SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulatory trakcyjne Trojan - a SIAP
Autor Wiadomość
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1306
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-17, 08:26   

Można kupić ogniwa nowe z "demontarzu", w zeszłym roku kupowałem LG 2.8Ah po 8pln, przez to forum. Co daje 12kWh (za 9600 pln) i ok 60kg (trojany ponad 300kg).
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2016-09-17, 11:29   

Dzięki za rozjaśnienie tematu :kufel
Trzeba będzie rozejrzeć się za litowymi choć sterowanie i chłodzenie budzi mój niepokój.
Jeszcze jedno zdanie o Trojanach - znalazłem charakterystykę pojemności tu
http://www.trojanbattery....Data_Sheets.pdf
i wynika z niej, że przy prądzie 250A pojemność starczy na 10 min, tak?




z_power napisał/a:
O, kolega Szarbia jest i tutaj - witamy; śledzę stronę już prawie 10 lat :)

Jeśli wydajesz własne 10 tys. i nie potrzebujesz faktury to rozejrzałbym się za używanym aku z fabrycznego auta. Obserwuję ogłoszenia i do tej pory bywały:

- 12 kWh Outlander PHEV za 4-5 tys.
- 14 kWh i-Miev za 4 tys.
- 17 kWh Ampera/Volt za 11-14 tys.
- 18 kWh e-Up za 10 tys.
- 22 kWh BMW i3 za 10 tys.

Trzeba jednak dość uważnie śledzić i szybko reagować...


Na początku roku założę tu własny temat i będę potrzebował wsparcia bo na razie cienki jestem.


Carcik napisał/a:
http://www.baterie.com.pl/_ftp/temp.JPG

Spójrz. Dla 2C masz tylko 45% więc z 18kWh zostaje 8,1kWh, optymistycznie jak ograniczysz się do rozładowania 10kW mocy czyli gdzieś 0,6C to osiągniesz gdzieś 65% głębokości rozładowania czyli ~11,7kWh

Pamiętaj że litowe prawie do 2C można uznać że nie wykazują spadku pojemności (max kilak procent). Więc mając 7kWh masz nadal 7kWh.

Ołów będzie gdzieś 360kg ważył a w licie 50kg więc oszczędzasz 300kg wagi co może Ci zrekompensować stratę tych kilku kWh jeśli pojazd będzie często przyspieszał i zmieniał prędkość.


Nie wiem co to jest 2C (2xpojemność?)
Czy to znaczy, że dla prądu 300A (TROJAN T-1275 12V 150Ah) będę miał 45% pojemności?
_________________
www.szarbia.com
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1306
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-17, 13:34   

Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze kwestię ładowania aku otwartych np. w garażu. Trzeba by zrobić "okap" i wentylację, bo jak się nazbiera wodoru i tlenu to wystarczy iskra.
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2016-09-18, 09:14   

A takie od RX400h są coś warte?

http://allegro.pl/lexus-r...6455250915.html
_________________
www.szarbia.com
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 441
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-18, 10:05   

Ma małą energię zgromadzoną, okolice 1.4kWh zdaje się.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
z_power

Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-18, 11:18   

Szarbia napisał/a:
A takie od RX400h są coś warte?

http://allegro.pl/lexus-r...6455250915.html


NiMH są dość niebezpieczne jeśli chcemy używać ich w stanach blisko 0% i 100% (Toyota "kręci się" w przedziale 40-60). Na dodatek mała pojemność ogniw oznacza łączenie równoległe, czyli kolejne niebezpieczeństwo - do tej pory w zakamarkach auta znajduję proszek gaśniczy ;) Wolałbym już robić auto na Trojanach niż na NiMH...
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2016-09-18, 12:01   

Czyli lipa.

Dla mnie największym problemem jest to, że mając np. silnik 100kW (w małym aucie) nie można wykorzystać jego mocy na Trojanach.
_________________
www.szarbia.com
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1306
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-18, 21:36   

Silnik 100kW+ trojany (czy inny ołów), brzmi jak Porsche zagazowane z hakiem :shock: .
 
 
z_power

Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-18, 21:58   

100kW mocy chwilowej to w sam raz dla akumulatorów z Volta/Ampery (mają dobrze rozwiązane chłodzenie/ogrzewanie cieczą).
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2016-09-19, 09:46   

gienek333 napisał/a:
Silnik 100kW+ trojany (czy inny ołów), brzmi jak Porsche zagazowane z hakiem :shock: .


Wiem, wiem. Ale z ołowiem jest prościej.
Zresztą pewnie za rok czy dwa używane ev będzie można kupić za 30k i wtedy konwersja nie będzie miała sensu ekonomicznego. Tylko cel poznawczy zostanie :mrgreen:


z_power napisał/a:
100kW mocy chwilowej to w sam raz dla akumulatorów z Volta/Ampery (mają dobrze rozwiązane chłodzenie/ogrzewanie cieczą).


Nawet są teraz do kupienia:

http://allegro.pl/akumula...6491111559.html

A czy tu ktoś to już podłączał?
_________________
www.szarbia.com
 
 
z_power

Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-19, 22:17   

Na DIYelectriccar.com jest dość informatywny wątek o "Volt battery" link
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
 
Szarbia 


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Powiat Wołomin
Wysłany: 2016-09-20, 08:47   

z_power napisał/a:
Na DIYelectriccar.com jest dość informatywny wątek o "Volt battery" link

Dzięki.
Ale jak patrzę na te wtyczki to znowu myślę, że będzie jednak ołów :mrgreen:
_________________
www.szarbia.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11