktyczniejszy niż Leaf. Zależy co komu potrzeba.

Dla mnie bagaznik jest dla psa, w Leafie psa trzeba wrzucać do bagażnika, w niro nie. Miejsca w Niro jest dużo dla 4 osobowej rodziny na krótki wypad. Na dłuższe i tak przyczepa... A jak sprzedam outlandera to kamperem.

Niro od Leafa 2x drozszy ? ciekawe ile za e+ trzeba dać a ile za niro ... Jakoś wychodzi mi że Leaf droższy....
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-23, 09:30   

electric napisał/a:
mmazi napisał/a:
Jeśli ktoś myśli o Teknie, to warto popatrzeć za koreańcami.... Tekna ile, 140kpln ?


Ja niro 64kwh wersja L kupiłem za 156100zł . A wg mnie, mimo iż Niro krótszy od leafa o 10cm, to w środku jest większy + większy bagażnik. Do tego 11kw pokładowa, większy pakiet i szybsze ładowanie DC.


Powiedz swoje pierwsze wrazenia? Co Cie zaskoczylo na plus/minus? Gdzie najdalej zajechales nia w trasie, chyba, ze tylko po miescie jak dotad, to ok. Jaka wersje baerii i wyposazenia Kia niro bys polecil kupujacemu?

I co to za autko ze zdjecia? :)



Zdjęcie to chevrolet spark ev, mój pierwszy elektryk który rozbilem 2 miesiące temu :)

Niro : generalnie to trasy 400 km w jedną stronę najdalej, autostradami.

Co na plus ? Fajnie przyspiesza, w trybie sport mierzone kilkukrotnie to 6,5s do 100km/h. Zasięg fajny, bo 64kwh to można jeździć bez problemów daleko... . Asystent pasa i aktywny tempomat, bardzo fajnie działa, jak dobra droga to prosi o dotknięcie kierownicy od minuty do dwóch, więc bardzo wygodne. BSD bardzo fajne, jak wyjeżdżasz z parkingu tyłem i nie widzisz nic bo auta przykładowo duże stoją obok Ciebie, to jeśli jedzie auto na drodze, albo pieszy to pokazuje na wyświetlaczu żeby uważać i na lusterku prawym lub lewym świeci w zależności której strony jedzie auto lub pieszy.
Ładowarka 11kw, mam evse 11kw 3f, praktycznie 4h i zasięg Full.

Minus ? wg mnie port ładowania od przodu, jakoś w Sparku na przednim błotniki było lepiej ... Ale może się przyzwyczaje.
Audio trochę kiepskie ... bo do Outlandera im daleko, w wersji XL jest JBL.
Jeśli przysniesz sobie za kierownicą na asystencie jazdy, to nie zatrzyma się tylko deaktywuje system i hamujesz tyle, ile masz rekuperacje ustawiona ... kiepsko trochę.

Jaka wersja najlepsza ?wszystko zależy od potrzeb... Trzeba patrzyc po co ci samochód. Ja codziennie teraz robię około 160-200km, ładuje go co drugi dzień.. Więc ja brałem pod uwagę tylko 64kwh i wersję z grzana kierownica i Ledami z przodu. Więc mam wersję L.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3767
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-23, 15:57   

mmazi napisał/a:
Zdjęcie to chevrolet spark ev, mój pierwszy elektryk który rozbilem 2 miesiące temu
Nic Ci się nie stało? Jakie były dalsze losy Sparka?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-24, 11:44   

Cały i zdrowy. Autko troche ucierpiało.

W zależności od PZU co dziś powie, albo go będę robił albo sprzedam w całości - ktoś sobie zrobi. Generalnie jak ktoś ma możliwość sprowadzenia części z USA i czas, to do zrobienia za śmieszne pieniądze.
Zderzak przód, maska, błotnik od strony portu ładowania, lampa lewa, felgi i opony, belka tylna.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 236
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-08-24, 12:20   

mmazi napisał/a:
Cały i zdrowy. Autko troche ucierpiało.

Dobrze, że kierowca bez szwanku :-)

Cytat:

W zależności od PZU co dziś powie, albo go będę robił albo sprzedam w całości - ktoś sobie zrobi. Generalnie jak ktoś ma możliwość sprowadzenia części z USA i czas, to do zrobienia za śmieszne pieniądze.
Zderzak przód, maska, błotnik od strony portu ładowania, lampa lewa, felgi i opony, belka tylna.

Z ciekawości - naprawa z AC?
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-25, 06:05   

Tak, z AC, ale niestety PZU mówi wprost : nie mamy procedur do tak młodych aut elektrycznych. Prawdopodobnie będzie całka ...
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 236
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-08-25, 07:09   

mmazi napisał/a:
Tak, z AC, ale niestety PZU mówi wprost : nie mamy procedur do tak młodych aut elektrycznych. Prawdopodobnie będzie całka ...


Ciekaw jestem czym miałyby różnić się "procedury" dotyczące Sparka względem innych aut, ale nie znam się ;-)
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-08-25, 07:15   

Warsztaty i techniki naprawcze z obsługą,
która ma uprawnienia na prądy większe niż 12 V.
Dodatkowo nalezalo by zdiagnozować bateryjkę.
Zaawansowane za naprawę, a tu puk bateria do wymiany.
Bezpieczniej całkowita i na części, ktore raczej się sprzedadzą.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343

Wysłany: 2020-08-25, 16:34   

mmazi - ja nie porównuję e-Niro do Leafa+, tylko do zwykłego Leafa.
Poza tym - nie wiem czy zauważyłeś, bo mam wrażenie, że Ci to umknęło: widzę wady i zalety obydwu samochodów, o czym od dawna piszę. :kufel
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-26, 07:00   

Jasne, ale wg mnie eNiro trzeba porównywać do Leafa e+... Ze względu na podobną pojemność pakietu.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-26, 07:02   

Apolonia napisał/a:
Warsztaty i techniki naprawcze z obsługą,
która ma uprawnienia na prądy większe niż 12 V.
Dodatkowo nalezalo by zdiagnozować bateryjkę.
Zaawansowane za naprawę, a tu puk bateria do wymiany.
Bezpieczniej całkowita i na części, ktore raczej się sprzedadzą.


PZU kombinuje, bo daja mi części od spalinowego ... A te są troche inne, droższe ...
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343

Wysłany: 2020-08-26, 07:28   

mmazi napisał/a:
Jasne, ale wg mnie eNiro trzeba porównywać do Leafa e+... Ze względu na podobną pojemność pakietu.


Ok, to wtedy Nissan wypada z gry. :-D
Natomiast porównałem ze zwykłym Leafem, ponieważ jest taka możliwość wyboru takiej wersji Leafa - a w Kia nie ma żadnego wyboru: albo bierzesz lepszą, droższą albo nie bierzesz e-Niro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11