SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wallbox Pulsar
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 15:56   

Barca napisał/a:
Ja to chyba jestem kompletnym wariatem skoro mam dwa wallboksy 32A 3 fazy, jeden na podjeździe i jeden w garażu a jeżdżę na razie tylko Leafem I ładowanym z jednej fazy :mrgreen:


Witaj w klubie ;) Mój przypadek w ogóle zepsuje głowę hermesa, bo mam wallboxa 1-fazowego, a pociągnąłem do niego kabel 5x6. Kabel ten ma całe 2 metry, więc bez zaciągania "chwilówki" dałem radę. Na szczęście mojego wallboxa bardzo łatwo przerobić na 3 fazy (wymiana stycznika i softu), więc gdy zmienię auto to 15 minut roboty, nowy stycznik i po temacie.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 16:09   

Naprawdę? A łyżka na to "niemożliwe"...! :lol: :mrgreen:
Na pewno nikt przed tobą tego nie zrobił, jesteś odkrywcą! :shock:

P.S. Na pewno zrobił i mogę wskazać kto - tylko tak bez sensu przy tym nie pie.dolił. :mrgreen: :lol: :lol:

...idę dalej skręcać instalację. Napisz, proszę, jeszcze ponownie coś takiego śmiesznego. Zawsze jakaś rozrywka przy robocie. :mrgreen: :lol:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 16:17   

Serio? I nie powiedziałeś mu, że to będzie drogie i bez sensu?
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 16:23   

Taka informacja dla czytających teraz i w przyszłości: Otóż strategia "pana fau-wira" polega na usilnym wciąganiu w dyskusję - najczęściej dyskusję pozbawioną sensu, ale w pierwszym kroku druga strona musi dać się wciągnąć. Jak się nie da wciągnąć - "fau-wir" czuje się przegrany. Po prostu nie wie, że był przegrany już wcześniej. :mrgreen:
Następnie usiłuje - z naciskiem na "usiłuje" :lol: - prowadzić dyskusję (czytaj: swój monolog) w taki sposób, aby - czy to białe czy to czarne - zawsze wychodziło, że "un ma swojum racje i już!".
Jak się dacie wciągnąć - przegrani jesteście, bo głupota i niewiedza jest najczęściej głośniejsza niż prawda i wiedza.

Dlatego piszę do was - a nie do niego. On niech sobie dalej sam pie.doli głupoty... :mrgreen: :mrgreen: :lol:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 16:31   

https://pl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_personam
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-03, 16:35   

Widzicie? Jak pisałem - sam pisze do siebie. :mrgreen: :lol: :lol:

Ach, jaka ta robota dzisiaj przyjemna i z przerywnikami.... :-P :mrgreen:
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-03, 16:56   

Panowie,
Wykuta ściana miedzy skrzynką, a wallboxem. Łącznie jakieś 15 metrów.
Kabel jest kupiony 5x6mm i dany w grubym peszlu. Bedę to zamurowywał.
I to jest fakt niezwiązany z wallboxem.

W skrzynce zmieszczą się bezpieczniki i jak będzie trzeba to kupie nową skrzynkę. Koszty nie grają roli, ma być bezpiecznie i z rozmachem.

Teraz Wallbox. Dali mi w cenie auta, więc głupio było nie wziąć.

Wallbox jest jednofazowy, słuchawka do prądu ma tabliczkę 32A 250V AC IP54 i jest tylko wyjście L1. Nie ma za to w tej słuchawce wyjścia L2 i L3.
Na opakowaniu za to jest tak 32A 230/400VAC 50Hz


Instrukcja wallboxa jest dla Walbox Pulsar i Wallbox Pulsar Plus, czyli jest identyczna.
I w niej jest 5 możliwości podpięcia wallboxa
a) single phase setup b) three-phase setup c) Three-phase no Neutral d) Bi-phase No Neutral e) Bi-phase Setup

Więc wydaje się, że oczywiście pewnie można podłączyć 3 fazy L1 i L2 i L3, ale on i tak będzie korzystać z jednej. Dlaczego decyduje sie na podpięcie jednej fazy?
A bo obecnie mam bezpiecznik 25A na skrzynce ogrodowej i nie mogę pozwolić, żeby wallbox losował mi fazy albo ewentualnie zawsze będzie korzystał z L1, a jak ją wywali to L2 ...jest tu losowość.

I kolejny fakt. Moje główne pytanie było, czy to ustrojstwo jest w stanie równomiernie obciążyć fazy L1, L2, L3 i wystawić to jako L1.
To by mogło uratować mnie od wywalenia 25A bezpiecznika i ustawienia wallboxa na więcej niż 16A.
Otrzymałem radę, że nie. Że tam nie ma nic takiego.
Więc szukam najmniej obciążonej fazy i podpinam i redukuje do 16A.
I lecę do Taurona po więcej niż 25A.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 200
Wysłany: 2020-11-03, 17:27   

edi napisał/a:
Wallbox jest jednofazowy, słuchawka do prądu ma tabliczkę 32A 250V AC IP54 i jest tylko wyjście L1. Nie ma za to w tej słuchawce wyjścia L2 i L3.

edi napisał/a:
Więc wydaje się, że oczywiście pewnie można podłączyć 3 fazy L1 i L2 i L3, ale on i tak będzie korzystać z jednej.


Ja jeszcze nic nie piłem bo jest 17:25 a dżentelmen nie pije przed 17:30 ale mimo to nic nie rozumiem. Przecież to sobie przeczy.
Albo masz w obudowie Pulsara 3 gniazda dla 3 faz albo 1 dla jednej fazy. W pierwszym przypadku podłączasz wszystkie 3 fazy. W drugim przypadku - nie wierzę że tak mogli zrobić ale wówczas podłączasz jedną, wybraną fazę.
I teraz tak. W Sockecie mam tak, że prąd przy aucie z ładowarką jednofazową, jest ciągnięty oczywiście tylko z jednej fazy, oznaczonej jako L1. L2 i L3 leżą nieużywane (mimo, że podłączone). Więc fazę, z której chcesz pobierać prąd, podpinasz pod L1 (np. tą, na której masz generację z PV gdy masz jednofazowy inwerter, albo po prostu fazę najmniej obciążoną - gdy nie masz PV).
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-03, 19:16   

Cytat:
A bo obecnie mam bezpiecznik 25A na skrzynce ogrodowej i nie mogę pozwolić, żeby wallbox losował mi fazy albo ewentualnie zawsze będzie korzystał z L1, a jak ją wywali to L2 ...jest tu losowość


Nikt niczego nie losuje. Wallbox użyje zawsze L1. Jeśli na L1 nie będzie napięcia to wallbox nie będzie działał.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-03, 20:23   

vwir napisał/a:
Nikt niczego nie losuje. Wallbox użyje zawsze L1. Jeśli na L1 nie będzie napięcia to wallbox nie będzie działał.
No ale Hermes na pewno coś tu znajdzie, ciekawe co by było jak byś napisał, że jutro też wzejdzie słońce?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-04, 07:45   

Wiem co by zrobił dzisiaj, po tym, gdy okazałoby się, że miałem rację i jednak wzeszło. Zacząłby biegać po pozostałych wątkach i pisać tam kolejne rzeczy o mnie, w myśl "dyskutant porzuca właściwy spór i zaczyna opisywać faktyczne lub rzekome cechy swego przeciwnika". No chyba, że już zaczął to robić :->
 
 
Aranahav

Dołączył: 12 Kwi 2020
Posty: 46
Wysłany: 2020-11-08, 19:27   Wallbox Pulsar / Pulsar Plus

Z boku obudowy Wallboxa jest tabliczka znamionowa (naklejka), podaj numer PN, postaram się podpowiedzieć Ci co można maksymalnie wycisnąć z tego sprzętu. Używałem dwa modele Pulsara.
To jest Pulsar czy Pulsar Plus?
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-08, 21:07   

WBPL-0-1-2-0-001-A

Korzystając z Twojej podpowiedzi, rozwinąłem skrót z manuala.

Plusar 5m Type 2 7.4KW Standard White

No to tylko można do tego 1 faze podpiąć i na 32A zrobi 7.4KW
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-08, 21:12   

Nissan po prostu dorzuca najtańszą opcję, która świetnie pasuje do Leafa 2.
Słowa złego nie powiem, bo dali za darmo...


Odpaliłem wallboxa ze zwykłego gniazdka i wygląda w porządku.
Szkoda tylko, że nie da się ustawić, żeby ładowało do 80%, jest tylko schedule, ustawianie w jakich godzinach.

Nie chce ładować auto na 100% w garażu. (20 - 80% jest git )
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-08, 21:18   

Ciekawe, czy jakbym zmienił słuchawkę, żeby były L1, L2, L3 (teraz jest tylko L1) i podpiął 3fazy do tego, czy poszło by to jako 22KW.
Czy jednak jest jakieś ograniczenie w software, kernel... bo płytka wygląda identycznie dla pulsar plus.
 
 
Aranahav

Dołączył: 12 Kwi 2020
Posty: 46
Wysłany: 2020-11-08, 22:49   WBPL-0-1-2-0

WBPL-0-1-2-0-001-A - to najprostszy model jednofazowy, nie da się go przerobić na trójfazowy
Ten egzemplarz z fabryki wyszedł z wtyczką typu 1. Jeżeli dostałeś z wtyczką typu drugiego, to znaczy, że jakaś złota rączka wymieniła w Nissanie wtyczkę. Dlatego sprzedają tak tanio z samochodem. Model WBPL-0-1-2-0 jest w Europie niesprzedawalny - nie ma rynku na nie - ani zapotrzebowania.

Reasumując ten model jest "goły" i nie można go przerobić na 3 fazy. Wymiana płytki z elektroniką jest nieopłacalna. W wakacje była promocja na ten model w Szwajcarii 99 Euro, pewnie z podobnych wyprzedaży Nissan daje tego Wallboxa.

Biorąc pod uwagę że dali ją w gratisie, warto używać lub sprzedać na Allegro i kupić aktywny model WBPL-0-2-3-3 lub WBPL-0-2-4-3 (Residual Current Detection) - obydwa różnią się między innymi ustawieniami softu i przekaźnikami. Jest jeszcze bogatsza trochę wersja Plus PLP1 -0-2-3-3 / PLP1 -0-2-4-3

Pozostaje pytanie jaki byłby cel takiej zmiany? W nocy i tak samochód stoi w garażu nieużywany. Więc po co większa moc ładowania? Aby zmniejszyć trochę jego sprawność i żywotność?

Ma to sens jeśli samochód jeździ na TAXI lub Uber .......
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-09, 11:42   

Dzięki za pomoc, zacząłem ogarniać temat.

Poważnie te szybkie ładowarki niszczą baterie? Ładuje od 20 do max 80%, bateria się tak strasznie nie grzeje do tego 80%.

Gdzieś widziałem filmik jakiegoś mistrza z USA, że ładowanie szybkimi ładowarkami chroni go przed utratą kresek w Leaf 1.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-09, 11:57   

No ostatnio koledzy pisali ze przy 11kw ladowania sa mniejsze straty niz przy 3,6kw...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-09, 12:47   

Ekolega, tu nie chodzi o straty tylko o grzanie się baterii. Straty są najczęściej spowodowane tym, że przy wolniejszym ładowaniu dłużej działa chłodzenie, elektronika sterująca ładowarką, etc i na tym wszystkim tracisz więcej energii niż przy szybszym ładowaniu. To niekoniecznie dotyczy leafa, który nie ma chłodzenia baterii. Za to ma chłodzenie ładowarki, które nie załącza się przy wolnym ładowaniu, a przy 7kW już tak. Więc w leafie straty mogą być mniejsze przy wolniejszym ładowaniu.

edi, dopóki nie zagrzejesz baterii to szybkie ładowanie jej nie niszczy. Tyle tylko, że dużo łatwiej zagrzać baterię przy szybkim ładowaniu niż przy wolnym. Szczególnie gdy szybko jechałeś (na przykład autostradą) i zatrzymujesz się, żeby się naładować. Wtedy w leafie II momentalnie wskakujesz na wysoką temperaturę, szczególnie latem. Przy takich temperaturach jakie są teraz to trudno go tak szybko zagrzać.
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-09, 18:12   

Racja, jechałem leafem 300km, na szczęście w nocy. To był mój ostatni taki wypad.
Spalanie na autostradzie 18kwh jadąc uwaga 90km/h. Tiry po mnie trąbiły, nigdy więcej.
Padał deszcz i noc... szyby parowały :) bałem się o życie.
I pierwszy raz zauważyłem jaki duży wpływ mają wycieraczki na spalanie... prawie 1.5kwh mi wyszło, jak chodziły cały czas


Dwa szybkie ładowania i niedaleko było tej pierwszej czerwonej kreski.
Trzecie ładowanie sobie odpuściłem...

Na YT jest filmik jak naprąd jedzie z krk do gdańska . Zabawny widok na końcu w jakim stanie jest bateria. Dobrze, że sie nie spaliła :)
Auto widać jedzie w piękny dzień, bez deszczu, wiatru, wyrusza rano, a nie na noc ... unika autostrad jak ognia.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-09, 19:26   

Co to za wersja Leafa, że nie masz klimy? Taki przycisk AC się włącza... ;)
A w deszczu i wietrze każde auto pali więcej - fizyka.
Jak się boisz o życie, to... nie wychodzić z domu.
Wcale tak dużo więcej by nie spaliło auto przy 110 km/h niż przy 90 km/h. Wychodzi, że zasięg był ważniejszy, niż... - no właśnie, co (sam piszesz): życie? :shock:

A w TIRach też jeżdżą debile: to tylko w Polsce - na zachodzie problem nie istnieje.

Natomiast ja byłem Leafem 2 w Chorwacji bardzo miło wspominam :) I to za darmo. :mrgreen: Choć do wyboru mam drugie auto, benzynowego minivana - to pojechałbym jeszcze raz Liściem. :-D
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-09, 20:19   

Aranahav napisał/a:
Reasumując ten model jest "goły" i nie można go przerobić na 3 fazy.
No jeśli jest różnicówka w niej niezmienialna na trójfazową to się zgodzę. Jeśli jednak da się przez cewkę różnicówki przepchnąć dodatkowe dwa przewody to się da - wystarczy dołożyć stycznik dwupolowy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 840
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-10, 07:48   

Hermes napisał/a:
Co to za wersja Leafa, że nie masz klimy? Taki przycisk AC się włącza... ;)
A w deszczu i wietrze każde auto pali więcej - fizyka.
Jak się boisz o życie, to... nie wychodzić z domu.
Wcale tak dużo więcej by nie spaliło auto przy 110 km/h niż przy 90 km/h.


Mówisz?
Bo w znanych mi autach to jest tak ze 20% więcej.....
Np. Zoe przy 110 km/h (na ekspresówce i na tempomacie), bierze sobie 21 kWh/100 km, e-Soul 22, Leaf I jeszcze więcej.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-10, 08:31   

Kiedyś trafiłem na takie opracowanie, robione naukowo, na prostej i płaskiej drodze:

Vehicle Speed (km/h) i-MiEV (Wh/km) Leaf (Wh/km)
60 98 128
70 110 133
80 112 152
90 134 163
100 151 181
110 181 220


Dane z roku 2016, więc z czasów leafa I, ale leaf II ma podobnie. Czyli w leafie 22% więcej, w i-MiEV 18% więcej.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2020-11-10, 10:31   

No ale nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko - trzeba się na coś zdecydować. A jeśli - wg autora - na szali jest "jego narażane życie", to lepiej nich auto spali 10-20% więcej, ale kierowca przeżyje - czyż nie? :roll:
Jadąc na Bałtyk też jechałem - i to daleko dalej niż 200-300 km - nocą, w deszczu, w 5 osób, bagażnik pełny, do tego remontowaną i budowaną A1, gdzie nawet rond nie było widać, bo w ciemności, na placu budowy i w deszczu pojawiały się nagle i znienacka ;)
A na debili na drodze nic nie poradzisz, bo jest społeczne przyzwolenie na takie ch.mstwo i zamordyzm - jeszcze trochę czasu minie, kiedy zaczną albo za to karać albo po prostu coś się zmieni na lepsze.
Osobiście uważam, że prawym pasem - z obojętnie jakich przyczyn - możesz sobie jechać i 60 km/h i nikt nie powinien mieć pretensji. A lewym wyprzedzamy - i wtedy NIE OSZCZĘDZAMY glupio na spalaniu, tylko wyprzedzamy jak najszybciej :!: - po czym zjeżdżamy na prawy. I jak ktoś chce jechać szybciej - też jemu nie zawadzamy.

Nota bene w krajach, gdzie ograniczenie na autostradzie jest np. 110-120 km/h wszyscy jadą grzecznie tym prawym pasie z tą samą prędkością. Lewy jest wolny - czasem coś śmignie. I czasem za nim jakiś "nieoznakowany" :mrgreen: I nikt po nikim nie trąbi - a jak się trafi ktoś jadący 60 km/h, to też nic się nie dzieje, tylko się go wyprzedza i jedzie dalej. Bez trąbienia i chamstwa.

Jak pisałem - akurat w temacie zmiany spalinówki na elektryka, ale przyczyna ta sama - to wszystko jest (albo NIE jest) w głowie! W głowie trzeba sobie poprzestawiać, bo niektórzy mają tam dosłownie nasrane: jak znajomy, któremu mówiłem, że jechałem 21 godzin do Chorwacji (na samo południe), to powtarzał, że "2 dni jechałem" - a na koniec się okazało, że... jechałem krócej niż on, bo on wziął nocleg po drodze, a ja nie potrzebowałem. I za darmo. :lol: :mrgreen:

Natomiast wracając do klimy w Leafie 2 to biorąc pod uwagę, że zaprojektowane jest to przez ignorantów i całkowicie bezmyślnie, skoro nie da się w zimny dzień jechać mając jednocześnie włączone "auto", "heat" i "AC" - to po prostu pozostawiamy włączone grzanie i chłodzenie (osuszanie) jednocześnie. Oczywiście - a jakże! - że to bierze energię. Ale jednak lepszy zdrowy i żywy kierowca z mniejszym zasięgiem niż odwrotnie - prawda?
I tak swoją drogą zauważyłem, że jednak jakiś tryb (półautomatyczny...? nie mam pojęcia jaka jest logika działania...?) jednak reguluje przepływ powietrza przy powyższych ustawieniach, bo gdyby był pełen manual, to nic by się nie zmieniało, a u mnie zmienia się siła nawiewu - sama! Jak ktoś zna techniczne wyjaśnienie, to chętnie wysłucham. :->
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11