Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 08:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 89
|
Wysłany: 2011-11-16, 10:36 Opel Ampera
|
|
|
Jakoś cicho o tym samochodzie.
1) Jest dostępny w Polsce
2) Cena 42tys euro (to prawie tyle co IMIEV)
3) Nowatorski sposób zasilania po wyczerpaniu akumulatorów (zasieg 70km na aku).
4) Ładny
5) Duży
6) w miare szybki 169km/h ograniczone elektronicznie
7) Ma nawet polsko-jezyczną strone, http://www.opel-ampera.com/index.php/pol/home
8) SIlnik elektryczny 150KM (111kW)
9) Bateria li-jon 16kWh
10) Generator prądu 54kW (72KM)
11) Zasieg 500km (w tym 50-80km na ładowaniu elektrycznym)
Technolgia rodem z Chevroleta Volta
 |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1121
|
Wysłany: 2012-08-23, 08:04
|
|
|
Osobiście drażni mnie usilne promowanie Chevroleta Volta oraz jego kopii (Opel Ampera, Vauxhall Ampera i Holden Volt) jako samochodów elektrycznych. Bardzo mnie dziś ucieszyło, gdy przeczytałem, że w Wielkiej Brytanii (jedno z niewielu miejsc na świecie gdzie szeroko rozumiane prawo jeszcze nie zdegenerowało) regulator zakazał emisji reklamy Vauxhalla Ampery za mętny przekaz zbyt mocno sugerujący, że jest to samochód elektryczny . W Polsce marketoidzi Opla i tak pewnie będą nadal mówić, że to samochód elektryczny.
Tym samym przenoszę temat do działu z hybrydami (wcześniej musiało mi to umknąć) . |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
ircio3
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 143
|
Wysłany: 2012-08-23, 09:41
|
|
|
RaveN napisał/a: | W Polsce marketoidzi Opla i tak pewnie będą nadal mówić, że to samochód elektryczny |
Mówią i są święcie przekonani iż tak jest..... |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 46 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2768 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-08-23, 11:16
|
|
|
Ale dlaczego uważacie, że to nie jest samochód elektryczny?
Przecież nie jest to hybryda... typu Prius
Jest to samochód elektryczny o rozszerzonym zasięgu - czyli cały czas auto napędzane jest silnikiem elektrycznym (a więc samochód elektryczny), tyle - że najpierw jedzie na prądzie z akumulatorów, a potem jedzie na prądzie z generatora.
Czyli mamy samochód elektryczny, którego paliwo-prąd jest brane z aku oraz z silnika spalinowego (który nie ma połączenia z kołami pojazdu - jest tylko generatorem)
W USA sie na to mówi EREV - extended range electric vehicle
I tak wg. mnie powinien być on reklamowany.
Swoją drogą chciałbym takie auto - i tak w 95% jeździł bym tylko na prądzie, a reszta to by była "rezerwa" i na ewentualny dłuższy wypad. Myślę, że na teraz takie auto to idealne rozwiązanie.
btw. dystrybutorem jest OPEL ŻOLIBORZ w Warszawie i auto kosztuje 203.200 PLN. W google wpisać "ampera opel żoliborz" i wszystko wyleci.
Pytałem innych dealerów opla w Polsce czemu tylko tam - chodzi o serwisowanie. |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1121
|
Wysłany: 2012-08-23, 14:16
|
|
|
highend napisał/a: | Ale dlaczego uważacie, że to nie jest samochód elektryczny? |
Chodzi o zasady i jasny przekaz. Ma dwa różne silniki więc jest to pojazd hybrydowy (ich konfiguracja nie ma znaczenia).
highend napisał/a: | Czyli mamy samochód elektryczny, którego paliwo-prąd jest brane z aku oraz z silnika spalinowego (który nie ma połączenia z kołami pojazdu - jest tylko generatorem) |
Nie zapoznałeś się ze szczegółami napędu. GM prawie do samego rozpoczęcia sprzedaży ukrywał/zwlekał z ujawnieniem, że silnik spalinowy może przy dużym obciążeniu napędzać koła równolegle z elektrycznym. To skomplikowany układ mieszany.
Nade wszystko, nawet gdyby silnik spalinowy napędzał jedynie prądnicę przez 100% czasu, tak jak w Karma Fisker, to i tak byłaby to hybryda - hybryda szeregowa dokładnie (te pojęcia są znane od dziesiątków lat i teraz są wywracane do góry nogami, bo za ich używanie zabrali się niedouczeni dziennikarze i producenci - Ci pierwsi nie mają doświadczenia, bo dotąd omawiali tylko auta spalinowe, a Ci drudzy chcą coś ugrać na marketingu).
Również uważam, że to ciekawy pojazd i ciekawy typ napędu - nie chcę mu niczego umniejszać, ale to nie jest samochód elektryczny. |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
kondziu
Wiek: 45 Dołączył: 06 Gru 2011 Posty: 68 Skąd: Okolice Częstochowy
|
Wysłany: 2012-08-23, 21:39
|
|
|
No tylko właściwe nasze elektryczne pojazdy to też można by nazwać węglowe bo prąd u nas bierze się z węgla .
Uważam że ampera zasługuje na miano elektrycznego pojazdu dla tego właśnie że użytkownik pojazdu który powiedzmy będzie sobie ładował ampere z gniazdka i robił dystansy do 60km będzie takim samym użytkownikiem auta ev jak każdy inny posiadacz auta elektrycznego. |
|
|
|
 |
bartek
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 14
|
Wysłany: 2012-08-23, 22:51
|
|
|
Może i jest hybrydowy, ale ja uważam że bardziej mu do elektryka niż do spaliniaka.
Biorąc pod uwagę wymagania konsumentów odnośnie samochodu, uważam że Ampera doskonale łączy wszystkie zalety auta elektrycznego i spalinowego.
Robiąc krótkie dystanse (dom - praca - dom) jest całkowicie elektryczny. Wyjeżdżając na trasę można nim poruszać się z normalnymi prędkościami mając całkiem niezły zasięg. No a przyspieszenie Ampery pewnie na niejednej twarzy kierowcy spowoduje wielkiego "banana", przynajmniej na mojej taki był . No i cena jest moim zdaniem rozsądna w porównaniu do auta które było by całkowicie elektryczne i miało osiągi ampery. Koszty akumulatorów były by duuuuużo większe - pewnie jak w Tesli. Jeździłem Amperą na pikniku w Żoliborzu i jestem pod naprawdę niezłym wrażeniem tego samochodu.
Tak nawiasem mówiąc to Pan Zbyszek K. zagorzały ev-maniak też kiedyś jeździł z agregatem na przyczepce dla zwiększania zasięgu swojego pojazdu. |
|
|
|
 |
ircio3
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 143
|
Wysłany: 2012-08-24, 09:38
|
|
|
Myślę iż sprzeczanie się nie powinno tu mieć miejsca.
Co do samego auta, to nie dość, że z zewnątrz wygląda świetnie, to jeszcze komfort jazdy jest jak narazie dla mnie najlepszy ze wszystkich aut hybrydowych i elektrycznych jakimi do tej pory jeździłem.
Wnętrze mi się nie podoba, zwłaszcza ten panel po prawej stronie. Na zdjęciu jakoś to jeszcze wygląda, ale w rzeczywistości tak pięknie nie jest... |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
EV jest śliczne
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 1088 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-08-24, 09:48
|
|
|
Ja nie jeździłem z agregatem, ja tylko robiłem badanie - eksperyment - pomiary z agregatem na przyczepie i próbowałem taki agregat prądotwórzy zastosować jako doraźny przystawiany zapas napędu, ale na przyczepie.
Co innego stały agregat na wyposażeniu, a co innego przystawka.
Napęd dużych jednostek pływających też dziala na zasadzie agregatu prądotwórczego, diesel z prądnicą jest w jednym miejscu a silnik elektryczny z wałem na śrubę jest w innym miejscu i taka jednostka pływająca ma napęd spalinowy.
Jeden raz rzucenie małym kamieniem, to co innego niż ciągłe rzucanie wielkimi kamieniami co sekundę przez 20 lat. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 46 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2768 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-08-24, 17:12
|
|
|
No to z innej beczki: Jest sobie Citroen Berlingo Electrique - samochód elektryczny w co nikt nie zaprzeczy, tak?
Pomimo, że ma ogrzewanie - webasto i spala benzynę gdy się człowiek grzeje - to nadal jest elektryczny.
Teraz powiedzmy zamontuję sobie do niego (na pace jest dość miejsca) generator spalinowy, który będzie wytwarzał prąd - celem zwiększenia zasięgu pojazdu.
Czy to nadal będzie samochód elektryczny? |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
EV jest śliczne
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 1088 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-08-24, 17:40
|
|
|
Jak ten spalinowy generator będzie doraźnie dostawczy, to tak - będzie dalej EV, ale tego nie zrobisz, bo tam się nie da. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1121
|
Wysłany: 2012-08-24, 17:56
|
|
|
highend napisał/a: | Czy to nadal będzie samochód elektryczny? |
Jeśli zmodyfikujesz w ten sposób napęd czysto elektryczny, to otrzymasz nic innego jak tylko hybrydę szeregową (w tym wypadku ze sporym pakietem buforowym - potencjalnie umożliwiającym pracę w trybie czysto elektrycznym).
Analogicznie możesz przeprowadzić klasyfikację ogrzewania (czysto elektryczne albo hybrydowe - np. częściowo elektryczne, a częściowo webasto).
Chodzi o zrozumienie fundamentalnej kwestii. Jeśli raz odejdziesz od zasady nazywania rzeczy takimi jakimi są, to nigdy nie będziesz miał już pewności, czy rozmawiając z kimś, słuchając albo czytając o jakimś aucie wiesz jaki naprawdę ma ono napęd. Ktoś powie "oto samochód elektryczny", a my w żaden sposób nie będziemy w stanie nawet stwierdzić, czy ma on silnik spalinowy czy nie. Będzie trzeba za każdym razem dopytywać, "czy to aby na pewno jest całkowicie elektryczny?" i tym samym bezsensownie (w wyniku zaniedbania i ignorancji) wyewoluuje dodatkowe pojęcie skrajne "całkowicie elektryczny" obok "elektrycznego". Mówiąc auto hybrydowe wiesz już mniej więcej na czym stoisz (masz także do dyspozycji określenia typu napędu hybrydowego).
To tak jak z kolorami. Jest czarny (auto spalinowe), biały (auto elektryczne) i kolory szarości (różne typy aut hybrydowych mniej lub bardziej elektryczne lub spalinowe). Ale szary nigdy nie będzie czarny.
Mylenie tych pojęć już dziś niesie ze sobą dezinformację - na przykład trudno porównywać dane sprzedaży, różne prognozy itd., bo ktoś zlicza do EV także HEV, albo PHEV. Albo będziesz chciał kupić EV, wpiszesz zapytanie i będziesz musiał przeglądać także oferty aut z silnikami spalinowymi. To jest bez sensu. Podział powinien zostać zachowany.
Dodam jeszcze, że bardzo odpowiedzialnie zachowała się pod tym względem Toyota (jako producent), której należą się ukłony. Nazywa ona swoje auta z wodorowymi ogniwami paliwowymi autami hybrydowymi - FCHV (ang. fuel-cell hybrid vehicle), gdyż są to klasyczne hybrydy szeregowe z buforowym pakietem akumulatorów. W porównaniu z Voltem/Amperą FCHV są "bardziej" samochodami elektrycznymi (hybryda szeregowa vs mieszana), a mimo to Japończycy nie nadużywają pojęć. |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
EV jest śliczne
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 1088 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-08-24, 18:12
|
|
|
Właściwie, to masz zupełną rację, bo tak popuszczając, to każde auto spalinowe ma elektryczny rozrusznik i da się na nim trochę jechać, jeśli zabraknie paliwa. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
wrzesien
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 180
|
Wysłany: 2012-09-11, 17:24
|
|
|
Poniewaz faktycznie duzo pojadow w roznych konfiguracjach jest napedzanych silnikiem elektrycznym, czasem uzywa sie tez okreslenia BEV (B jak bateryjka) dla odroznienia od PHEV.
Wracajac do Amerovolta to GM niedawno stwierdzil na podstawie sledzenia kierowcow iz 60% przebiegu jest pokonywane w trybie czysto elektrycznym. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 46 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2768 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-10-21, 22:12
|
|
|
powiedzcie mi bo myślałem, że podział jest taki:
chevrolet volt - rynek USA
opel ampera - europa (dla anglii vauxhall ampera z kierownicą z prawej).
to po co jest coś takiego:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item2a242b90b0
czyli chevrolet volt z kierownicą z prawej?
robić konkurencję samemu sobie (amperze?)
no i w Polsce można kupić Amperę (za jedyne 200tys PLN), a volta nie można.... gdzie tu jakaś logika? |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
3xE-samoch.elektrycz

Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-21, 22:54
|
|
|
Może Ampera z kierownicą z prawej jest na Australię i Japonię... |
_________________ Akumulatory Winston / Thunder Sky - LiFeYPO4
Przebudowa nowych samochodów na pojazdy z napędem elektrycznym.
 |
|
|
|
 |
wrzesien
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 180
|
Wysłany: 2012-10-22, 00:36
|
|
|
Na brytyjskim rynku jest i Volt i Ampera z jakiegos powodu. Co ciekawe, auta niedostepne w Irlandii. |
|
|
|
 |
Darek

Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 236
|
|
|
|
 |
highend

Wiek: 46 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2768 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-02-19, 08:18
|
|
|
Pawlak jaki by nie był to zawsze lubił nowe technologie. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 493
|
Wysłany: 2013-02-19, 08:57
|
|
|
Może założy bloga na forum |
_________________ [*]Volt 2014 |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
EV jest śliczne
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 1088 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-02-19, 09:10
|
|
|
Prawda, lubił nowe technologie. Jednak nie nastawiał słupków dla EV po całej Polsce, a szanse miał i Unia chciała dać kasę, w pozostałej Unii tego jest gęsto, czyli u nas zatrzymał postęp.
Opel Ampera jest hybrydą, czyli głównie spalinowiec. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 311
|
Wysłany: 2013-02-19, 13:52
|
|
|
Cennik
Mało co do Tesli brakuje |
|
|
|
 |
wiciu_r
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 28
|
Wysłany: 2013-02-19, 19:56
|
|
|
Był taki parę miesięcy temu u nas na targach MTP, o dziwo cały czas wisiał na ładowarce. Moim zdaniem bardzo subiektywnym to ślepa droga dla EV, Renault Twizzy jak najbardziej, no chyba, że ktoś zrobi TANIE akumulatory o wydajności 1kg/10kWh, a ktoś inny pozwoli wpuścić je na rynek, ale to oznaczałoby koniec ropy. |
|
|
|
 |
mann25
6kWh/100km vmax120

Wiek: 36 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 405 Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
|
Wysłany: 2013-02-19, 21:09
|
|
|
dzisiaj byłem w salonie opla, a tak o zobaczyc to dziwadło
musze powiedziec ze jakos mnie nie zaciekawiło to auto, z zewnącz to duzy kolos a w srodku malutki.
Bagaznik miejszy niz w polo, do tego tak wysoko i daleko czeba sięgac i mozna sie o zderzak pobrudzic . z tyłu bardzo mało miejsca i po srodku jakis plastikowy grzbiet. pozycja za kierownicą ok. na wyswietlaczu pisało Voll Geladen i zasieg 57km przy bateriach 16kWh, wyglada na to zeby przejechac 100km potrzeba by było 28kWh. jak na tak małe wnetrze auta to pozeracz pradu.
w porównaniu do duzo większej tesla model S na bateriach 60kWh przejedzie 335km, to wychodzi 18kWh na 100km |
_________________ 126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 46 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2768 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-02-19, 21:15
|
|
|
volt/ampera nie używają całego pakietu 16kWh. Chyba bodajże od 30% - 80% zakres jedynie jest dostępny, czyli jakieś 10kWh ? |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
|