Zlot EV 2018
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2015-11-25, 09:44
samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1722
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-02-04, 20:05   

To nie jest takie straszne :)
Już są rozwiązania bezpłatne
Ale problem jest z gniazdem samochodowym - chyba że znajdziesz tanie z rozbitka - bierz wtedy całą elektronikę

A wolne oprogramowanie już jest dostępne
Google Code
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-04, 21:48   

Własnie na tym linku nie ma żadnego oprogramowania ani opisu protokołu. Jest tylko to zdjęcie jakie sygnały idą i jak działają. A cały protokół CAN jest tą tajemnicą.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-05, 09:07   

To jak do tego podejść ?, i czy " skórka warta wyprawy " , bo mi nie chodzi o dużą moc ładowania ( teraz ładuję się z mocą ok. 6.8kW a zmierzam zwiększyć do 13.6kW moc ładowarki pokładowej ) ale o zwiększenie ilości punktów ładowania , gdyż taką moc jaką będę potrzebował zapewnią mi słupki z gniazdami Type 2 ( np. RWE 22kW ).
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-05, 10:38   

Adam, trochę źle rozumiesz zasadę działania CHAdeMO...

Ona nie da Ci 230V-400V AC tylko podaje bezpośrednio prąd stały od razu do akumulatorów z pominięciem ładowarki/ładowarek pokładowych.

Żeby proces był bezpieczny co 100ms BMS/układ kontroli baterii podaje do ładowarki dane o zapotrzebowaniu napięcia prądu, temperaturę i kilka innych zabezpieczeń, bo ładowarka nie wie ile Twój pakiet ma Ah ile ma ogniw szeregowo. To BMS/układ kontroli dba o pakiet a parametry ładowania wysyła po CANie a CHAdeMO grzecznie słucha i podaje takie V i takie A.

Po to jest ten CAN i komunikacja. Wyobraź sobie podanie na Twój pakiet 288V chyba z tego co pamiętam, ładowarka Ci poda losowe napięcie np 350DC
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-05, 14:16   

Wszystko co napisałeś jest w poprzednim poście tylko po angielsku ( zlatan 69 ) i ja mam zamiar właśnie zasilać się bezpośrednio z Chademo napięciem DC z pominięciem ładowarek pokładowych i szukam rozwiązania tego problemu
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-05, 14:58   

Bezpieczniejsze było by wymusić na CHAdeMO podanie 360V DC i podać to na ładowarki pokładowe. Przetwornice impulsowe nie potrzebują AC, na DC też śmigają i wtedy już dużo bezpieczniej naładujesz swój pakiet.

Pamiętaj że nie masz BMS, ładowanie po 48V to już spore ryzyko a co dopiero całej baterii prawie 300V bez kontroli ogniw + sporym prądem...
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-05, 16:49   

Pomysł jest dobry , tylko jak to wykonać . 360V DC trochę dużo , zdaje się potrzeba 325V DC
Faktycznie nie mam pokładowego BMS , dopinam go sporadycznie , co 10-te ładowanie.
Praktycznie podczas każdego ładowania sprawdzam napięcia na tych kilku ( 5% ) podejrzanych pakietach . Duże pakiety , tak jak moje ok. 50p nie rozjeżdżają się tak jak małe ( statystyka ).
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-05, 22:19   

Racja, 325VDC odpowiednik szczytowego 230VAC. Te 360VDC podałem bo pewnie myślałem o 3f gdzie jest 560VDC. Mój błąd.

W takim wydaniu miałbyś CHAdeMO na kształt zwykłego Type1/2 gdzie daje zwykły prąd AC 230/400.

Kwestia opracowania protokołu CAN żeby ładowarka chciała to dać. Nissan mógł zabezpieczyć ten standard jakimiś kodami czy innego typu uwierzytelnianiem co by tylko ich autka mogły się ładować.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-02, 13:53   

W czasie moich podróży elektrykiem wielokrotnie potrzebowałem się podładować , głównie były to trasy Lublin-Warszawa gdzie po drodze ładowałem się na Orlenie w Rykach ( za free ) . a na A2 do Poznania na stacjach Lotos ( są gniazda 3f na słupkach , trzeba poszukać lub zapytać ) i na Orlenie . Warszawa blisko mojej córki na ul. Nieświeskiej RWE ( spokojna okolica , za płotem ochrona RWE , zostawiałem pojazd na noc i rano zabierałem ) . Ostatnio odwiedziłem Sandomierz , ładowanie i przy okazji darmowy parking w dniu 1maja oczywiście na Orlenie po lewej w kierunku na most , polecam bardzo sympatyczna obsługa , Pan Dawid Kolasiński wskazał mi miejsce i otworzył skrzynkę z gniazdem 3f ( ładowanie oczywiście za free ) . Generalnie mając na pokładzie ładowarkę 3f 7kW i wszystkie przejściówki jestem w stanie ładować się byle gdzie , prawie każdy dom lub firma posiada gniazdo 3f minimum 16A. Kiedyś jak jechałem gdzieś poza lublin starałem się wcześniej znaleźć miejsce do ładowania , teraz po prostu wsiadam do samochodu i jadę , jak mija 100km zaczynam się intensywnie rozglądać za jakimś miejscem do ładowania . Myślałem nad zwiększeniem mocy ładowarki pokładowej ale zrezygnowałem gdyż łatwiej znaleźć gniazdo 3f 16A niż 3f 32A i stwierdziłem że lepiej będzie powoli przystosować mój pojazd do ładowania z chademo .
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-24, 13:59   

Wybieram się w trasę Lublin - Warszawa - Płock - Ślesin( koło Konina ) , około 400km . Czy ktoś się ładował w Płocku na parkingu Leroy Merlin , czy potrzebna karta dostępu ?
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1147
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-05-24, 14:05   

W Płocku jest kolega z forum, może by udostępnił swe gniazdo w razie draki.
Trzeba do niego by sprawdził. wyslę mu sms.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1147
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-05-24, 17:36   

Potwierdzone, typ 2, bez karty.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-24, 17:42   

Dzięki Mistrzu , jutro będę ok 11.00 w Wa-wie na słupku RWE na ul.Nieświeckiej , zostawiam samochód na ładowanie i jadę rowerami na ul.Uniwersytecką ( a propo kalimaty i stołeczka )
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2076
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-05-24, 23:13   

ev-drive.eu napisał/a:
Czy ktoś się ładował w Płocku na parkingu Leroy Merlin , czy potrzebna karta dostępu ?
Ładowałem się w drodze na zlot do Żyrardowa, są tam 2 gniazda Type 2, bez żadnej karty, potrzebujesz tylko własnego kabla. Ładowarki miały jakieś problemy z rozpoczęciem ładowania, ale za którąś próbą jedna z nich zadziałała.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-05, 14:23   

Ładowarki w Płocku działają .
Pytanie z innej beczki.Czy ktoś z was kto się logował na plugshare umie usuwać zdjęcia . Dodałem swoje gniazda do plugshare ale chciałem zminić zdjęcia gniazd i lipa , można dodawać zdjęcia ale nie mogę dojść jak się je usuwa .
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-31, 10:04   

Wczoraj , jeżdżąc po Lublinie przeżyłem horror zapaliło się i wybuchło kilka ogniw 18650 w jednym z pakietów 48P . Zdążyłem jeszcze zjechać na chodnik ( ruchliwe skrzyżowanie Głęboka / Nadbystrzycka . Zadyma i widowisko na całego , ludzie się gapią a ja latam z gaśnicą w kłębach dymy . Na szczęście po kilku minutach ugasiłem pożar . Straty niewielkie ok. 20szt ogniw i sprzątanie po gaśnicy proszkowej ( masakra ) i pełne gacie ze strachu bo mogło całe auto pójść z dymem gdyby nie moja błyskawiczna akcja i sprawna gaśnica .

Wnioski : - zabieram się za przeróbkę pakietów , przerwy między pakietami na chłodzenie powietrzne
- zabezpieczenie zwarciowe ( cienki drucik na + )
- Zapasowa druga gaśnica !!!

Pytanie : Czy ktoś stosował łączenie + ogniwa cienkim drucikiem ? Jaka grubość , materiał ?
prąd chwilowy 2,5A , ciągły 0,8A
_________________
Rover 75 electric
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1722
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-31, 10:17   

Dobrze że nic Ci się nie stało.
Ale zabezpieczania są niezbędne - chłodzenie też.
Pewnie ruszałeś i pobrał więcej prądu niż mogły oddać i się przegrzały.
A zabezpieczania termiczne masz ?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2076
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-31, 14:24   

ev-drive.eu napisał/a:
Czy ktoś z was kto się logował na plugshare umie usuwać zdjęcia .
Sam tego nie zrobisz, ale możesz edytować punkt i tam jest przycisk "Report a problem" - jak tam poprosiłem o usunięcie zdjęcia (z uzasadnieniem) to po jakimś czasie ktoś je kasował.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 38
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 236
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-31, 17:41   

Kurde gaśnica halonowa obowiązkowo , tylko te ceny teraz. Może gdzieś się trafi "starego" sortu w dobrych pieniądzach.
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 62
Wysłany: 2017-01-31, 17:45   

A może zamiast drucików przylutuj ( przygrzej ) coś w rodzaju przerywaczy chwilowych np LC77AY-B.
Testowałem ostatnio takie i około 5A trzymały nawet (w temp pokojowej) . Pewnie im cieplej tym gorzej ( w kartę nie zaglądałem). Po około 5 sek na powrót zamykają obwód.
 
     
VRC46 

Wiek: 71
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Chełmrza
Wysłany: 2017-01-31, 19:06   

Witam gaśnice halonowe podejrzewam że są nie do załatwienia prędzej śniegowa CO2 z zaworem spożywczym

pozdrawiam Marian
_________________
Tylko krowa nie zmienia swoich poglądów
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-31, 21:08   

Zamiast drucików i gaśnic wziąłbym się porządnie za pakiety. Także pomiar ich parametrów, może niedokładna segregacja spowodowała to że w pakietach są już martwe ogniwa robiące za grzałki.

Aczkolwiek tak gwałtownie postępująca reakcja mogła być spowodowana zwarciem, jakimś przetarciem izolacji albo koszulek. Wtedy przepływ setek A mógł coś zapalić prędzej niż kilka gorących ogniw.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-01, 15:03   

Bieżący pomlar temperatury prawie 5000szt ogniw , ciężka sprawa , milion kabli , a pomiar temp. pojedyńczego pakietu też jest nieskuteczna ze względu na wielkość.
Nie jestem w stanie dociec przyczyny , w obrębie pakietu 48P wszystko spalone a kilka ogniw eksplodowało .
_________________
Rover 75 electric
 
     
sbom

Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 19
Wysłany: 2017-02-01, 19:54   

Ja budując pakiety 60p łączyłem szyny z ogniwem drutem ocynkowanym 0.8mm,
przy prądach 0,8a 2,5a jak u Ciebie są małe straty a drut przepala się przy 15a.

Z przegrzewaniem przy takim obciążeniu. 0,8a. 2,5a nie mam problemu,
Pakiety schowane w skrzynce bez nadmuchu. Temperatura nigdy nie przekroczyła 35 stopni.
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 217
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-01, 21:44   

Dzisiaj testowałem ( na parę ogniw zgrzaną oryginalnie blaszką ) drut srebrzanka 0,7 przy 10A ledwo letni ,uznałem że za gruby . Potem testowałem 0,45 , stopniowo podnosiłem prąd do 10A i przy 7A miał ok 30°C ( w garażu ok. 14°C ) . Myślę że przy moich prądach ok. 1,7A ciągłego drut 0.45 będzie dobry .
_________________
Rover 75 electric
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13