SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik rowerowy-po czym rozpoznać moc/napięcie szczotkowy DC
Autor Wiadomość
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-09-23, 21:40   Silnik rowerowy-po czym rozpoznać moc/napięcie szczotkowy DC

Posiadam koło elektryczne-prąd stały-silnik na magnesach neodymowych-szczotkowy.
Rozebrałem go dzisiaj by zobaczyć jak to skonstruowane-i ewentualnie ocenić parametry-oraz zużycie.Wyglada na to,iz jest praktycznie mało uzywane.

Chciałbym je wpleść w wieniec 26" by móc założyć do swego roweru.

Byłem w tym celu w rowerowym i zaczęły sie pojawiać kłopoty.Okazuje sie ,że takiej obręczy nie mają (określona liczba szprych/2 skrzyżowania i nie załatwią) ale jak zdobędę szprychy i obręcz to wycentrują...i wplotą...

Tylko jak zwiększę średnicę to spadnie moment za to wzrośnie prędkość max-jeśli moc pozwoli,i tu nie ma nigdzie danych.Po testach stwierdziłem,że zapewne 48V nie zaszkodzi-bo wtedy jakoś to się kręci.Jeśli ktoś się zetknał z czyms takim niech cos napisze.
Nie wiem czy gra warta świeczki-czy zrobic jakiś rowerek leżący?

DSC00475.JPG
Widok na uzwojenie wirnika silnika,oraz stojan z magnesami
Plik ściągnięto 607 raz(y) 74,13 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-09-23, 22:43   koło z silnikiem zdjecie stojana

c.d.

DSC00480.JPG
Zdjęcie nr 2 - myslałem ,że można kilka w poscie ale nie da się
Plik ściągnięto 619 raz(y) 62,3 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
tomasz_kombi 

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 296
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2010-09-24, 12:19   

Jaka jest średnica podziałowa otworów na szprychy ???
_________________
Moje gniazdka: praca
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-09-24, 18:06   

Pisz jaśniej-nie rozumię.Tak abym ja czy ktos inny mógł zrozumieć.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
tomasz_kombi 

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 296
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2010-09-25, 00:20   

Pir-serwis napisał/a:
Pisz jaśniej-nie rozumię.Tak abym ja czy ktos inny mógł zrozumieć.


Cóż ... myślę, że inni zrozumieli :)
Średnica podziałowa - inaczej jaka jest odległość między skrajnymi otworami na szprychy w tym silniku ?
To podstawowa (chociaż nie jedyna) informacja potrzebna do obliczenia długości szprych.

Ponadto drugim problemem w Twoim przypadku będzie znalezienie obręczy z 28 otworami ale z tego co widzę można taką kupić.
_________________
Moje gniazdka: praca
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1282
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-09-25, 06:42   

Co do prądu, to przyjmuje się wytrzymałość miedzi (w przybliżeniu dla prądu ciągłego) 10A na mm2. Zmierz średnicę drutu na uzwojeniu, oblicz przekrój i będziesz mniej więcej wiedział prąd silnika.
 
 
adriantracz

Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-05-03, 21:18   

Witam.

Pir-serwis - masz jeszcze to koło z tym silnikiem?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-05-03, 22:50   

Mam.
Myślałem by włożyć do pelikana by nie gniło.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
adriantracz

Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-05-04, 10:31   

A dało by rade sprawdzić jak są magnesy ustawione biegunami, czy na przemian a może inna konfiguracja?
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1282
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-04, 12:42   

Magnesy zawsze są mocowane naprzemiennie. N-S-N-S itd...
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
adriantracz

Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 3
  Wysłany: 2016-05-04, 14:02   

Też tak sądziłem, ale wolałem się upewnić bo mam mocny klej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13