SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-01-04, 11:30
Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Autor Wiadomość
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-12-19, 21:40   Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Witam wszystkich na forum.

Bywam tu od jakiegoś czasu i sam postanowiłem,że coś sklecę.
Wkrótce-tak myślę będę chciał realizować konwersję-od strony praktycznej.
Rok czasu zajelo mi czytanie-wciąż oczywiście się dokształcam w temacie oraz zebranie podzespołów do przeróbki.

Czytając wielokrotnie i przerabiając to co przerobili ludzie myslę,że Tico jako lekki pojazd-a głównie jako miejski-bo takie na razie są EV-będzie najlepszym wyborem.MAła masa własna-DMP-jak w większości 400kg-po odchudzeniu powinien ważyć około 500kg-wersja koreańska 1991-1994 masa wg dowodu-600kg,wersja z Żerania 1995-2001 z katalizatorem 640kg.

Od początku rozmyślałem nad Citroenem ze wzgledu na wygodę-oraz fakt posiadania takowego, stały prześwit dzieki hydraulice, mała masa 909kg (dużo kompozytów) ale patrząc na możliwości akumulatorów kwasowych zawsze mogę przystąpić do przeróbki w przyszłości-a teraz zainwestować w mniejszy pojazd-w razie jakichś niepowodzeń zawsze można zezłomować nie tracąc za wiele.

Tymczasowo akumulatory żelowe czy VRLA gdyż takie otrzymam do prób 2szeregi po 6 lub 7sztuk 65Ah/12V-docelowo litowe 160Ah/80V
Strowanie CURTIS 1209 ale muszę go mocno ograniczyć-nominalnie 80V/450A


Posiadam silnik Balkancar 10Kw-który będę przerabiał na szeregowy-muszę tylko rozpruć drugi-by z 2 złożyć jeden-ponoć bardzo dobrze się sprawuje w takiej konfiguracji ale do projektu lżejszego zakupiłem Lemco choć jestem sceptycznie do niego nastawiony-po opiniach jednych jak i rewelacjach drugich.

Wiele osób dokonało samozniszczenia silnika po pierwszych kilku km jazdy-lub próbach.
Myślę,że jak na stałe ograniczę do 200A na silnik-przy tej lżejszej konstrukcji to nic sie nie stanie.
Kolega od BMW EV ma 300A,transmisja bezpośrednia-i nic sie nie dzieje,a nie oszczędza go.

Z przeliczeń obrotów skrzyni-i silnika dla 4tyś/obr/min-wychodzi,że wszystkie biegi raczej zostaną wykorzystane:

1. 16.27:1 / 24km/h
2. 9.42:1 / 42km
3. 6.06:1 / 65km
4. 4.13:1 / 95km
5. 3.56:1 /111km

Tu będę miał więc pierwsze pytanie-jest dużo osób,które jeździ a się nie ujawnia-a opinie byłyby cenne-czy mysleć nad rozwiązaniem ze sprzęgłem-czy sobie darować-chodzi o Tico.
Silnik stoi luzem-tak więc można mieć bazę do doświadczeń-bo jeśli bez to bedzie dużo prostsze-i łatwiejsze.

Chciałbym by na lato pojazd już ruszył-o siłach elektrycznych..hehe

Za wszelkie opinie i sugestie bedę wdzięczny-podzielę sie za to swoimi jak i zdjęciami,czy opisami z wykonanych przez siebie prac-by inni mieli łatwiej i pęd ku pasji EV był większy.

Paweł
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
lotus 

Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 42
Wysłany: 2010-12-20, 19:06   

To czy będzie potrzebne Ci sprzęgło zależy od tego jak jak będziesz używał auto,jeżeli robisz pojazd tylko do dojeżdżania do pracy i to bez szaleństw to nie potrzebujesz sprzęgła.
Jeżeli będziesz chciał poszaleć to przydało by się sprzęgło,jeżeli powiedzmy "zakopiesz się" w terenie to sprzęgło też by się przydało (szkoda męczyć silnik),czasem w niektórych miastach są bardzo strome podjazdy,staniesz na czerwonym i też przydało by się sprzęgło(można silnik uszkodzić),tak samo niektóre wyjazdy z podziemnych parkingów,zahamuje ktoś w połowie podjazdu( nawet spalinowy ma ciężko ).
Co do auta,jak ma być 4-drzwiowe to tico jest lekkie ,ale łatwo je położyć,BX nie jest dużo cięższy i jest bezpieczniejszy,tylko ta hydraulika zawieszenia mnie jakoś straszy,nie znam się na tym i może dlatego.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-12-20, 19:59   

Planowałem włożyć na teraz akumulatory Marathoon 60AH/12V.
Dzis zrobiłem test i nie wypada najlepiej ale na pierwsze jazdy starczy i próby.
Nie można przecież rozwalić budżetu.

60Ah-powinny dać prąd 40A przez godzinę.
U mnie po pierwszym teście-40A nie wytrzymały chyba pół godziny.
Zrobiłem dziś kolejny pradem 25A-dwugodzinny wg tabeli to 22A i wytrzymały godzinę, dwa ogniwa odpadły w tym czasie, trzecie sie kończyło bo już 10.8V reszta po 11V,11 z hakiem,zostawiłem od razu na ładowaniu-jutro zbadam kolejny string 9ciu sztuk-opornica przyjmuje 110V-jak sztuka wypadnie można wyjąc i jechac dalej ale dwóch sie już nie da, trzeba przełaćzyc na tryb 60V i mozna dalej jechać z testem.

Końcowe napięcie ogniwa 1,75V akumulatora 10,5V.
Jak zrobie 2 szeregi to na pierwsze jazdy po mieście powinno starczyć przy bardzo łagodnym ruszaniu i nie przekraczaniu 50tki w A jak i kilometrach..hehe.

Wszystko już kupiłem oprócz kabla grubszego - 25mm2 mam i akumulatorów.
Caly osprzet mam na 80V-więc myslałem nad trojanami 875-8V- 170Ah-gdyż byłoby to połaczenie niedużej masy w jako takiej pojemności,co daje 13,6KW do odzyskania w granicach 8kW więc zapewne 50km powinno sie przejechać.

Mam tu na myśli wskażnik rozładowania-akumetr-przy innym napięciu nie będzie się poprawnie zachowywał-choc można przestawić go na inne progi RESETU lecz wszystko wyjdzie w praktyce-CURTIS 933 controler i wskażnik 10 diodowy.

Apropo odpowiedzi odnośnie Citroena.Samochód ma siłowniki hydrauliczne-olejowe.Normalnie amortyzacją jest sprężony azot.Po odpaleniu silnika (jeśli nie ma dużych przecieków-siłowniki-pompa-korektory wysokości-zawór hamulcowy) to samochód stoi kilka dni i nie opada a tak następuje tłoczenie oleju-17,5MPa / 175 bar i podnosi się do zadanego prześwitu.
Sa 4 tryby- do naprawy-leży na glebie.
Do jazdy-podnosi sie i azot spręzony lekko-najlepszy komfort.
Do jazdy w terenie-wolniej-azot sprężony bardziej-samochód wyżej.
Tryb serwisowy- wstaje 20-30cm od ziemi jazda tylko powoli bez amortyzacji aby przejechać przeszkodę,wymienić koło-inaczej sie nie da.

Gdy padnie hydraulika nie ma wspomagania,samochód opada,nie ma hamulców,nie da się nic,nawet na lawete nie wjedziesz ani nie pociągniesz-prześwit 5cm-byle kamień pruje podłogę.

Nawiazałem kontakt z gościem ze stanów,który przerobił Citroena DS oraz GS.Użyl silnika 800W-który napedza pompę LHM-tego oleju i w ciągu 20-30sekund podnosi samochód,potem jak masz układ szczelny to załacza się na podpompowanie ciśnienia raz na pół minuty na 2sekundy (jeśli nie masz wspomagania,nie hamujesz-bo tak to częściej)-tak więc energii nie zuzywa aż tak wiele,i nie widać ,że masz akumulatory-samochód zawsze im większy ciężar-tym korektor koryguje by nie przysiadł-dorzuca ciśnienia-do penej granicy-jak przeładujesz to przecieki albo rozerwie przewody-ciśnienia sa duże.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-20, 22:13   

Odnośnie silnka LEM (prawie to samo co AGNI - ten sam wynalazca):
http://www.agnimotors.com/workshop_manual_v1.pdf
głównie strona "9", napięcie i prąd tu są zawsze powiązane z obrotami.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-12-20, 22:37   

Wiem, mam to i tłumaczyłem-czytałem sobie.LEMCO nie dostarcza tak obszernej instrukcji.
Mam 2 bułgary i jedno Lemco i na razie starczy.
Budżet wysiada.
Odnosnie Lemco-to wszystkie tak jakos głośno chodzą? U mnie tak mi sie wydaje-bułgar tylko śwista ładnie i fajnie sie rozkręca-a LEMCO tak jakos topornie-to me odczucia-w praktyce sie okaże.Nie mam doświadczenia w tym temacie-kupiłem i tyle z drugiej reki.

Ogladając Trevora jak opisuje budowę-YOU tube - 15 motorcycle lemco motors-tam lopatki(uzwojenia typu U-miedziane są w osi wirnika - u mnie pod kątem -nie wiem 2-3stopnie,choć przyglądam sie zdjeciom -przez otworki obudowy i na niektórych też widać,że to nie idzie za równo-więc sam nie wiem czy mam defekt czy tak ma być-silnik jest po naprawie( wymianie wirnika i szczotko-trzymaczy,szczotek)

Tak więc przeróbka jak ruszy to tylko na tym co mam.Albo wcale i sprzedam to jak sie wkurzę...

Tu miałbym pytanie w sumie-masz może schematy bułgarów(wózków) ze sterownikiem CURTIS 1209B-mam 2szt z wózka-jeden był do startu pompy drugi do jazdy 80V/450A.
Chodzi o to ,że w standardowej dokumentacji nie ma opisu-bo nie ma nawet tego na zdjeciu-wychodzi mi z boku dodatkowa kostka-dwie-10 PIN chyba i nie wiem co i jak,ten od jazdy to ok bo mam rozpiske choc normalny 0-5KOM,z dodatkowymi wyjściami,ale ten drugi od soft startu-wartałoby go przerobić na jazdy-albo on ma sterowanie napieciowe a nie rezystancyjne-i po podaniu sygnału po prostu-czas narastania i ograniczenia prądu startowały tego bułgara(pompę).
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-20, 22:59   

Mam instrukcję "manual" do CURTISa 1209, ale na PW nie przyjmuje pdf-a.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-12-21, 20:07   

Manual do 1209 mam z ich strony - Curtisa- ale tam nie ma mojego modelu- Te są robione pod określone wykonanie, zrobię zdjecia zaraz- to dołączę.

Opis do jednego jest w manualu od 1204-1205 czy 1231
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-12-21, 21:06   Curtis 1209

Oto zdjecia sterownikaprzód - tył

na 3 i 4 - ten z jedna kostka na boku - jest od silnika jazdy 14Kw i tu wiem co i jak bo jest w opisie od Curtis 1204 - nie ma tylko wejscia załączania - KSI ?

1209 - 6A502
98 - 11B - 520

na 1 i 2 - ten sterował załaczaniem bułgara 10Kw - pompy olejowej - brak wyjścia A2, są dwie kostki sterujace - za to jeden przewód na wsuwke - to tak jakby pod przepustnicę napięciową 0-5V , on był jakoś ustawiony by startował od razu, ale co go wyłączało i jak - nie wiem

1209B - 6A503P
98 - 16B 323

Nie porobiłem zdjęć jak to było na wózku i teraz nie wiem - co po co na co.

DSC00688.JPG
Sterownik silnika pompy
Plik ściągnięto 777 raz(y) 61,47 KB

DSC00687.JPG
Strownik silnika pompy
Plik ściągnięto 743 raz(y) 29,42 KB

DSC00691.JPG
Sterownik silnika jazdy
Plik ściągnięto 847 raz(y) 39,67 KB

DSC00692.JPG
Strownik silnika jazdy
Plik ściągnięto 792 raz(y) 53,23 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-21, 21:43   

Mam taki typ, ale na 600A, z tym że ma inne końcówki (dziwne), na wszelki wypadek nic nie doradzę.
Musisz chyba znaleźć schemat tej sztaplarki od tych sterowników.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2010-12-21, 23:22   

Schemat, który był fabrycznie z wózkiem-jest na stycznikach.
Wózek '96 rok.
Ja to sam wyjąlem z wózka-ale nie porobiłem zdjęć,i nie rozpinałem całej instalacji.
Wózek byl pełnosprawny-przed wyjęciem.
Ten od pompy nie wiem jak wykożystać a ten drugi nie wiem jak startuje?
Podepne pod napięcie-i na żywo zobaczę.
Nie chciałbym tylko uwalić przez przypadek-bo kolejnego nie kupię-po takiej cenie.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-01-19, 18:21   

Miałbym pytanie odnośnie tranzystorow w tych sterownikach 72V jak i kondensatorów na zasilaniu-na jakie są napięcie przebicia.Chciałbym swój 80V podłączyc pod 96V by zmniejszyć prąd, wtedy i przetwornica by działała bez kłopotu(ładowania ak.12V),ciekawe jak się zachowa silnik-LEM D-135,czy bułgar 10KW.

Chcę w ten sposób ponieważ mam prostowniki na 48V/30A ale spokojnie mogę zejść z napięciem od 50,1-58,1V tak więc mogę ładować 5x8V ale wolałbym 6x8V.

Po naładowaniu mamy bowiem do 120V.W Alltraxie na 72V kondensatory są na 100V,ale z nimi trzeba uważać bo jak sie spali-nic nie zrobimy bo wszystko zalane-i tylko kosz,curtis-mozna rozebrać,przerobic na większy prąd,napiecie,naprawić-to się chwali.

Zgromadziłem już co trzeba i wkrótce-po śniegach ruszam z przebudową.
Po wielu przemysleniach (głowa puchnie) stawiam na swój Citroen (kupno kolejnego,przerejestrowania i inne to juz połowa pakietu Trojan T875).
JAk się sprawy potoczą okaże się.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-19, 18:36   

Niektóre regulatory mają ogranicznik na określone napięcie, te na 72V mają zazwyczaj wyłączanie przy 90V (nieraz jest 88V, a nieraz np. 91,7V). Jeśli regulator jest na określone napięcie "X"V, to jego tranzystory zazwyczaj mogą pracować na podwójne napięcie pracy, czyli do "2xX"V.
Jak sie zachowa LEMCO lub BUŁGAR już dawno wiadomo, przecież na moich stronach jest wyraźnie; a jak ktoś ma zbyt dużo kasy, to może to sobie udowodnić, bo ja już wszelkie możliwości sprawdzałem i wiem ile takie zabawy kosztują.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-01-19, 18:47   

U mnie jest 80V więc zapewne wyłączenie kolo 96V-patrząc na procentowy udział w tym 72V powinien zadziałać ale obawiam sie o kondensatory-stąd pytam innych o doświadczenia.Nie chce mi sie go rozszczelniać-może zostanę przy 80V lub 88V.Najwyżej potrzeba bedzie włączać ogrzewanie i zbijać napięcie zaraz po ładowaniu.

Wybacz czytałem ale nic tam nie widzę.
Nominalne napięcie to 75V-bułgar
Lemco D135 to 45obr/V - należy zapewne nie przekraczć tylko obrotów powyżej 4tyś(wirnik-kleje-może wibracje)
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-19, 19:07   

Przecież wyraźnie pisze, jakie są napięcia nominalne akumulatorów kwasowych i litowych, jasno wynika, że wieksze napięcie odpada.
Druga sprawa, to charakterystyki producenta silnika są precyzyjne i nic więcej nie można dać. Skoro on pisze, że jest na 84V, tzn. że 84V jest max. (trzeba patrzeć ciągle na woltomierz podłączony na silnik).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-02-24, 12:29   baterie 120V

A gdybyśmy zasilali poprzez sterownik na 120V i dali mu ograniczenie prądowe na nominalne powiedzmy 200A to jak to sie zachowa? Celem byłoby podwyższenie napięcia i zmniejszenie przekrojów.Silnik i tak zasilany przeciez jest max napięciem tylko zmienia sie wypełnienie impulsów.

A jak tam radzicie sobie z podpięciem silnika do skrzyni.Jeszcze nie wyjałem swej ale to wyosiowanie mnie męczy-chyba,że wałek akurat jest jakos centralnie w stosunku do śrub mocujacych.Mam przegub z wkładka ale zastanawiam sie tez nad guma z wału-z 6 tulejkami-dokręcam do tarczy sprzęgła po jednej stronie a z drugiej łatwiej będzie wykonac kołnierz pod ośke na klin do silnika (LEMCO) lub jakies tam kombinacje pod (BUŁGARA)

Zapewne skonczy na tym,że zlece wykonanie płyty z zestawem sprzęgłowym pod 2 LEMCO (żeby to jaks sensownie jechało) i napęd pompy LHM tym co to już robią na co dzień i me kłopoty znikna.Pozostanie tylko inwencja własna-to co moge sam zrobić-czyli montaż reszty osprzętu-i to chyba bedzie najlepsze-minus wydatek 3-4 tyś na zestaw silnikowo-sprzegłowy.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-24, 15:09   

Napięcia na silniku i na akumulatorach są zawsze różne, chyba że jedziemy lekko z górki i na całym "gazie", wówczas prąd = zero i napęcia się zrównają, oczywiście jak górka większa, to zacznie przyspieszać i znowu będą napięcia różne (będzie ładować akumulatory).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-03-26, 12:26   

Celem podniesienia napiecia bylo zmniejszenie prądu-oraz wykorzystanie dwóch prostowników jakie mam - zreszta cos jak u Ciebie telekomunikacyjne 48V/30A lub inne 48v/12,5A jakie mam a sterownik mozna ograniczyc - wysterowanie poprzez zbocznikowanie potencjometru.
NA dodatek pompe LHM chcę zasilać z polowy napiecia zasilania-48V chyba,że ktos wykona mi sterowanie do tego silnika 1kW 48V by zasilac go z84-96v by szedl z polowicznym wysterowaniem i miekkim startem. Na dodatek mam przetwornicę 72V/12 gdzie podniesienie napięcia jej nie suży-gdyz jest stale przeożenie w niej.Stąd wciąż myslalem o trojanach 8V 170Ah by móc wszystko w miare optymalnie zgrac a prostownikiem da się zejść by ladować 40V.Ale zasięg chyba bedzie nie za duży-no i tu minus.
Aby pojazd by dla mnie uzyteczny musi mieć 80-100km zasięgu gdyż pod blokiem sie nie naladuje.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-03-26, 15:22   

Są tacy, którzy mieszkają na ósmym piętrze, sposobem załatwili z sąsiadami ładne ułożenie kabla na dół i ładują auto EV pod blokiem.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-03-26, 21:59   demontaż

Ale jesteś uparty.
W tej lokalizacji sie nie da-trzeba poszukać kogoś gdzie bedę móg zostawić.
W jedną strone mam 35km,jakieś ruchy po miescie i w drugą stąd potrzebuję zasięg 80-100km.

Dzisiaj zrobiem podest (potrzebne podwyższenie gdyż po opadnieciu samochód już sie nie podniesie dopóki nie zrobię elektrycznego napędu pompy LHM-wysokiego ciśnienia,która podnosi samochód) i w ruch poszly klucze..
Destrukcja rozpoczeta...

W tym wątku aby nie rozwijać nowego jak coś uskutecznię to pokażę jakieś relacje.
Na razie wyleciala chlodnica,a z nią plyn,wtrysk,rozrusznik w sumie to przygotowany do wyjecia silnika.

Resize of 100_0632.JPG
komora silnika po wyjeciu kilku rzeczy
Plik ściągnięto 535 raz(y) 77,85 KB

Resize of 100_0624.JPG
komora silnika przed
Plik ściągnięto 526 raz(y) 96,44 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-03-26, 22:42   Napęd pompy wysokiego ciśnienia-LHM,pomoc w skonstruowaniu

Tak jak wczesniej pisalem będę wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie.
Będę chcial zdążyc byc może do zlotu jak pogoda i czas pozwoli na postawienie tego na kola i w gotowości do jazdy-ale to przyszlość i czas pokaże.

Jest kilka problemów do rozwiązania.

1.Zasilenie pompy-czy poprzez lańcuch,czy pasek (mam silnik 1000W/48V)
czy bezpośrednio z ośki na ośkę (mam silnik z reduktorem 6:1 600W/48V)

Nawiazalem kontakt z gosciem ze stanów,który przerobil DSa i pisze ,że ma 700W ale gdyby drugi raz robil to wykozystalby 1kW.
Znalazlem 2 rozwiazania w internecie powyższy-poprzez motoreduktor i sztywne polączenie osi,oraz drugie na pasek klinowy-tak jak ma to miejsce w orginale.Co będzie najmniej stratne?

tu mam prośbę do konstruktorów jak wykonać lub przerobić sterownik skuterkowy 48V (posiadam) by szedl ze 100V i dzialal od razu tylko z polowy napięcia (wypelnienia-bo silnik 48V) i mial funkcję miękkiego startu,jak nie to będe zasilal z 40-48V poprzez stycznik-ale chcialbym by po osiagnieciu ciśnienia się wylączal (czujnik-rozwierny,lub zwierny do sterowania kontrolera lub stycznika).

Pompa nominalnie ma polowe obrotów silnika czyli na jalowym-500,podczas normalnej jazdy 1500.Na jalowym podnosi samochód w 20-30sekund po czym zalącza sie na 2s co 30s (wyrównanie strat ciśnienia bez naciskania hamulca) i dalej przechodzi w bieg luzem-tloczy olej w kólko do czasu tloczenia na wysokim cisnieniu.
Nie wiem jak zachowa sie silnik przy pelnym napięciu baterii-ciekawe czy te pól minuty by wytrzymal napiecie x2?


2.Lub druga wersja-pompa wspomagania od wózka lub wspomagania kierownicy elektryczna tylko wtedy trzeba trochę zmian i nie wiem jak to sie zachowa-porównując karty charakterystyki wychodzilo,że olej hydrauliczny a mineralny LHM maja podobne wlaściwości (lepkość) w wysokiej temp.,kumpel mówi za to,że wózkowa nie da rady sprężyc tak LHMu-ciśnienie wylączenia konżektora bowiem 175bar,zalączenia 145bar,graniczne alarmowe bodajże 8,4Mpa (gaśnie kontrolka ciśnienia-powyzej)

Brak cisnienia skutkuje bowiem opadnięciem samochodu i następnie brakiem hamulców.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-03-27, 12:22   wszystko co najlepsze w jednym miejscu

Oto część tego co zdolalem zebrac przez prawie dwa lata nauki-teraz ma byc wykorzystane-no nie wszystko bo tego jest na 2 auta lub cos innego-nie licząc 2 bulgarow.
Udalo mi się zdobyc jedną atrapę zblizona do trojana.

Resize of wszystkie 108.jpg
styczniki mechaniczne,elektroniczne,,rozlaczniki,amperomierze,wskaźniki naladowania,pompa do plynu-ogrzewanie i grzalka
Plik ściągnięto 677 raz(y) 80,93 KB

Resize of wszystkie 106.jpg
silnik,sprzeglo,prostowniki,silniki do napedu pompy,sterownik,przetwornica,potencjometr
Plik ściągnięto 688 raz(y) 76,24 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-04-01, 20:25   konwersja cd..

Dzisiaj poległ silnik..
W sumie prace idą pelna para - oby nie stanęły z takim samym rozpędem.
Zadanie mam trudne a zostały 4 tygodnie.
Została jeszcze tylko rura i bak, plus trochę kabli.
Dzisiaj byłem u tokarza w sprawie dotoczenia szajby do silnika do napedu pompy, ma byc na poniedziałek.
Plus bo wziąłem pierwsze przymiarki osi w skrzyni (wałek) przy pomocy tektury i dwie śruby są po osi - 15cm tak więc nie bedzie klopotu z ustaleniem środka.
Na razie bez sprzęgła bo to czas i pieniądze, może w przyszłości.
Silnik do blachy i sprzęgło kłowe i chyba wspawana tulejka od tarczy sprzęgłowej w środek lub tarczę przykręce do gumy a na silnik dotoczy mi gościu przejście na drugą strone łącznika.

DSC00796.JPG
już poza maszyną...a taka dobra jednostka-świeżo po wymianie rozrządu, świec, kabli,remontu parownika (GAZ)...przykro było sie rozstawać
Plik ściągnięto 558 raz(y) 76,63 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-04-03, 05:51   połaczenie silnik - wałek komentarze

Wczoriaj był ciąg dalszy prac-były plusy i minusy..
Przy odpinaniu rury dostałem nią w głowę i na dodatek palneła w telefon-pękł wyswietlacz-ciasno pod spodem :-/

Jestem trochę rozczarowany-wyjałem wszystko co sie da, i jesli to bedzie ważyło ze 150 to chyba wszystko, zważyłem silnik-75kg.
Tak wiec masa wyjsciowa wedle dokumentów 906kg,ważąc sie na wadze na pusto i bez zbędnych rzeczy z małą ilościa paliwa i gazu-była 1 tona.
Tak więc teraz zapewne w granicach 800kg a papiery oszukują.
Po przeróbce w granicach 1200kg a myslałem ,że bedzie mniej.

Mam pytanie odnosnie napędu-rozebrałem sprzęgło a tam w środku kurcze myslałem,że bedzie więcej tej blachy a są małe brzegi-czy to wytrzyma mi obciążenie-bedzie ponadto skręcone?

Plus taki,że wycięcia opierają się ciasno więc wychodzi idealnie w środku,w poniedziałek dotoczy mi druga część-lemco-ta guma-łącznik i będzie można robić blachę.

DSC00802.JPG
elektryka w pudełku-by nie było zamieszania i plątaniny na wierzchu,z trudem ale prawie wszystko wlazło,jeszcze potencjometr,wentylatory,układ zabezpieczajacy tak wiec bedzie ciasno..
Plik ściągnięto 582 raz(y) 73,31 KB

DSC00800.JPG
tarcza na łacczniku
Plik ściągnięto 2356 raz(y) 40,82 KB

DSC00799.JPG
Tarcza sprzęgła-srodek-po obcieciu
Plik ściągnięto 561 raz(y) 32,74 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2011-04-14, 14:25   mocowanie silnika

Prace ida wciąż do przodu jak i problemy.

Tokarz nie zrobił wogóle tak jak chciałem,musiałem sam przetaczać,teraz nie ma mi kto zrobić wycięcia pod klin..
Gdybym miał materiał to bym sam to zrobił bo tokarka stoi.
Kółka do napedu pompy także źle-nia mam takiego noża by to przerobić.

Zrobiłem płyte mocujacą do silnika-ale okazało sie po wywierceniu otworów ,że nie ma osiowości.
Wczoraj odmierzalem ponownie na takim wzorniku z plastiku-zobaczymy co wyjdzie-może ser szwajcarski...
gdyż dziur będzie przybywać w szybkim tempie-8 sztuk M6 bowiem mocuje po krawędziach silnik-poprzez dystanse 50-52mm jesli bez płyty pośredniej lub z płytą która zamocuje od czoła na 4xM8 to 8 dystansów około 30-32 mm.
Okaże sie.
Szafka elektryczna też sie tworzy-znaczy wizja jest..

DSC00859.JPG
Plik ściągnięto 608 raz(y) 50,93 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-14, 14:46   

Najlepiej odciąć ścianę z oryginalnego silnika spalinowego, obrobić na frezarce i wszystko będzie w osi.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15