SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen saxo elektryk problem Pomocy
Autor Wiadomość
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
  Wysłany: 2020-10-07, 21:36   Citroen saxo elektryk problem Pomocy

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów ✌🙂

Mam pytanko jaka może być przyczyna ukazania się kontrolki błędu elektrycznego?
Może ktoś z was miał już taki objaw?
Po przekręceniu kluczyka jest lekkie cyknięcie jakby przekaźnik i stop.
bateria na 100 % a samochód w bez ruchu 😔

Co mogę zrobić domowymi sposobami?

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas.
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-07, 21:55   Re: Citroen saxo elektryk problem Pomocy

Kremator napisał/a:


Mam pytanko jaka może być przyczyna ukazania się kontrolki błędu elektrycznego?
Może ktoś z was miał już taki objaw? .

Ten błąd może być spowodowany wieloma przyczynami . Najczęsciej świadczy o upływności w systemie ( przebicie) .
A to może być w silniku lub w akumulatorach . Bez pomiarów trudno stwierdzić

Kremator napisał/a:

Po przekręceniu kluczyka jest lekkie cyknięcie jakby przekaźnik i stop.
bateria na 100 % a samochód w bez ruchu 😔 .
Jest klik czy dwuklik. Klik oznacza załaczenie stycznika , dwuklik załaczenie i natychcmiastowe rozłoczenie jesli któryś warunków jazdy nie został spełniony .
Te warunki to :
- prawidłowe położenie pedału gazu
- prawifdłowe zadziałanie czujnika drzwi
- prawidłowe zasdziałanie czujnika stopu
-prawidłowe napięcie aku 12V
I wiele innych . Ale żeby wiedzieć musiałbyś podałczyć jakąś diagnostykę

Kremator napisał/a:

Co mogę zrobić domowymi sposobami?

.

Kupić najtańszy OBDII ( koniecznie wersję 1.5) i ściągnij apkę Checkelec.
Odczytasz błedy i skasujesz je jesli sa to błedy chwilowe .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-07, 22:14   

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.
Jeszcze jedno mnie nurtuje bo tylna klapa została wgnieciona częściowo jakby ktoś wjechał w niego. Czy możliwe jest ze akumulatory za trzaśniete i niektóre baterie nie działają?

I dlatego jest tz zwarcie?

Albo hipotetycznie czy kolizji i strachu naciśnięte zostały razem hamulec i gaz?
Zepsuło by się coś?
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-07, 22:31   

Nie i nie
Masz 20 aku .
3 pod maska
6 pod Sagemboxem
11 pod podłaogą bagaznika
Pamiętaj że samochodzik ma 20 lat .
naczęstsze przyczyny problemów to złe kontakty ( wd40 się sprawdza i czyszczenie styków)
Sprzwdzenie czy któryś z aku nie ma przebicia albo czy nie pękła któraś z rurek gumowych - w tym wieku guma staje się krucha niestety
No a wsilniku trzeba dobrze przedmuchać sprzęzarką uzwojenia
No i sprzwdzić czy działa wentylator silnika wydmuchujący pył ze szczotek.
Ten pył jest naczęstszą przyczyną kłopotów.
Odczytaj błedy bo diagnostyka jest podstawą inaczej to dużo czasu stracanego na poszukiwania. A Chcecjelec wszystko Ci powie.
Poczytaj moje posty o 106-tce
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-08, 04:57   

Dziękuję za odpowiedź. Luknę na Twoje posty.

Dziękuję za poświęcony mi czas
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-08, 19:33   

Witam ponownie wszystkich.

Zakupiłem obd, zainstalowałem oraz przeskanowałem samochodzik i ukazały się bledy 😬

1. BŁĄD - PARAMETRY SAGEMBOX

a błąd sporadyczny - Funkcja kontroler prądu jazdy
b błąd sporadyczny - Funkcja kontroler prądu regeneracji
c błąd sporadyczny - Pomiar baterii WN

Prosze pomóżcie 😔
Czy jest sens to naprawiać? I ile taka naprawa i części by wyniosła?
posiadam jeszcze inne zdjęcia które zrobiłem ale nic mi nie mówią wartości 😕

Dziękuję serdecznie za pomoc i poświęcony czas
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-08, 19:57   

Błedy sporadyczne. Skasuj je.
Nie wiesz jak?
Przesuń ekran z błedami w lewo i juz .
Jesli sa błedy sporadyczne 0 i nie są krytyczne to mogły powstać z wielu przyczyn - chociazby yakich że aku 12V spadł poniżej 12V .
Nie baw się tylko paramertami Sagemboxa.
Ewentualnie zzrób zdjięcia i opublikuj .
I czytaj czytaj czytaj
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-08, 20:09   

Dziekuje za odpowiedź tak szybką 👏👏👏💪🤩
Czyli Sagembox jest dobry i po skasowaniu błędów będzie udostępniony prąd do silnika i samochód ruszy? 😮
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-08, 20:34   

Tego nie wiemy czy jest dobry.
Ale błedy sporadczyczne nie zawsze sa wynikiem uszkodzenia czegoś.
Dopiero po skasowaniu błedów sporadycznych. SPrawdzeniu czy akumulator 12V ma co najmniej 12V. Jakie napiecie ma akumulator trakcji HV mozna wyciągać wnioski.
Kazdy elektryk * nawet najnowsze) jesli maja padnięty akumulato ołowiowy 12V to nie ruszą
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-09, 20:56   

Witaj po pracy znowu przystąpiłem do ataku z Saxo lecz znowu problem po skasowaniu błędów i odpaleniu na nowo samochodu pojawił się błąd sagembox 😔 czyli jeszcze coś w nim jest 😕 pytanie co oraz cały czas wiatrak chłodzenia chodzi czy tak powinno być?

DZIĘKUJĘ za pomoc 👊🙂

Jutro biorę go na warsztat do kolegów więc zajmiemy się nim :-|
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-09, 22:20   

Który bład sagembox? Świeci się lampa błedu elektrycznego?
Przemuchałeś silnik sprężarką? Pył ze szczotek często jest przyczyną błedu.
Sprawdzałeś szczotki ( wszystkie ) w jakim są stanie ?
Przeczyściłeś wszystkie złacza elektryczne ?

Nie mam szklanej kuli , nie ząłczyłeś zdjęć . Skąd mamy wiedzeć jaki teraz błąd masz?
Przeczytałeś jak obsługiwać ten samochód ?
Pamiętaj to już staruszek o którego trzeba zadbać żeby jeżdził
Tak wentylator chłodzący silnik i wywiewający pył działa zawsze od właczenia zpałonu.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-10, 16:48   

Witam serdecznie i przepraszam za moja ostatnia wypowiedz i za konsternacje :/ bylem podirytowany ze pomimo kasowania błędów nie udało sie wprowadzić samochodu w tryb jazdy :/

Mój wkład w uruchomienie mojego elektryka przedstawia się następująco :)

- wyczyszczone bezpieczniki obudowane plastikiem bylo ich 5 i popryskane środkiem przewodzącym :)
- przepatrzone bezpieczniki :)
- odkręcenie klapki pod spodem i czyszczenie komutatora tz wirnika i szczotek sprężonym powietrzem :)
- pierwsza szczotka którą zobaczylem jest duża i mało zdarta ale nie wiem jak reszta :/
- zeskanowanie i przepatrzenie błędów i kasowanie ich :/


Oto zdjecia z wartosciami :

Dziekuje za pomoc i poswiecony czas :)













































_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-10, 17:27   

Musisz znaleźć kogoś kto dysponuje Diagboxem ( Lexią) . Wersja softu nie ma znaczenia może być nawet najstarsza.
Trzeba zrobić tzw "teekodowanie" parametrów Sagemboxa.
Sprawdź jeszcze tak jak pisałem trzy rzeczy które moga blokowac jazde .
- Poprawnośc działania pedału gazu ( zmierz za pomoca omomerza czy poprawnie zmienia opornośc)
- poprawnśc działania czujnka hamulca
- poprawnośc działania czujnika otwartych drzwi kierowcy
Sagembox sprwdza w trybie testu nastepujące parametry :
- czy pedał gazu nie jest wciśnięty
- czy pedał hamulca nie jest wciśnięty
- czy drzwi kierowcy są zamknięte
Jesli któryś z tych parametów nie jest spełniony stycznik nie zaskoczy albo zaskoczy i od razu odpuści i nie zaświeci się zielona kontrolka jazdy do przodu .
Tylko tyle zdalnie moge podpowiedzieć .
Dobrze że już tyle zrobiłeś . Ale aby pozostałe szcotki sprzawdzić musisz pouzować szczotkorzymacz i przekrecić go aby sprawdzić pozostałe szczotki .
Warto taże porozponać wszystkie złacza i oczyścić styki i popsikac odpowiednim preparatem
Na Twoich zdjęciach nie widać napięcia całego pakietu HV .
Uważaj to jest wysokie napięcie i fo tego DC.
Saxo ładuje się do 163V .
A akumulator 12V raczej do wymiany skoro pokazuje napiecie 11,9V
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-11, 18:38   

Witam wszystkich ponownie :)

Poczyniłem pewne postępy jeśli chodzi o naprawę saxo :)

1. sprawdziliśmy czujnik stopu czyli jak działa to zapalają się światła tylne wiec działa :)
2. sprawdziliśmy czujnik drzwi zapala się światło w środku czyli czujnik działa :)
3. sprawdziliśmy omomierzem co opisałem na zdjęciu :)

Zaobserwowałem ze po przekręceniu stacyjki i zapaleniu się zielonej kontroli jazda a potem po naciśnięciu hamulca gazu jest zawiecha i nie da się przejść pomiędzy jazda w przód i w tyl ?
A natomiast jeśli nie nacisnę gazu ani hamulca można bez problemu przechodzić miedzy w przód i w tył:(

kolega ma lifa i pyta się dlaczego jeśli baterie są naładowane to pobiera saxo prąd z akumulatora?

Sprawdziłem również szczotki co zamieściłem na zdjęciach wydaja sie nie zjechane chyba ze się mylę :/

Odkręciłem szczotko trzymacz i zrobiłem zdjęcia każdej ze szczotek i jeszcze przedmuchałem je, znowu wyleciało w huj sadzy:/
Zastanawia mnie czy te dziury co zamieściłem na zdjęciach są po to by wiatraczek do wywiewu pylu ze szczotek własnie tamtędy wywalał pyl ?
Bo jak dzisiaj użyłem sprężonego powietrza to własnie tamtędy waliło duzo sadzy i pyłu.

Mam nadzieje ze nic nie popsułem.
chciałbym dowiedzieć sie gdzie znajduje sie ten wiatrak co pyl wyciąga albo wywiewa z całego silnika

kolega elektryk jeszcze naładuje mi akumulator.

Dziękuję za poświęcony czas


















_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-11, 19:20   

Kremator napisał/a:


1. sprawdziliśmy czujnik stopu czyli jak działa to zapalają się światła tylne wiec działa :)
2. sprawdziliśmy czujnik drzwi zapala się światło w środku czyli czujnik działa :)
3. sprawdziliśmy omomierzem co opisałem na zdjęciu :)

OK

Kremator napisał/a:


Zaobserwowałem ze po przekręceniu stacyjki i zapaleniu się zielonej kontroli jazda a potem po naciśnięciu hamulca gazu jest zawiecha i nie da się przejść pomiędzy jazda w przód i w tyl ?

Wymaga zrobienia telecodage z uzyciem Diagboxa/Lexii. Ale być może jest też uszkodzony kalkulator . To coś co jest w sagemboxie - do którego wchodzi wilepopinowa wtyczka .

Kremator napisał/a:



A natomiast jeśli nie nacisnę gazu ani hamulca można bez problemu przechodzić miedzy w przód i w tył:(

jw

Kremator napisał/a:

kolega ma lifa i pyta się dlaczego jeśli baterie są naładowane to pobiera saxo prąd z akumulatora?

Masz padnięty aku 12V i bez przerwy konwerter dc/dc próbuje go naładować aby miał napięcie minimum 12 V . Dlatego wciąż pobiera prąd z HV

Kremator napisał/a:

Sprawdziłem również szczotki co zamieściłem na zdjęciach wydaja sie nie zjechane chyba ze się mylę :/

Sa ok

Kremator napisał/a:

Odkręciłem szczotko trzymacz i zrobiłem zdjęcia każdej ze szczotek i jeszcze przedmuchałem je, znowu wyleciało w huj sadzy:/

MOże wiatrak jest uszkodzony i nie działa . To jest identyzny wiatrak jak w nawiewie powietrza w każdym saxo/peugeocie . ma on w obudowie zainstaowana opornicę . Jesli opornica se przepaliła to nie chodzi na najniższym biegu . Dorażna naprawa zamiana dwóch kabelków doporwoadzających prąd . Wtedy wiatrak będzie działał bez opornicy i bez przerwy wydmichwał pył

Kremator napisał/a:

Zastanawia mnie czy te dziury co zamieściłem na zdjęciach są po to by wiatraczek do wywiewu pylu ze szczotek własnie tamtędy wywalał pyl ?

Kremator napisał/a:



Bo jak dzisiaj użyłem sprężonego powietrza to własnie tamtędy waliło duzo sadzy i pyłu.
tak

Kremator napisał/a:

chciałbym dowiedzieć sie gdzie znajduje sie ten wiatrak co pyl wyciąga albo wywiewa z całego silnika

Na górze po prawej stronie sagemboxa . Po właczeniu zapłonu powinien się od razu kręcić . Warto na kratke założyć filtr bo czesto wlatuje tam większy pył/owoady i mogą robić własnie one problemy w silniku - czeste swiecenie kontrolki z błyskawica - usterka elektryczna - przebicie
Kremator napisał/a:


kolega elektryk jeszcze naładuje mi akumulator.

Wymień nie ładuj 12V
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-13, 19:07   

Witam ponownie w serialu z usterką przez życie :)

Po dniu wolnego zadzwoniłem w kilka miejsc i znalazłem kolegę co ma diagnostykę z programem lexia wiec 50% roboty już zrobione :) hura

Oto kilka zdjątek które mnie zaintrygowały :/






Po skasowaniu i zrobieniu telekodu tak mi się wydaje oraz coś kolega w lexi nacisnął z kalkulatorem ale błędów jest teraz tyle :O Prosze powiedzcie mi jak to naprawić :(





Jeśli chodzi o baterie to mieliśmy do wyboru z opcji 13A, 10A i bodajże 7A.
Mam zapasowe baterie i tam było 100ah.
Wiec skminilem ze będzie 10A ale po tym zabiegu komputerowym bateria spadła do 25 % i nie wiem czy nie zepsuliśmy czegoś :(















Jesli chodzi o resztę zdjęć mam nadzieje ze się przydadzą w odnalezieniu usterki :) chyba ze potrzebujecie jakiś konkretnych

Dziękuję serdecznie za czas który poświęcacie na mojego Saxo :) miejmy nadzieje ze niedługo wyśle filmik jak będę już w podroży :)

p.s.- jeśli chodzi o ładowanie baterii to dolewamy wodę destylowana po czy przed ?

Bo jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy z lewej strony nad korkiem płynu do spryskiwaczy to jest pełny :)

Jeszcze raz bardzo dziękuje
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-13, 19:52   

Kremator napisał/a:

Jeśli chodzi o baterie to mieliśmy do wyboru z opcji 13A, 10A i bodajże 7A.

To jest wybór ( programowanie prądu ładowania a nie akumulatorów)

Kremator napisał/a:

Wiec skminilem ze będzie 10A ale po tym zabiegu komputerowym bateria spadła do 25 % i nie wiem czy nie zepsuliśmy czegoś :(

Zawsze po telekodowaniu wskanik energii spada do ok 25% bo tak jest zapisane we wgrywanym sofcie . Po rozładowaniu i ponownym załadowaniu wskaźnk wraca do porawnych wskazań



Kremator napisał/a:

p.s.- jeśli chodzi o ładowanie baterii to dolewamy wodę destylowana po czy przed ?

Ani przed ani po . Uruchamiamy za pomca Lexii alb łatwiej Checkeleckiem ładowanie konserwacyjny . Jak będzie się kończyć . Zaświeci się lampka na tablicy dolej wody i ładowanie będzie przerwyane - widać na wykresie napięc w checkelecu dolewamy wody do odpowiednich sutków ( sa z przodu w podszybiu) wode deminarealizowaną . do momentu aż zacznie kapać spod samochodu. Po zalaniu wszystkich czterech lini wodnych kasujemy usługę wodną w chcelelecu i już
Kremator napisał/a:

Bo jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy z lewej strony nad korkiem płynu do spryskiwaczy to jest pełny :)


Patrz poprzedna odpowiedź.

A ze zdjęć wynika że jak podejrzewałem gdzieś są problemy z kontaktami przy pedale hamulca i przy pedale gazu.
Chyba nie załaczyłeś zdjęcia odczytu błedów po zrobieniu telekodowania .
Jesli się powtarzają to rzeba przeczyścić styki , być może np pedał gazu nie wraca na miejsce zerowe. Jesy mozliwośc regulacji za pomoca śrubek. Po każdej regulacji ;edału gazu trzeba zrobić telekodowanie .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-14, 20:52   

Witam ponownie wszystkich ✌😎

W dzisiejszym odcinku wykręciłem czujnik od pedału gazu i odpaliłem checkela i błędów nie było 🥳 zauważyłem że jednak będą gazu nie wyracal na punkt zerowy 😬

Brawo Jas_pik i jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady 👏👏👏🍻

Mam pytanko

Nie robiłem jeszcze telekodowania bo nie skręciłem czujnika, ale to nie przeszkadza w naładowaniu baterii?

Dziś po przekręceniu kluczyka cały czas migała bądź wie iła się kontrolka stop co ona oznacza? Bo nawet jak przekręca em kluczyk na drugą pozycję to nawet nie było cyknięcia przekaźnika 😕

Natomiast przy ładowaniu po przez Checkele i wyborze ładowanie konserwacyjne wybieramy jakieś prądy?
Mam normalna ładowarkę kabel z wtyczka bez żadnych ekraników to jakim prądem ona ładuje akumulatory tz baterię?
Po naładowaniu oraz dolaniu wody, bez tele kodowania samochód ruszy albo można wprowadzić go w ruch? Czy może lepiej nie bo tele kodowanie jest do czegoś potrzebne?

Wiem że dużo mam pytań 😔 ale lepiej wiedzieć niżeli zrobić coś źle 😕

Dziękuję za wszystko 👏💪😊
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-15, 07:25   

Kremator napisał/a:



Nie robiłem jeszcze telekodowania bo nie skręciłem czujnika, ale to nie przeszkadza w naładowaniu baterii?

Telekodowanie to wgranie poprawnego softu do kontrolera czyli tzw Sagemboxa. Zrób to jak już naprawisz pedał gazu i go podłaczysz . Bez pedału nie ma sensu wgrywać telekodowania .


Kremator napisał/a:
Dziś po przekręceniu kluczyka cały czas migała bądź wie iła się kontrolka stop co ona oznacza? Bo nawet jak przekręca em kluczyk na drugą pozycję to nawet nie było cyknięcia przekaźnika 😕

Bo ciągłość tego obwodu est sprawdzana w chwili załaczenia napięcia.

Kremator napisał/a:
Natomiast przy ładowaniu po przez Checkele i wyborze ładowanie konserwacyjne wybieramy jakieś prądy?

Ładowanie ( wybór pradu) wybieramy raz . Wtedy na stałe będzie taki prąd łądowania. Wybór zależy najczęsciej od tego jakie masz gniazdko z którego będziesz się na stałe ładował . Im większy prąd tym szybciej się naładuje samochód. Liczenie ogólnie jest takie. prądx napięcie = moc ładowania. Pojemnośc akumulatorów w saxo to 12 kWh . Czyli wybierając prąd np 10A x 230 V ładjesz się z mocą 2,3 kW . Czyli aby od zera do 100% nałaadować potrzbujesz co najmniej 5,5 godziny. Ale uwagi sa nastepujące . Jest sprawnośc łądowarki oraz koniecznośc przeładowania akumulatorów o co najmniej 20%. Czyli zamiast 5,5h musisz łądować około 7h. Im wyższy prąd tym szybciej naładujesz.

Kremator napisał/a:
Mam normalna ładowarkę kabel z wtyczka bez żadnych ekraników to jakim prądem ona ładuje akumulatory tz baterię?

Jw. Zlaeży jaki masz dopuszczlny ( bezpiecznik w instalacji tego gniazdka) .

Kremator napisał/a:
Po naładowaniu oraz dolaniu wody, bez tele kodowania samochód ruszy albo można wprowadzić go w ruch? Czy może lepiej nie bo tele kodowanie jest do czegoś potrzebne?

Na razie zrób telekodowanie po zainstalowaniu pedału. Sprawdź błedy. Dolewanie wody zrobisz jak już samochód będzie się poruszał ( będzie sprawny) .

Telekodowanie to tak jakby powtórne wgranie wiindowsa do kompa gdy rozsypał Ci się w kompie windows i nie chce odpalić. Jasne ?
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-15, 19:56   

Witam ślicznie sympatycznie :)

Wyregulowałem czujnik gazu chyba powinien teraz być ok :) ale na max daje 75% gazu :P



Zauważyłem ze jeden bezpiecznik był przepalony ale w dość nietypowym miejscu i od czego on może być ?


Opis błędu po telekodowaniu :)



Po podłączeniu kabla do samochodu i wpięciu go do prądu oraz po odpaleniu programu na komórce i wybraniu ładowanie konserwacyjne nie ma kontrolki ładowania ;( dziwne

Ale kontrolka pokazała sie tylko na chwile po przekręceniu stacyjki na 1 i wyłączeniu :o
Dlaczego tylko wtedy ja można zobaczyć ?

Komórka przy ładowaniu powinna cały czas komunikować sie z samochodem ?

Dziękuję za pomoc mam nadzieje ze i ja się jakoś odwdzięczę
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-15, 20:18   

Kremator napisał/a:


Wyregulowałem czujnik gazu chyba powinien teraz być ok :) ale na max daje 75% gazu

To nie ma znaczenia . Zrób telekodowanie po zainstalowaniu . Wtedy te 70% odchylenia będzie odpowiadało za 100% zakresu . To nie linka i mechanicznya przepustnica tylko elektroniczny pedał gazu .

Kremator napisał/a:
Zauważyłem ze jeden bezpiecznik był przepalony ale w dość nietypowym miejscu i od czego on może być ?

Też nie wiemy - pojdx za przewodami do czego prowazą .

Kremator napisał/a:
Opis błędu po telekodowaniu :)

Czyli brak błedu tak ?
Po włączeniu zapłonu powinien ruszyc - rusza ?



Kremator napisał/a:
Po podłączeniu kabla do samochodu i wpięciu go do prądu oraz po odpaleniu programu na komórce i wybraniu ładowanie konserwacyjne nie ma kontrolki ładowania ;( dziwne

Dlaczego koniecznie chcesz od razu zajmowac sie dolewaniem wody . Najpier samochód trzeba rozjeżdzić .

Kremator napisał/a:
Ale kontrolka pokazała sie tylko na chwile po przekręceniu stacyjki na 1 i wyłączeniu :o
Dlaczego tylko wtedy ja można zobaczyć ?

Ale kontrolka ładowania nie ma nic wspólnego z zapłonem. Cś wiodcznie jest namieszane w instalacji .


Kremator napisał/a:
Komórka przy ładowaniu powinna cały czas komunikować sie z samochodem ?

Tak , zawsze , w czasie jazdy i łądowania , Czyli wtedy gdy jest ppiety dongiel do portu OBDII
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-16, 05:53   

Witaj ponownie Mistrzu 🙂

Jeśli chodzi o błędy to ich nie ma 😕 ale i tak nie jeździ bo po przekręceniu kluczyka na pozycję 1 jest tylko air bag i migający stop 😔

Następnie jak chce przekręcić kluczyk na pozycję 2 - ciągle miga Stop. Więc sam już nie wiem dlaczego tak jest na samym początku nie było tak i dało się chociaż przejść pomiędzy jazda do przodu i do tyłu 😕

Jeśli po telekodowaniu jest bateria na 25 % a samochód stoi na dworzu i nadal nie rusza to faktycznie ma 25 % baterii? Czy to może jest błąd?

Jeśli po wpięciu ładowarki np do telefonu masz ikonkę ładowania. To w tym samochodzie Tez powinna lampka ładowania się świecić?

Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu łamigłówki 🙂

Proszę powiedz mi co mam dalej weryfikować jeśli nadal nie mogę wprowadzić go w tryb jazdy 😔
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-16, 08:13   

Kremator napisał/a:

Jeśli chodzi o błędy to ich nie ma 😕 ale i tak nie jeździ bo po przekręceniu kluczyka na pozycję 1 jest tylko air bag i migający stop 😔

To znaczy że wciąż jest gdzieś błąd ( najpewniej brak zamknięcia któregoś stycznika/włacznika) który nie kończy poprawnie testu układu jazdy.
Za pmocą lexii/diagboxa - jest tam możliwośc sprawdzenia działania poszczególnych pamaetrów . Czy stycznik hamulca działa , czy drzwi są zamkniete itd. tak samo dotyczy to sprawdzenia pametrów czy np napiecie sieci dochodzi do samochodów czy też klapka pokrywy złacza łądowania jest zamknięta czy otwarta.

Kremator napisał/a:
Następnie jak chce przekręcić kluczyk na pozycję 2 - ciągle miga Stop. Więc sam już nie wiem dlaczego tak jest na samym początku nie było tak i dało się chociaż przejść pomiędzy jazda do przodu i do tyłu 😕

To miganie potwierdza że coś nie jest poprawnie zamkniętę ( drzwi kierowcy/pasażera, stycznik hamulca. pedał gazu) . Czasami wystarczy że styk jest zaśniedziały i jego opornośc jest większa niż 0 Ohm i już będzie taki sygnał . Dlatego polecam sprawdzenie tych wszystkich drobiazgów i za pomoca Lexii i poprzez rozpięcie , psiknięcie Wd40 i powtóne zapięcie
Kremator napisał/a:
Jeśli po telekodowaniu jest bateria na 25 % a samochód stoi na dworzu i nadal nie rusza to faktycznie ma 25 % baterii? Czy to może jest błąd?

Przecięz napisałem że po telekodowaniu mimo że był naładowany do 100% wpisane zostały standardowe pamatery ( defaultowe ) programu. Po naładowaniu i rozładowaniu i powtórnym naładowaniu wróci do prawidłowych wskazań.

Kremator napisał/a:
Jeśli po wpięciu ładowarki np do telefonu masz ikonkę ładowania. To w tym samochodzie Tez powinna lampka ładowania się świecić?

Lampka łądowania nie świeci się ciągle tylko mruga z cżestotlowscia hyba 1mrugnięcie co kilka sekund . ALe po to aby ruszyło ładowanie róznież musi być spełniony warunek np zamknięcia klapki ładowania oraz tego że napięcie sieciowe dochodzi do łądowarki. To też możesz podejrzeć na Lexii/Diagboxie. Jest specialny czujnik ( niestety trudno się do niego dostać) w gnieżdzie łądowania samochodu który sprawdza zamknięcie klapki ładwania. Dopiero wtedy rozpocznie się łądowanie które na poczatku będzie sygnalizowane dłuższym zaśieceniem się wszystkich kierunkwoskażów. Po tym czy dług sę świeci czy też kilkaktronie zamruga można tez rozponać czy jest dodatkowy bład w obwodzie łądowania.
Jak dobrze pamiętam to jesli bedzie mrugało 11 razy tuż po zamnknięciu kaly łądowania to oznacza to że termistor w chłodniy ( czujnik temperatury) ma przerwę i wtedy łądowanie też niebędzie działać .



Kremator napisał/a:
Proszę powiedz mi co mam dalej weryfikować jeśli nadal nie mogę wprowadzić go w tryb jazdy 😔

Jak wyżej. Za pomcą lexii sprawdzić czy wszystkie rzeczy poprawnie działają ( stop/gaz/czujnik otwarcia drzwi , pedał gazu)
W trakcie sprawdzania pedału gazu jesli będzie go naciskał to lexia pokaze czy jest zachowany poziom napięcia i jaie napięcia są w zakresie przyciśnięcia od 0 do 100%. Nie pamiętam bo od dawna nie mam już żadengo takiego samochodu ale zakres napięc powine być od 0V do 5V .
Być może trzeba uregulować tzw zerowe położenie pedału gazu . Albo szukać do pozyczenia takiego pedału. Niektóre wersje benzynowe 106/Saxo też miały identyczny pedał gazu ( elektroniczny a nie mechaniczny) Można też poszuakć w serwisie ale jak im powiesz że chcesz pedał gazu do Saxo Electrique to podadzą Ci cenę wyższą niż zapłąciłeś za cały saochód :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Kremator 
Laik 😜

Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2020
Posty: 17
Skąd: NORWEGIA
Wysłany: 2020-10-17, 17:29   

Witaj mój Mistrzu :mrgreen:

Dzisiaj samochód trochę drgnął ale to tylko po skasowaniu błędów :) po czym wywaliło mi takie cuda :/ zdjęcie poniżej :/

Jak wcześniej pisałem o wentylatorze chłodnicy ze cały czas chodził. To dziś przeczytałem na forum ze może to być czujnik temperatury :) oto rezultat



Proszę wyjaśnij mi oco chodzi z ta izolacja i innymi rzeczami :/

pomimo telekodowania znowu są błędy dlaczego :/ ustawiłem czujnik gazu na zero i lipa :/

dzisiaj podczas ładowania zaświeciła się dioda zielona mignęła 5 razy i odłączyło się ładowanie :/ a po zabawach z załanczaniem jazdy zapaliła się czerwona z wtyczka :/

Gdzie znajdę termistor silnika :/ termistor wody to poprostu czujnik temperatury w chłodnicy :)

Dziękuję za wytrwałość i za poświęcony czas

P.s.- czy takie rzeczy jak potencjometr gazu oraz czujnik stopu pedału mogę zmienić np od audi wiadomo ze musza być odpowiednia ilość kabli ? Czy jednak musi byc od francuskich samochodów ?
_________________
__________________________
Pozdro Kremator
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-17, 20:24   

Kremator napisał/a:

Dzisiaj samochód trochę drgnął ale to tylko po skasowaniu błędów :) po czym wywaliło mi takie cuda :/ zdjęcie poniżej :/

No to jesteś coraz bliżej rozwiazań



Kremator napisał/a:
Jak wcześniej pisałem o wentylatorze chłodnicy ze cały czas chodził. To dziś przeczytałem na forum ze może to być czujnik temperatury :) oto rezultat

Bez przewrwy musi chodzić wentylator silnika ale nie wentylator chłodnicy . Jesli on chodzi to czujnik temperatury w chłodnicy ma cały czas zwarcie. jest to standardowy czujnik temperatury stosowany w kazdym samochodzie grupy PSA


Kremator napisał/a:
Proszę wyjaśnij mi oco chodzi z ta izolacja i innymi rzeczami :/

pomimo telekodowania znowu są błędy dlaczego :/ ustawiłem czujnik gazu na zero i lipa :/

Izolacja to problem osadzających się w silniku pyłu ze sciearających się szczotek. Trzeba otworzyć kalpkę i przedwuchać sprężonym powietrzam ( to chyba już robiłeś) . Bardzo drastyczny spsób to przemysie całego silnika oraz komutatora spirytusem izopropylowym. Tylko nie podąłczaj prądu zanim całkiem nie odparuje .
Kremator napisał/a:
dzisiaj podczas ładowania zaświeciła się dioda zielona mignęła 5 razy i odłączyło się ładowanie :/ a po zabawach z załanczaniem jazdy zapaliła się czerwona z wtyczka :/
Prawdopodobnie przez uszkodzony czujnik teperatury chłodnicy . SPrawdzałeś działanie czujnikaklapki . Dosęp do niego jest tak naprawdę po wyjęciu całego gniazda z błotnika .

Kremator napisał/a:
Gdzie znajdę termistor silnika :/ termistor wody to poprostu czujnik temperatury w chłodnicy :)
Wygląda na to że te uszkodzone czujnuki trzeba wymienić.Czunik w silniku jest dostępny włąsnie pod klapka silnika


Kremator napisał/a:
P.s.- czy takie rzeczy jak potencjometr gazu oraz czujnik stopu pedału mogę zmienić np od audi wiadomo ze musza być odpowiednia ilość kabli ? Czy jednak musi byc od francuskich samochodów ?

Nie nazm częsci od gruy VW. ALe z mojego doświadczenia to są takie same czesci jak w kazdym spalinowycm samochodzie z grupy PSA
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12