SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-01-04, 11:30
Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Autor Wiadomość
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-08-20, 10:57   

Co znaczy daj 3 cią kulę..?
W które miejsce?
Chodzi ci o antyopad tyłu?
Myślałem nad tym bo ta strata ciśnienia głównie tam idzie.
Ale akumulator może mam pusty tylko nie mogę odkręcić, siłowałem się, muszę wykręcić całość i w imadle.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-10-09, 19:26   BX EV

Do ciekawskich i śledzących temat..
Wybiło dzisiaj praktycznie 15tyś km.
Jazda od święta to dlatego tak powoli przybywa.
Wkrótce niewielkie zmiany w bateriach..dojdzie parę cel LiFePo4 i napięcie wzrośnie nominał bodaj 113V.
Będzie modernizacja Lemco by nie padło za szybko.
Mam nadzieję na 150km co najmniej...
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
mibars

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 26
Wysłany: 2014-10-09, 19:34   

Czekaj, to ty masz mix kwasowych, litowców z odzysku, litowców nowych i jeszcze dokladasz LiFePo4? :)
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-10-09, 20:05   

No nie do końca tak.
Marzenia to mam bujne tylko z realizacją jakoś gorzej.
Nowe litówki na bazie 18650 zapewne pójdą do Peugeota.
Wciąż jeżdzę na Trojanach.
Praktycznie już kupiłem osiem cel 3.2v/180Ah i pójdą w szereg z ołowianymi, prąd spadnie to i dystans powinien skoczyć..ale masy dojdzie 45kg a może i sto jeśli dodam zaległe dwa Trojany na 96v.
Wtedy byłoby 120v nominał.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-11-15, 19:08   

Zamierzam jeździć po raz pierwszy w zimę bez bezpośredniego dostępu do gniazdka, stąd będzie nawiew około kilowata na szybę. Ciekawe jak to się będzie sprawdzało?
Teraz gdy ładuję chodzi nawiew pół kilowata na wnętrze i przy obecnych pogodach jest przyjemnie z rana gdy odbieram spod słupka RWE.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-15, 21:08   

Ja jestem zwolennikiem ogrzewania spalinowego. 1 kWh to jeden trojan (ca 30 kg), a paliwo to ok 100ml.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-11-15, 23:21   

Różnica kolosalna. Sto razy. Trojan mieści tyle energii właśnie.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 164
Wysłany: 2014-11-22, 20:24   

Cześć, miałem okazję Cię przedwczoraj pościgać po W-wie. Zajżałem Ci do kabiny koło dworca głównego.
Nieżle nawet ciągnie ;-) Pozdrawiam
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-11-23, 13:47   

Było pomachać byśmy pogadali. Wewnątrz..bałagan.
Zimno to kiepsko jedzie, mułowato.
A koni tylko dwadzieścia to szału nie ma.
Ale dzięki. :)
Sterownika też nie mogę zaprogramować jak chcę bo soft nie działa.
W obecnych warunkach robię 40-50km dynamicznej jazdy latem x2.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-11-24, 14:59   

to ile wazy ten caly pojazd gotowy do jazdy napedzany tymi 15kW ?
robiles jakies pomiary przyspieszen ? np. do 50km/h
masz tam skrzynie biegow, bo temat za dlugi,zeby wyluskac wszystkie niuanse,

podobno tez sprawdzales jaka jest sprawnosc ladowania i rozladowania aku ,czyli ile faktycznie kosztuje przejechanie dystansu,
moglbys sie podzielic spostrzzeniami, bo jakos wlasciieli Leafow i Tesli malo to obchodzi i nie sprawdzaja ;>
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-11-24, 16:36   

A to tak celem powtórzenia:
Masa na wadze do węgla-1250kg
Skrzynia,przeniesienie napędu sprzęgło stałe metalowo-gumowe.
Pomiary do 60-80km/h delikatne ruszanie trasa-15kwh /100km z sieci.
Miasto 23kwh/100km z sieci.
Do 50km/h 7s.
Pojemność energetyczna pakietu 16kwh.
Latem nie przekraczając 60A z baterii 120km nie było problemu przejechać/średnia 45km/h i energii jeszcze było.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-11-25, 02:06   

i na jakim przelozeniu skrzyni jezdzisz ? bo biegow raczej nie zmieniasz zbyt czesto podczas jazdy,

tak sobie luzno mysle o konwersji (jak bede mial luzna gotowke w reku to bede myslal konkretniej) i zastanawiam sie ,czy zostawic skrzynie biegow ,czy polaczyc szeregowo ze soba dwa silniki (niestety rozne) i zapodac 20kW ~70Nm na przelozeniu ~4 ,
u mnie masa moglaby dobiec do 1500kg ,ale nie przekroczylaby tej wartosci

rozladowales kiedys do konca te 16kWh i naladowales z miernikiem w gniazdku ?
zastanawia mnie sprawnosc akumulatorow, zwlaszcza olowiowych, bo od takich musialbym zaczac,
ogolne dane mowia o 60% ,
z drugiej strony ogolnie przyjnuje sie w aucie tej wielkosci 10kWh/100km ,a u Ciebie jest 15kWh/100km - tylko tutaj jest duzy rozrzut miedzy szacunkami a praktyka pomiarowa i trudno porownac
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-11-25, 02:45   

Jak będziesz miał auto na prąd to zobaczysz jak szybko ci noga będzie szła w górę w miarę chęci przebycia większej ilości km bądź wizji braku ładowania w drodze.
Jadąc na zlot dwukrotnie wyczerpałem i pobrał z sieci 16kwh ale by naładować je do pełna musisz zostawić na kilka godzin po ładowaniu by elektrolit uzyskał swoje 1.28, tak masz nie wymieszany i pomimo ,że prądu prawie nie bierze to masz 1.22 po ładowaniu. I wtedy dochodzi z 5kwh.
To czego Leaf nie robi 230km?...
Podczas jazdy 50-60km/h 5kw
80km/h 8-10kw
Koło 100km/h 14kw
To pobory z baterii.
Korzystam z wszystkich 5 biegów pomimo 70Nm.
Ostatnio tylko mi się nie chce wajchować to z dwójki ruszam,ale trzeba z wyczuciem by silnika nie spalić.
Pod górę nie polecam.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-11-25, 14:41   

spokojnie, gdy jezdzilem autem tylko na gazie w nieznane rejony, to przecwiczylem lagodne operowanie pedalem gazu,zeby nie stanac z pusta butla w lesie :->
EV uzywalbym praktycznie tylko do jazdy po miescie

jezeli uzywasz wszystkich biegow, to faktycznie dynamika jest na przyzwoitym poziomie, jednak operowanie skrzynia bez rozsprzeglania silnika wymaga wprawy (pewnie jest lzej niz przy spalinowym,bo elektryczny silnik jest lekki i wirnim ma mniejsza bezwladnosc) i tu jest problem,bo chcialem dac auto mamusce na dojazdy do pracy,
na pocztku planowalem zostawienie skrzyni biegow ,przelozenia sa takie:
I 3.8
II 1.9
III 1.3
IV 1.0
V 0.8

silnik elektryczny bedzie mial moc maks w okolicach 2800rpm ,nie wiem ile mozna go przekrecic,
zalozenie jest takie, zeby wrzucic dany bieg i juz go nie zmieniac podczas jazdy,
na II to przzy 2800rpm predkosc wyniesie 40km/h ,na III 60km/h ,
szybciej niz 60 to juz nie trzeba ,ale pomyslalem ,ze skoro caly czas mialoby byc przelozenie 1.3 to po prostu dam 1.0 ,ale rezygnujac ze skrzyni ,a dokladajac na jej miejsce drugi silnik podnoszac pierwotne 50Nm do 70Nm,
skrzynia daje wieksza swobode w razie potrzeby i ja mam,a dodatkowy silnik kosztuje kilka stowek, wiec musze to jeszcze przemyslec,

planuje pakiet aku 5-6kWh ,co powinno dac jakies 30km zasiegu ,a potrzeba bedzie do 10km dziennie ,
mamuska ma 3km w jedna strone do pracy, spalinówka sie meczy na takim dystansie
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-11-25, 15:54   

LMC (LEMCO) kręci 4tyś. to chyba zaleta. Jeżdżąc na dwójce mam max.60-65km/h i jeśli po mieście to można jeździć bez ruchów. Zmiana jednak trwa 2s i wtedy inne "samochody" się wkurzają.
Mój pierwszy pakiet pobierał z sieci 2.5kwh i do 15km b.delikatnie dało się przejechać.
Czyżby Bułgar Ci się marzył..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-11-25, 19:29   

Bułgar 6.5kW zamiast skrzyni , główny Juli 13.5kW/2500rpm
takie ma Gienek333 w ofercie, ale nie wiem co sie sprzeda zanim kase odloze
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-12-26, 05:47   

No i mamy zimę za oknem.
Gdyby nie sieciowe ogrzewanie postojowe..kiepsko by było..

IMG_20141226_055004.JPG
Plik ściągnięto 113 raz(y) 249,35 KB

IMG_20141226_054613.JPG
I kolorowo ...
Plik ściągnięto 103 raz(y) 237,78 KB

_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-22, 16:14   LEMCO..20 tyś.przebiegu..

Ostatnio spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja..
Spaliłem silnik podczas zjazdu z górki..
Można rzec ,że na luzie, nie wiem na razie jak do tego doszło.
Okaże się po wyjęciu sterownika, czy cały.
Zjazd z próbą doładowania baterii, zapomniałem tylko o diodzie w szeregu..
W Lemco odparowały dwie lamele, osiem rozlutowanych, wirnik do wymiany..
Albo więc na zaciskach powstało grubo ponad 200V bo takie tranzystory, nastąpiło przebicie i pełne dociążenie albo nie wiem.
Komutator,szczotki, nie popalone.
Jeśli to się nie potwierdzi, jakie inne możliwe przyczyny?
Czarne chmury nad BXem krążą, zastanawiam się co dalej..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1073
Wysłany: 2015-12-22, 18:33   

PMDC powyżej prędkości maksymalnej bezwarunkowo przechodzi do pracy prądnicowej (może zniszczyć kontroler).
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-23, 06:24   

To to ja wiem.
Ale rozpędziłem go maksymalnie 10-20 procent powyżej napięcia wynikającego z obrotów.
Powinno więc być poniżej 120V.
Chyba,że powstają szpilki, przepięcia.
Sterownik na 144V nominał.
POdjazd pod górkę, potem z górki, zacząłem się rozpędzać, brak hamowania odzyskowego od nadobrotów (dioda) i nagle ogień i iskry i tyle..
Czy mnie hamowało w chwili draki, nie wiem.
Trwało raptem kilka sekund..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-23, 09:35   

Może stycznik główny "puścił" i odzysk zamiast w aku poszedł w sterownik.
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 275
Wysłany: 2015-12-23, 09:43   

gienek333 napisał/a:
Może stycznik główny "puścił" i odzysk zamiast w aku poszedł w sterownik.


Pir-serwis napisał/a:

Zjazd z próbą doładowania baterii, zapomniałem tylko o diodzie w szeregu..


dioda
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-01-19, 17:56   

Wczoraj sprawdzalem tak na krótko sterownik, zwarlem drutem. Prąd się reguluje więc działa.
Gdyby padł to zawarł by się na stałe zapewne.
Więc co zabiło mi lemko!!!
Liczę na fachową odpowiedź, Gienek co Ty na to?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-01-19, 17:59   

Wyjałem dwa akumulatory na test pojemności.
Ciekawi mnie co pokaże.
Prądem 25A bo taki mam opornik.
?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-19, 20:40   

Jest takie zjawisko tzw. "ogień okrężny", który występuje przy dużych prędkościach i jest związany z tzw. "komutacją". W skrócie, dany zwój silnika jest zasilany jakimś prądem, po "wyjściu" poza szczotki indukuje się duże napięcie (coś tak jak w cewce zapłonowej). W niektórych silnikach stosuje się tzw. "bieguny komutacyjne", które znacznie zmniejszają to zjawisko.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15