SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konsultacje projektu o zmianie ustawy o elektromobilności
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2020-12-07, 20:08   

konsultacje społeczne są tylko do piątku.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2020-12-08, 20:28   

Czytam dokładnie zapisy ustawy a tam widzę kiksy ha bo nie rozróżniają hybrydy czyli: patrząc na artykuł

„Art. 10a. 1. Dwukierunkowy punkt ładowania zapewnia bezpieczne wprowadzanie energii elektrycznej do sieci i jest wyposażony się w układ pomiarowo - rozliczeniowy służący do pomiaru energii elektrycznej wprowadzonej do sieci przez użytkownika pojazdu elektrycznego lub hybrydowego.
Pobór energii elektrycznej z pojazdów elektrycznych oraz pojazdów hybrydowych przy wykorzystaniu dwukierunkowego punktu ładowania przeprowadza operator ogólnodostępnej stacji ładowania lub operator systemu dystrybucyjnego elektroenergetycznego.”;


czytając ten zapis chyba zapomnieli o jednym ze zwykła hybryda i mild hybrid nie jest ładowalna z gniazdka to jak ma skorzystać z punktu ładowania ? bo jak wiadomo hybryda typu plug-in (ładowalna) tak i ciekawe dlaczego nie została rozdzielona ta definicja!
czy nie powinno być np:
"Pobór energii elektrycznej z pojazdów elektrycznych oraz pojazdów hybrydowych ładowalnych"
"przez użytkownika pojazdu elektrycznego lub hybrydowego ładowalnego."
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-12-08, 21:20   

domino napisał/a:
Czytam dokładnie zapisy ustawy a tam widzę kiksy ha bo nie rozróżniają hybrydy
Poczytaj dokładnie - przez hybrydy rozumieją tylko pluginy, w tej poprawce powołują się na definicję skądś.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2020-12-09, 07:08   

PatrykS napisał/a:
domino napisał/a:
Czytam dokładnie zapisy ustawy a tam widzę kiksy ha bo nie rozróżniają hybrydy
Poczytaj dokładnie - przez hybrydy rozumieją tylko pluginy, w tej poprawce powołują się na definicję skądś.


OK.

Choć jakby było napisane "ładowalne" to byłoby to skonkretyzowane a tak większość musi się domyślać czyli samorządowcy i osoby związane z administracją - jak w ogóle się domyślą

Ale mam inna zagwozdkę czytając ten art.

Art. 68g. W okresie od dnia 2 sierpnia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.:
1) do minimalnego udziału, o którym mowa w art. 68a ust. 1 pkt 1, wlicza się pojazdy hybrydowe lub napędzane gazem ziemnym o maksymalnej emisji 50 g CO2/km

Mam mieszane uczucia czy zostanie spełniony ten wymóg ale znalazłem coś takiego:

https://www.transportenvi...-new-dieselgate

Także można przeczytać z innej strony to:

Jak wynika z najnowszego raportu brytyjskiej firmy badawczej Emissions Analytics, najbardziej efektywnym sposobem redukcji emisji powodowanej przez samochody w przewidywalnej przyszłości jest masowa sprzedaż hybryd. Samochody w pełni elektryczne, które wciąż stanowią niszę na rynku, nie zapewnią światu tak szybkiego efektu redukcji emisji gazów cieplarnianych jak hybrydy. Eksperci z Emissions Analytics ustalili, że samochody hybrydowe oferują największą redukcję CO2 w przeliczeniu na kWh ze wszystkich zelektryfikowanych aut. W przypadku pełnych hybryd stosunek redukcji CO2 na określonym dystansie wyniósł 50,0 g/km/kWh.

Teraz, Czy mowa o zwykłych hybrydach? czy ta poprawka w ustawie wprowadza zwykłe hybrydy we flotach pojazdów służbowych organów administracji państwowej oraz jednostek samorządu terytorialnego? czyżby Toyota tak skutecznie zadziałała?
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2020-12-09, 07:32   

Bo jak wynika z badania przeprowadzonego przez Transport&Environment
https://www.transportenvi...-new-dieselgate
Czyli Phev-y nie spełnią wymogu 50gCO2/km jeżeli ustawodawca oprze się na takim badaniu.

Jeżeli w badaniu biorą tylko pod uwagę że silnik spalinowy będzie ładował baterie jak skończy się w niej energia to nie ma to sensu bo przecież każdy może naładować sobie baterie z gniazdka domowego więc po cholerę ten raport żeby co udowodnić że Plug-in nie mają sensu czy co -cholera ich wie.

teraz pytanie czy zapis o
1) do minimalnego udziału, o którym mowa w art. 68a ust. 1 pkt 1, wlicza się pojazdy hybrydowe lub napędzane gazem ziemnym o maksymalnej emisji 50 g CO2/km
to przemyślany trik?
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2020-12-09, 08:13   

PatrykS napisał/a:
domino napisał/a:
Czytam dokładnie zapisy ustawy a tam widzę kiksy ha bo nie rozróżniają hybrydy
Poczytaj dokładnie - przez hybrydy rozumieją tylko pluginy, w tej poprawce powołują się na definicję skądś.

Fakt.

13) pojazd hybrydowy – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo
o ruchu drogowym, o napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna jest akumulowana przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-03, 20:39   

Następny projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy publicznej na infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastrukturę do tankowania wodoru został skierowany 18 grudnia do uzgodnień, opiniowania i konsultacji spolecznych. Termin na zgłaszanie uwag wynosi 21 dni czyli do 9 stycznia 2021 r.

https://wysokienapiecie.pl/34665-dotacja-punktu-ladowania-wyniesie-nawet-475-tys-zl/

W ustawie zaproponowano, by dotacja do punktu ładowania lub zwiększenia jego mocy wyniosła:

- 7,5 tys. zł przy mocy do 11 kW;

- 10 tys. zł przy mocy do 22 kW;

- 27,5 tys. zł przy mocy do 100 kW;

- 47,5 tys. zł przy o mocy 150 kW.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1904
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-03, 21:17   

Tu też będzie procedura leżakowania w KE?
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3187
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-01-03, 22:03   

Przy takich stawkach za punkt ładowania 22kW na pewno . Wygląda to na skok na kasę raczej.
I pytanie dlaczego tylko firmy/samorządy maja dostać dofinansowanie za niepubliczne"czytaj prywatne" punkty ładowania.
Nie lepiej zrobić jak w UK i innych krajach że każdy dostanie 2000 zł bezzwrotnej dotacji za zainstalowanie punktu ładowania domowego i 4000 zł za upubliczniony .
Dlaczego wyłączono z tego wszystkich rolników ( każdy z nich ma w Polsce z zasady doprowadzone co najmniej 22kW i nie trzeba budować nowych linii energetycznych) a nie jest firmą .
To samo dotyczy każdego gospodarstwa agroturystycznego . Nikt ni będzie płacił ZUS z tytułu prowadzenia takiego gospodarstwa a na pewno każdy taki punkt ładowania uruchomi bo wie że to przyciągnie klienta .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1904
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-03, 22:12   

Jakby taki rolnik przy drodze krajowej wrzucił na płot to:
https://bestchargers.pl/40kW-wiszaca-ladowarka-pradu-stalego-DC-do-pojazdow-ev
i skasował premię, dodatkowo po 1,20 zl za 1kWh,
to konkurencja by szybko moce podniosła i z cena spadła.
.
Wiem, wiem DC innymi zasadami się rządzi.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-01-03, 22:17   

Apolonia napisał/a:
Jakby taki rolnik przy drodze krajowej wrzucił na płot to:
A takie coś można dostać już za 28kPLN. W sumie wg mnie to najważniejsze w takim sprzęcie to możliwość płatności zwykłą kartą debetową - wtedy wieszasz i kasa sama płynie na konto, bez współpracy z Greenwayami czy innymi sieciami i związanymi z tym opłatami i narzuconymi cenami.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1904
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-03, 22:25   

Za 28 to w Chinach?
Bo jak w PL, to bym przemyslał.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-01-03, 22:27   

Apolonia napisał/a:
Za 28 to w Chinach?
Bo jak w PL, to bym przemyslał.
Już w PL - znajomy przez jakąś firmę kupił.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1904
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-03, 22:28   

Daj namiar to z dotacji skorzystam.
Najniżej to za 42 tys znalazłem ale tylko 20 kW.
Kiedys juz w Chinach wierciłem za 8 do 22 tys.
ale jak to Chinole nie wyszło.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-03, 22:50   

jas_pik napisał/a:
Przy takich stawkach za punkt ładowania 22kW na pewno . Wygląda to na skok na kasę raczej.
I pytanie dlaczego tylko firmy/samorządy maja dostać dofinansowanie za niepubliczne"czytaj prywatne" punkty ładowania.
Nie lepiej zrobić jak w UK i innych krajach że każdy dostanie 2000 zł bezzwrotnej dotacji za zainstalowanie punktu ładowania domowego i 4000 zł za upubliczniony .
Dlaczego wyłączono z tego wszystkich rolników ( każdy z nich ma w Polsce z zasady doprowadzone co najmniej 22kW i nie trzeba budować nowych linii energetycznych) a nie jest firmą .
To samo dotyczy każdego gospodarstwa agroturystycznego . Nikt ni będzie płacił ZUS z tytułu prowadzenia takiego gospodarstwa a na pewno każdy taki punkt ładowania uruchomi bo wie że to przyciągnie klienta .


Warto więc zaproponować do ustawy coś nowego :)
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-03, 22:53   

Apolonia napisał/a:
Tu też będzie procedura leżakowania w KE?

Zobaczymy jak długo tym razem i czy dadzą zielone światło w tym roku.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-01-04, 08:14   

Apolonia napisał/a:
Daj namiar to z dotacji skorzystam.
Najniżej to za 42 tys znalazłem ale tylko 20 kW.
Kiedys juz w Chinach wierciłem za 8 do 22 tys.
ale jak to Chinole nie wyszło.
http://Myecoworld.pl
Wyszło coś więcej niż 28k netto, i trochę trzeba zaczekać aż przyjdzie z Chin. Inny znajomy ma kilka takich na miejscu, pewnie też się tu odezwie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 52
Wysłany: 2021-01-04, 14:55   

Pewnie, gdyby trzeba było mam w różnych konfiguracjach i mogę przygotować w odpowiedniej obudowie. Mam 15kW, 20kW, 30kW, oraz wielokrotności. Wersję z samym CHAdeMO lub z CHAdeMO + CCS, wersja z ładowaniem jednego samochodu z pełną mocą lub dwóch z podzieloną. Wszystko na miejscu w PL.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1904
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-04, 21:33   

No to na Priv wysyłam Emila i poprosze ofertę.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-01-07, 11:43   

Przyszło z ministerstwa zaproszenie na spotkania konsultacyjne - 12go wtorek i 13go środa, będzie online.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-07, 17:59   

PatrykS napisał/a:
Przyszło z ministerstwa zaproszenie na spotkania konsultacyjne - 12go wtorek i 13go środa, będzie online.

Do mnie też przyszło.

Komuś jeszcze dali?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2090
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-01-07, 21:47   

Tak.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-01-08, 11:03   

Odpowiedziałem, że chcę wziąć udział, a Wy? Ktoś wie jak to wygląda?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2090
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-01-08, 11:07   

Ja raczej sobie odpuszczę.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1032
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-08, 17:00   

vwir napisał/a:
Ja raczej sobie odpuszczę.


Ja właśnie pracuje nad każdym punktem by o niczym nie zapomnieć kiedy może poproszą o głos.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13