SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2015-11-25, 09:44
samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym
Autor Wiadomość
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-28, 11:17   

Witam , poszukuję wykonawcy falownika do silnika BLDC w kole pojazdu opisanego w poprzednich postach.

Pozdrawiam Adam
 
 
xdave

Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 34
Wysłany: 2012-02-18, 19:17   

Adam i co z tym Twoim falownikiem ?
Bo z tego wszystkiego zacząłem w listopadzie budować swój, już bliżej jak dalej, kolega mi jeszcze pomaga. Są spore szanse na sukces. Tyle że Ty masz w tych Twoich silnikach jakieś magnesy ? to trzeba by dać resolvery zapewne do nich bo tak na żywca zwykły falownik sinus to sie raczej chyba nie podłączy ? I jak rozumie te Twoje silniki to maja byc silniki BLDC ?
 
 
maverickcross 

Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: Polska mazowieckie
Wysłany: 2012-03-15, 11:17   

Witam

jako że nowy to przywitam się wpierw - dzień dobry i pozdrawiam.

Przy okazji tematu silników AC mam pytania do osób które już coś wykonały w tym temacie czyli falownik i silnik AC o mocach w zakresie 9kW lub - 20kW no i własnie poszukuje osób z wiedzą praktyczną z przeróbek pojazdów innych niż wózki widłowe z których wiedzę ja posiadam.

Pozdrawiam
 
 
tomektymanski


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 208
Wysłany: 2012-03-29, 15:37   

Tutaj masz namiary: http://www.china-electric...ors_808_67.html
Ja mam 15kW i jest OK
 
 
maverickcross 

Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: Polska mazowieckie
Wysłany: 2012-03-29, 17:30   

ja mam już dwa silniki (9 i 22kW) oraz sterowniki pod to (48V i 80V) oraz prostwniki HF do każdego rodzaju baterii i napięcia
ciekawiło mnie własnie fizyczne zastosowanie w samochodzie gdyż moze sa jakies specjalne warunki dla AC (nie montuje tak bo AC to i to) w wózkach widłowych nie zastosowano nic innego i jedynie tak jak być powinno zapewne dopasowano przełożenia i tym samym wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu obserwujac tez na potwierdzenie udane przebudowy na swiecie oraz info od Ciebie. Silnik AC jak dla mnie ma wiele zalet a jedyna wada to chyba cena sterownika do tego chodz i tu pojawily ciekawe i tanie rozwiazania.
Ja wystartowałem prace od montażu kompletu na sucho i nie było zadnych problemów. Kombinuje teraz z układem CAN co by miec pełne info online na wyswietlaczu oraz aby taki zestaw wyglądał na profi działania
Jedynie kłopot co do wyboru pojazdu bo po prostu nie wiem czym się kierować (reklama, szpan, innowacyjność czy racjonalizatorstwo)
 
 
skbis

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 8
Wysłany: 2012-04-05, 23:05   

Witam
Zastosowanie silnika asynchronicznego na niewątpliwe zalety:
1-nie ma szczotek, jesli jest prawidłowo eksploatowany, przeżyje kilka karoserii!
2-maksymalny moment obrotowy wynosi 2,5 do 3 momentu znamionowego (czyli można go porzeciążyć do 3 razy) bez uszczerbku na zdrowiu, aż się zagrzeje, co przy dużej masie (przeważnie) trwa minuty
3-jest relatywnie tani (7,5kW kosztuje 1500 do 2000zł netto)
4-ma ciekawą właściwość, przetaktowany przez falownik np.2 krotnie może dać ciągłą moc niemal dwukrotnie większą od znamionowej (pod warunkiem możliwości podwyższenia napięcia)
5-odzysk energii ma w "standardzie"
6- nie ma problemu z osiągnieciem obrotów np. 2x znamionowych (jeśli wydoli falownik)
Są też wady:
1-drogi falownik
2-przeważnie duża masa (silnik 7,5kW waży około 50kg)
Piszę to wszystko dlatego bo w raz z kolegą Inżynierem przerabiamy Cinquecento. Zamontowaliśmy silnik AC 3-faz 7,5kW 3000obr specjalnie przewinięty na 3x120V produkcji Tamelu. Waga 50kg. Falownik robimy sami z różnymi efektami (często ogniowymi). Przejechaliśmy już sporo kilometrów testowo. Akumulatory to włoskie trakcyjne 40Ah, sztuk 20, co daje 240V zasilania (waga 270kg). Osiągi jeszcze nie są rewelacyjne (60km/h na 2-gim biegu po płaskim i 40km/h pod ostrą górę) ale pracujemy nad tym. Kiedy zarejestrujemy auto napiszę wiecej.
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-06, 09:17   

Czyli te wady AC przewyższają nad tymi wątpliwymi zaletami, bo np. 50 kg silników DC (np. ZBYKOPTEK) w jednym pojeździe da o wiele większe korzyści i jeszcze większą długowieczność.
Odzysk energii z hamowania daje każdy silnik elektryczny, a DC najłatwiej.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1220
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2012-04-06, 10:07   

Bardzo byłbym rad jak te dodatkowe waty z hamowania przechwycić-skoro to takie proste.
Niby to niedużo ale możnaby mniej w klocki czasem puścić.
Myslałem ,że w tym temacie dopiuszesz coś więcej na pytaniu na blogu.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-06, 10:10   

Tu bardziej chodzi o to, że to kosztuje, a przy normalnej i prawidłowej eksploatcaji to się nie opłaca, chociaż w jeżdżąc w terenie wielu dużych gór, taki odzysk energii hamowania staje się korzystnym - bezpieczniej, oszczędność hamulców ciernych itp..
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-06, 19:45   

Witam po długiej przerwie , wczoraj udało mi się przerejestrować samochód elektryczny Rover 75 z silnikiem AC 15kW , napięcie baterii ok. 300V , na przeglądzie po ważeniu wyszło że z dowodu trzeba usunąć jednego pasażera ( straszny czołg wyszedł , pół tony akumulatorów żelowych ). Pierwsze filmy z prób na youtube (wpisać w wyszukiwarkę : samochód elektryczny rower 75 ). Mam jeszcze sporo prac w dopieszczaniu prowizorek ale mam zamiar zdążyć na zlot w Żyrardowie .

Pozdrawiam Adam

Ps . Dziękuje kolegom z Lublina za użyczenie falownika do testów.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1220
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2012-04-06, 20:45   

No to fanfary dla kolegi.
Szacun się należy.
Pozdrawiam i życzę upartości w dążeniach,bo to nie koniec kłód pod nogi.
Najgorsi są inni uczestnicy ruchu.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
skbis

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 8
Wysłany: 2012-04-07, 14:29   

Wielkie gratulacje dla kolegi Ev-drive! Ten sukces rozpoczyna nową erę w napędach dla EV, mam nadzieję. Pan Zbigniew (można by rzec o Nim jako pionierze elektryfikacji miast i wsi... co ja gadam, samochodów w Polsce oczywiście) broni silników DC bo takie stosuje w konwersjach ale idzie nowe i nie ma co walczyć. Ciekaw jestem jaki falownik udało sie zamonotować w tym aucie.
Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam życząc wszystkim Radosnych Świąt Wielkanocnych.
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-07, 18:06   

Nowe to są silniki DC na magnesach stałych, AC są juz dawno przeżytkiem, jedynie w nich jest trochę lepsza elektronika, niż była wcześniej.
Dlatego DC naleśnik na magnesach są o wiele sprawniejsze i kilkakrotnie lżejsze od AC, czyli .............. .
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-07, 19:19   

Witam , czyli Panie Zbyszku wcale nie zamierzam z Panem polemizować.

Życzę wszystkim forumowiczom Wesołych Świąt

Pozdrawiam Adam
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-07, 20:18   

Też wszystkim życzę Wesołych Świąt i radości po Świętach.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
skbis

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 8
Wysłany: 2012-04-10, 23:27   

Najpierw chciałbym podziękować Panu Zbyszkowi za to, że jest pionierem konwersji samochodów w Polsce. Gdyby nie on, pewnie bym nie wiedział w ogóle, że da się auto przerobić na prąd. Jest więc za co dziękować. Ale wracając do tematu, nie mogę się zgodzić z Panem Zbigniewem odnośnie bezwzględnej wyższości silnika DC nad AC. Gdzieś na forum kolega z Bielska, który ujeżdża Citroena Berlingo EV, napisał, że co 4tys kilometrów wymienia szczotki. Koszt to 400zł i ta wiadomość mnie zmroziła, bo to wychodzi 10zł/100km. Razem koszt przejechania 100km: 10zł szczotki, 5zł-prąd, 6-10zł amortyzacja akumulatorów (liczę kwasowe) = 21-25zł. To bardzo dużo, gdyż auto na gaz wychodzi około 24-30zł. Gdyby policzyć koszty konwersji, to całkiem nieopłacalny interes z tą elektryką. Natomias silnik AC asynchroniczny szczotek nie posiada i koszt automatycznie zmniejsza się o te 10zł/100km. I to już się zaczyna opłacać. Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeśli źle liczę. Czy szczotki trzeba tak często wymieniać i czy tyle aż kosztują?
Pozdrawiam
 
 
liszek

Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 92
Wysłany: 2012-04-11, 09:06   

Kolega skibis czytaj troszke uważnie a dopiero potem wysnuwaj wnioski. Szczotki w berlingo wymienia się po przejechaniu 20 000 km a nie jak piszesz po 4 000 km. Więc to jest troszkę więcej tzn 5 razy więcej a to już duża różnica.
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-11, 09:53   

I to może jeszcze zależeć od kierowcy i jego techniki jazdy.

Każdy spalinowy MERC ma szczotki np. w alternatorze.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-04-11, 21:08   

szczotki w berlingo mogą wytrzymać i 10.000km (przy agresywnej jeździe), a nawet 30.000km (przy spokojnej jeździe).

Generalnie co 4000-5000km (czyli czas dolania wody) zaleca się sprawdzenie ich stanu (na kanale, prosta czynność, albo nawet na lewarku).

Tak wiec - wszystko zależy od techniki jazdy.
 
 
 
skbis

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 8
Wysłany: 2012-04-11, 23:05   

No tak jak czyta się pobieżnie, przepraszam. Ale i tak do kosztu przejechania 100km trzeba dopisać około 2zł dodatkowo za zmianę szczotek. Jak ta sprawa wygląda w silnikach Lemko lub Zbykoptek?
 
 
tomektymanski


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 208
Wysłany: 2012-04-12, 11:25   

Sprawa komfortu użytkowania:
Czy ktoś chce co 4-5 tys km martwić się o stan szczotek i wjeżdzać na podnośnik ?
To przecież częściej niż wymiana oleju w spalinowym
Sprawa masy silnika:
Mój 15kW waży 50 kg czyli tyle co 4 LEMCO - wyjdzie z momentem i mocą 2 x gorzej, ale 4 razy więcej szczotek, komutatorów i sterowników=4 razy więcej kłopotów; zresztą jak wsadzić 4 LEMCO razem ???
Sprawa chłodzenia:
AC indukcyjny można łatwo chłodzić powietrzem - radiator jest na obudowie, albo wodą;
DC nagrzewa się od komutatora, którego chłodzenie jest bardzo trudne -> zobaczcie na EValbum jak ludzie kombinują z jakimiś rurami z powietrzem albo wentylatorkami
Sprawa szczelności: AC są szczelne, spróbuj szczotkowym przejechać przez wodę
O przeciążalności tych silników już nie mówię - bardziej płaska charakterystyka momentu pozwala jeżdzić spokojniej pod górę bez obawy przegrzania komutatora.
Co do wytrzymałości szczotek - ja po 6 tys. wymieniłem cały silnik
 
 
liszek

Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 92
Wysłany: 2012-04-12, 11:53   

Co do wytrzymałości szczotek to zgadzam się z highend i z Zbyszkiem. Jeśli ktoś będzie jeździł normalnie tzn. nie pedał w podłogę to szczotki na długo starczą. Pir-serwis ma już przejechane ponad 4 tyś km i widać, że jeździ dużo. Zobaczy jak u niego będzie to wyglądało. Co do lemco to nie wiem co ile tam się wymienia ale w tej kwestii to PIR-SERWIS i ZBYSZEK KOPEĆ są chyba najbardziej poinformowani.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1220
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2012-04-12, 18:56   

Latem bedę wyjmował silnik by ocenić stan zużycia szczotek.Wtedy bedzie zapewne koło 5-6tyś na liczniku.
Mam nowe lemco to włoże je od razu do testów, a tamte popatrzę na spokojnie.
Ja staram się nie szaleć, i mam nadzieję na długa jazdę, mało awaryjną.
Wedle tego co pisze Zbyszek szczotki w lemco na 50tyś km.przy spokojnej jeździe.
Koszt 500zł.
Po wjechaniu w wodę wyskakuja stany bliżej nieokreślone.
Napewno jakiś iskrzenie bo widać,że amperomierze skaczą.
Na dodatek u mnie dzieje sie tak,że po naciśnięciu gazu mam od razu pełna moc niezależnie od wciśnięcia.Ostatnio myslałem,że coś już się upsuło.
Woda odparowała i było ok.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-12, 19:08   

Pewnie osunąłeś oryginalne dolne osłony plastykowe, które chroniły silnik spalinowy, to błąd; a jak nie było, to trzeba zamontować.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-12, 20:03   

Witam, pokarzcie mi choć jedno rozwiązanie w nowych konstrukcjach samochodów elektrycznych oparte na DC szczotkowym, bo ja nie widziałem ani jednego . Poza tym zachwalanie DC i reklamowanie się proponuje w innym wątku . Chętnie posłucham uwag kolegów co do napędu AC.

Pozdrawiam Adam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12