SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2015-11-25, 09:44
samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-11-25, 12:36   

a jaki czas ładowania z "siły" ? :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-25, 12:52   

Moc ładowarek 6.4kW czyli prawie 3h po przejechaniu 100km

Ładowanie Poznań Malta Novotel 30zł ryczałt





 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-25, 13:10   

Poznań , nieudane ładowanie IKEA , brak karty dostępu , 30zł i 3 dni oczekiwania , nie miałem tyle czasu .






 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-25, 13:20   

A teraz Lublin Tarasy Zamkowe , parking karta dostępna u ochrony Type 2 i 1f , gratis.

 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-11-25, 23:46   

ev-drive.eu napisał/a:

Obrazek


ładujesz się z kosza na śmieci? :mrgreen: :) :) :) :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
GTX7 
GTX7


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-26, 01:27   

Gratulacje dla ev-drive.eu :-)

Dobra robota i brawo za konsekwencje i wytrwałość :-)
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2015-11-26, 08:25   

ev-drive.eu
Mam nadzieję że masz uszczelnione lampy w tym roverku! Miałem takiego i po pewnym czasie i opadach deszczu w bagażniku a szczególnie w miejscu po kole zapasowym gdzie masz aku było z pół wiadra wody!
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-26, 09:31   

Mam nadzieję że te lampy uszczelniła mi fabryka Rovera bo od 2004r ani kropli w bagażniku ( czasami tylko jakiś literek albo 0.5L albo 0.75L ale PÓŁ WIADRA ? kto tyle wypije ?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2015-11-26, 09:34   

Mój był z 2002 roku. Generalnie jak poczytasz na forum o reverach to ten model miał problem ze szczelnością lamp. Uszczelka która tam jest ma łączenie w dolnej części lampy. Z czasem materiał uszczelki się obkurcza i robi się dziura którą wlatuje woda spływająca po samochodzie.

Proponuję odkręcić lampy i sprawdzić w jakim stanie są uszczelki. Ja swoje zasilikonowałem i problem zniknął.
 
 
MojaTesla 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 209
Skąd: Bodo
Wysłany: 2015-11-28, 15:12   

Type2 to maksymalnie 22kW mocy. Ty masz Aku 25kWh. Z jaka maksymalna mocą udało Ci sie ładować i w jakim czasie naładujesz np. od zera do 80% lub 100%?
_________________
Tesla Model S 85 VIN54341
fb.com/MojaTesla
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-11-28, 16:36   

MojaTesla napisał/a:
Type2 to maksymalnie 22kW mocy. Ty masz Aku 25kWh. Z jaka maksymalna mocą udało Ci sie ładować i w jakim czasie naładujesz np. od zera do 80% lub 100%?


Max. wydajność type 2 to chyba 36,5 kW ( 3x32x380V)
ev-drive.eu napisał/a:
Pojedynczy moduł ładowarki 54,3V , 16,8A . Ładowanie z mocą P=6,4kW

25kWh/6,4 kW= 4 h (około)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-30, 12:46   

W samochodzie mam zamontowany zespół ładowarek o mocy 6.4kW , mam wszystkie możliwe przejściówki z wyjątkiem chademo , czas ładowania ok. 4h.
Obecnie przymierzam się do podwojenia mocy ładowarek pokładowych do 12.8kW , są trzy problemy do pokonania :
- miejsce umieszczenia ładowarek ( na szczęście samochód spalinowy miał milion niepotrzebnych części dla elektryka , które zostały usunięte)
- waga dodatkowych urządzeń ( w miarę najmniejszy problem , dodatkowe ok. 10kg )
- i najważniejszy problem , ewentualne powietrzne chłodzenie pakietów akumulatora.
Problem chłodzenia aku. wyjdzie jak to się mówi w praniu gdyż przy selekcji ogniw laptopowych do budowy pakietów używam takich samych prądów jak przy ewentualnym ładowaniu pakietu mocą 12.8kW . Różnica polega na tym że pojedyncze ogniwa podczas ładowania selekcyjnego są odkryte i swobodnie oddają ciepło do otoczenia i nie przekraczają temperatury 35°C , natomiast w pakietach nie ma przerw na swobodny przepływ powietrza .
Jeśli okaże się że po zwiększeniu mocy ładowania do 12.8kW temperatura pakietów ogniw znacznie wzrośnie, to albo rezygnacja z szybszego ładowania albo przebudowa całego pakietu akumulatorów zapewniająca możliwość wymuszonego przepływu powietrza.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-11-30, 13:31   

Problem chłodzenia na pewno może się trafić przy większym prądzie łądowania.
Nie myślałeś o rozwiązaniu rodem z Tesli ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
z_power

Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-30, 15:51   

ev-drive.eu napisał/a:
- i najważniejszy problem , ewentualne powietrzne chłodzenie pakietów akumulatora.
Problem chłodzenia aku. wyjdzie jak to się mówi w praniu gdyż przy selekcji ogniw laptopowych do budowy pakietów używam takich samych prądów jak przy ewentualnym ładowaniu pakietu mocą 12.8kW . Różnica polega na tym że pojedyncze ogniwa podczas ładowania selekcyjnego są odkryte i swobodnie oddają ciepło do otoczenia i nie przekraczają temperatury 35°C , natomiast w pakietach nie ma przerw na swobodny przepływ powietrza .


A gdyby tak powtórzyć test na ogniwie dobrze zaizolowanym cieplnie? Byłaby to symulacja najcięższego wariantu...
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-30, 17:06   

Zacznę od testu ładowania jednego zaizolowanego z boków pakietu 4.2 V prądem 34A co daje prąd 0.7A na jedno ogniwo 18650 i ciągłej kontroli temperatury a potem wnioski , ale pewnie dopiero po świętach .
Z tego co wiem to tesla chłodzi baterię płynem . U mnie cała bateria składa się z trzech części co jeszcze bardziej utrudnia zbudowanie jakiegokolwiek chłodzenia.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-11-30, 17:33   

ev-drive.eu napisał/a:
Z tego co wiem to tesla chłodzi baterię płynem
Właśnie zdjęcie pokazuje Ci budowę układu chłodzenia Tesli - pomiędzy poszczególnymi zespołami ogniw przeciągnięty jest bardzo cienki płaszcz w którym przepompowywany jest płyn chłodzący.
Możesz zrobić coś takiego dookoła całych swoich zespołów - będzie to bardziej skuteczne niż nadmuch a wagowo niewiele cięższe. Odzyskiwane ciepło ( również podczas wyładowywania) możesz wykorzystać do ogrzewania kabiny właśnie tak jak w Tesli.
Poniżej rysunek przebiegu płaszcza chłodzącego pomiędzy zespołami ogniw .

_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 140
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2015-12-20, 22:24   

Witaj
kawał roboty widac na tych fotach
doceniam i podziwiam
mam pytanie jak kontrolujesz ładowanie i rozładowanie przy zastosowaniu kilku ładowarek?
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-21, 00:24   

Suma max. napięć ładowarek daje daje średnio 4.15V na jeden pakiet aku. ładowarki mają ograniczenie prądowe i to cała filozofia . Balansowanie kiedyś robiłem co dziesiąte ładowanie osobnym , zewnętrznym balanserem . Teraz od czasu do czasu po prostu doładowuję osobno słabsze cele . Napięcie rozładowania całego pakietu aku. kontroluje falownik .

Co do chłodzenia aku. cieczą jestem sceptykiem , mam niemiłe doświadczenia , poprzedni silnik elektryczny w mim samochodzie zrobiłem chłodzony cieczą .
Skomplikowany układ , chłodnica , wentylator , zbiorniczek płynu, układ kontroli temperatury .
Za dużo zamieszania i kosztów do i tak niezbyt dużej mocy .
Do takich mocy silnika jak u mnie wystarczy chłodzenie powietrzne
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 140
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2015-12-21, 09:17   

Czyli tak naprawdę używasz zestaw bez BMS.
Składam pakiet 54p26s z 18650 mam juz BMS ale jeszcze pozostała kwestia ładowania
trochę drogo wychodzi i przekonany jestem by zrobić samemu.
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1301
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-12-21, 10:04   

Kup sobie Teslę, wyjdzie taniej ;)
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-21, 11:17   

U mnie jest ok. 50p90s .Można tak powiedzieć że jeżdżę bez pokładowego BMS .
Co do kosztów to buduję w zasadzie z rzeczy używanych i na razie jest to 5% ceny Tesli
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 140
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2015-12-21, 16:27   

Oglądałem fotki z pakietów ale nie mogłem dostrzec połączeń równoległych w paczce.
stosujesz jakieś zabezpieczenie w razie awarii jednego ogniwa ( jak w Tesli)
pierwsze pakiety tak połaczyłem ale to pracochłonne i efekt był mniej niż średni.
teraz pozgrzewałem tylko stronę + i - niklem 0,7mm i zastanawiam się co będzie w przypadku zwarcia ;)
moje koszty to raczej 1-1,5% Tes
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-04, 12:57   

Mam pytanie czy ktoś wie jak przystosować mój samochód do ładowania z Chademo , mam max napięcie pakietu 380V DC . Kolega Paweł kiedyś pomógł mi ogarnąć przejściówki na Type 2 ( słupki RWE ) , opornik , diada i wyłącznik we wnętrzu wtyczki Type 2 i działa bardzo dobrze . podejrzewam że w przypadku przejściówki do Chademo jest podobnie
 
 
zlatan69 

Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 33
Wysłany: 2016-02-04, 14:45   

chademo wykorzystuje jeszcze do komunikacji protokół can
CHAdeMO Charge Flow Chart

| Charger | Action | Vehicle | |:------------|:-----------|:------------| |Send start-of-charging signal | → Charger pulls Pin 2 up to 12v | Recognize start-of-charging | | Recieve battery parameters, do a compatibility check | ← Send over CAN link | Transmit battery parameters | |Transmit charger parameters | → Send over CAN Bus | Receive charger parameters, do compatibility check | |Recognize start Permission Signal | ← Car grounds pin 4 | Send Start Permission Signal | | Connector lock and perform insulation test, send charging ready signal |→ Charger grounds pin 10 | Recognize charging ready signal, main contactor ON| |Receives current requirement, adjust to within 2% output | ← Send current requirement every 100ms over CAN Bus | BMS monitors battery SOC, Temp, and input current, calculates current requirements | | Charging reaches end SOC set in charger | ← OR → | Stopped by user | |Receives zero current,outputs zero current | ← Send current requirement over CAN Bus | Send zero current | |Recognize charging stop | ← Car disconnects pin 4 from ground | Confirm zero current, contactor off, send charge stop signal | |Terminate Charging Process | → Charger disconnects Pins 2 & 10, unlocks connector | User Removes CHAdeMO connector from Vehicle |
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-04, 16:35   

Czyli trzeba by kogoś mądrego do wysłania informacji szyną can do ładowarki o parametrach ładowania - Imax i Umax itd. , skomplikowane . I jeszcze schemat .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12