SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co kupić S85D vs TM3?
Autor Wiadomość
Yapco 

Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 42
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-09-10, 20:51   Co kupić S85D vs TM3?

Pomóżcie proszę.
Miałem pierwotną koncepcje kupienia S85D z rocznika 2015/16.
Dziś z vinem kandydata podjechałem do ASO Tesli, sprawdziłem vin i wyszło pomyślnie.
Zalety tej koncepcji to FSC plus gwarancja na aku i silniki.
Ale zasiano tam też u mnie ziarno niepokoju czy nie lepiej kupić nową TM3?
I trochę zgłupiałem.
Z drugiej strony jak wszedłem w konfigurator to TM3 dual motor plus pilot to podchodzi pod 300 tyś pln.
Niby ma lepszy wyświetlacz i prąd ładowania przyjmie większy.
Jakie macie zdanie?
Pomóżcie proszę ;)
_________________
BMW I3 REX
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 180
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-09-10, 21:59   

A który model bardziej Ci się podoba?
Ten wybierz! :-)
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-10, 22:40   

S to prawie limuzyna, duża i nadobna
3- to zwykły sedan, ale intrygujący, mniej tradycyjny

S- nawet nowa jest już wiekowa - pewnie koniec modelu bliski
3- nowa ( no prawie) i rozwojowa

Komputer i potencjał aktualizacyjny je pewnie różni. Dla, mnie to ważne. Innym wisi.
Dla tego gdybym miał wybór i możliwości brałbym nowsze.
I tu nie chodzi jak w spaliniakach o przebieg itp. Ale o potencjał, co akurat w Tesli jest oczywiste.
Na ile auto 5-cio letnie utrzyma zdolność przyjmowania aktualizacji.? To bym brał pod uwagę.
3 jest teraz u nas lekko tańsze niż było rok temu w Europie. FSD nie musisz brać bo boli, z tym że gdyby trzeba było potem dokupić pewnie będzie jeszcze drożej
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-11, 06:38   

FSD dzis niewiele zmienia i możesz zawsze dokupić.
Prad 250 kW bedziesz używał tylko czasem.
Ekran rzeczywiscie daje przyjemność użytkowania.
Auto mniejsze od S i zwarte w trasie wygodne.

Minusy TM3
Twarde zawieszenie na nierównych drogach odczuwalne.
Nisko się wsiada, w mieście wsiadanie wysiadanie męczy
Gorący dach latem, cięzko go schłodzić
TMS
Większy, nawet za duży, miększy z pneumatyką, ale juz wiekowy.
Ty wybierasz i pomyśl tez o przyszłości, sprzedazy i zmianach modelu.
Jak start rozważań był od Model S, to pewnie tego właśnie szukasz,
żebyś nie żałował zmiany decyzji i modelu.

Tez mialem w styczniu takie przemyślenia wybrałem TM3, bo nawet
jak się nie spodoba, to sprzedam bez problemu, duży popyt na używane.
 
 
Yapco 

Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 42
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-09-11, 18:52   

Dziękuje za opinie.
A możecie mi coś powiedzieć o tym jak kształtuje się moc w 85D?
Raz widzę w ogłoszeniach, ze to jest 420 PS, a raz że to 525 PS.
I nie mówię o Performance.
_________________
BMW I3 REX
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-11, 19:17   

Nie patrz na moc-ps patrz na moment i ten w obu w szerokim, bardzo szerokim zakresie bardzo duży.. W każdym przypadku jest jak w RR odpowiedni :mrgreen:
Robisz błąd bo zaczynasz teoretyczny ranking. To tak jak z kupowaniem odkurzacza bo ma przystawkę masującą. A golarka trymer do brody a Ty nie masz brody.
Oba auta mają zarabiste odejście nieoprównywalne ze spaliniwymi w 95% ich ilości na drogach.
patrz bardziej ogólnie.

PS Ad Moment tu jeszce dochodzi jedna ważna rzecz nie tyle jaki jest maksymalny ale, że jest od razu i od samego ruszenia na full a i potem niemal cały czas.. pewnie się przejechałeś elektrykiem? Ale moim zdanie czy 3 czy S, to wybór nie ze wzgl na moc powinien być
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 41
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 70
Skąd: Kochlowice
Wysłany: 2020-09-11, 20:21   

W podpisie jest bmw i3 rex wiec raczej kolega wie jak się jeździ elektrykiem ;-) i posmakował już odejścia ze startu :-D
_________________
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-11, 21:01   

Dlatego powinno być łatwiej a wygląda na szukanie jak zwykle alibi dla już podjętej decyzji :mrgreen:
Będzie S bo taniej, co jest silnym argumentem. Gdyż też auto większe itp...No i ładne
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Yapco 

Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 42
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-09-11, 21:28   

No raczej będzie S.
Tylko nie mogę nigdzie się doszukać ile koni mają poszczególne wersje 85D.
Raz widzę, ze 422, raz że 525.
I nie wiem od czego to zależy.
_________________
BMW I3 REX
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-12, 08:16   

Zależy to od bledów opisowych. Są tu na forum linki do opisów BEV.
Żeby nie było, że tylko pouczam, to proszę pobizej link dla Model S
https://evcompare.io/collections/various-models/?model_title=Tesla Model S
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-12, 12:05   

Sprawdź przed zakupem czy Ci zrobi to co teraz się dzieje w oprogramowaniu. chyba, że tylko zależy Ci na fajnej jeździe bez bajerów
Od dzisiaj mam USA i jadę prawie jak tam. https://youtu.be/s97_CYnZ9hg
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Yapco 

Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 42
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-09-17, 19:35   

Hmm zaczynam skręcać z decyzją w kierunku używanej TM3.
Czy każdy model 3 ma autopilota, czy to jest opcja?
Ewentualnie czy można dokupić?
_________________
BMW I3 REX
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-17, 19:48   

Autopilot jest ale bez tzw FSD. A jeśli nie będzie to dokupisz Cena rośnie
I pomalutku okazuje się, że warto będzie i u nas go mieć.
Właśnie piszmy tutaj o tym. Co miesiąc jest zabawa
Rok temu ok 28000

Ps Wejdź na stronę Tesli wybierz rejon Polska i sobie konfiguruj na niby. Dopuki nie zapłacisz 500 zł to nic się nie dzieje.
Nie rozpędź się.....
Dasz PIŃĆSET I ZA 10 TYGODNI MASZ :mrgreen: lub przepadnie

tempFileForShare_20200917-204734_copy_600x800.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 133 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Yapco 

Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 42
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-09-17, 20:12   

Na razie wszedłem na stronę niemiecką i wyszła mi konfiguracja z FSD na 60 k euro.
Ale widzę, że u nich premia - 9000 eur - tylko nie wiem jak z niej skorzystać.
Pewnie program rządowy i tylko Niemcy skorzystają.
_________________
BMW I3 REX
Ostatnio zmieniony przez Yapco 2020-09-17, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yapco 

Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 42
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-09-17, 20:26   

A u nas FSD - 39.000 pln
_________________
BMW I3 REX
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-17, 20:36   

Teraz u nas nawet taniej niż byłoby rok temu i nie slorzystasz z dopłat w innych krajach. Mamy"dobre ceny" w Europie..
Pomimo że FSD podrożało i płaciłem też za pośrednika to teraz bym zapłacił podobnie za swoją konfigurację gdybym sam kupował via nasza strona Tesli.

Czekam na Y i zobaczymy?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-19, 19:02   

Zrobił się balagan w Tesli DE za sprawą doplat w wysokości 90tys euro.
Nowa TM3 po dopłatach kosztuje np 44 tys a używana roczna 47.
Co kupi niemiecki klient, oczywiscie nowa, a te używane zostaną dla obcych
Tu pojawia się sytuacja, gdzie Tesla te zwroty po leasingu zaczyna przeceniać.
No i jest szansa dla obcokrajowców na zakup od Tesli w dobrej cenie.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 285
Wysłany: 2020-09-21, 08:43   

Apolonia napisał/a:
Nowa TM3 po dopłatach kosztuje np 44 tys a używana roczna 47.
Co kupi niemiecki klient, oczywiscie nowa, a te używane zostaną dla obcych


myślę ze i tak będą musieli obniżyć, nawet zeby sprzedać za granicę..

Apolonia napisał/a:
Tu pojawia się sytuacja, gdzie Tesla te zwroty po leasingu zaczyna przeceniać.
No i jest szansa dla obcokrajowców na zakup od Tesli w dobrej cenie.


gdzie można szukać takich ofert? tylko na tesla.com czy gdzieś indziej wystawiają?
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 210
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-21, 09:43   

Szukalem dopiero co TM3 SR i w przeliczeniu za uzywke 2019 oczekuja w niemczech okolo 185000.- PLN... nowa u nas 199000.- to chyba nie oplaca sie sprowadzac...
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 308
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-09-21, 09:56   

Apolonia napisał/a:


Minusy TM3
Nisko się wsiada, w mieście wsiadanie wysiadanie męczy


Tutaj dla mnie to zaskoczenie, Ten minus powinien być po stronie Modelu S, skoro porównujemy te dwa modele.
Tam dopiero nisko pupa ląduje ;)
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 308
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-09-21, 10:03   

Ekolega napisał/a:
Szukalem dopiero co TM3 SR i w przeliczeniu za uzywke 2019 oczekuja w niemczech okolo 185000.- PLN... nowa u nas 199000.- to chyba nie oplaca sie sprowadzac...


Również mam subskrypcje nowych ofert na używaną 3.
Faktycznie ceny SR+ nie powalają, ale nie raz ktoś wystawi w podobnej cenie Long Range, czyli za 45-47 tys Eur, * 4,4 PLN i mamy okolice 200 tys PLN vs 240 tys -250 tys PLN z polskiego konfiguratora.
Czyli już ciekawie, bo taniej o 40-50 tys. PLN za roczną używkę.

https://www.facebook.com/...80991829370612/
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-21, 10:34   

tomusy napisał/a:
Apolonia napisał/a:


Minusy TM3
Nisko się wsiada, w mieście wsiadanie wysiadanie męczy


Tutaj dla mnie to zaskoczenie, Ten minus powinien być po stronie Modelu S, skoro porównujemy te dwa modele.
Tam dopiero nisko pupa ląduje ;)

Dlatego dziś poczekał bym na Y
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-21, 18:48   

Ustawiłem Easy Entry na wysoko i do tyłu z pionowym prawie oparciem i z maksymalnym podniesieniem kierownicy i jej schowaniem. Ujdzie przy wsiadaniu i jako tako przy wysiadaniu.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 133
Wysłany: 2020-10-02, 23:00   

Też się zastanawiam i dylematy; przejechałem C-Zero pod 200k i może spróbował bym czegoś nowszego, co prawda mam jeszcze I-miev z przebiegiem 12tys którego mógł bym "zajeżdżać" kolejne 4 lata i 200k ale nowsze kusi. Dziś przejeżdżałem koło chłopaków Tesli Poznań i tam stały dwie czarne obok siebie - 3 i S o dziwo S jest niewiele większa od 3. Jak nabędę któryś z tych dwóch modeli to skoro trojaczek mi starczył na 200k to Tesla co najmniej na 500K czyli z 10lat i teraz pytanie jak po tym czasie będzie wyglądać 3 skoro ma kiepskie malowanie to jak jest z zabezpieczeniami antykorozyjnymi ? - jest stalowa więc blacharsko da radę ją wyciągnąć w razie kolizji z kolei S jest aluminiowa - kto to naprawi w razie potrzeby ?
_________________

 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1884
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-10-03, 07:27   

Odnośnie niewiele większa - S jest ponad 30 cm dłuższa i ponad 20 cm szersza (z lusterkami). To dość duża różnica, znacznie większa niż na przykład pomiędzy audi A4 a audi A6.

Tesla S jest ładnie narysowana i dlatego sprawia wrażenie mniejszej niż w rzeczywistości. Ale ma prawie 5 metrów długości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14