Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 41 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 939 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-07-21, 21:27
|
|
|
Odnośnie kluczyka to opowiem wam moją dzisiejszą przygodę.
Około drugiej w nocy zgubiłem kluczyk i telefon pomagając przy rozładunku ciężarówki. Telefon cudem udało się odnaleźć w niemal 30 tonach sypkiego ładunku ale kluczyk najprawdopodobniej przepadł na zawsze... Rano szybki telefon do leasingu (ich auto więc ich problem) i kluczyk miał być w tempie kryzysowym (jestem uwięziony za granicą) sprowadzony jeszcze tego samego dnia do Zielonej Góry poprzez linię alarmową Opla. I tu zaczęły się szopki których holenderscy pracownicy Opel Assistance nie potrafili pojąć. Do Zielonej Góry nie można przesłać kluczyka do Ampery gdyż to ASO nie obsługuje elektryków. Padło więc na Poznań gdzie jedynego człowieka obsługującego Ampery nie było bo zaspał do pracy... Po trzecim telefonie przestali odbierać holenderskie numery. Kluczyk wykonano i nie było gdzie go przesłać... Nawet gdyby Gdańsk się zgodził to musieliby lawetą zawieźć Amperę do siebie w celu zaprogramowania (sparowania) kluczyka bo NIKT w Polsce nie posiada przenośnego sprzętu do parowania. Kluczyk więc wysłano do mojego dilera w Holandii skąd jutro w południe przyjedzie mechanik zaprogramować go w aucie... W Polsce "nie da się". Dodatkowo w związku z tym, że dokumenty mam w aucie, pięć polskich ASO odmówiło zamówienia dla mnie kluczyka... Odmówili także przysłania lawety... a laweciarz który miał pierwotnie wieźć Amperę do NL powiedział, że "nie da się" bo auto zaparkowane jest w taki sposób, że podjechać do niego można tylko od tyłu.
Na szczęście cała historia nie uderzy mnie po kieszeni poza kosztem nowego kluczyka (59 €). Hotel, wyżywienie a nawet drobne zakupy pokrył leasing.
Nikomu nie życzę takich przejść...
ps. Zauważyłem, że właśnie staliśmy się najpopularniejszym wątkiem na forum samochodyelektryczne.org. Mimo, że nasze auta nie są tu uważane za elektryczne... |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-07-21, 21:40
|
|
|
No i to jest kwintesencja ekologii. |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-07-22, 05:31
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | Odnośnie kluczyka to opowiem wam moją dzisiejszą przygodę...
|
Cała ta historia brzmi jak z jakiejś (tragi) komedii:)
Ongiś w Polonezie, mój przezorny teść trzymał zapasowy kluczyk w specjalnie wyciętej skrytce w nadkolu. Co nie było do końca takie złe rozwiązanie i co najmniej raz go uratowało w jakiejś głębokiej głuszy nad jeziorem.
PatrykS napisał/a: | Jak uda się sparować to jestem bardzo zainteresowany. |
Z informacji w necie wynika, że parowanie wymaga interwencji serwisu ew. jakiego speca.
Póki nie mam teraz takiej potrzeby (znalazł się drugi kluczyk), to chyba nie będę parował.
W każdym razie, mam na zbyciu jeden surowy kluczyk za 60zł. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-22, 07:48
|
|
|
Rafał napisał/a: | W każdym razie, mam na zbyciu jeden surowy kluczyk za 60zł. | Biorę! |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1214
|
Wysłany: 2017-07-22, 08:13
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | ps. Zauważyłem, że właśnie staliśmy się najpopularniejszym wątkiem na forum samochodyelektryczne.org. Mimo, że nasze auta nie są tu uważane za elektryczne... |
Super wątek! Fajnie się czyta. |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 433 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-24, 23:02
|
|
|
Ostatnio zauwazylem, ze Ampera (od kilku dni):
- pokazuje w prognozie, gdy ubytek energii zbliza sie do 10.4 kWh, jeszcze kilka (5-10) km do przejechania,
- dwa razy, gdy mialem okazje "wypompowac baterie do konca", ooazalo sie ze auto pozwolilo mi pobrac 10.9 kWh zamiast standardowego 10.4 kWh.
Oczywiscie mi to pasuje, ale czy spotkaliscie sie z takim zjawiskiem? A moze soft, biorac pod uwage lagodna eksploatacje auta od 10 000 km udostepnia mi jeszcze kilkaset Wh dodatkowo (okolo 0.5kWh)?
pobranie tych dodatkowych 500Wh mozliwe bylo tylko i wylacznie gdy jechalo sie umiarkowanie (zwyklym tempem. Bez mega przyspieszen), raz zaobserwowalem, ze mocniejsze niz normalnie przyspieszenie spowodowalo, ze po 10,4kWh wlaczyl juz sie agregat i bonusu nie bylo (prognoza z kilku km zmienila sie na 0km). Wtedy myslalem ze to jakis blad, bo pierwszy raz takie cos zaobserwowalem, ale pozniej jednak sytuacja sie powtorzyla i agregat sie wlaczyl dopiero po 10 9kWh...
Pozdro |
_________________ |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-07-25, 14:51
|
|
|
A mnie autoryzowany ASO Ampery, z litości nie będę podawał miejscowości, odmówił uzupełnienia czynnikiem chłodniczym klimatyzacji, ponieważ
po przeczytaniu instrukcji serwisowej okazało się, że nie mają części wyposażenia potrzebnych wykonania do tej czynności!
Oczywiście przy umawianiu się nic o tym nie było mowy. Na godzinę przed wyjazdem do ASO otrzymałem telefon z odmową.
Za to chętnie za wymianę płynu chłodzącego baterie ASO łyknie 1000 zł by udzielić gwarancji na zespół napędowy.
Takie ASO to ja też mogę otworzyć:) |
|
|
|
 |
Szwagiero
Wiek: 28 Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 2017-07-25, 20:36
|
|
|
Pawiel napisał/a: | Ostatnio zauwazylem... |
Piszę czysto teoretycznie: może liczy też odzysk z hamowania? |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 433 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-26, 08:59
|
|
|
Chyba nie, bo styl jazdy taki sam, odzysk zawsze działa dobrze, a nigdy wcześniej nie wyświetlała mi się wartość powyżej 10,4 kWh. zawsze było tak, że 10,4kWh, 0km w prognozie i od razu agregat... |
_________________ |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-07-26, 09:49
|
|
|
U mnie odzysk energii na bieżąco pomniejsza licznik zużytej energii. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-26, 10:09
|
|
|
mixpol napisał/a: | U mnie odzysk energii na bieżąco pomniejsza licznik zużytej energii. | U mnie też, ale w poliftowych jest osobny licznik energii odzyskanej. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-07-26, 13:03
|
|
|
Ja mam wersję poliftową z aplikacją z "domkiem" i nie mam osobnego licznika energii odzyskanej?
Czy jest aplikacja na Android którą można przez OBD-2 zmierzyć parametry poszczególnych
ogniw w baterii? |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 433 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-26, 20:46
|
|
|
Ja również nie mam osobnego wskazania dla energii odzyskanej, której podczas normalnej jazdy pewnie jest sporo.
Wracając do tematu, dzisiaj znowu wypompowałem accu do zera, no i moim oczom ukazało się to, co na poniższym zdjęciu... Dziwne.
11.2kWh dostępnej energii... To już jest 800Wh ponad normę. Czyżby coś się rozjeżdżało? Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Auto zachowuje się jak zawsze, czyli jak zwykle super. Zużycie kWh/100km standardowo (uwzględniając to, co na wyświetlaczu - dystans i zużyte kWh). Auto podpięte do ładowarki jak zawsze, całą noc, do wyprowadzenia z garażu... |
_________________ |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 41 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 939 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-07-26, 22:10
|
|
|
U mnie maks to było chyba 12,2. Wrzucałem zdjęcie. Na forum Volta jest teoria, że w optymalnych warunkach energia z "marginesu" niezużyta na optymalizację termiczną baterii jest udostępniana do jazdy. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 433 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-27, 09:05
|
|
|
Czyli przynajmniej wiem, że to energia z "marginesu".
Ciekawe, czy coś w Oplu wiedzą na ten temat. |
_________________ |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-07-27, 11:11
|
|
|
Cytat: | Ciekawe, czy coś w Oplu wiedzą na ten temat. |
Prawdopodobnie w Oplu PL wiedzą tyle co lekarze w polsce o malarii.
U mnie mniej dzisiaj 10.2 kWh i przypuszczalnie tylko programiści z GM wiedzą dlaczego. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-07-29, 11:24
|
|
|
U mnie dzisiaj zużył 9,8 kW . No ale te górki robią swoje. |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-07-29, 18:45
|
|
|
Co słychać u kolegi mixpola w sprawie kamery i klimatyzacji? Zamontowana kamera ta od lexusa? Klima już działa? |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-07-29, 19:36
|
|
|
Cytat: | Co słychać u kolegi mixpola w sprawie kamery i klimatyzacji? Zamontowana kamera ta od lexusa? Klima już działa? |
Kamera działa bardzo dobrze, lepiej niż oryginał. Oryginalna też może lepiej działać ale
należy zmienić oświetlenie podczas cofania tak by lampa cofania dalej świeciła i nie "oślepiała"
kamery która "myśli" że jest dzień a tu dalej ciemno:) Fajne są nieruchome, wyraźne linie które
nie "owijają" się nienaturalnie wokół auta podczas kręcenia kierownicą.
Widać całą krawędź tablicy rejestracyjnej i można dojeżdżać na centymetry.
Klima po uzupełnieniu czynnika działa jak nowa.
Kolejnym tematem do rozgryzienia jest zamykanie okien z pilota.
 |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-07-29, 19:43
|
|
|
mixpol napisał/a: | Kolejnym tematem do rozgryzienia jest zamykanie okien z pilota. |
Nie wiem czy już pisałem , że u mnie na ten przykład się otwierają z pilota , ale już nie zamykają się z pilota. Bardzo przydatne zwłaszcza zimą |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-07-29, 20:26
|
|
|
Prawdopodobnie w każdej Amperze otwierają się z pilota. Jednak upierdliwe jest
zamykanie z wewnątrz każde okno osobno tym bardziej, że tylko od strony kierowcy
działa w automacie. |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-07-29, 22:48
|
|
|
mixpol napisał/a: | Fajne są nieruchome, wyraźne linie które
nie "owijają" się nienaturalnie wokół auta podczas kręcenia kierownicą.
|
Nie wiem czy odkrywam amerykę, ale podstawowy problem w naszych kamerach leży w tym, że linie na kamerze powinny być dokładnym przedłużeniem zewnętrznych krawędzi opon. Wówczas można precyzyjnie parkować np. wzdłuż krawężnika. Sprawdzałem parkowanie w Mazdzie 6, i to jest zupełnie inna bajka niż u nas, gdzie linie są węższe od samochodu chyba o pół metra.
Ciekawe jak to wygląda tel kamerze od lexusa, ale sądząc kostce brukowej są nieco węższe niż powinny.
Na zdjęciu widać jak kolega stoi na przedłużeniu linii obrysu opon i tym samym na linii kamery. (Mazda 6)
 |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-07-30, 09:53
|
|
|
W moim Priusie obie boczne linie oraz linia za zderzakiem mają możliwość
przesuwania na ekranie z menu auta. Można sobie wyregulować linie
parkowanie przy krawężniku co do centymetra. |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-07-30, 17:16
|
|
|
mixpol napisał/a: | W moim Priusie obie boczne linie oraz linia za zderzakiem mają możliwość
przesuwania na ekranie z menu auta. Można sobie wyregulować linie
parkowanie przy krawężniku co do centymetra. |
Jak to wygląda u Ciebie w nowej kamerze od Lexusa? |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-07-30, 20:58
|
|
|
Cytat: | Jak to wygląda u Ciebie w nowej kamerze od Lexusa? |
Nie jest idealnie. Od strony kierowcy ujdzie. Od strony pasażera linia oddalona jest o około
40 cm. Ta kamera od Lexusa ma 6 przewodów. Cztery do zasilania i wideo a pozostałe 2
nie wiem do czego służą? W wersji z asystentem parkowania linie można ustawiać w menu a
ta kamera sama generuje linie. Prawdopodobnie jest to wersja z CT200h z monitorem w lusterku cofania.
Być może te linie można korygować lub wyłączać poprzez pozostałe 2 przewody.
Wyczerpałem limit czasu na zmianę kamery. Obraz jest lepszy w dzień jak i w nocy.
Co ciekawe w Amperze w wersji z przyciskiem z "domkiem" nie ma możliwości włączenia
linii na kamerze cofania więc nie ma problemu:) |
|
|
|
 |
|