SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szukam głosu rozsądku.. TM3 czy Kia ? czy nic nie kupować.
Autor Wiadomość
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-22, 14:36   

Jest dobry moment na "branie". Dawno nie było tak nisko oprocentowanie..
Musisz pamiętać, że w leasingu obowiązują pewne parametry minimalne ubezpieczenia i warto o to zapytać.
Niektórzy leasingodawcy za to, że Ci pozwolą na samodzielne znalezienie ubezpieczyciela, biorą kilka stówek ekstra ( Santander np)
Czasem by mniej bolało, ale też w konsekwencji więcej zapłacisz w całym okresie trwania leasingu - można ubezpieczenie wliczyć ratę. To per saldo drożej bo wtedy jak gdyby co raku auto jest ubezpieczane jak nowe. Składową ustalana jest na początku. Tylko mniej boli, bo najczęściej ubezpieczenie chcą jednorazowo.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-22, 16:12   

Mam wlasnie jeden leasing w firmie w Santanderze i biora 150.- netto za sprawdzenie polisy ale to i tak bardzo sie oplaca. Leasing bede pewnie tez sprawdzal w Santanderze bo daja na 103-104% przy 3-4latach wiec jest dosc atrakcyjnie. Musze teraz przekonac w domu taką jedną marudną... że trzeba tą BMW jednak zmienic :)
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-22, 16:49   

Żyje się raz. jak masz ochotę, to.... Bo potem albo nie będzie możliwości?? A co gorsza może nie być ochoty!
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-05, 21:45   

Udało się umówić na jazdę TM3 w przyszłym tygodniu. Mialem na razie odpuscic temat i czekac na Y, ale czuje w kosciach ze nie wytrzymam, dodatkowo jak patrze na wymiary to Y jest jeszcze większy, a ja nie lubie duzych aut.
Sa jakies przecieki o modelu Y na europe ? cos czytalem ze mialby byc mniejszy troche ?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-06, 05:42   

Zrób sobie tabelkę ;-)
Ja tak kombinuję we śnie :
U mnie Y, bo mam już 3
Ale 3 jest szybsza
Y - lepeij się niby wsiada
Bagazniki w Y lepszy, tylko akurat nam to obojetne
3 to "stare auto" Y nowsze ale mogą być " błędy młodości"
Y - droższy
Y to tylko performens, to jeszcze drozszy
Kursy walutowe., teraz u nas 3 jest " tanio"
Korzystne oprocentowanie finansowania itd
Ale ja czekam na Y, bo de facto wcale nie muszę a tylko chcę. :lol:

PS Szkoda,że nie masz kogoś z Trójką, sama jazda testowa to fajna ale to jakieś marny ułamek tego co dany samochód ma i reprezentuje.
Np u mnie w Nissanie koła buksowały już na takiej jeździe, ale myślałem, że to letnie opony w zimie. Potem się okazało, że tak to auto ma, jak jadę ja. ( wierszyk).
Czyli wniosków nie wyciągnąłem!! To był podstawowy powód szukania 4x4 w EV. "Zmarnowałem" w sumie kasę. Z tym, że zmienił/utwierdził moje myślenie o elektrykach na jeszcze bardziej pozytywne.

Oczywiście to nie oznacza,że Leaf jest zły ale mi to popsuło zabawę.
I stoi i pachnie z marnym przebiegiem, czeka aby go dać dzieciom jak się skończy leasing., a jazda próbna była.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-06, 07:06   

Ekolega napisał/a:
Y jest jeszcze większy, a ja nie lubie duzych aut.


To tak jak ja.

Ekolega napisał/a:

Sa jakies przecieki o modelu Y na europe ? cos czytalem ze mialby byc mniejszy troche ?


Są nawet przecieki o Tesli mniejszej niż M3 za max 3 lata, czyli o kompakcie.
Ja tam czekam.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-06, 08:25   

Bronek napisał/a:
Ale ja czekam na Y, bo de facto wcale nie muszę a tylko chcę.

Też tak mam chciałem TM3 i szukałem aż znalazłem co prawda kolor nie ten, ale jest.
Też myślę o wymienie na TMY, też będę szukał aż znajdę, ale za nim zakup, to testy w mieście.
Jak będzie tak twarda jak TM3, to nie wymieniam,zrzuciłem 3 kg, to zrzucę jeszcze ze 3 kg z opony
i będzie się lepiej wsiadało. Myśląc o efektywności w trasie TM3 ma przewagę w bryle, TMY może
mieć przewagę w technologii (np pompa ciepła). Ta bryła jest o tyle ważna, że wykluczyła Polestar2
i Volvo XC40, masa wykluczyła EQC i e-tron czyli zawsze efektywność, no i SC.
Kto raz zrobił trasę po Europie Teslą ten nie będzie chciał się męczyć z innymi operatorami ładowarek.
Mimo że trasy zdarzają się parę razy w roku Tesla daje ten komfort psychiczny że mamy auto pełnoprawne.
Trasa Polska Barcelona:
1900 km
19 godzin
7 ładowani na SC po 25-30 min
1 kWh gratis lub około 30 centów nie 60 czy 70 jak inni operatorzy
Pewnie że Taycan jest mistrzostwem inżynierii, ale mnie nie stać.
Chytrus podpowiada mi "za drogo", ale polecam każdemu kogo stać, bo po to pracujemy.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 201
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-10-06, 08:42   

Apolonia napisał/a:
Kto raz zrobił trasę po Europie Teslą ten nie będzie chciał się męczyć z innymi operatorami ładowarek.
Mimo że trasy zdarzają się parę razy w roku Tesla daje ten komfort psychiczny że mamy auto pełnoprawne.
Trasa Polska Barcelona:
1900 km
19 godzin
7 ładowani na SC po 25-30 min
1 kWh gratis lub około 30 centów nie 60 czy 70 jak inni operatorzy
Pewnie że Taycan jest mistrzostwem inżynierii, ale mnie nie stać.
Chytrus podpowiada mi "za drogo", ale polecam każdemu kogo stać, bo po to pracujemy.


Kierując się rozsądkiem to zamiast jakiejkolwiek Tesli czy innego elektryka powinienem kupić kilkuletnią Siennę/Odysseya i podróżować np. do Barcelony w 5-6 osób w komforcie dla Tesli nieosiągalnym, z jednym tankowaniem po drodze i to w zakupie za ułamek ceny ;-)
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-06, 10:21   

lookash_c napisał/a:


Kierując się rozsądkiem to zamiast jakiejkolwiek Tesli czy innego elektryka powinienem kupić kilkuletnią Siennę/Odysseya i podróżować np. do Barcelony w 5-6 osób w komforcie dla Tesli nieosiągalnym, z jednym tankowaniem po drodze i to w zakupie za ułamek ceny ;-)


Tak z ciekawości, jaki to ma bak i spalanie, żeby dojechać z jednym tankowaniem z Polski do Barcelony?
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 201
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-10-06, 10:51   

Cav napisał/a:
lookash_c napisał/a:

Kierując się rozsądkiem to zamiast jakiejkolwiek Tesli czy innego elektryka powinienem kupić kilkuletnią Siennę/Odysseya i podróżować np. do Barcelony w 5-6 osób w komforcie dla Tesli nieosiągalnym, z jednym tankowaniem po drodze i to w zakupie za ułamek ceny ;-)


Tak z ciekawości, jaki to ma bak i spalanie, żeby dojechać z jednym tankowaniem z Polski do Barcelony?


Może mnie trochę poniosło ;-)
Zbiorniki są spore, w okolicach 80l (choć nowsze generacje pewnie mniejsze), a spalanie w trasie <10L. A jak masz eLPeGie to w ogóle pół darmo, choć tankujesz z częstotliwością elektryka ;-)
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-06, 11:05   

lookash_c napisał/a:
Kierując się rozsądkiem to zamiast jakiejkolwiek Tesli czy innego elektryka powinienem kupić kilkuletnią Siennę/Odysseya

Zrób tą trasę swoim EV i opowiedz nam z iloma operatorami sie zaprzyjaźniłeś i jakie stawki
za kWh ustaliłeś, wówczas przekonasz nas, że rozwiązanie z Sienną jest ciekawsze niż EV.
Polecam Ionity 69-79 centów
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-06, 11:24   

lookash_c napisał/a:
Cav napisał/a:

Tak z ciekawości, jaki to ma bak i spalanie, żeby dojechać z jednym tankowaniem z Polski do Barcelony?


Może mnie trochę poniosło ;-)
Zbiorniki są spore, w okolicach 80l (choć nowsze generacje pewnie mniejsze), a spalanie w trasie <10L.


Poważnie tak mało?
Kuzyn miał kiedyś Caravan/Voyager i palił kiedyś raczej w okolicach 15-18 l.
Japońce byłyby o tyle oszczędniejsze?
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 201
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-10-06, 11:27   

Apolonia napisał/a:
lookash_c napisał/a:
Kierując się rozsądkiem to zamiast jakiejkolwiek Tesli czy innego elektryka powinienem kupić kilkuletnią Siennę/Odysseya

Zrób tą trasę swoim EV i opowiedz nam z iloma operatorami sie zaprzyjaźniłeś i jakie stawki
za kWh ustaliłeś, wówczas przekonasz nas, że rozwiązanie z Sienną jest ciekawsze niż EV.
Polecam Ionity 69-79 centów


iOnem do Barcelony... hm... :-D Póki co to z szalonych pomysłów zrealizowałem iOnem wyprawę (bo wycieczka to za małe słowo) spod Białegostoku do Zakopanego :-) A w Barcelonie póki co to tylko Żukiem w ramach Złombola byłem :-)
Rozwiązanie z Sienną jest ciekawsze o tyle, że jest szybsze i wygodniejsze niż Teslą, a punktów tankowania w bród. Niestety wszystkie duże EV (np. Mercedes EQV) są okrutnie prądożerne.
Jeśli chodzi o operatorów ładowarek, to jest to jeden z wielu problemów w podróżach - mnogość aplikacji, RFID, etc. Nawet w Polsce jest to upierdliwe. IMO najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie płatności kartą za ładowanie, ale nie widać chęci.
Chwała Tesli za zbudowanie własnej sieci ładowarek, rzecz bezcenna.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-06, 11:49   

lookash_c napisał/a:
Rozwiązanie z Sienną jest ciekawsze o tyle, że jest szybsze i wygodniejsze niż Teslą

Hmm Wiedeń-Szczecin 800 km przepisowo w 10 godzin w tym 2 pauzy na ładowanie kawa WC (Praga Berlin).
Nie sądzę że przy dzisiejszym ruchu, Sienna zrobi to w 9 godzin, może, łapiąc parę fotek, ale czy warto
tak katować złoma i rzeczywiście z perspektywy złobola jest ciekawsze, bo można w trasie ponaprawiać.
Owszem w 1994 roku MB 300TD zrobiłem Amsterdam Granica-PL 800 km w 5 godzin, ale to mądre nie
było i drogo wyszło, bo ponad 200 trzeba było lecieć, a pęcherz wówczas trzymał lepiej.
Dziś wole się odlać i wyprostować, broń boże coś naprawiać, bo zostanę tak zgięty w pół.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 80
Wysłany: 2020-10-06, 13:42   

Właściciele elektryków w UK szykują petycję do parlamentu, chcą zmienić prawo - wszystkie stacje ładowania powinny obowiązkowo przyjmować płatność zwykłą kartą bankową, bez konieczności posiadania odrębnej aplikacji/RFID.

Tesla Bjorn po długiej podróży przez Europę zrobił dowcipny film - w Amsterdamie każdy sklep, restauracja i muzeum przyjmuje tylko własną aplikację/kartę RFID, nie da się nigdzie zapłacić zwykłą kartą...
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-06, 14:22   

lookash_c napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Kto raz zrobił trasę po Europie Teslą ten nie będzie chciał się męczyć z innymi operatorami ładowarek. (,,,,,)
Chytrus podpowiada mi "za drogo", ale polecam każdemu kogo stać, bo po to pracujemy.


Kierując się rozsądkiem to zamiast jakiejkolwiek Tesli czy innego elektryka powinienem kupić kilkuletnią Siennę/Odysseya i podróżować np. do Barcelony w 5-6 osób w komforcie dla Tesli nieosiągalnym, z jednym tankowaniem po drodze i to w zakupie za ułamek ceny ;-)


Szkoda atramentu na takie pisanie.?? :mrgreen: Do Barcelony proponuję kamperem lub samolotem. Pierwsze w komforcie drugie w syfie z innymi.

Tu się dzieją dziejowe rzeczy, Lidzie mają ochotę na ciekawe zmiany a Ty piszesz o jakimś głównie :-D
Tu każdy miał i ma auta a niektórzy i auta i kierowców, więc szkoda atramentu....

Apolonia trójka zostaje jako auto żony, To dla siebie szukam. Najbardziej to CyberTrucka ale to marzenie jak tych co czekają na tanią Teslę.
Tesla dlatego że robi sobie jaja. Nie ma samochodu z takim podejściem do klienta, to co dla bidoków mentalnych jest wadą, bo auto przecież szpieguje i może się wyłączyć i mogą zabrać coś. To dla mnie jest zaletą. :mrgreen:
To jak nowa "dupa", intrygująca albo się rozczarujesz albo nie, ale dopuki jest tajemniczą to pociąga... czasem mocno pociąga :oops:

Prosta sprawa, wystarczy wsiąść do spaliniaka po jeździe elektrykiem, ja tak czasami muszę zrobić. czasem to Wrangler czasem kamper i nawet Volvo V90 lub S klasse Merc. Nie cieszy to oj już nie cieszy jak kiedyś . No może kamperek jako, iż dowozi na fajne miejsca i ma kibel
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-06, 14:35   

Bronek napisał/a:
dowozi na fajne miejsca i ma kibel

Co z tym jelitem jest że tak lubi kibel?
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-06, 19:14   

Apolonia napisał/a:
Bronek napisał/a:
dowozi na fajne miejsca i ma kibel

Co z tym jelitem jest że tak lubi kibel?

Jedyne miejsce, gdzie pobieram wiedzę . Ma to sens gdyż tam jest szansa na jej przyswojenie, zanim stworzone puste miejsce w ograniźmie niewypelni sieczka z internetu czy telewizji.

No chyba, że piszę posty na Forum :mrgreen:


PS Idealne auto do jazdy z kobietami : :idea:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-06, 19:42   

Bronek napisał/a:

Prosta sprawa, wystarczy wsiąść do spaliniaka po jeździe elektrykiem, ja tak czasami muszę zrobić. czasem to Wrangler czasem kamper i nawet Volvo V90 lub S klasse Merc. Nie cieszy to oj już nie cieszy jak kiedyś . No może kamperek jako, iż dowozi na fajne miejsca i ma kibel


To zalezy chyba od spaliniaka, jak wsiadlem do insigni w automacie to wysiadajac po 200km stwierdzilem ze nie chce jezdzic wiecej tym smieciem, ale mam jeszcze taka zabaweczke smarta roadstera, i tym ostatnio zrobilem 100km i banan na gębie :)
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-07, 08:16   

Niby racja, ale to tak jakby pójść na Bal Kostiumowy z Epoki..
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-01, 13:49   

Przejechalem sie TM3 LR, udalo mi sie dwa tygodnie po zapisaniu przez stronę zaprosili mnie na jazdę w Warszawie, szybki podpis i umowa w telefonie + kilka fotek uszkodzen auta z informacja co i ile kosztuje gdybym cos zepsuł (felga, przycierka z mojej winy itp).
Cala jazda trwała 35 minut, jezdzilem sam bez sprzedawcy.

Chcialbym tylko zastrzec ze w 35 minut to za wiele nie mozna sprawdzic, i moje wrazenia mogą być błędne, ideałem by było pojezdzic tym autem ze dwa dni, ale ciezko cos takiego zorganizowac.

Najpierw minusy:
- hałas, hałas, hałas.. juz przy 80km/h słychać szum, słychać dzwięki mijanych pojazdów, ogolnie mam wrazenie ze najwiecej halasu pochodzi z gory drzwi przy slupkach srodkowych i dachu.
- klamki, i drzwi... uwazam ze klamki sa troche przekombinowane, i np. moja starsza mama bedzie miala zagwozdkę jak drzwi otworzyc, a same drzwi nie zamykaja sie jakos tak z takim fajnym kliknieciem, raz musialem poprawiac bo sie nie domknely.
- za nisko sie siedzi, to moze nie jest wina samej tesli bo ten model tak ma, ale dla mnie moglo by byc wyzej
- brak predkosciomierza przed kierownica, ja nie wiem czemu nie dali chocby takiego malutkiego z trzema cyferkami, pewnie do tego sie mozna przyzwyczaic
- pedał gazu... odnoszę wrażenie ze jest on zbyt malo dokladny, tak jak by dano jakis tani potencjometr co nie daje dobrego i dokladnego wyczucia, przy ruszaniu potrafi szarpnac ?
- nadwrazliwosc czujnikow z przodu, dwa razy mi samo auto zahamowało i szarpneło, mimo iz do auta przedemna mialem stojac w korku ok 1,5-2m.

Zalety:
- jak to sie dobrze prowadzi !!! naprawde naped na 4kola robi robote, zawieszenie zestrojone tak jak lubie, dawno juz mi sie nie jechalo czyms tak naprawde fajnym, jest miekko, ale w zakrecie super trzyma, pewnie jestem pod takim wrazeniem bo i3 zawieszeniowo kuleje.
- fotele, material mnie wkurza, ale miekkosc i trzymanie boczne fotela jest wzorcowe, nie sportowo a jednoczescie plecami czuje cale auto
- fajne jest to ze wszystkim sie steruje z ekranu, lusterka, kierownica, te profile kierowcow (zawsze chcialem miec pamiec foteli)
- ekran centralny, obawy ze nie da sie tym wygodnie sterowac znikły, wszystko dobrze dziala, reaguje prawidlowo na dotyk, a niezbedne funkcje sa pod reka
- przyspieszenie, no tutaj chyba nie trzeba nic dodawac :)


podsumowując jest dobrze, auto jest odrobine za duze jak na moje potrzeby i duza ilosc jazdy po miescie, jednak ma niezaprzeczalne zalety, i nawet ostra jazda nie powoduje szybkiego znikania zasiegu.
Nie dane mi bylo pojechac szybciej niz 140km/h wiec nie wiem jak sie zachowuje przy wyzszych predkosciach.

Czekam do marca / kwietnia zeby sie wyjasnila sytuacja covidowo/gospodarkowa i pewnie bede sie decydowal, poczekal bym na TMY, ale ona jest jeszcze wieksza ...
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-01, 14:34   

Halas, szum jest, opony twarde i głośne, mimo wytłumienia gabką wewnątrz.
Klamki to kazdy ma problem nie tylko seniorzy.
Jest nisko i wg mnie twardo, porownuje do Francuzów.
Licznik to do ogarnięcia.
Gaz jest agresywny.
Powiem tak, nie znam pasjonata motoryzacji, który po przejechaniu
Porsche nie miał by fascynacji jego prowadzeniem i dynamiką.
Jest głośno, bo ryczy, jest twardo, bo musi się trzymac, ale jedzie jak pocisk.
Powyższe dotyczy też każdej Tesli, a radosny jest niski koszt jazdy.

Ja czekam na test TMY może będzie miękko.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-01, 14:57   

Ad licznik - idzie bez niego i nawet to szybko przychodzi. orginalne opony sa 100% głosniejsze, to z praktyki.
Wysokość siedzenia. - mozna sporo podnieśc i poustawiac. Niemniej to osobówka nie SUV.. Easy Entry ulatwia wysiadanie.
Klamki, no obcy zawsze bedzie kombinowal generalnie idiotyzm ( sa patenty elektryczne)
czujniki odleglosci - ustawiamy prawym "bombelkiem" na kierownicy.
jesli Tesla sie zatrzyma na tych czujnikach to mozesz podjechac ale za monet ostro puknie i do hamuje. To przy takim przyspieszniu i momencie jest gwarancją, że nie musniesz pedału i nie wjedzieś komus w d...

Gaz??? Czuły?? No bo to ok 4 sek do stówy i od razu a nie po wysprzeglaniu itd. Wiec - idzie sie przyzwyczaic. ( Zona ma nie narzeka).
Po roku, choc nigdy nie byłem wierny markom, auto wymiata. I nie widze nic innego co bym chcial. Tylko kwestia modelu.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1553
Wysłany: 2020-11-01, 23:28   

Model Y jest - to slowa wlascicieli spotkanych na SuC - jeszcze fajniejszy od TM3. Ale czy ma sens czekac? Nie wiem, skad mam wiedziec, czy dozyje? Poki co - jezdzimy, jezdzimy, jezdzimy. Tesla wymiatal, po prostu:))

A fajna rzecz (nie tylko na Polske) - to sentry mode, czyli nagrywanie tego, co sie dzieje wokol - swietne zrobione, dzialajace. To duzy plus, rzadko podawany.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-02, 07:49   

W ogóle sprawa relacji z autem jest na marginesie. Tylko zasięg i jazda no może i ładowanie- to zrozumiałe nawet.
Ale nie za to lubie tylko teslę, dla mnie co najmniej 30-50% wartości /oceny to ta reszta.

Jak była możliwość oglądania zapisu tylko zewnętrznie, to ludzie marudzili, teraz to nawet chcą by się zdalnie z kamerami łączyć ;-) .
Nie należę do fanów słuchania muzyki czy filmów, ale jedno i drugie kilka razy sie przydało. Nagłosnienie super a Netfix czy YouTube w oczekiwaniu na...... Psy u fryzjera.
Pewnie.. mamy smartfony ale nie 15sto calowe
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11