SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-06-29, 13:17   

Greenway Infrastructure Poland zainstaluje blisko 200 ładowarek
Spółka Greenway Infrastructure Poland (GWP) otrzymała kolejne dofinansowanie unijne na rozwój sieci ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Łącznie powstanie sieć licząca blisko 200 punktów ładowania wzdłuż głównych polskich dróg.
W ramach kolejnego projektu pojawią się pierwsze w Polsce ultraszybkie ładowarki (do 350 kW), a dodatkowo także pierwsze stacje wyposażone w magazyn energii (Battery Assisted Charging Systems – BACHS), ułatwiające ładowanie w lokalizacjach o najwyższym zapotrzebowaniu. Poza tym powstanie 50 stacji wolnego ładowania w miejscach przesiadkowych (takich jak węzły kolejowe czy autobusowe) .

– Decyzja Komisji Europejskiej oraz ostatnie inicjatywy polskiej administracji dobitnie pokazują, że rozwój elektromobilności w naszym kraju postępować będzie szybko – mówi Rafał Czyżewski, prezes zarządu GWP. – Chcemy być liderem tego rozwoju. Rozbudowa naszej sieci ładowania umożliwi rosnącej liczbie entuzjastów elektromobilności swobodne podróżowanie samochodem elektrycznym po Polsce i przyczyni się do wzrostu popytu na tego typu pojazdy. Co więcej, instalacja pierwszych ultraszybkich ładowarek wyznaczy zupełnie nową jakość technologiczną.

Dzięki projektowi nastąpi dalszy rozwój powstającej obecnie sieci szybkich ładowarek Greenway. Do 75 projektowanych obecnie szybkich stacji (do 50 kW) dołączy kolejne 60. Dzięki zwiększeniu ilości ładowarek i ich technologicznemu zróżnicowaniu sieć Greenway stanie się gęstsza i bardziej dostępna dla większej liczby użytkowników pojazdów elektrycznych. Realizacja projektu będzie kolejnym impulsem dla rozwoju elektromobilności w Polsce i Europie Centralnej.

Obecny projekt Greenway, dofinansowany w wysokości ponad 6,1 mln EUR, jest kolejnym przedsięwzięciem, które wspiera Komisja Europejska w ramach Instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility). Ma on na celu zbudowanie inteligentnego systemu ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż korytarzy TEN-T. Komisja Europejska ogłosiła tę decyzję 23 czerwca br. Tymczasem jeszcze w tym roku, począwszy od września, GWP planuje w ramach realizowanego obecnie projektu rozpoczęcie udostępniania kilkudziesięciu stacji szybkiego ładowania w Polsce. W pierwszej kolejności zostaną uruchomione ładowarki m.in. w Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Toruniu, Rzeszowie, Bielanach Wrocławskich oraz 3 w Warszawie. Udostępniona w grudniu ub.r. pokazowa stacja w warszawskim Mokotowie cieszy się dużą popularnością – odnotowuje ponad 300 ładowań miesięcznie.

Projekt rozbudowy sieci ładowarek samochodów elektrycznych w liczbach

Dzięki obu projektom finansowanym w ramach instrumentu Connecting Europe Facility do maja 2020 roku Greenway zbuduje w Polsce:

10 ładowarek ultraszybkich (do 350 kW),
135 szybkich ładowarek (50 kW) – 75 w ramach realizowanego obecnie projektu zaplanowanego do końca 2018 roku, oraz 60 stacji w kolejnym jego etapie,
50 wolnych ładowarek (7- 22kW) zlokalizowanych w punktach przesiadkowych,
10 magazynów energii (BACHS) przy wybranych stacjach ładowania w Polsce.

link
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-30, 22:22   

Krótkie info dla posiadaczy Amper:
1. tutaj o mocy wentylatorów w Amperze/Volcie na każdym z ustawień:
http://gm-volt.com/forum/...ure-quot-ERDTLT

2. Wyjaśnienie szczegółowe, jak działa klimatyzacja i chłodzenie w Amperze/Volcie:
http://gm-volt.com/2010/1...tems-explained/

od razu mówię - nie czytałem całości, tylko fragmentami, czy Ampera ma pompę ciepła?
_________________
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 111
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-07-03, 10:54   

Już dwa razy miałem taki przypadek - przy uruchamianiu samochodu prawdopodobnie za szybko puszczałem pedał hamulca ( albo włączałem w czasie powitalnej animacji, albo nie wiem co ) i samochód uruchamia się, ale nie chce jechać i zapala się kontrolka Check Engine. Naciskanie przycisku POWER nic daje, samochód nie chce się wyłączyć. Dopiero zdjęcie nogi z pedału hamulca i ponowne naciśnięcie POWER wyłącza auto i później jest już normalnie.

Ktoś miał może taki przypadek?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-03, 22:39   

Pawiel napisał/a:
czy Ampera ma pompę ciepła?
Nigdzie nie spotkałem takiej informacji, a nie omieszkaliby się tym pochwalić w opisach, więc raczej nie ma.

Rafał napisał/a:
Ktoś miał może taki przypadek?
Wydaje mi się że raz tak miałem. Nie wiem, czy nie puszczałem hamulca w odpowiednim momencie czy co, ale u mnie nie wracało do normy, musiałem zdjąć klemę z aku 12V.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 867
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-07-04, 06:33   

Pisali o takich przypadkach na Voltowym fb. Zbyt krótkie lub zbyt płytkie wciśnięcie hamulca blokuje jakiś tryb. Zazwyczaj pomaga ponowne wciśnięcie hamulca. Czasem wymaga "procedury 10".
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-07-04, 07:38   

Ja trzymam hamulec wciśnięty aż poczuję, że ustępuje on pod stopą i cofa się do dolnego położenia. Nie miałem puki co takich problemów.

Zdarzyło mi się natomiast że nie mogłem otworzyć samochodu jestli zamykałem go przyciskiem na klamce a otwierałem pilotem. Wchodził w jakiś dziwny tryb i przez dłuższy czas nie reagował ani na pilota ani na przycisk. Wystąpiło to kilka razy. Raz musiałem użyć kluczyka mechanicznego.
 
     
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-07-04, 10:31   

Cytat:
Ktoś miał może taki przypadek?


Ja potwierdzam, miałem taki przypadek ale nie wiem jak wybrnąłem z tej sytuacji.
Prawdopodobnie przez naciskanie hamulca ale na 100% pewny nie jestem. Ta animacja
dźwiękowo-wizualna jest przekombinowana i w/g mnie jeśli są tam jakieś zależności
czasowe przy inicjacji wystarczyłby krótki sygnał dźwiękowy gotowości do pracy lub
napis READY jak w Priusie. W Amperze jest to zbyt rozwleczone w czasie i sposób
jackdp jest dobry.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 111
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-07-04, 21:53   

Jeszcze zauważyłem, ale nie jestem pewien czy to prawidłowość, że jeżeli wyłączymy przypadkowo auto z dźwignią w pozycji innej niż P, to wyskoczy komunikat "Nie znaleziono kluczyka". Hmmm....
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-04, 23:20   

Rafał napisał/a:
Jeszcze zauważyłem, ale nie jestem pewien czy to prawidłowość, że jeżeli wyłączymy przypadkowo auto z dźwignią w pozycji innej niż P, to wyskoczy komunikat "Nie znaleziono kluczyka". Hmmm....
Mi w takiej sytuacji wyskakuje komunikat "Przesuń dźwignię w pozycję P", ale ten od kluczyka też się czasem pojawia. Jako że łączność z kluczykiem jest radiowa to komórka czy inny Bluetooth pewnie jest w stanie ją zakłócić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 867
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-07-10, 07:28   Kapeć

Ktoś już używał? Stoję na dwóch flakach... Wystarczy pianki na dwa koła?

Link
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-07-10, 07:51   

Przejechałeś po kolczatce?
Ja nie używałem. Mam nadzieję nie musieć.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 156
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-10, 10:01   

Czujniki ciśnienia w kołach pewnie się zalepią. Jak masz jakąś alternatywę to bym powalczył. Może nie schodzi tak szybko.
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-07-10, 11:34   

W sobotę rano zauważyłem, że nie jest podawany czas na prawym wyświetlaczu. Zamiast czasu były dwie kreski, dwukropek i dwie kreski --:--.
Próbowałem to naprawić przez wejście w ustawienia czasu ale tam w ogóle nie były wyświetlane cyfry.
Pomogło przywrócenie ustawień fabrycznych.
Mieliście taki problem?
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 867
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-07-10, 12:35   

Nie kleiłem pianką. Wezwałem mobilną wulkanizację. Założyli od razu cztery nowe Energy Saver. Niech się Assistance martwi... Błogosławieństwo leasingu!

Wpadłem w długi poślizg boczny na betonowych płytach pokrytych piaskiem i na szczelinach opony dostały strzała z boku. Prawy tył i przód. na szczęście nic poza oponami nie uszkodziłem. Geometria idealna, luzów brak.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-07-12, 14:52   

Kilka dni temu byłem w ASO i powiedzieli mi, że jeśli chcę mieć gwarancję na układ
napędowy muszę raz na 5 lat wymienić płyn chłodzący akumulatory. Koszt wymiany
1000 zł. Czy naprawdę to jest warunek gwarancji?
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 867
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-07-12, 16:57   

Podobno w Polsce jest. Rozwiązuje się to tak: auto na hol i 20 km z prędkością 90 km/h. W tym momencie poprzez wzmożone ładowanie odzyskowe wyskoczy alarm termiczny. Z tym błędem do ASO. Procedura diagnostyki tego błędu wymaga wymiany chłodziwa baterii.
Dlatego na zachodzie zrezygnowano z tego wymogu.
Pozdro
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-12, 21:17   

YANNOSICK napisał/a:
Rozwiązuje się to tak: auto na hol i 20 km z prędkością 90 km/h. W tym momencie poprzez wzmożone ładowanie odzyskowe wyskoczy alarm termiczny. Z tym błędem do ASO. Procedura diagnostyki tego błędu wymaga wymiany chłodziwa baterii.
Normalnie czarna rozpacz w serwisach w erze tego cholernego internetu :-o
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 867
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-07-13, 15:37   

PatrykS napisał/a:
Normalnie czarna rozpacz w serwisach w erze tego cholernego internetu

Tym bardziej nie rozumiem dlaczego ASO w Polsce upiera się, przy swoim... Może nie znają języka amerykańskiego???
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-07-13, 16:33   

Dzisiaj dokonałem testu z kamerą cofania. Podłączyłem testowo kamerę cofania od
innego auta. Kamera jest oryginalna od LEXUS CT200h z wersji prawdopodobnie z
monitorem w lusterku wstecznym. Kamera sama generuje linie. Oryginalne linie
Ampery są wyłączone. Kamera nowa leży na krześle za autem, przez co nie widać
części obrazu za samochodem. Różnica jak na foto.


Kamera istniejąca.



Kamera z innego auta.

Proszę o ocenę. Według mnie nowa jest lepsza, ma żywsze kolory.
Zobaczę jak w nocy i zamieszczę fotki.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 111
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-07-13, 17:32   

Gratuluję inicjatywy!
Sprawdź jeszcze jak możesz, jak się parkuje przy nowych liniach. Według mnie te nasze fabryczne wyginają się za bardzo dając mylną informację torze jazdy samochodu.
Jeździłem ostatnio ostatnimi generacjami Mazdy 6 i Audi A6, i muszę stwierdzić, że w nich te linie działają tak jak powinny, parkowałem bez problemu.

Co do jakości, to na zdjęciach niewiele widać. Musisz sam ocenić. Na pewno nie będzie gorzej:)
 
     
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-07-13, 20:56   

I obiecane fotki z nocy. Tu widać przewagę kamery z LEXUS-a.



Istniejąca kamera w Amperze



Kamera z LEXUS-a
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-07-16, 21:51   

mixpol napisał/a:
Proszę o ocenę. Według mnie nowa jest lepsza, ma żywsze kolory.
Zobaczę jak w nocy i zamieszczę fotki.

Zdjęcia za dnia: kamerka Luxus'a ma ostrzejszy obraz, dłuższą ogniskową (mniej zniekształcony obraz). Wybarwienie pomijam (na fotografiach jest ważne), tutaj liczą się szczegóły widoczne w kamerze.
Natomiast zdjęcia z nocy: czy te kamery mają własne podświetlanie? Bo wiązka światła na obu zdjęciach jest różna.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-07-16, 22:18   

Cytat:
Natomiast zdjęcia z nocy: czy te kamery mają własne podświetlanie? Bo wiązka światła na obu zdjęciach jest różna.


Oświetlenie jest w obu przypadkach to samo. Oryginalna lampa cofania Ampery.
Obie kamery nie mają innego doświetlenia.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 111
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-07-21, 07:33   Re: Pilot

[quote="Rafał"]Na razie zamówiłem 2 sztuki tutaj:
http://www.ebay.com/itm/F...872.m2749.l2649

Kluczyki przyszły, a w międzyczasie małżonka znalazła swój zagubiony kluczyk w jednej z tysiąca torebek:)

Gdyby ktoś z kolegów chciał to mogę jeden odsprzedać po kosztach.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-21, 11:32   

Rafał napisał/a:
Gdyby ktoś z kolegów chciał to mogę jeden odsprzedać po kosztach.
Jak uda się sparować to jestem bardzo zainteresowany.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13