SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-11, 11:10   

zaraz przetestuję
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 22
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-11, 11:30   

Rafał, nie orientujesz się czy w okolicy Kopernika są jakieś punkty ładowania?
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 111
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-11, 15:50   

Raczej zostaje galeria handlowa Copernicus. Jakieś 1,5km od centrum. Tylko, że tam trzeba mieć kartę Greenway i przerobiony kabel.
 
     
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 22
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-11, 16:46   

Rafał napisał/a:
Raczej zostaje galeria handlowa Copernicus. Jakieś 1,5km od centrum. Tylko, że tam trzeba mieć kartę Greenway i przerobiony kabel.

Miałem na mysli Uniwersytet Kopernika. A cos normalnego w Toruniu? Córka studiuje i chciałbym się podładować na powrót do domu.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-12, 16:19   

Maxi napisał/a:
Ma ktoś na zbyciu deflektor pod przedni zderzak? Trochę łyso wygląda bez tej listwy.
Ktoś tu z forum chyba demontował.

Rafał napisał/a:
I do zdalnego zarządzania samochodem:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.thunkable.android.myvoltapp.MyVoltStar1&hl=en

Nie próbowałem, ale wygląda obiecująco.
Nawet baaaaaaaaardzo obiecująco :-) Część listy komend SMSowych:
start start preconditioning Pre-Conditioning Started!
stop stop preconditioning Pre-Conditioning Stopped!
up all windows up Windows are UP
down all windows down Windows are DOWN
status get status of the Volt SOC:"RAW SOC" Fuel:"in Gallons or Liters" OAT:"Outside Temp in F or C" AC cur:"Charger Amperage" volt:"Charger Voltage" Last Chr:"Total Watt hours AC charger consumed since last plug-in"
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-12, 19:47   Pytanie o opinie serwisu Opel Żoliborz

Chciałem zapytać o opinię na temat serwisowania Waszych Opli Ampera w ASO Opel Żoliborz w Warszawie. Ogólną (pozytywną) opinię o usługach Hallera w Gdańsku znam (czego przykładem była chęć podjęcia się ożywienia Ampery po nieszczęsnym rozładowaniu accu 12V, kiedy ASO w Warszawie rozłożyło ręce).
Pierwotnie miałem jechać do ASO Hallera ale rozsądek nakazuje skorzystać z usług pod nosem w Warszawie.
A więc macie jakieś doświadczenia lub uwagi?

Zasięg auta przy 3C i jeździe miejskiej (letnie opony) spadł do 60km (dwa kursy, rano i wieczorem), letnie opony, jazda w stylu "przepisowo +10kmh", klima auto. Zauwazyłem, że im więcej dłuższych postojów, to zasięg zauważalnie się zmniejsza. pewnie ma to związek z każdorazowym ogrzewaniem pakietu w początkowej fazie jazdy (niech tutaj wypowiedzą się mądrzejsi...).

Czy spotkaliście się z tym, że zamiast 10,4kWh dostępnego, auto pozwoliło Wam pobrać o kilka dziesiątych kWh mniej (aku pełne na starcie, wyładowane do minimum, po czym włączył się agregat)?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pawiel 2017-11-12, 21:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-12, 20:29   

Niestety coś aplikacja nie trybi z moim piździkiem OBD. Spróbuje za kilka dni z innym... Na najnowszym Andku też nie chce działać i musiałem odpalić stare galaxy 7 gdzie poszło bez problemu.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 111
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-13, 00:11   

Próbowałem się naładować ze stacji Greenway używając kabla z wyposażenia samochodu, a tu lipa, nie ładuje. Trzeba przedłużyć pin sygnałowy, żeby stacja zobaczyła samochód.

Ponieważ wtyk typ 2 będący na wyposażeniu Ampery jest zalany całkowicie czymś żywicopodobnym, nie można zrobić przedłużenia pinu wg. instrukcji Patryka http://forum.opel24.com/t...-elektrycznego/

Zrobiłem coś takiego. Trochę brutalne, ale działa.
Odsłoniłem komorę za krótkiego pinu za pomocą frezarki.
Nawierciłem 1.5mm otwór w oryginalnym pinie i dolutowałem odpowiednio podpiłowany wtyk bananowy o długości około 10mm.



Zdjęcie przed przedłużeniem.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 20:55   

Rafał dobrze pamiętam że zamontowałeś żarówki LED? Jak się sprawują po kilku miesiącach?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1393
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-14, 21:08   

Rafał napisał/a:

Zrobiłem coś takiego. Trochę brutalne, ale działa.
Odsłoniłem komorę za krótkiego pinu za pomocą frezarki.

Panowie proszę nie róbcie tak.
Narażacie siebie i innych w ten sposób.
Zrobię specjalnie dla Was przejściówki - bezpieczne przedłużenie do 32A 3f .
Pudełko + gniazdo type2 męskie oraz żeńskie.
Wtedy będziecie mogli sobie je bezpiecznie łączyć .
Koszt materiałów to 550 zł + 100 zł dla mnie za robociznę - co wy na to ?
Myślę że oferta jest uczciwa .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-14, 22:15   

jas_pik napisał/a:
Panowie proszę nie róbcie tak.
Narażacie siebie i innych w ten sposób.
Tylko jeśli taki kabel trafi w niepowołane ręce, i pod warunkiem że to kabel 16A.

jas_pik napisał/a:
Koszt materiałów to 550 zł + 100 zł dla mnie za robociznę - co wy na to ?
Myślę że oferta jest uczciwa .
Jak najbardziej uczciwa. W przypadku Ampery przedłużenie pinu jest bezkonkurencyjne cenowo niestety.

BTW: na przejściówkę Type 1 -> Type 2 znam przynajmniej jednego chętnego, na eBayu koło 700zł niestety.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-14, 22:19   

YANNOSICK napisał/a:
Niestety coś aplikacja nie trybi z moim piździkiem OBD.
Z moim OBDLink MX BT łączy się - w ramach testu miga naprzemian lewym i prawym przednim światłem postojowym :-) Zaraz włożę kartę SIM do tego telefonu i wypróbuję zdalne działanie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-14, 23:24   

PatrykS napisał/a:
Zaraz włożę kartę SIM do tego telefonu i wypróbuję zdalne działanie.
Działa!!! :-) :-) :-) Przynajmniej ogrzewanie (najważniejsze dla mnie) i otwieranie bagażnika. Status mnie bardzo interesował, ale w zwracanej odpowiedzi dane są jako N/A niestety - pewnie jeszcze nad tym pracują. Z problemów na razie tylko jeden - jeśli wyświetlacz się wyłączy to aplikacja nie reaguje, dopiero po włączeniu wyświetlacza odbiera SMSa i wykonuje akcję. Pewnie da się jakimś makrem włączać wyświetlacz przy odbieraniu SMSa, to powinno załatwić sprawę. Słowem baaaaaardzo obiecująca aplikacja! :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 111
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-14, 23:56   

Maras napisał/a:
Rafał dobrze pamiętam że zamontowałeś żarówki LED? Jak się sprawują po kilku miesiącach?


Bardzo dobrze, od roku żadnych problemów.
Widoczność pola przed samochodem jest nieporównywalnie lepsza.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-15, 00:23   

PatrykS napisał/a:
Pewnie da się jakimś makrem włączać wyświetlacz przy odbieraniu SMSa, to powinno załatwić sprawę.
W MacroDroidzie w to makro od MyVoltStar wpisałem numer telefonu nadawcy - wygląda jak by przycisk 'Save Phone Number' w MyVoltStar miał to robić, ale mu chyba nie wychodzi. Oprócz tego w akcjach tego makra zwiększyłem czas w 'Keep Device Awake' z 15 do 45s i dodałem 'Screen Lock Off' - działa również przy wyłączonym ekranie, MyVoltStar też może być wyłączony i MacroDroid włączy go automatycznie :-) Zostaje mi tylko nabyć jakiegoś SIMa z dużą ilością SMSów :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 13
Skąd: Józefów
Wysłany: 2017-11-15, 07:57   

PatrykS napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Pewnie da się jakimś makrem włączać wyświetlacz przy odbieraniu SMSa, to powinno załatwić sprawę.
W MacroDroidzie w to makro od MyVoltStar wpisałem numer telefonu nadawcy - wygląda jak by przycisk 'Save Phone Number' w MyVoltStar miał to robić, ale mu chyba nie wychodzi. Oprócz tego w akcjach tego makra zwiększyłem czas w 'Keep Device Awake' z 15 do 45s i dodałem 'Screen Lock Off' - działa również przy wyłączonym ekranie, MyVoltStar też może być wyłączony i MacroDroid włączy go automatycznie :-) Zostaje mi tylko nabyć jakiegoś SIMa z dużą ilością SMSów :-)

Szkoda, że nie można włożyć tej karty SIM gdzieś do autka. U mnie w Volcie jest ten system OnStar. Wymaga na pewno jakiejś rejestracji i pewnie chorych opłat, ale przecież jest to chyba rodzaj telefonu. Z tego co zrozumiałem to trzeba mieć jakiegoś smartfona na zbyciu i tam zainstalować aplikację MacroDroid. Smartfon łączy się z OBD i wysyła zwrotnie sms-y z informacjami lub potwierdzeniami.
_________________

 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-15, 08:57   

wojtek9300 napisał/a:
Szkoda, że nie można włożyć tej karty SIM gdzieś do autka. U mnie w Volcie jest ten system OnStar. Wymaga na pewno jakiejś rejestracji i pewnie chorych opłat, ale przecież jest to chyba rodzaj telefonu.
No szkoda, niestety mimo całego sprzętu gotowego w naszych samochodach Opel nie chce włączać OnStara w samochodach sprzed 2015 :-(

wojtek9300 napisał/a:
Z tego co zrozumiałem to trzeba mieć jakiegoś smartfona na zbyciu i tam zainstalować aplikację MacroDroid. Smartfon łączy się z OBD i wysyła zwrotnie sms-y z informacjami lub potwierdzeniami.
Zgadza się. I bez "chorych opłat" - aplikacja za 50zł i potem już tylko opłaty za SIM z SMSami :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-15, 16:02   

Mam nadal problem z wykrywaniem OBD. Wcześniej przy MyGreenVolt też tak miałem ale z czasem się dogadały. Smartfonów mam całą szufladę a smsy za free więc cholera mnie bierze, że nie działa...

Wczoraj trafiłem do ASO na wymianę opon i mogę z całą pewnością stwierdzić, że zimówki mają fatalny wpływ na zasięg. Od kilkunastu dni pokonuję tą samą trasę 62 km w jedną stronę i jeszcze w poniedziałek zostawało 8 - 12 km zasięgu a wczoraj i dziś musiałem mocno zwolnić (zjechać z autostrady) bo prognoza była minus 4 km. Nie zmieniło się nic oprócz opon. Te same temperatury, ta sama prędkość i ten sam ruch. Zadzwoniłem dziś z prośbą o zimówki o obniżonych oporach toczenia ale podobno takich nie ma...

To jednak nie jest najgorsze. Za tydzień mam się stawić na aktualizację softu i czeka mnie wielkie rozczarowanie. Na forach Voltowych wszyscy przeklinają bo aktualizacja wyraźnie zmniejsza siłę regenu na L. Podobno samochód z zajebistego zmienia sie w coś na styl Leafa...

Chyba czas na Ioniq'a albo i3...Mam też jeszcze ważną ofertę na Amperę-e ale nie wiem...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1393
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-15, 18:41   

Wg mnie bardzo dobrymi oponami do elektryków są Goodyear Vector 4Seasons - wielosezonowe.
Zamontowałem w obu elektrykach P106 i Saxo , zasięg w temperaturach 20 stopni i dzisiaj w temperaturze 6 stopni jest prawie identyczny ( ale chłodnice opatuliłem)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-15, 22:01   

Cytat:
Na forach Voltowych wszyscy przeklinają bo aktualizacja wyraźnie zmniejsza siłę regenu na L. Podobno samochód z zajebistego zmienia sie w coś na styl Leafa...

Mam najnowszą aktalizację softu i nie widzę różnicy. Co innego w Volcie 2015, tryb L jest ok ale w D odzysku prawie '0'. Może 5% hamowania w stosunku do N
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-15, 22:19   

YANNOSICK napisał/a:
Wczoraj trafiłem do ASO na wymianę opon i mogę z całą pewnością stwierdzić, że zimówki mają fatalny wpływ na zasięg. Od kilkunastu dni pokonuję tą samą trasę 62 km w jedną stronę i jeszcze w poniedziałek zostawało 8 - 12 km zasięgu a wczoraj i dziś musiałem mocno zwolnić (zjechać z autostrady) bo prognoza była minus 4 km. Nie zmieniło się nic oprócz opon. Te same temperatury, ta sama prędkość i ten sam ruch. Zadzwoniłem dziś z prośbą o zimówki o obniżonych oporach toczenia ale podobno takich nie ma...

Wychodzi po przeliczeniu, że masz identyczne spostrzezenia do moich. U mnie to samo było po zmianie z zimowych na letnie.
YANNOSICK napisał/a:
To jednak nie jest najgorsze. Za tydzień mam się stawić na aktualizację softu i czeka mnie wielkie rozczarowanie. Na forach Voltowych wszyscy przeklinają bo aktualizacja wyraźnie zmniejsza siłę regenu na L. Podobno samochód z zajebistego zmienia sie w coś na styl Leafa...

Ja bym się nie martwił. Aktualizacja soft może polepszyć eksploatacje oraz funkcjonalność.
YANNOSICK napisał/a:
Chyba czas na Ioniq'a albo i3...Mam też jeszcze ważną ofertę na Amperę-e ale nie wiem...

Ioniq za nowy, w BMW zbierają się liście :) (kiedyś był krótki opis na forum) - jeśli tylko masz możliwość to pozostań przy Amperze, tyle, że "E"...
_________________
 
     
MALISh

Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-16, 21:22   

Panowie szukam ładowarki co by szybciej lądowała...polecacie jakaś?? Coś z allegro ?a może ktoś ma na sprzedaż coś ciekawego...moja oryginalna padła ...ale i tak chciałem wymienić bo u mnie w domu często czerwone lampki wyskakiwały...
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 606
Wysłany: 2017-11-16, 21:32   

czerwone mogly wyskakiwac, poniewaz moze masz slaba instalacje? np. spadalo napiecie itp. Ale koledzy od Ampery moga powiedziec wiecej.

Co wiecej: "padnieta" ladowarke mozna naprawic, ale tu juz polecam forum - poszukaj, bo duzo tu o tym. Moze bedziesz miec szczescie:)
 
     
MALISh

Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-16, 21:49   

wodnik7 napisał/a:
czerwone mogly wyskakiwac, poniewaz moze masz slaba instalacje? np. spadalo napiecie itp. Ale koledzy od Ampery moga powiedziec wiecej.


Instalacja nówka ...kable przewymiarowane...obstawiam słabe przyłącze i stary transformator średniego od strony Enea (będę z nimi walczył)

wodnik7 napisał/a:
co wiecej: "padnieta" ladowarke mozna naprawic, ale tu juz polecam - poszukaj, bo duzo tu o tym. Moze bedziesz miec szczescie:)


Dzisiaj padła ...jutro będę naprawiał...ale i tak przydała by mi się jakaś 16 A i nie wiem która lepsza...[/quote][/code]
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-16, 21:58   

MALISh napisał/a:
przydała by mi się jakaś 16 A i nie wiem która lepsza...
Podaj przykłady. Najlepsza byłaby 16A z możliwością ograniczenia prądu do 10 i 8 lub 6A - przy słabszych gniazdkach lub bezpiecznikach może się przydać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14