SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wallbox Pulsar
Autor Wiadomość
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-02, 22:16   Wallbox Pulsar

Witam,

Kupiłem nissana leaf 2 i dostałem gratis ładowarkę Wallbox Pulsar.
Taka promocja, za 1zł. Super, przynajmniej tak mi się wydawało.
Dlaczego cena wyjściowa to 3tys zł ?!?!

Przeczytałem wszystkie posty odnośnie słowa pulsar i wallbox i jest mi trochę smutno.
Właśnie chcę to zainstalować u garażu, ale obawiam się, ze szału nie będzie.

Więc kabel wyjściowy mam 32A 250V, jest tam tylko L1, więc ok, leaf ma tylko jedna fazę, ładowarka pokładowa 6.6KW

I teraz pytanie.
W tym wallbox pulsar, w instrukcji pisze,ze mogę podłączyć fazy L1, L2 i L3.
Czy mam to zrobić? Czy to mi i tak nie pomoże? A może to coś spali?!
Rozumiem, że ten wallbox nie jest taki mądry i nie zabierze mi z każdej fazy po 6A i wystawi na tym kablu wyjściowym 3*6A, czyli 18A?

Chodzi o to, ze póki co mam ograniczenie bezpiecznika do 25A na fazę, ale wiadomo, że muszę pewnie wallboxa ograniczyć do tego 16A, żeby nie popaliło bezpieczników.

Jest jakiś na to sposób? Czy po prostu mam wpiąć tylko L1 i załatwiać z Tauronem podniesienie do 40A lub 32A ? i wtedy dopiero nowy bezpiecznik i zmiana ustawień w wallboxie na 32A.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-02, 22:29   Re: Wallbox Pulsar

Nie znam manuala do tej ładowarki, ale raczej chodzi o to, że możesz podłączyć KTÓRĄŚ wybraną fazę, a nie wszystkie naraz - bo w opisie jest jak byk, że to ładowarki 1-fazowa. I dobrze, bo Leaf 2 też ma ładowarkę 1-fazową.
Źle jeśli masz za słaby przydział mocy - aby wykorzystać w pełni potencjał takiej ładowarki do Leafa 2, musisz poprowadzić przewody 6 mm2 do ładowarki plus zabezpieczenie (samej tylko ładowarki, bez całej reszty instalacji w domu) 32 A. Leaf 2 pobiera max. 30,5 A realnie. Ja główne zabezpieczenie zrobiłem 50 A - zawsze zostaje na włączenie czajnika albo czegoś innego prądożernego w domu na tej samej fazie. ;)

Dopóki tego nie zrobisz, to - dobrze rozumujesz - musisz ograniczyć prąd w ładowarce, no i dłużej ładować auto: jak dasz 16 A zamiast 32 A, to w zaokrągleniu zamiast 5-6 godzin na ładowanie będzie 10-12 godzin, ale to pewnie wiesz ;)

A w sumie to czemu piszesz, że smutno...? W sensie, że nie wiedziałeś wcześniej? Trzeba było zapytać. :kufel
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-02, 22:58   

Dzięki za odpowiedz. Czyli podpinam tylko L1 i ustawiam tam pokrętło na 16A i szukam najmniej obciążonej fazy :) :) dopóki nie podniosę mocy przyłączeniowej.


Ładuje średnio od 20% do 80%, czyli 22KW. Gdzieś znalazłem tabelkę z cyklami ładowań i podobno najlepiej pracować od 20 do 80%, bo ilość cykli jest większa... Jeszcze muszę dooglądać filmy Bjorna, bo on twierdzi, że "always in charge", muszę się dokształcić z jego teorii.


16A*220~3.5KW
Czyli 22KW załaduje w 6h. Nie ma tragedii w porównaniu z tą ich default'owa 10A...


Mam kabel od skrzynki ogrodzenia do domowej 10mm, więc według norm obciążenia długotrwałego, może mi tam płynąc prąd 40A.

Nic zaczynam przygodę w takim razie z podniesieniem mocy. Też naczytałem się na tym forum, wygląda to jak wygranie z przeznaczeniem :) czyli załatwiać 32A czy 40A?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-02, 23:10   

22 kW??? Mylisz jednostki
Weź 40A i wiecej, a moc przyłaczeniowa minimum 21 kW Przynajmniej w ENERGA od tego daje juz 40 A
patrz tabelka

Screenshot_20201006-221421_Chrome_copy_800x467.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 85,69 KB

Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-11-02, 23:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-02, 23:15   

Na pewno nie ładujesz 22 kW - bo to jest MOC.
Być może załadujesz 22 kWh - bo to jest pojemność.
A ładować możesz max. z mocą 6,6 kW, no chyba że masz Leafa z ładowarką 3,3 kW - ale tego nie wiemy...? Bo wtedy możesz nie potrzebować 32 A :?:

Na temat dalszych szczegółów tej konkretnej ładowarki trudno się wypowiadać - mogę, jak dasz jakiegoś manuala. ;)

Jak masz kabel 10 mm2, to wg energetyków możesz spokojnie 50 A dawać, bo do mnie podpięli na kablu 16 mm2, łącznie 75 A! :shock: Inna sprawa, że wg mojej wiedzy i spokoju, to dalej ja sobie sam pociągnąłem 25 mm2, bo w przyszłości zawsze proście zmienić moc i "bezpiecznik" niż ciągnąć nowy kabel.
Ale jak masz tę "dychę" (zakładam, że to miedź a nie alumunium?), to nie ma tragedii - wystąp o 50 A, poprowadź "szóstki" do ładowarki i będziesz zasuwał ~30 A.

...no chyba, że masz tę słabszą ładowarkę w aucie 3,3 kW...? :roll:
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 200
Wysłany: 2020-11-03, 08:07   

Hej,
czy podłączysz wszystkie 3 fazy czy tylko jedną (dowolną), nie ma znaczenia - Pulsar weźmie prąd tylko z jednej. Nie bierze "po równo" z każdej fazy.
Mam Wallbox Socket S, trochę wyższy model. Pulsar z tego co pamiętam też ma statystyki po necie, to całkiem fajna ładowarka, tyle że jednofazowa.
I pamiętaj, to nie jest żaden wytwór Nissana czy Solsumu - https://solsum.pl/samochody_elektryczne/stacja-ladowania-samochodow-elektrycznych-wallbox-22kw/ - tylko hiszpański twór - www.wallbox.com. Statystyki masz na my.wallbox.com o ile masz dostęp do WWW (nie wiem jak jest akurat w Pulsarze). Jak nie masz to musisz korzystać z apki mobilnej.
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-03, 10:02   

Ładowarka 6.6KW.
Nie dam rady puszczać póki co 32A, wiec ustawiam na 16A.
Wierzyłem, że jednak to cudo potrafi brać po równo z 3 faz i wypuszczać mocniejszy prąd na jedną fazę.
To byłoby dla mnie zbawieniem.
Nic szukam procedur do podniesienia mocy w domu:)

Dzięki za pomoc.
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-03, 10:11   

Manual (step 23)
https://squip.nl/wp-content/uploads/2019/03/pulsar-installation.pdf
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 10:27   

Nie chodzi o wallboxa, tylko o auto. Podepnij 3 fazy jeśli wallbox ma taką możliwość, ale i tak wykorzystasz tylko jedną. Jeśli kiedyś zmienisz auto na takie, które potrafi przyjąć trzy fazy to nie będziesz musiał niczego przerabiać.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 11:40   

Ten manual od ponad godziny się ściąga i w końcu stanął na 98%, dłużej sorry ale nie chce mi się czekać.
Dociągnąć można i należy 3 fazy - ale podpina się jedną, bo ładowarka i auto 1-fazowe.
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-03, 11:48   

Manual ściąga się 2 sekundy,to malutki pliczek. 12 stron. Bez szału.

Ok, więc już wszystko wiem.

Kabel 6mm kupiony,wallbox powieszony. Bezpiecznik C20 na 3fazy, ale wpinam tylko jedną fazę do bezpiecznika i wallboxa. I ograniczam wallboxa do 16A.

Dzięki.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 13:17   

U mnie się ściągał ponad godzinę i nie mógł dokończyć - no ale może internet mam zbyt wolny, ot marne 650 mega :lol: A tak poważnie, to ewidentnie serwer raz działa, a raz nie działa - i zależy jak się trafi. :mrgreen:
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 200
Wysłany: 2020-11-03, 13:31   

Przecież dałem linka do strony producenta, gdzie jest oficjalna dokumentacja, a Wy ściągacie z jakichś trefnych źródeł...
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 13:42   

Masz rację Barca - tutaj się ściągnęło w ułamku sekundy, ten serwer podany przez autora jakiś trefny.
Wygląda na to, że podłączać można sobie wszystkie fazy, a on i tak będzie ciągnął z jednej L1.

Poczytałem i jednak wolę swojego Acceleva za 2 kPLN z większą ilością opcji (ostatnio można dokupić również moduł WiFi), przede wszystkim ochroną baterii i nie ładowaniem do pełna. Ale jak gratis, to fajna (czytaj: w cenie auta). ;)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 13:44   

Hermes napisał/a:

Dociągnąć można i należy 3 fazy - ale podpina się jedną, bo ładowarka i auto 1-fazowe.


Co?! Jakiś bełkot... Jeśli wallbox jest 3-fazowy to jak najbardziej należy do niego podłączyć 3 fazy. A że auto wykorzysta z tego tylko jedną to inna sprawa.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 13:45   

edi napisał/a:
Kabel 6mm kupiony,wallbox powieszony. Bezpiecznik C20 na 3fazy, ale wpinam tylko jedną fazę do bezpiecznika i wallboxa. I ograniczam wallboxa do 16A.

Dzięki.


Zdecydowanie nie. podepnij do bezpiecznika i wallboxa wszystkie 3 fazy. Jeśli tylko wallbox ma taką moźliwość to wykorzystaj to. Jeśli auto tego nie wykorzysta to nie wykorzysta - jego sprawa. Ale będziesz przygotowany na przyszłość.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 13:57   

Sam bełkoczesz, skoro w opisie jest, że to wallbox 1-fazowy. :lol:
Poza tym jest on ZBYT TANI, żeby łączyć kilka faz w jedną - podstawy elektryki się kłaniają! Głupoty fanzolisz, kolego.

A z drugiej strony dopóki nie mamy schematu elektrycznego tego wallboxa, to sobie możemy gadać, gderać - i tak nie wiemy, jak to elektrycznie jest rozwiązane w środku.

Natomiast jak ktoś się zna na elektryce tylko tyle, ile "przeczytał na elektrowozie" - to lepiej niech wezwie kogoś, kto zna jednak ciut więcej. :mrgreen: :lol:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 14:14   

Jeśli ta instrukcja jest od prawidłowego modelu: https://squip.nl/wp-content/uploads/2019/03/pulsar-installation.pdf

to nigdzie nie widzę informacji, że jest jednofazowy. Co więcej, widzę tam przekaźniki od 3 faz. Więc jeśli instrukcja jest od tego o czym piszemy to podepnij wszystkie 3 fazy i tyle.


P.S.
Gdzie ktoś pisze o łączeniu wielu faz w jedną?!
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 200
Wysłany: 2020-11-03, 14:19   

Widzę, że umiejętność czytania ze zrozumieniem w narodzie umiera :evil:
Pisałem, że mam taką ładowarkę (no 3-fazowego Socketa akurat ale znam manual od Pulsara bo sam ją rozważałem) i żeby podpiął wszystkie 3 fazy do ładowarki, dokładnie tak jak pisze vwir. Bo tak się robi, bo tak jest bezpiecznie, bo twórcy ładowarki doskonale wiedzą że masz w łapie kabel 5-żyłowy i coś musisz z tymi żyłami zrobić i żebyś nie zaczął kombinować z oklejaniem ich taśmą o zostawieniem na wierzchu - wpinasz w ładowarkę.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 14:22   

Widzę 3 wersje (?) tej samej ładowarki - od 1-fazowej ~7 kW do 3-fazowej 22 kW. Którą ma autor i czy to są 3 wersje, czy może jedna, na różne sposoby podpinana...?
Jakkolwiek by nie było, nawet jeśli to jest 3-fazowa 22 kW, to do Leafa 2 wystarczy podpiąć JEDNĄ, powtórzę: JEDNĄ FAZĘ - bo podpięcie 3 faz absolutnie NIC nie zmieni. Może poza lepszym (gorszym...?) samopoczuciem.

vwir - wytłumaczysz PO CO (jakiś choćby 1 sensowny argument, poza samopoczuciem) chcesz podpinać 3 fazy? Naprawdę wierzysz, że - psiejsko-czarodziejsko - ta ładowarka zrobi 1 fazę 7 kW z trzech 2,3 kW? Czy jakieś inne paranoje lekkie...? :lol: :mrgreen:

Barca - NIEKONIECZNIE ma każdy 5 przewodów: to jest dorabianie teorii (BŁĘDNEJ często) do z góry założonych wniosków!
A podpinać sobie możesz - tak jak wyprowadzić złącze 3-fazowe do pokoju z TV: ono będzie i będzie podłączone. ALE NIC Z TEGO NIE BĘDZIE WYNIKAĆ.

Powtarzam: jak się NIE ZNACIE na elektryce, to nie piszcie głupot i farmazonów! Bo się NIE ZNACIE. :lol: :kufel
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 14:29   

Skąd wiesz, czy autor ma wallboxa trójfazowego czy jednofazowego? Dlaczego zakładasz, że na pewno jednofazowy?


Hermes napisał/a:
vwir - wytłumaczysz PO CO (jakiś choćby 1 sensowny argument, poza samopoczuciem) chcesz podpinać 3 fazy?

Zmieni sobie za rok czy dwa auto na ZOE bądź teslę i ma przerabiać instalację? Niektórzy potrafią myśleć i działać z wyprzedzeniem. Wymieniłem już ten argument, tylko zacznij czytać ze zrozumieniem.

Hermes napisał/a:
siejsko-czarodziejsko - ta ładowarka zrobi 1 fazę 7 kW z trzech 2,3 kW? Czy jakieś inne paranoje lekkie.

Możesz mi napisać, gdzie coś takiego zasugerowałem? Sam sobie wymyślasz teorie, które następnie sam bohatersko obalasz? O tym też już pisałem, też nie potrafiłeś przeczytać ze zrozumieniem.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 14:50   

To takie samo "myślenie z wyprzedzeniem", jak ongiś kupowanie peceta z możliwością włozenia procka kolejnej generacji, a potem jak ona nadchodzi, to większość i tak kupuje całą płytę główną nową, bo "sam procek to za mało" i "na nowej mam USB 3.2, USB-C, PCIe 4.0" itp. itd.

Z autami i ładowarkami aktualnie jest identycznie: co chwilę się zmieniają auta, moce i ładowarki - dzisiaj ładowarka nowoczesna, a za 2-3 lata będzie przestarzała. I nie da się kupować z dużym wyprzedzeniem - a ciągnięcie dajmy na to iluś-metrowego przewodu 5x6 mm2 dla niektórych klientów "na kiedyś" oznacza tu i teraz NA DZIŚ koszty, które dla nich są niemałe. A do tego czasem dochodzi wybór: albo ciągnę 1 fazę albo ciągnę 3 fazy i... muszę zrobić nową, większą tablicę licznikową, bo się nie mieści już wszystko.
A więc NIE ZAWSZE ma to sens - czasem jest wręcz bez sensu! Tylko - właśnie, właśnie! - trzeba mieć wyobraźnię I WIEDZĘ, a nie tylko udawać, że się "znam na wszystkim", jak większość w naszym narodzie. :lol: :lol: :lol:

I nie motaj się tak w zeznaniach vwir - ochłoń. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1982
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 15:05   

O matko, jaki argument... Gość już pisał, że założy bezpiecznik na 3 fazy, w wallboksie ma gdzie je wpiąć, ma auto za dobre 100tys, a zaoszczędzi kilka (może kilkadziesiąt) pln na dwóch dodatkowych przewodach... Tym bardziej, że przewodu 3x6mm2 wcale tak łatwo nie dostanie. Istnieją takie, ale znacznie łatwiej o przewód 4x6 albo 5x6.

Tak, da się kupować z wyprzedzeniem. Akurat tych kabli na nic innego nie wymieni, bo niby jak i na co? Musiłby znowu zwiększać moc przyłącza. Gdyby nawet wrzucił kiedyś ładowarkę DC to i tak musi ją jakoś zasilić.

Nie - moce i ładowarki się nie zmieniają od dobrych 9 lat. Kolejną bzdurę napisałeś. Od zawsze były jednofazowe i trójfazowe z natężeniem do 32A/fazę. Jedynie ZOE przez chwilę było w wersji, która potrafiła wykorzystać więcej.

Widzisz - właśnie pokazałeś, że nie masz ani wyobraźni ani wiedzy. Udowodniłeś to na każdej możliwej płaszczyźnie. Szkoda tylko, że gdy ktoś ci palcem pokazuje wprost że piszesz pierdoły to zamiast mieć jaja i przyjąć krytykę, to wymyślasz jakieś z dupy teksty w stylu "nie motaj się w zeznaniach". Ciekawe, o którym motaniu piszesz... Pokaź konkretny cytat gdzie ktoś poza tobą się w czymkolwiek mota.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 200
Wysłany: 2020-11-03, 15:43   

Kolega Hermes najwyraźniej nie odróżnia ładowarki od kabla skoro uzasadnia brak potrzeby ciągnięcia lepszego druta (ew. linki... ale wolę nie otwierać nowej dyskusji o niczym) "na zapas" tym, że w przyszłości ładowarki się zmienią. Jakoś kable się nie zmieniają od ostatniego półwiecza gdy żegnaliśmy aluminium na rzecz miedzi.
Ja to chyba jestem kompletnym wariatem skoro mam dwa wallboksy 32A 3 fazy, jeden na podjeździe i jeden w garażu a jeżdżę na razie tylko Leafem I ładowanym z jednej fazy :mrgreen:
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 15:56   

Gderajcie sobie, gderajcie - sami nic nie rozumiecie, ale po "polaczkowatemu" znacie się oczywiście na wszystkim. :lol: :lol: :lol:
A ja w tym czasie zajmę się kolejną instalacją... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 5,95 sekund. Zapytań do SQL: 13