Akumulatory SAFT ni-cd 100ah, 6v rok produkcji |
Autor |
Wiadomość |
K9
Dołączył: 22 Lis 2022 Posty: 7
|
Wysłany: 2022-12-15, 07:59 Akumulatory SAFT ni-cd 100ah, 6v rok produkcji
|
|
|
Witam
Czy ktoś wie jak odczytać rok produkcji z akumulatora SATF 100ah, 6v? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3118 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2022-12-15, 18:19
|
|
|
Data produkcji jest wygrzana na górnych elementach baterii |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
K9
Dołączył: 22 Lis 2022 Posty: 7
|
Wysłany: 2023-01-02, 14:53
|
|
|
Jutro mam mieć jeden kufer od citroena, tam chyba wchodzi 11 akumulatorów to sprawdzę rok produkcji. Mam jeszcze dylemat, jak dolewać wodę, znalazłem instrukcję w necie na chomiku, ale nie bardzo mogę rozkminić czy wodę dolewamy przed naładowanie akumulatorów czy już po.
Coś nie mogę dodać załącznika. |
|
|
|
 |
gienek333
Wiek: 54 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-01-02, 18:11
|
|
|
Wodę dolewamy po ładowaniu (aku są ciepłe i elektrolit ma dużą objętość, jak nalejemy przed ładowaniem, to część się wyleje podczas ładowania). Wodę "demineralizowaną" warto przegotować (może zawierać rozpuszczone CO2, które jest szkodliwe dla elektrolitu). |
|
|
|
 |
K9
Dołączył: 22 Lis 2022 Posty: 7
|
Wysłany: 2023-01-02, 22:49
|
|
|
To ma sens, faktycznie po naładowaniu elektrolit powinien mieć większą objętość. W instrukcji pisze o jakichś gazach, które wydzielają się podczas ładowania i mogą utrudniać dolewanie wody. Mógłby to ktoś przetłumaczyć o co dokładnie chodzi?
! Topping-up operation
& Topping-up must not be carried
out during the first 30 minutes
after the end of an overcharge
(1), but it can be carried out
during a peak charge period
and after its controlled term (2).
(1) During the first 30 minutes following
the end of the overcharge, the residual
gases from the overcharge process can
disturb the filling operation and, most
importantly, decrease the water quantity
filled into the cells.
(2) After the 30 minutes period following
a controlled term of the peak charge, the
electrolyte level is too low, such that the
monoblocks will be overfilled, thus
seriously risking an overspill of electrolyte
during the following charge and
consequently a dilution of the electrolyte
during the next topping-up. |
|
|
|
 |
rzepon
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 77 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2023-01-03, 01:21
|
|
|
Auto po określonej liczbie tzw przeładowań samo zapala lampkę zapotrzebowania na wodę pomarańczowy akumulatorek z kropelką i by ją zgasić potrzebna jest procedura uruchamiana z programu diagnostycznego gdzie samochód ładujemy do pełna i tak do 10godzin i przerywamy to ładowanie i należy odczekać jakieś 10-15minut by przestały gazować akumulatory i dolewamy specjalnymi króćcami (można je wcześniej rozkręcić i wymontować zaworki ze sprężynkami by woda lekko się wlewała też sprawdzić czy jak dmuchamy powietrze to jest przelot ze sprężarką bym uważał bo można zrzucić wężyk z końcówki któregoś akumulatora i będzie wyciek nie z wężyka a z kufra) pod maską wodę destylowaną do przelania jej wężykami przelewowymi pod autem (dwa na tyle i dwa na przedzie) i to powinniśmy zrobić w jakieś 15minut bo jak elektrolit zacznie opadać i nam za dużo tej wody się wleje to przy kolejnych ładowaniach może nam kapać z tych wężyków. |
_________________ http://www.evalbum.com/4085 |
|
|
|
 |
K9
Dołączył: 22 Lis 2022 Posty: 7
|
Wysłany: 2023-01-18, 16:46
|
|
|
Akumulatory dotarły, w sumie mam 17 sztuk. Chcę je wykorzystać do mojego offgrida, i teraz pytanie, po co są te czarne grube wężyki,ktorymi akumulatory są spięte, i czy one muszą być podłączone czy też można je usunąć? Nie wiem jak dodać zdjęcie. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3118 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2023-01-18, 17:25
|
|
|
Te akumulatory SAFT mają dwa obwody - jeden służy do chłodzenia - w offgridzie masz małe prądy ( zapewne poniżej 100A) to raczej nie będziesz musiał ich podłączać ( sa to 4 króćce cienkie na rogach) Drugi obwód to obwód uzupełniania wody , zauważysz dwa króćce - grubsze które służą do połączenia wszystkich akumulatorów w szereg - taki prosty system uzupełniania wody ( w czasie procesów ładowania i rozładowania woda rozkładana jest na wodór i tlen . Najlepiej połączyć je szeregowo w jeden ciąg . W przyszłości ( tak mniej więcej po około 5000 Ah zuzycia , jak będa nagrzane po naładowaniu możesz wtedy z jednej stony wlać wodę ( używaj tylko demineralizowanej z francuskich marketów )
Nie używaj destylowanej. W czasie pracy niech wpływ i wypływ będą zamknięte ( zatyczką /korkiem) aby nie dostawało się do wnętrza akumulatorów powietrze ( a dokładniej aby nie dostawał się CO2 ) . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
K9
Dołączył: 22 Lis 2022 Posty: 7
|
Wysłany: 2023-01-19, 00:54
|
|
|
Ok, te do chłodzenia odłączyłem, te do dolewania wody spiąłem w szereg, końcówki zatkałem.Na razie podłączyłem 1 string 8 szt. Docelowo podłączę drugi string równolegle. Ustawiłem w falowniku ładowanie max do 64V, odcięcie na 48V. Dodatkowo akumulatory będę monitorował układem na esp8266 i aplikacji Blynk, podgląd przez wifi na napięcie każdego akumulatora i ilość cykli. Na razie wszystko w fazie testów i składania. Trochę czasu i prób zajęło mi napisanie kodu, ale powinno działać.
jeden akumulator trochę bardziej się nagrzewa podczas ładowania, wymieniłem, ale zauważyłem że nie trzyma napięcia, jak postoi to ma tylko 5,2V. da się go uratować czy szrot? |
|
|
|
 |
K9
Dołączył: 22 Lis 2022 Posty: 7
|
Wysłany: 2023-01-20, 18:14
|
|
|
Jak sprawdzić czy akumulatory potrzebują żeby dolać wody? Nie mam informacji kiedy ostatnio była dolewana. |
|
|
|
 |
gienek333
Wiek: 54 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-01-21, 00:20
|
|
|
Tak z "kronikarskiego obowiązku", to woda "demineralizowana" powstaje na zimno na membranach i nie jest z niej usuwany CO2 (który jest w niej rozpuszczony). Do aku zasadowych używamy wody destylowanej lub przegotowanej wody demineralizowanej . |
|
|
|
 |
K9
Dołączył: 22 Lis 2022 Posty: 7
|
Wysłany: 2023-01-29, 20:47
|
|
|
Jeden akumulator trochę bardziej się nagrzewa podczas ładowania, wymieniłem, ale zauważyłem że nie trzyma napięcia, jak postoi to ma tylko 5,2V. da się go uratować czy szrot? Słyszałem, ze można przepalić mostek, ale jak?
Jest w stanie ktoś pomóc? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3118 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2023-01-30, 08:18
|
|
|
Wygląda na to że raczej szrot , przepalone sa separatory w celi ,raczej nie do odratowania |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
|