SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szczęśliwy??? Posiadacz Leaf e+
Autor Wiadomość
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-15, 09:14   

Apolonia napisał/a:
I masz pewne, że pojedziesz latem w 30 stopni na Mazury
i spowrotem w jeden dzień uzywajac ładowarek Orlen (dzis gratis)
Te 900 km bedzie okupione 5 ładowaniami okolo 4 godzin
I czasem przejazdu okolo 8 godzin plus może ból pleców.
Dlatego zawsze podkreślalem praktyczności tego plastikowego
malucha, ktora jest podobna do omawianego tu nissana e+,
ale nie cenowo 70 vs 140 tys.


Właśnie tego typu dylematy akurat mam.
Czy naprawdę mam ochotę wydać drugie tyle, dla paru wodotrysków (czyt. fajnego wyposażenia i wykonania)?
Bo te 100 km różnicy w zasięgu to jedno ładowanie więcej, a jak trafiasz na darmowe ładowarki bez DC, to może czasowo wyjść na to samo, bo ze40 naładuje się kilka razy szybciej z 22 kW....
Na Pomorzu Środkowym i Zachodnim, gdzie bywam często, jest ich dużo więcej - Orleny z DC są raptem ze dwa.
A jak akurat ktoś się przed chwilą podłączył, to autem z szybkim tylko DC, masz tą samą godzinę postoje extra, za to w tym samym miejscu - tragedia.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-15, 09:40   

I to właśnie tlumaczylismy kiedyś ze Typ2 z 22kW to przyszłość.
i powinny być w jak największej ilości. Do tego chciało by się, aby
kazdy producent robił 3 fazy i 22 kW no te 11 kW to tylko dla baterii
do 30 kWh. Dobrze ze dzis patrzysz z puntu posiadacza Typ 2
i zauważasz te możliwości. Pelen zrozumienia dla stanu finansów
w pierwszej fazie oczekiwalem minimum czyli dostepne zlacze 3 fazy.
To wlasnie te możliwości połączone z EVSE pomogly mi jezdzic po Polsce.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-15, 15:59   

Apolonia napisał/a:
I to właśnie tlumaczylismy kiedyś ze Typ2 z 22kW to przyszłość.


Przecież wiem - po to kupiłem Zoe, żeby sprawdzić jak w praktyce działa tak zachwalane przez Ciebie AC.
No i też (jak to poznaniak) - przyoszczędzić na ładowaniu. ;-)

Niemniej trochę rozczarowany jestem, bo z tej Twojej krzywej wychodzi, że różnica między ładowarką 43 a 22 kW jest tylko przez kilkanaście minut....

Liczyłem na więcej, tzn. dłuższy czas ładowania z pełną mocą.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-15, 16:53   

Wersja Q zazwyczaj ładuje 1 godz i 15 min i wykręca srednio 30 kW w godzinę.
Wersja R to juz ponad 2 godziny i wykręca ponizej 20 kW na godzinę.
To wszystko przy założeniach ze idziemy ponad 90 % i używamy
AC 43kW dla baterii rozgrzanej ponad 25 stopni
Przy założeniu 10-80% wypada to nieco inaczej, czyli Q to 1 godz,
a R 1h 40 min. Myślę że rożnice sa znaczne w dłuższej trasie.
Daje to efekt 3 godz jazdy po drodze krajowej i ładowanie, lub
2 godziny jazdy po autostradzie i ładowanie (co 250 km)
Do pełnego obrazu brakuje dodatek ze Q zuzyje 1 kWh wiecej.
W dluzsze trasy ponad 500km jezrli mamy ładowarki 40 kW polecam
świeżo ładowane (cieple) Q. Jezeli dostepne są tylko 22 kW to wystarczy R
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-16, 07:47   

Apolonia napisał/a:

Daje to efekt 3 godz jazdy po drodze krajowej i ładowanie, lub
2 godziny jazdy po autostradzie i ładowanie (co 250 km)


Mój na autostradzie zużywa obecnie 20 kWh i więcej.
I to nawet uwzględniając dojazdy i prędkość maks. 114 km/h licznikowe (wtedy zużywa wg wskazań kompa koło 21);
Więc nijak 250 nie wyjdzie, nawet 200 nie.

Latem - i owszem, równe 200 można liczyć i 250 po zwykłej drodze.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-16, 08:19   

TM3 na krajowej (np wczoraj) 15 stopni, przepisowo, bierze 13,5 kWh
z ogrzewaniem 16 kWh. Jak wszystkim pokazuje, że jestem dynamiczny
to zjada 20 kWh, czyli tyle co na autostradzie przy 130 kmh.
Mozna tez motocyklistom udowodnić, ze bede oddychal tylko świeżym
powietrzem, wówczas zużycie to 45 kWh. Wszystko zależy od stopy.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-16, 10:03   

Apolonia napisał/a:
TM3 na krajowej (np wczoraj) 15 stopni, przepisowo, bierze 13,5 kWh
z ogrzewaniem 16 kWh. Jak wszystkim pokazuje, że jestem dynamiczny
to zjada 20 kWh, czyli tyle co na autostradzie przy 130 kmh.
Mozna tez motocyklistom udowodnić, ze bede oddychal tylko świeżym
powietrzem, wówczas zużycie to 45 kWh. Wszystko zależy od stopy.


Przy ustawionym na 114 km/h tempomacie, od stopy nie zależy nic, bo nie bierze udziału w dozowaniu gazu nawet....
e-soul w takich warunkach pokazuje jeszcze większe zużycie - 22 kWh/100 km.

Jeśli Tobie TM3 w takich warunkach zużywa 20 kWh przy 130 km/h, to tylko podziwiać.....
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-16, 11:05   

Zaskoczę przy 120 bierze 18,5 kWh.
Ogólnie oceniam, ze TM3 zuzywa około 2 kWh wiecej jak Zoe,
porównując te same trasy i styl jazdy. Przy 80 kmh i słonecznym 15
stopni Zoe potrafi brac R 11, a Q 11,5 kWh, co daje zasieg 185-200 km.
Dowody są w załącznikach, dzis wiesz jak czytac te obrazy, to zrozumiesz
że to nie sa chwilówki ale z paru tysięcy, a średnia prędkość wskazuje
że to miks. Jeżeli widzimy do 30 kmh to miasto około 40 to mi powyzej
40 do 50 to przewaga trasy krajowej, wyższe to szybki ruch.

Resized_20191028_115019.jpeg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 240,8 KB

Resized_20190510_171406.jpeg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 49,23 KB

 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-16, 11:16   

Teraz zima R i zima Q DK29 trasa przepisowo. Nikt nie robi takich
przebiegów, aby coś komuś udowodnic. To są poprostu fakty z datami
w nazwie pliku. Aby nawiązać do tematu, parametrów życzę Szcześliwemu.

Resized_20190314_102406.jpeg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 205,79 KB

Resized_20191214_102155.jpeg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 258,52 KB

 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-16, 15:58   

Apolonia napisał/a:
to nie sa chwilówki ale z paru tysięcy, a średnia prędkość wskazuje
że to miks.


No właśnie o to chodzi, że te miksy, nie są przydatne do oceny zużycia na autostradzie.
Tam się liczy zużycie przy danej prędkości i praktycznie nic więcej.

Jechać ze zużyciem średnim 15 też potrafię, ale na autostradzie, jest to obecnie 21 i nie chce być mniej.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-16, 16:52   

Nie jezdze Zoe na dluzszych odcinkach autostrad,
bo się poprostu do tego nie nadaje. Tylko do 95 kmh.
To było szczególnie widac w wersji Q z 2013 roku
gdzie zintegrowana przekladnia, lubiła przesmarować
silnik, przez uszkodzone simeringi łożyska wirnika.
Do tych uszkodzeń dochodziło głównie w Niemczech,
gdzie model Q wycofano w 2015 roku, bo Niemcy
rozdeptywali Zoe z prędkością max. To tylko info,
a silnik Q poprawiono i wprowadzono wersję R chłodzoną.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-17, 07:53   

Apolonia napisał/a:
Nie jezdze Zoe na dluzszych odcinkach autostrad,
bo się poprostu do tego nie nadaje. Tylko do 95 kmh.


Ja też nie jeżdżę dłużej autostradą.
Ale jak już się jedzie w trasę, to 200 km autostradą czasem trzeba przejechać.
110 to tak na oko minimalna prędkość z jaką da się to robić, mniej jest już zbyt męczące.
Jak na razie nie widzę większych problemów z taka jazdą w Zoe, w każdym razie nie większe niż w każdym innym niedużym elektryku.
A na ew. awarie mam gwarancję.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3767
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-17, 10:14   

Cav napisał/a:
110 to tak na oko minimalna prędkość z jaką da się to robić, mniej jest już zbyt męczące.
Uwielbiam autostradę i 30-50m za TIRem - dla mnie to najmniej męczące, z aktywnym tempomatem to już w ogóle relaks, bo z przodu za wiele się nie dzieje, wystarcza ogarniać tył w lusterku.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-17, 10:30   

PatrykS napisał/a:
Cav napisał/a:
110 to tak na oko minimalna prędkość z jaką da się to robić, mniej jest już zbyt męczące.
Uwielbiam autostradę i 30-50m za TIRem - dla mnie to najmniej męczące, z aktywnym tempomatem to już w ogóle relaks,


Tak - z aktywnym tempomatem to by jeszcze miało sens.
Niestety w Zoe nie mam.

Ale generalnie jakbym miał jeździć 90 autostradą, to wolałbym zrezygnować z auta elektrycznego.
 
 
MarcinS 

Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-11-17, 12:07   

Cieszę się i dzięki za taką szeroką dysputę. Ciekawe są Wasze spostrzeżenia i rady. Mnożenie przez 0,8 zasięgu jest bardzo pomocne dla mnie. Podsumowując to tekściki na YouTube są mało wiarygodne i przede wszystkim nie rzetelne. Takie jest moje zdanie.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-17, 12:22   

MarcinS napisał/a:
Cieszę się i dzięki za taką szeroką dysputę. Ciekawe są Wasze spostrzeżenia i rady. Mnożenie przez 0,8 zasięgu jest bardzo pomocne dla mnie. Podsumowując to tekściki na YouTube są mało wiarygodne i przede wszystkim nie rzetelne. Takie jest moje zdanie.


To raczej nie to.
Po prostu specyfika eletryków jest taka, że bardzo dużo zależy od konkretnej sytuacji na drodze, prędkości i tak jak tutaj procentu jazdy autostradą.
Co za tym idzie - licz to ze spalania chwilowego przy danej prędkości (nie ze średniej z dłuższego odcinka), to będziesz w stanie oszacować zasięg na autostradzie dość dokładnie, znając pojemność baterii.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2062
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-17, 14:33   

Dokładnie tak. Leaf zaczyna być w miarę dokładny po przejechaniu klikunastu/kilkudziesięciu km. Na początku zasięg spada w oczach, a później się stabilizuje bo jest wyliczany na podstawie ostatniego zużycia. Na dłuższym dystansie zaczyna pokazywać z dokładnością do 1km. No chyba, że jedziemy mocno nieregularnie, to wtedy nici z jego obliczeń.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-17, 15:44   

vwir napisał/a:
Dokładnie tak. Leaf zaczyna być w miarę dokładny po przejechaniu klikunastu/kilkudziesięciu km. Na początku zasięg spada w oczach, a później się stabilizuje bo jest wyliczany na podstawie ostatniego zużycia.


W Zoe jest tak samo.
Warto skasować licznik po wjeździe na autostradę, wtedy nie będzie przekłamania wcześniejszą (bardziej oszczędną), wolną jazdą, po zwykłej drodze.
Tylko czyste, żywe, faktyczne zużycie w interesujących nas okolicznościach.

I to zapewne da odpowiedź na pytanie, dlaczego Leaf e+ nie przejeżdzą 300 km na ekspresówce.
Jeśli Zoe przy podobnych prędkościach zużywa ponad 20 kWh/100 km, e-soul również, to i Leaf będzie miał podobnie.

Czyli jego bateria (pojemność netto poniżej 58 kWh), nie ma prawa wystarczyć na 300 km.
Musiałby ją mieć powyżej 60 kWh netto, a w odróżnieniu od hyundaya i kii, takowej nie posiada.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2062
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-17, 16:17   

Tak, ale autor wątku chce przejechać 250km, a nie 300km. A tyle to już spokojnie jest do zrobienia, ale nie z prędkościami powyżej 120km/h przy obecnych temperaturach powietrza. Niestety, elektrykiem na autostradzie często jest tak, że im wolniej jedziesz tym szybciej dojedziesz ;)
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-17, 20:09   

Dla leafa 40 Kwh 2018 - stosuję m/w taki przlicznik to co pokazuje minus 1/4.
Ale gdybym jechał dalej to nawet minus 1/3. W tym rejonie nalezy szukac ładowania
Oczywiście Leafem nie jezdże dalej jak 80/90 km w jedna strone bez ładowania.
raz sie wypuscilem ponad 100 i to juz ryzyko.

Może coś z ostatniej chwili; Dzisiaj
leaf 40 kWh
Zasięg na wyswietlaczu był 202km ( bateria 100%)
Przejechalem 98,2 km
Przeciętnie - 22kWh/100km
Zostało 45 Km

jazda 90% droga szybkiego ruchu na Propilocie 120-125km/h
Czas jazdy 1h 10 minut
temp na zewnątrz ok 10 st wew 21 stC radio wycieraczki czasem i na poczatku grzanie fotela
Tryb D normalnie bez Eco
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-11-17, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-17, 20:14   

Bronek napisał/a:
leaf 40 kWh
Zasięg na wyswietlaczu był 202km ( bateria 100%)


Załadowałes na 100% i auto pokazuje Ci 202km, no to bateria już słabnie...albo cos nie hallo
Mnie pokazuje 230km na 80%....
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-17, 20:18   

On pokazuje w zalezności jak jeździsz wcześniej. Ja go grzeję kierownice i fotele , i jezdżę bardzo dynamicznie.
Nigdy go nie ładowalem Chademo. Nie uzywam Eco, chyba tylko na sliskim.

W apce wykorzystanie wyposazenia mam na 5
Skuteczność hamowania czyli rekuperacja na 1
Oszczedzanie ponizej sredniej itd. Stąd taka estymacja.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-17, 20:57   

A sorry, tryb eco OFF :) a to jesteś w mniejszości :P
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-17, 22:34   

Naładuje go do stówy i pojadę w tą samą trasę ale z eco i ok 100km/h bez klimy itd .O ile wytrzymam . Itd
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-17, 23:58   

Widzisz, ja nie ładuje do 100%, bo może się auto zaplić :D nawet w instrukcji pisze, ze auto może stać max 8h z naładowaną do 100% baterią... :) także nie sprawdzę ile mam zasięgu przy 100% :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13