Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3727 Skąd: Gdańsk

|
Wysłany: 2017-08-20, 12:09
|
|
|
Daro napisał/a: | Do dzisiaj dzialalo wszystko ok ale rano odpalajac auto pokazal sie komunikat SPRAWDZ SYSTEM LADOWANIA HVC. Podlaczam ladowarke i auto sie nie laduje. Czy ktos zna ten problem? czy tylko serwis pomoze? | Co najmniej dwie osoby z tego forum już to miały. Przyczyną są najprawdopodobniej problemy z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego elektronikę lub baterię (chyba że faktycznie go ubyło). W obu przypadkach skończyło się to w ASO, w tym w jednym bez żadnej wymiany, tylko podłączenie narzędzi diagnostycznych (reset BCMa lub aktualizacja jego oprogramowania). |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3727 Skąd: Gdańsk

|
Wysłany: 2017-08-20, 21:41
|
|
|
Słówko o zasięgu latem. Ostatnio parę razy jechałem autostradą 85-90km/h i wychodziło mi 85-90km zasięgu. Było to co prawda za TIRem, ale jakieś 30-50m za nim, więc aerodynamicznie nic chyba nie dawał, wykorzystywałem go tylko jako "wymówkę" do małej prędkości na autostradzie (w sensie nikomu nie utrudniałem ruchu). Dziś po ładowaniu zobaczyłem zasięg prognozowany 80km - czy ktoś widział większy? Prognoza mi ostatnio rośnie - widziałem już 78 i 79, teraz 80, ale przy ostatnich trasach powinna już chyba dawno przekroczyć 80.
Przy okazji - w środę ok. 9:00 widziałem na obwodnicy Gdańska w kierunku Łodzi białą Amperę na rejestracjach wejherowskich, dziś ok. 11:00 na A1 również w kierunku Łodzi kolejną białą, ale nie widziałem rejestracji. Kiedyś byłoby wydarzenie, dziś codzienność |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 433 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-20, 22:06
|
|
|
Wydaje mi się że 30m za TIR'em jest jeszcze efekt, dający zmniejszenie oporów powietrza, co prawda nie tak duży jak tuż za, ale jednak.
A ja widziałem w życiu tylko raz Amperę na drodze, kilka lat temu, w Warszawie na ul. Modlińskiej. Dwa miesiące temu widziałem też Volt'a, jechał w Legionowie w kier. Warszawy. Tyle. |
_________________ |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-08-22, 11:03
|
|
|
Daro napisał/a: | Witam wszystkich fanow ampery. Jestem nowym uzytkownikiem tego autka. Do dzisiaj dzialalo wszystko ok ale rano odpalajac auto pokazal sie komunikat SPRAWDZ SYSTEM LADOWANIA HVC. Podlaczam ladowarke i auto sie nie laduje. Czy ktos zna ten problem? czy tylko serwis pomoze? |
Miałem to samo w styczniu. W moim przypadku uzupełniłem płyn chłodnicy DEX-COOL 50/50 baterii trakcyjnej do wymaganego poziomu i w serwisie Haller zrobili mi reset (update?) BCM.
Jak będziesz zamawiał wizytę w serwisie to powiedz, że chcesz zresetować BCM, wówczas rezerwują 1/2h pracy elektryka, a nie 2h jak opiszesz awarię, a godzina pracy serwisu to 240zł.
Najczęściej (choć nie zawsze) błąd powstaje przy niskim stanie płynu chłodzącego baterię i tylko serwis może go skasować. |
|
|
|
 |
SergiuszB
#R1GOTOU

Wiek: 40 Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 38 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-08-23, 20:09
|
|
|
dziwne, już 3 raz po 900 km za 1 dzień zaczyna wszystko dzialać: i klućż i czujniki kół.
2 dni jak. zobacze jutro...
może to 12W baterji kupić nie 60W, a 65? może to ona??? |
_________________ Każdy zasługuje na to, żeby oddychać czystym powietrzem! |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-08-23, 23:16
|
|
|
Taka ciekawostka:
The complex Volt battery pack, as the teardown revealed, has equally sophisticated control and monitoring, which are typical of the entire car. Scott-Thomas observes that 40% of the value of the vehicle is in its electronics, typified by the nearly 100 onboard microcontrollers. Nearly 10 million lines of code control this electronic suite—more code than it takes to control the Boeing 787 Dreamliner, at 8 million lines.
Złożoności baterii akumulatorów Volta, jak wykazała analiza budowy, towarzyszy równie wyrafinowana kontrola i monitorowanie, które są typowe dla całego samochodu. Scott-Thomas zauważa, że 40% jego wartości znajduje się w jego elektronice, co charakteryzuje prawie 100 pokładowych mikrokontrolerów. Prawie 10 milionów linii kodu (!?) kontroluje ten elektroniczny pakiet - więcej kodu, niż potrzeba kontroli nad Boeing 787 Dreamliner, przy 8 milionach linii.
http://www.edn.com/design...ctronic-secrets |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 41 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 939 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-08-24, 08:56
|
|
|
Pawiel napisał/a: | Jakie macie patenty na ładowanie Ampery fabryczną "ładowarką" poza domem (w kontekście zabezpieczenia się przed ewentualną kradzieżą)? |
Wrzucam do bagażnika i przymykam klapę tylko tak aby zamek złapał na jeden klik. Dwa lata bez problemu. Niestety niektórzy zamykają na silę klapę do końca i potem lakier potrafi odprysnąć co grozi atakiem rudej.
Daro napisał/a: | Witam wszystkich fanow ampery. Jestem nowym uzytkownikiem tego autka. Do dzisiaj dzialalo wszystko ok ale rano odpalajac auto pokazal sie komunikat SPRAWDZ SYSTEM LADOWANIA HVC. Podlaczam ladowarke i auto sie nie laduje. Czy ktos zna ten problem? czy tylko serwis pomoze? |
Przyczyny mogą być dwie:
Niski stan chłodziwa pakietu - gwarancja.
Awaria czujnika stanu chłodziwa pakietu - gwarancja.
Na grupie Volta na FB ktoś odkopał ten temat kilka dni temu i podał nawet nr akcji serwisowej dla roczników 11/12.
PatrykS napisał/a: | Słówko o zasięgu latem. Ostatnio parę razy jechałem autostradą 85-90km/h i wychodziło mi 85-90km zasięgu. Było to co prawda za TIRem, ale jakieś 30-50m za nim, więc aerodynamicznie nic chyba nie dawał, wykorzystywałem go tylko jako "wymówkę" do małej prędkości na autostradzie (w sensie nikomu nie utrudniałem ruchu). Dziś po ładowaniu zobaczyłem zasięg prognozowany 80km - czy ktoś widział większy? Prognoza mi ostatnio rośnie - widziałem już 78 i 79, teraz 80, ale przy ostatnich trasach powinna już chyba dawno przekroczyć 80. |
Maksymalny zasięg w prognozie to 60 mil. Miałem kilka razy po próbach bicia rekordu zasięgu.
 |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
Mariusz66
Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 31 Skąd: Pogorze k. Gdyni
|
Wysłany: 2017-08-24, 12:36
|
|
|
W lipcu miałem reset BCM i dzięki podpowiedzi Rafała zapłaciłem tylko 230 zł. |
Ostatnio zmieniony przez Mariusz66 2017-08-24, 13:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mariusz66
Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 31 Skąd: Pogorze k. Gdyni
|
Wysłany: 2017-08-24, 12:57
|
|
|
W lipcu miałem reset BCM i dzięki podpowiedzi Rafała na forum zapłaciłem tylko 230 zł.
Oczywiscie wczesniej się wykłócałem u Opla Haller że była akcja serwisowa związana z tą usterką i powinni to zrobić za darmo , ale w GM albo Opel w Polsce twierdzi że mój egzemplarz nie jest przewidziany tą akcją , a ja wiem że jej nie przechodził.
I tak wygląda ta ,,niezbywalna gwarancja' w Polsce [podobno Chevrolet tak promował Volta] |
|
|
|
 |
SergiuszB
#R1GOTOU

Wiek: 40 Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 38 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-08-25, 12:08
|
|
|
SergiuszB napisał/a: | ja sam znalazłem BCM i zresetował go. odlączyłem na 30 min.
tak że teraz na to nie potszebuje serwisu i chętnie powiem gdzie to jest i jak to zrobić |
To się podziel tą wiedzą i najlepiej opisz, bo linki nie działają. |
|
|
|
 |
Maras
AMPERA / VOLT

Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 252 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-25, 13:02
|
|
|
Czy ktoś z forumowiczów wie gdzie znajduje się steroownik poduszek? |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-08-25, 14:21
|
|
|
Sterownik poduszek znajduje się na na dole środkowej konsoli pojazdu. Oznaczony jako 1 na
górnym rysunku i jako 5 na dolnym.
 |
|
|
|
 |
SergiuszB
#R1GOTOU

Wiek: 40 Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 38 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-08-25, 15:05
|
|
|
A BCM właśnie pod 14 numerem na górnym rysunku. |
_________________ Każdy zasługuje na to, żeby oddychać czystym powietrzem! |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-08-25, 18:04
|
|
|
A nie da rady wyciągnąć tego jebitnego bezpiecznika od baterii trakcyjnej co jest pod podłokietnikiem i odłączyć akku. Powinno odciąć BCM. |
|
|
|
 |
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 357 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2017-08-25, 19:02
|
|
|
Panowie, pierwsza usterka mojej Ampery, nie działa prawy spryskiwacz i pomimo próby reanimacji umarł na dobre. Po prostu jestem zdruzgotany na tan niebagatelny wkład finansowy. Może ktoś z was ma numer katalogowy tej części lub poratuje gdzie takowy spryskiwacz zakupię. |
_________________ Opel Ampera, Nissan e-NV200 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3727 Skąd: Gdańsk

|
Wysłany: 2017-08-25, 19:44
|
|
|
Polecam czesci@serwishaller.pl, dość responsywni. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3727 Skąd: Gdańsk

|
Wysłany: 2017-08-25, 19:47
|
|
|
kalex napisał/a: | A nie da rady wyciągnąć tego jebitnego bezpiecznika od baterii trakcyjnej co jest pod podłokietnikiem i odłączyć akku. Powinno odciąć BCM. | Nie sądzę - BCM na 100% jest zasilany z aku 12V, a odłączenie tego aku nie pomaga. Nie jestem też pewien, że włączenie bezpiecznika z powrotem pozwoli uruchomić samochód bez jakiejś interwencji w komputerze. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Makkos
Wiek: 56 Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-08-25, 21:51
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym podziękować wszystkim, szczególnie YANNOSICKowi, za pomoc w podjęciu decyzji o wyborze Ampery. Śledzę ten wątek od bardzo dawna, na kupno byłem zdecydowany w pażdzierniku zeszłego roku, finalnie wziąłem w leasing 2 tygodnie temu i czuję się skrajnym entuzjastą. O samochodzie nic mądrego nie dodam, natomiast postaram się opowiedzieć zabawną historię związaną z rejestracją we Wrocławiu, oraz mam nadzieję coś wnoszącą historię dla chcących uzyskać e-abonament we Wrocławiu.
1. Rejestracja
Auto przedliftingowe pochodzi z rynku holenderskiego. Z racji leasingu rejestracje przeprowadzał leasingodawca. Urząd wydał dowód tymczasowy, ale wezwał do dodatkowego badania technicznego w terminie 7 dni w celu ustalenia mocy silnika elektrycznego. W dowodzie tymczasowym wpisał moc benzyny jako 111KW. Leasingodawca zrzucił na mnie uporanie się z tym problemem. Udałem się do stacji diagnostycznej. Tam zostałem poinformowany że nie mają pojęcia co z tym zrobić i polecili udać się do okręgowej stacji diagnostycznej. Tam dowiedziałem się że takie badania można zrobić tylko hamownia i jest ich we Wrocławiu dwie. W hamowniach dowiedziałem się że mogą zrobić takie badania ale nie mogą wystawiać żadnych zaświadczeń. Udałem się zatem do nadzoru stacji diagnostycznych we Wrocławiu, gdzie urzędniczka przejrzała przepisy, ustaliła że wyposażenie stacji nie obejmuje urządzeń do badania mocy, a w takim przypadku diagnosta może posłużyć się dokumentacją w języku polskim. Urząd natomiast stwierdził że zadowoli się oficjalnym zaświadczeniem producenta dotyczącym mocy silnika elektrycznego. Tłumaczenie świadectwa homologacji na polski 300+ zł, czy oficjalny dokument Opla 250zł ? Mam wyjeżdżać na urlop, czas leci.. Finalnie znajduję "zaprzyjaźnionego" diagnostę, który na podstawie holenderskiego świadectwa wydaje stasowne zaświadczenie, 60 zł. Uff... zaledwie kilka dni i załatwione
2. e-abonament
W mieście Wrocław za normalny roczny abonament uprawniający do bezpłatnego parkowania we wszystkich strefach trzeba zapłacić, bagatela 3200zł. Więcej niż w Nowym Yorku. Natomiast dla pojazdów elektrycznych bądź hybrydowych o emisji CO2 w cyklu miejskim mniejszym niż 100g/km cena wynosi 100zł, a z wyłączeniem niewielkiej strefy A (ścisłe centrum) jest bezpłatny.
Pędzę do urzędu - wymagane świadectwo homologacji w języku polskim. Ok, muszę przetłumaczyć to cholerne świadectwo. Już dogadałem tłumacza przysięgłego, ale coś mnie tkneło i zacząłem drążyć temat. Okazało się że świadectwo określa tylko emisję CO2 w cyklu mieszanym a rada miasta zdecydowała że interesuje ich wyłącznie emisja w cyklu miejskim. Pismo do Opla czy może wydać zaświadczenie dotyczące emisji w cyklu miejskim. Nie może, badania nie były przeprowadzane, niemniej jest oczywiste że jeżeli w cyklu mieszanym jest 27g/km to w miejskim jest mniejsze niż 100g/km. Dla urzędu nie jest oczywiste. Urząd stwierdza że nie potrzebuje dokładnej wartości emisji CO2, zadowoli się oświadczeniem producenta, iż emisja CO2 w cyklu miejskim nie przekracza 100g/km.
Pismo do Opla, skoro to dla was oczywiste wydajcie takie zaświadczenie. Opel zgadza się i wydaje.
250zł. Uff... mam e-abonament.
Mam nadzieję że was trochę rozbawiłem. |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-08-25, 22:20
|
|
|
Cytat: | Panowie, pierwsza usterka mojej Ampery, nie działa prawy spryskiwacz i pomimo próby reanimacji umarł na dobre. Po prostu jestem zdruzgotany na tan niebagatelny wkład finansowy. Może ktoś z was ma numer katalogowy tej części lub poratuje gdzie takowy spryskiwacz zakupię. |
Powinni mieć w ASO które mają autoryzację Ampery, chyba, że ten element występuje w
innych Oplach to wówczas będzie dostępny w każdym ASO. Część ma prawdopodobnie numer GM 25976024 i można ją kupić np. tu:
http://www.ebay.com/itm/C...24/262982411513 |
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 50 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-08-25, 22:29
|
|
|
Makkos, Jesteś kolejną osobą-lodołamaczem albo inaczej: pogromcą jajogłowych urzędników. Po raz kolejny dowiedzieliśmy się, jak nasze państwo nas traktuje. Nieprecyzyjne, wręcz kolizyjne przepisy. My oczekujemy czegoś więcej niż tolerancji. Fakt, my jesteśmy INNI, ale czy nasza dewiacja źle wpływa na resztę społeczeństwa, czy innym szkodzimy? Ja mam wrażenie, że jesteśmy traktowani jak niechciane dziecko.
Gratuluję cierpliwości i życzę samych pozytywnych emocji związanych z posiadaniem/używaniem Ampery!!! |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
Maras
AMPERA / VOLT

Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 252 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-25, 22:40
|
|
|
Dzięki MIXPOL.
Teraz czas robebeszyć te cudo i wyciągnąć ten sterownik do wykazowania. |
|
|
|
 |
Maras
AMPERA / VOLT

Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 252 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-25, 22:43
|
|
|
Cytat: | Panowie, pierwsza usterka mojej Ampery |
Jak byś miał problem to mam dobry układ na części w Auto Żoliborz. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 41 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 939 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-08-26, 09:08
|
|
|
SergiuszB napisał/a: | ja sam znalazłem BCM i zresetował go. odlączyłem na 30 min. |
No z tym "sam znalazłem" to troszkę przechwałki... jestem pewien, że jakiś dobry człowiek Ci pomógł!
Nie ma za co...
kalex napisał/a: | A nie da rady wyciągnąć tego jebitnego bezpiecznika od baterii trakcyjnej co jest pod podłokietnikiem i odłączyć akku. Powinno odciąć BCM. |
PatrykS napisał/a: | Nie sądzę - BCM na 100% jest zasilany z aku 12V, a odłączenie tego aku nie pomaga. Nie jestem też pewien, że włączenie bezpiecznika z powrotem pozwoli uruchomić samochód bez jakiejś interwencji w komputerze. |
Z mojego doświadczenia wynika, że odłączenie na kilkanaście minut 12V resetuje BCM "na miękko" co usuwa tylko niektóre błędy. Odłączenie wtyku BCM jest resetem "twardym" i rozwiązuje więcej problemów. Bezpiecznik można rozłączać bez problemu na wyłączonym systemie. Odcięcie bezpiecznika awaryjnego na pracującym silniku poiwoduje szereg błędów ale nie unieruchamia samochodu.
Odnośnie bezpiecznika to sporą wiedzę ma KilleR.racer.
Makkos napisał/a: | Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym podziękować wszystkim, szczególnie YANNOSICKowi, za pomoc w podjęciu decyzji o wyborze Ampery. | Fajnie. Niech służy długo i bezproblemowo. Twoja przeprawa z administracją utwierdza mnie w przekonaniu że dwadzieścia lat temu podjąłem słuszną decyzję o emigracji w stronę cywilizacji.
Maras, czy jesteś pewien, że trzeba sterownik wyjmować? |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
SergiuszB
#R1GOTOU

Wiek: 40 Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 38 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-08-26, 09:13
|
|
|
YANNOSICK, dziękuję bardzo! oczywiście nie tylko sam! |
_________________ Każdy zasługuje na to, żeby oddychać czystym powietrzem! |
|
|
|
 |
|