SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3022
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-20, 13:09   

Daro napisał/a:
Do dzisiaj dzialalo wszystko ok ale rano odpalajac auto pokazal sie komunikat SPRAWDZ SYSTEM LADOWANIA HVC. Podlaczam ladowarke i auto sie nie laduje. Czy ktos zna ten problem? czy tylko serwis pomoze?
Co najmniej dwie osoby z tego forum już to miały. Przyczyną są najprawdopodobniej problemy z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego elektronikę lub baterię (chyba że faktycznie go ubyło). W obu przypadkach skończyło się to w ASO, w tym w jednym bez żadnej wymiany, tylko podłączenie narzędzi diagnostycznych (reset BCMa lub aktualizacja jego oprogramowania).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3022
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-20, 22:41   

Słówko o zasięgu latem. Ostatnio parę razy jechałem autostradą 85-90km/h i wychodziło mi 85-90km zasięgu. Było to co prawda za TIRem, ale jakieś 30-50m za nim, więc aerodynamicznie nic chyba nie dawał, wykorzystywałem go tylko jako "wymówkę" do małej prędkości na autostradzie (w sensie nikomu nie utrudniałem ruchu). Dziś po ładowaniu zobaczyłem zasięg prognozowany 80km - czy ktoś widział większy? Prognoza mi ostatnio rośnie - widziałem już 78 i 79, teraz 80, ale przy ostatnich trasach powinna już chyba dawno przekroczyć 80.

Przy okazji - w środę ok. 9:00 widziałem na obwodnicy Gdańska w kierunku Łodzi białą Amperę na rejestracjach wejherowskich, dziś ok. 11:00 na A1 również w kierunku Łodzi kolejną białą, ale nie widziałem rejestracji. Kiedyś byłoby wydarzenie, dziś codzienność :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 426
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-20, 23:06   

Wydaje mi się że 30m za TIR'em jest jeszcze efekt, dający zmniejszenie oporów powietrza, co prawda nie tak duży jak tuż za, ale jednak.

A ja widziałem w życiu tylko raz Amperę na drodze, kilka lat temu, w Warszawie na ul. Modlińskiej. Dwa miesiące temu widziałem też Volt'a, jechał w Legionowie w kier. Warszawy. Tyle.
_________________
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 172
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-08-22, 12:03   

Daro napisał/a:
Witam wszystkich fanow ampery. Jestem nowym uzytkownikiem tego autka. Do dzisiaj dzialalo wszystko ok ale rano odpalajac auto pokazal sie komunikat SPRAWDZ SYSTEM LADOWANIA HVC. Podlaczam ladowarke i auto sie nie laduje. Czy ktos zna ten problem? czy tylko serwis pomoze?


Miałem to samo w styczniu. W moim przypadku uzupełniłem płyn chłodnicy DEX-COOL 50/50 baterii trakcyjnej do wymaganego poziomu i w serwisie Haller zrobili mi reset (update?) BCM.

Jak będziesz zamawiał wizytę w serwisie to powiedz, że chcesz zresetować BCM, wówczas rezerwują 1/2h pracy elektryka, a nie 2h jak opiszesz awarię, a godzina pracy serwisu to 240zł.

Najczęściej (choć nie zawsze) błąd powstaje przy niskim stanie płynu chłodzącego baterię i tylko serwis może go skasować.
 
 
SergiuszB 
#R1GOTOU


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-08-23, 21:09   

dziwne, już 3 raz po 900 km za 1 dzień zaczyna wszystko dzialać: i klućż i czujniki kół. :)
2 dni jak. zobacze jutro... :)
może to 12W baterji kupić nie 60W, a 65? może to ona??? :roll: :?:
_________________
Każdy zasługuje na to, żeby oddychać czystym powietrzem!
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 172
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-08-24, 00:16   

Taka ciekawostka:
The complex Volt battery pack, as the teardown revealed, has equally sophisticated control and monitoring, which are typical of the entire car. Scott-Thomas observes that 40% of the value of the vehicle is in its electronics, typified by the nearly 100 onboard microcontrollers. Nearly 10 million lines of code control this electronic suite—more code than it takes to control the Boeing 787 Dreamliner, at 8 million lines.

Złożoności baterii akumulatorów Volta, jak wykazała analiza budowy, towarzyszy równie wyrafinowana kontrola i monitorowanie, które są typowe dla całego samochodu. Scott-Thomas zauważa, że 40% jego wartości znajduje się w jego elektronice, co charakteryzuje prawie 100 pokładowych mikrokontrolerów. Prawie 10 milionów linii kodu (!?) kontroluje ten elektroniczny pakiet - więcej kodu, niż potrzeba kontroli nad Boeing 787 Dreamliner, przy 8 milionach linii.


http://www.edn.com/design...ctronic-secrets
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-08-24, 09:56   

Pawiel napisał/a:
Jakie macie patenty na ładowanie Ampery fabryczną "ładowarką" poza domem (w kontekście zabezpieczenia się przed ewentualną kradzieżą)?

Wrzucam do bagażnika i przymykam klapę tylko tak aby zamek złapał na jeden klik. Dwa lata bez problemu. Niestety niektórzy zamykają na silę klapę do końca i potem lakier potrafi odprysnąć co grozi atakiem rudej.
Daro napisał/a:
Witam wszystkich fanow ampery. Jestem nowym uzytkownikiem tego autka. Do dzisiaj dzialalo wszystko ok ale rano odpalajac auto pokazal sie komunikat SPRAWDZ SYSTEM LADOWANIA HVC. Podlaczam ladowarke i auto sie nie laduje. Czy ktos zna ten problem? czy tylko serwis pomoze?

Przyczyny mogą być dwie:
Niski stan chłodziwa pakietu - gwarancja.
Awaria czujnika stanu chłodziwa pakietu - gwarancja.
Na grupie Volta na FB ktoś odkopał ten temat kilka dni temu i podał nawet nr akcji serwisowej dla roczników 11/12.
PatrykS napisał/a:
Słówko o zasięgu latem. Ostatnio parę razy jechałem autostradą 85-90km/h i wychodziło mi 85-90km zasięgu. Było to co prawda za TIRem, ale jakieś 30-50m za nim, więc aerodynamicznie nic chyba nie dawał, wykorzystywałem go tylko jako "wymówkę" do małej prędkości na autostradzie (w sensie nikomu nie utrudniałem ruchu). Dziś po ładowaniu zobaczyłem zasięg prognozowany 80km - czy ktoś widział większy? Prognoza mi ostatnio rośnie - widziałem już 78 i 79, teraz 80, ale przy ostatnich trasach powinna już chyba dawno przekroczyć 80.

Maksymalny zasięg w prognozie to 60 mil. Miałem kilka razy po próbach bicia rekordu zasięgu.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Mariusz66 

Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 31
Skąd: Pogorze k. Gdyni
Wysłany: 2017-08-24, 13:36   

W lipcu miałem reset BCM i dzięki podpowiedzi Rafała zapłaciłem tylko 230 zł.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz66 2017-08-24, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mariusz66 

Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 31
Skąd: Pogorze k. Gdyni
Wysłany: 2017-08-24, 13:57   

W lipcu miałem reset BCM i dzięki podpowiedzi Rafała na forum zapłaciłem tylko 230 zł.
Oczywiscie wczesniej się wykłócałem u Opla Haller że była akcja serwisowa związana z tą usterką i powinni to zrobić za darmo , ale w GM albo Opel w Polsce twierdzi że mój egzemplarz nie jest przewidziany tą akcją , a ja wiem że jej nie przechodził.
I tak wygląda ta ,,niezbywalna gwarancja' w Polsce [podobno Chevrolet tak promował Volta]
 
 
SergiuszB 
#R1GOTOU


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-08-24, 19:41   

ja sam znalazłem BCM i zresetował go. odlączyłem na 30 min.
tak że teraz na to nie potszebuje serwisu i chętnie powiem gdzie to jest i jak to zrobić :lol:

https://photos.google.com/photo/AF1QipNJrLGohaTFBYTkhhfVXVSqqZkOVBqR0tYBJ8K4

foto
_________________
Każdy zasługuje na to, żeby oddychać czystym powietrzem!
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 172
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-08-25, 13:08   

SergiuszB napisał/a:
ja sam znalazłem BCM i zresetował go. odlączyłem na 30 min.
tak że teraz na to nie potszebuje serwisu i chętnie powiem gdzie to jest i jak to zrobić :lol:


To się podziel tą wiedzą i najlepiej opisz, bo linki nie działają.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-25, 14:02   

Czy ktoś z forumowiczów wie gdzie znajduje się steroownik poduszek?
 
 
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 67
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-08-25, 15:21   

Sterownik poduszek znajduje się na na dole środkowej konsoli pojazdu. Oznaczony jako 1 na
górnym rysunku i jako 5 na dolnym.



 
 
SergiuszB 
#R1GOTOU


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-08-25, 16:05   

A BCM właśnie pod 14 numerem na górnym rysunku. :)
_________________
Każdy zasługuje na to, żeby oddychać czystym powietrzem!
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 396
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-25, 19:04   

A nie da rady wyciągnąć tego jebitnego bezpiecznika od baterii trakcyjnej co jest pod podłokietnikiem i odłączyć akku. Powinno odciąć BCM.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 326
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-08-25, 20:02   

Panowie, pierwsza usterka mojej Ampery, nie działa prawy spryskiwacz i pomimo próby reanimacji umarł na dobre. Po prostu jestem zdruzgotany na tan niebagatelny wkład finansowy. Może ktoś z was ma numer katalogowy tej części lub poratuje gdzie takowy spryskiwacz zakupię.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3022
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-25, 20:44   

Polecam czesci@serwishaller.pl, dość responsywni.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3022
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-25, 20:47   

kalex napisał/a:
A nie da rady wyciągnąć tego jebitnego bezpiecznika od baterii trakcyjnej co jest pod podłokietnikiem i odłączyć akku. Powinno odciąć BCM.
Nie sądzę - BCM na 100% jest zasilany z aku 12V, a odłączenie tego aku nie pomaga. Nie jestem też pewien, że włączenie bezpiecznika z powrotem pozwoli uruchomić samochód bez jakiejś interwencji w komputerze.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Makkos 

Wiek: 55
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-25, 22:51   

Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym podziękować wszystkim, szczególnie YANNOSICKowi, za pomoc w podjęciu decyzji o wyborze Ampery. Śledzę ten wątek od bardzo dawna, na kupno byłem zdecydowany w pażdzierniku zeszłego roku, finalnie wziąłem w leasing 2 tygodnie temu i czuję się skrajnym entuzjastą. O samochodzie nic mądrego nie dodam, natomiast postaram się opowiedzieć zabawną historię związaną z rejestracją we Wrocławiu, oraz mam nadzieję coś wnoszącą historię dla chcących uzyskać e-abonament we Wrocławiu.

1. Rejestracja
Auto przedliftingowe pochodzi z rynku holenderskiego. Z racji leasingu rejestracje przeprowadzał leasingodawca. Urząd wydał dowód tymczasowy, ale wezwał do dodatkowego badania technicznego w terminie 7 dni w celu ustalenia mocy silnika elektrycznego. W dowodzie tymczasowym wpisał moc benzyny jako 111KW. Leasingodawca zrzucił na mnie uporanie się z tym problemem. Udałem się do stacji diagnostycznej. Tam zostałem poinformowany że nie mają pojęcia co z tym zrobić i polecili udać się do okręgowej stacji diagnostycznej. Tam dowiedziałem się że takie badania można zrobić tylko hamownia i jest ich we Wrocławiu dwie. W hamowniach dowiedziałem się że mogą zrobić takie badania ale nie mogą wystawiać żadnych zaświadczeń. Udałem się zatem do nadzoru stacji diagnostycznych we Wrocławiu, gdzie urzędniczka przejrzała przepisy, ustaliła że wyposażenie stacji nie obejmuje urządzeń do badania mocy, a w takim przypadku diagnosta może posłużyć się dokumentacją w języku polskim. Urząd natomiast stwierdził że zadowoli się oficjalnym zaświadczeniem producenta dotyczącym mocy silnika elektrycznego. Tłumaczenie świadectwa homologacji na polski 300+ zł, czy oficjalny dokument Opla 250zł ? Mam wyjeżdżać na urlop, czas leci.. Finalnie znajduję "zaprzyjaźnionego" diagnostę, który na podstawie holenderskiego świadectwa wydaje stasowne zaświadczenie, 60 zł. Uff... zaledwie kilka dni i załatwione :)
2. e-abonament
W mieście Wrocław za normalny roczny abonament uprawniający do bezpłatnego parkowania we wszystkich strefach trzeba zapłacić, bagatela 3200zł. Więcej niż w Nowym Yorku. Natomiast dla pojazdów elektrycznych bądź hybrydowych o emisji CO2 w cyklu miejskim mniejszym niż 100g/km cena wynosi 100zł, a z wyłączeniem niewielkiej strefy A (ścisłe centrum) jest bezpłatny.
Pędzę do urzędu - wymagane świadectwo homologacji w języku polskim. Ok, muszę przetłumaczyć to cholerne świadectwo. Już dogadałem tłumacza przysięgłego, ale coś mnie tkneło i zacząłem drążyć temat. Okazało się że świadectwo określa tylko emisję CO2 w cyklu mieszanym a rada miasta zdecydowała że interesuje ich wyłącznie emisja w cyklu miejskim. Pismo do Opla czy może wydać zaświadczenie dotyczące emisji w cyklu miejskim. Nie może, badania nie były przeprowadzane, niemniej jest oczywiste że jeżeli w cyklu mieszanym jest 27g/km to w miejskim jest mniejsze niż 100g/km. Dla urzędu nie jest oczywiste. Urząd stwierdza że nie potrzebuje dokładnej wartości emisji CO2, zadowoli się oświadczeniem producenta, iż emisja CO2 w cyklu miejskim nie przekracza 100g/km.
Pismo do Opla, skoro to dla was oczywiste wydajcie takie zaświadczenie. Opel zgadza się i wydaje.
250zł. Uff... mam e-abonament.

Mam nadzieję że was trochę rozbawiłem.
 
 
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 67
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-08-25, 23:20   

Cytat:
Panowie, pierwsza usterka mojej Ampery, nie działa prawy spryskiwacz i pomimo próby reanimacji umarł na dobre. Po prostu jestem zdruzgotany na tan niebagatelny wkład finansowy. Może ktoś z was ma numer katalogowy tej części lub poratuje gdzie takowy spryskiwacz zakupię.


Powinni mieć w ASO które mają autoryzację Ampery, chyba, że ten element występuje w
innych Oplach to wówczas będzie dostępny w każdym ASO. Część ma prawdopodobnie numer GM 25976024 i można ją kupić np. tu:

http://www.ebay.com/itm/C...24/262982411513
 
 
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 49
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-08-25, 23:29   

Makkos, Jesteś kolejną osobą-lodołamaczem albo inaczej: pogromcą jajogłowych urzędników. Po raz kolejny dowiedzieliśmy się, jak nasze państwo nas traktuje. Nieprecyzyjne, wręcz kolizyjne przepisy. My oczekujemy czegoś więcej niż tolerancji. Fakt, my jesteśmy INNI, ale czy nasza dewiacja źle wpływa na resztę społeczeństwa, czy innym szkodzimy? Ja mam wrażenie, że jesteśmy traktowani jak niechciane dziecko.
Gratuluję cierpliwości i życzę samych pozytywnych emocji związanych z posiadaniem/używaniem Ampery!!!
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-25, 23:40   

Dzięki MIXPOL.
Teraz czas robebeszyć te cudo i wyciągnąć ten sterownik do wykazowania.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-25, 23:43   

Cytat:
Panowie, pierwsza usterka mojej Ampery


Jak byś miał problem to mam dobry układ na części w Auto Żoliborz.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-08-26, 10:08   

SergiuszB napisał/a:
ja sam znalazłem BCM i zresetował go. odlączyłem na 30 min.

No z tym "sam znalazłem" to troszkę przechwałki... jestem pewien, że jakiś dobry człowiek Ci pomógł!
Nie ma za co...
kalex napisał/a:
A nie da rady wyciągnąć tego jebitnego bezpiecznika od baterii trakcyjnej co jest pod podłokietnikiem i odłączyć akku. Powinno odciąć BCM.

PatrykS napisał/a:
Nie sądzę - BCM na 100% jest zasilany z aku 12V, a odłączenie tego aku nie pomaga. Nie jestem też pewien, że włączenie bezpiecznika z powrotem pozwoli uruchomić samochód bez jakiejś interwencji w komputerze.

Z mojego doświadczenia wynika, że odłączenie na kilkanaście minut 12V resetuje BCM "na miękko" co usuwa tylko niektóre błędy. Odłączenie wtyku BCM jest resetem "twardym" i rozwiązuje więcej problemów. Bezpiecznik można rozłączać bez problemu na wyłączonym systemie. Odcięcie bezpiecznika awaryjnego na pracującym silniku poiwoduje szereg błędów ale nie unieruchamia samochodu.
Odnośnie bezpiecznika to sporą wiedzę ma KilleR.racer.
Makkos napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym podziękować wszystkim, szczególnie YANNOSICKowi, za pomoc w podjęciu decyzji o wyborze Ampery.
Fajnie. Niech służy długo i bezproblemowo. Twoja przeprawa z administracją utwierdza mnie w przekonaniu że dwadzieścia lat temu podjąłem słuszną decyzję o emigracji w stronę cywilizacji.

Maras, czy jesteś pewien, że trzeba sterownik wyjmować?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
SergiuszB 
#R1GOTOU


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-08-26, 10:13   

YANNOSICK, dziękuję bardzo! :) oczywiście nie tylko sam! :)
_________________
Każdy zasługuje na to, żeby oddychać czystym powietrzem!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12