SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-01-04, 11:30
Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Autor Wiadomość
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-02-29, 19:56   

Tyle, że ja strat na komutatorze ,spalenizny żadnej nie widziałem. Silnik w stanie usterki pracował luzem, bez poboru prądu. Sterownik sprawny. Przed wczoraj założyłem nowe Lemco. Jeździ.
Ogień widzę w silniku odkurzacza gdy wirnik ma usterkę, czy o taki ogień chodzi?

Test baterii pokazał 165Ah przy prądzie startowym 27A, końcowym 23 w temperaturze 20st. w czasie 6.5h do napięcia 10.5V. Minus akumulatory były naładowane do gazowania tydzień wcześniej, stąd wynik zapewne kilka Ah mniejszy.
Patrząc na charakterystykę trojana można rzec katalogowo. Obniżka na temperaturę, oraz prąd.
Test robiony przez Trojana 5h 175Ah.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-05-24, 13:48   

Z ciekawostek z ostatniej chwili..

Muszę znaleźć stary post i tam wkleić (o słupkach RWE) tam powinno być.
Ładowałem się ostatnio w RWE Wawa Kongresowa, i nie odryglowało mi wtyczki..
Minus po 22giej, infolinia płatna,trzeba mieć gotówkę,zjadło mi to co miałem na koncie.

Po napisanym mailu..czekałbym chyba do rana.

Pomogła straż miejska i kontakt między służbami.
Czas oczekiwania na przyjazd minimum dwie godziny.
Akcja skończyła się koło 1 w nocy chyba.
A miałem stanąć na trochę się podładować, bo o piątej pobudka..

Z ważniejszych aspektów sprawy.

Służby RWE minus:
Pierwszy raz na oczy widzieli słupek!
Pierwszy raz widzieli samochód elektryczny!
Nie potrafili go otworzyć.

Bez mych uwag,sugestii..źle by się wszystko skończyło.

Do kogo napisać by pracownicy wiedzieli,że coś takiego istnieje..i mają na swym utrzymaniu?
W jakiej formie by nie zaszkodzić..?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-05-24, 13:54   

Co do BXa wczoraj uruchomiłem na małym pakiecie 84V, 20s/20p 3Kwh.
Zamiast 370kg - 30kg.
Czuć, że mu lżej.
I kołami mieli..hehe.
Przejechałem 11km, da się zapewne więcej.
Max do 50km/h, włączenie trójki powoduje,że prąd idzie większy i nie mogę gazu dodać bo BMS mnie odcina.
Na jedynce, dwójce nieźle, delikatnie tylko trzeba gazem operować.
Ponowne załączenie BMS po kilku sekundach.
Wkrótce dołożę kolejne pakiety na 12Kwh, nie będzie odcinał bms, masa 120kg, porównywalne to będzie do trojanów jakie miałem, ciekawe jak osiągi, itp..itd..
Buda zelży 250kg.
Porównując do ołowianych to mógłbym tak 36kwh wsadzić.
200km bez kłopotu.
Nieźle..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-05-24, 16:50   

Ogniwa 18650 ?? 20p to maksymalny dozwolony prąd to będzie gdzie w okolicach 80A maks. 100A chyba że ogniwa jakieś z elektronarzędzi przy stosowane do wysokich "C".

Zwykłe po-laptopowe przy pracy 2C zajadą się moment, dla nich 1,5C to już spory stres.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-05-24, 19:00   

Pakiet fabryczny.
Samsung ICR 22P.
Chwilowo ponoć do 5-10A na ogniwo.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-24, 19:41   

Pir-serwis napisał/a:
...
Pierwszy raz widzieli samochód elektryczny!
Nie potrafili go otworzyć...

Kluczykami próbowali? :-P
A za klamkę drzwi ciągnęli? :-D

PS, Robaki oddawaj :-P
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-05-24, 20:36   

Pir-serwis napisał/a:
Pakiet fabryczny.
Samsung ICR 22P.
Chwilowo ponoć do 5-10A na ogniwo.


Patrze w katalog i max discharge rate: 10A (choć model F ma 4,4A)
zawsze max oznacza że dłuższe przebywanie ogniwa w tym stanie wymaga kontroli temperatury.

Sam mam trochę tych ogniw w swoim pakiecie co buduje pod Saxo i przewiduje max 3,5A/15sek a ciągłe 3A na ogniwo... Nadrabiam ilością (wstępnie 1250 szt później 1800+szt)

Nie zajedź za szybko tego pakietu Paweł, katalogowo masz 200A maks.

To są ogniwa z kategorii: taka se pojemność/średnie prądy/tanie.

P.S.

Tam pewnie ciągniesz ze 300A w BX
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-05-24, 23:41   

Takie SE..tanie..to czego ja tyle płaciłem..
Biorę tyle na ile pozwala BMS.
To fabryczna bateria z BMS gotowa do działania.
Generalnie nie biorę więcej jak 60A, ruszając dużo mniejsze prądy. TICO to by dopiero lajtowo jeździło na Lemco i tym pakiecie/ach.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-05-25, 14:06   

Tanio bo nowe ogniwo 12zł/szt gdzie na Panasa 3400mAh potrzebujesz położyć z 24-25zł (2x więcej) a pojemności masz "tylko" 1200mAh więcej no i prąd max koło 5A. Więc ta sama moc z znacznie większej ilości co za tym idzie 4x drożej wyjdzie pobranie danej mocy chwilowej.

84V * 60A ~~ 5kW to jeszcze możesz sporo dać w palnik Lemco :)
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-05-25, 14:35   

Na razie mam włożone 400 ogniw.
1600 czeka. Wtedy będę miał około 15kwh teoretycznie w w litowych, 84v 200ah 150kg.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-06-05, 13:44   

Dołożyłem kolejne dwa pakiety.
Teraz już jakoś da się jechać.
Ostatnio odcięcie przez BMS skutkowało końcem jazdy, trzeba było szukać gniazdka by odblokować BMS.
Bez podania od drugiej strony mimo ,że bateria z energią,nie opuszczała prądu.
Po włożeniu jeszcze jednego pakietu zrobię test na zużycie/zasięg.
Będzie 1600 ogniw, zrównoważą Trojany co do masy,miejsca, przy dużo więksszej energii.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-05, 21:35   

Jak składasz pakiety to proponuję przewidzieć chłodzenie powietrzne ( nie mówiąc o chłodzeniu płynem ) a więc przynajmniej na początek jakieś minimalne ( 3mm ) odstępy między ogniwami , potem jakiś wentylator i nie chodzi tu o przeciążanie ogniw przy jeździe bo na to nie pozwoli sterownik ( to nie Tesla i 1500A przez kilka sekund ) . Chodzi o ciągłe niezadowolenie z powodu długiego czasu ładowania i chęć zwiększenia mocy ładowania a co za tym idzie w pewnym momencie im większa moc ładowania pojawi się potrzeba chłodzenia i wtedy wystarczy dodać wentylatory jak masz odstępy między ogniwami na przepływ powietrza .
W moim przypadku jest około 5000 ogniw wszystkie upchane ciasno bez jakichkolwiek odstępów . Zaczynałem 3 lata temu z ładowaniem ok. 3kW , rok temu zwiększyłem do 7kW i było ok. , temperatura podczas ładowania ok. , ale jak robiłem próby przy 14kW , temperatura poszła lekko do góry ( ładowanie w chłodnym garażu ) , niestety większość ładowań odbywa się po trasie ok. 120km , baterie ciepłe , upał na dworze , brak cienia ( 90% ładowań na trasie na stacjach benzynowych i RWE w słońcu ).
Wnioski : jeśli bym chciał zwiększyć moc ładowania do 14kW ( a myślę w przyszłości o chademo ) to obowiązkowo CHŁODZENIE . W moim przypadku już powoli zaczynam przebudowywać pakiety .
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-06-05, 23:01   

Pakiety są fabryczne.
Więc nic nie będę komponował.
Chłodzenie mają do obudowy.
Można zrobić chłodzenie przez odbiór do cieczy albo powietrza po dokręceniu żeberek.
Bateria sczelna można zanurzyć całą.
Ale nie zamierzam szybko ładować, to tylko by przetestować. Raczej założe je do Peugeota.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-06-06, 08:03   

Jeśli posiadasz nowiutkie ogniwa to budowa chłodzenia jest bez sensu, chłodzi się ogniwa jeśli są złomem po-laptopowym, mocno wyeksploatowane, lub ładowane z ogromnym C.

Moje testy wykazały że nowe ogniwa zaizolowane cieplne i ładowane 1C czyli 2,2A (dla pakietu 18kWh to moc 18kW) pod koniec osiągają temperature 50-60^C co nie jest wcale sporą temperaturą.

Dopiero ładowanie 1,5C-2C (o ile producent pozwolił, tylko nie które modele ogniw) wymaga chłodzenia i potrafią się zagotować. Ale to już są moce rzędu 25-30kW na cały akumulator.

Dodatkowe testy na średnio i mocno wyeksploatowanych ogniwach pokazały że mimo posiadania przez nich katalogowej pojemności ale wysokiego Rw powoduje u nich ogromny wzrost temperatury, i dla ładowania 1C temperatura nie raz to 90^C, takie ogniwo nadaje się do zastosowań stacjonarnych-niskoprądowych a nie do samochodu.
Zamiast wkładać takiego ogniwo i budować chłodzenie lepiej zacząć dokładniej je segregować, problem zniknie.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-06-06, 10:09   

Carcik napisał/a:
osiągają temperature 50-60^C co nie jest wcale sporą temperaturą
50-60 stopni Celsjusza dla baterii Li-Ion nie jest wysoka temperaturą?!!! Temperatura powyżej już 40 jest mocno niezalecana - wpływa na ich trwałość.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-06-06, 10:55   

Sprawdź sobie temperaturę pakiety swojej Ampery.

Pakiecik malutki a prąd pobierany prawie jak w prawdziwym samochodzie elektryczny. I najlepiej w 30^C upale. Na pewno w tej hybrydzie akumulator ma swój własny klimatyzator i utrzymuje mikroklimat 21^C niezależnie o warunków zewnętrznych...

Te temperatury są chwilowe, dotyczą końca fazy CC. W fazie CV następuje już ochłodzenie.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-06-06, 21:29   

Carcik napisał/a:
Sprawdź sobie temperaturę pakiety swojej Ampery.
W upały widziałem już 27 stopni po postoju w upale na parkingu, i trzymało się potem tyle w czasie jazdy. Klima jest elektryczna, więc może ją sobie w razie potrzeby bez problemu włączyć - w zimie baterię dogrzewa do +6 stopni w czasie podłączenia do prądu, muszę kiedyś sprawdzić, do ilu pozwala się nagrzać w upale, zanim włączy klimę. W czasie ładowania czasem słychać pracujący na małych obrotach wiatrak chłodnicy - bateria jest chłodzona cieczą, więc jeśli temperatura otoczenia nie jest wysoka to klimy nie musi włączać, tylko pompę wody i wiatrak.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
paskalex 


Wiek: 33
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 103
Skąd: Kijow
Wysłany: 2016-06-14, 11:46   

Witam, Pir-serwis.
Mogę zobaczyć jak wygląda dowód rejestracyjny pojazdu(konwersowanego) - Citroen BX?
Czym różni się od tradycyjnego dowódu rejestracyjnego?
Jeśli masz prywatne dane, proszę je ukryć.
Dziękuję.
_________________
Pozdrawiam,
Oleksii Paskal
https://www.facebook.com/paskalex
- Zobacz mnie na GoldenLine
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-06-14, 12:35   

Niech Paweł potwierdzi ale na pewno nie różni się niczym od fabrycznych EV, a od spalinowego różni go tylko pojemność (0 ccm) i chyba rubryka rodzaj paliwa (B - benzyna => E - prąd)
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-06-14, 20:37   

Tak.
0 cc oraz EE i tyle.
Moc nominalna silnika z tabliczki.
Waga , nie brali pod uwagę.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
paskalex 


Wiek: 33
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 103
Skąd: Kijow
Wysłany: 2016-06-14, 21:13   

Pir-serwis napisał/a:
Tak.
0 cc oraz EE i tyle.
Moc nominalna silnika z tabliczki.
Waga , nie brali pod uwagę.
Dziękuję.

Pir-serwis napisał/a:
Moc nominalna silnika z tabliczki.
Co to jest "tablica"? Jak to wygląda?

Paweł, czy ty sam działał rejestracji swojego samochodu w Urzędzie (B - benzyna => E - prąd)? Temat rejestracji samochodu w Urzędzie jest dla mnie bardzo interesujące.
Dziękuję.
_________________
Pozdrawiam,
Oleksii Paskal
https://www.facebook.com/paskalex
- Zobacz mnie na GoldenLine
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 288
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-14, 21:48   

Tabliczka to tabela z danymi silnika montowana w jakimś widocznym miejscu silnika.

https://www.google.pl/sea...aGyBcAQ_AUIBigB
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-06-14, 21:51   

paskalex napisał/a:

Pir-serwis napisał/a:
Moc nominalna silnika z tabliczki.
Co to jest "tablica"? Jak to wygląda?

google pokaze
Przykład
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
paskalex 


Wiek: 33
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 103
Skąd: Kijow
Wysłany: 2016-06-15, 14:57   

Teraz rozumiem. :oops:
Jaki organ dokonuje rejestracji w Polsce?
Podaj link do niego w Internecie. Dziękuję.
_________________
Pozdrawiam,
Oleksii Paskal
https://www.facebook.com/paskalex
- Zobacz mnie na GoldenLine
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-06-30, 19:21   

Wydział komunikacji przypisany do Twego zameldowania.

Co do Citrtoena, ze względu na brak masy z przodu amortyzacja jest zła, ciśnienie w sferach niedostosowane do masy, więc brak amortyzacji takiej jak trzeba.

Przejechałem po mieście bez oszczędzania na 9kwh (teoretycznie) 60km, nie testowałem dalej.

Napięcie na analogowym woltomierzu było około 70V (84 naładowane).
BMS ponoć odcina przy 65V, nie dane mi było się dowiedzieć.
W wolnej chwili wyjeżdzę do końca.
Na trojanach ostatnio bym tyle nie zrobił.

Przy pięciu pakietach po 3kwh każdy można śmiało liczyć więc na 100km.

Baterie włożone na szybko, trzeba od nowa po wyjęciu trojanów zrobić kabelkologię, instrumenty pomiarowe, miernik KWh we/wy, połączenia, styczniki, gdyż zmienił się sposób sterowania i napięcia zasilania.

Plus, że jeździ, 6lat od konwersji, minus ,że lemko wyzionęło ducha bez sensu, wciąż mało kwh.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14