SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
MALISh

Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-17, 07:41   

PatrykS napisał/a:
MALISh napisał/a:
przydała by mi się jakaś 16 A i nie wiem która lepsza...
Podaj przykłady. Najlepsza byłaby 16A z możliwością ograniczenia prądu do 10 i 8 lub 6A - przy słabszych gniazdkach lub bezpiecznikach może się przydać.



Dokładnie taka by była najlepsza

Na allegro znalazłem kilka:
http://allegro.pl/szybka-...6792255478.html


http://allegro.pl/ladowar...6988078439.html

http://allegro.pl/orygina...6.html#imglayer


http://allegro.pl/szybka-...7028381486.html

Jak dzisiaj uda mi się naprawić ładowarkę to nie będę miał ciśnienia na nowa ale i tak wolał bym jakaś 16 A .

AM
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 268
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-11-17, 08:23   

Ta ostatnia pozycja to kabel do stacji publicznych.
 
     
MALISh

Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-17, 08:25   

krawcu napisał/a:
Ta ostatnia pozycja to kabel do stacji publicznych.


Dzięki bo tak własnie się zastanawiałem co to za wynalazek.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1754
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-17, 08:50   

MALISh napisał/a:
Na allegro znalazłem kilka:
http://allegro.pl/szybka-...6792255478.html


http://allegro.pl/ladowar...6988078439.html

http://allegro.pl/orygina...6.html#imglayer
Ta pierwsza jest bardzo sympatyczna - lekka, poręczna, z łatwym ustawianiem prądu, niestety droga, choć można je znaleźć za połowę tej ceny. Tą trzecią można z kolei łatwo przerobić na regulowaną (8, 10, 13 i 16A) przez dołożenie przełącznika, mam taką i bardzo sobie chwalę, to sporo tańsza opcja.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 494
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-11-17, 10:41   

Tą drugą można kupić bezpośrednio od Chińczyków, w znacznie niższej cenie. Ale jak rozumiem nie masz działającej ładowarki więc nie chcesz czekać tygodniami na paczkę z Chin.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 911
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-17, 20:06   

No i auto po aktualizacji softu.
Jest tragicznie...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 192
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-17, 20:08   

Opowiedz coś więcej.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 911
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-18, 06:48   

Jazda na L przypomina jazdę Priusem czy Leafem. Zero frajdy z regenu. Tam gdzie dotąd odpuszczałem gaz 50 metrów przed rondem teraz muszę to robić 400 metrów przed a i tak auto toczy się zbyt szybko i muszę hamować. Zasięg o 4 km niższy niż przed zmianą ale to jeszcze pewnie kwestia przyzwyczajenia do nowej techniki. Zbyt często używam hamulca. Wcześniej na znanej mi trasie przez 77 km używałem go tylko do końcowego zatrzymania się lub gdy trafiłem jakiś zator. Wczoraj hamowałem ponad 11 razy.
Nadaj istnieje subtelna różnica między D i L ale to już nie to. Przed aktualizacją puszczenie gazu przy 80 km/h porównać można było do hamowania silnikiem na trójce. Dziś jest to raczej wytracanie prędkości na piątce.
Jest tragicznie.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 192
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-18, 07:13   

Pytanie dlaczego tak zrobili? Czyżby coś za bardzo dostawało w D..?
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 94
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-11-18, 08:46   

YANNOSICK napisał/a:
musiałem mocno zwolnić bo prognoza była minus 4 km

U mnie wczoraj Ampera przełączyła się na silnik spalinowy mimo że miałem zużyte tylko 8.8kWh.
Prognoza spadła do zera i się przełączył.
Jakim cudem jechałeś na prądzie przy ujemnej prognozie?
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-18, 15:34   

NIE NARZEkaj JANNOSIK W volcie 2015 w trybie D to chyba z takiej prędkości to z 1000m będzie mało by się zatrzymał. Natomiast w L jest jak w Amperze. Co do prognozy to po aktualizacji pokazuje co chce. Mam np od ruszenia prognoza 44km, przejechałem aż do 8km prognozy. Postój i po włączeniu ma 18km...
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 911
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-18, 16:42   

jackdp napisał/a:
Jakim cudem jechałeś na prądzie przy ujemnej prognozie?

Źle się wyraziłem. Prognoza zmalała o wiele szybciej i zasięgu by mi przy normalnej jeździe zabrakło. W ostatnich dniach przed wymianą opon, po dotarciu do celu miałem jeszcze około 10 km zasięgu. Po założeniu zimówek zasięg spadał tak szybko że na dwadzieścia km przed celem pokazywało mi jeszcze 26 zasięgu i bałem się, że nie dojadę na prądzie. Każdy przejechany kilometr kosztował niemal dwa kilometry prognozy. Minus 4 oznaczało zmniejszenie prognozy o cztery km. Sorry za zamęt.

Jutro 2200 km "na raz" więc spalanie wzrośnie... :-(
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 313
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-18, 17:00   

Cytat:
Cytat:
Jutro 2200 km "na raz" więc spalanie wzrośnie

odwiedzasz tym razem warszawe?
_________________
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 94
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-11-18, 17:10   

A czy da się jakoś w ustawieniach zmienić żeby jechał na prądzie aż do pełnego wykorzystania 10.5kWh?
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 313
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-18, 17:46   

jackdp napisał/a:
A czy da się jakoś w ustawieniach zmienić żeby jechał na prądzie aż do pełnego wykorzystania 10.5kWh?

Myślę, że chodziło tutaj o to, że komputer uruchomił silnik ze względu na zewnętrzna niską temepraturę - pewnie jak rozpoczynałes jazdę było cieplej niż w chwili uruchomienia silnika. Gdyby nie temperatura, jechałbyś dalej do wykorzystania 10,4kWh.
U mnie próg temperaturowy zadziałania silnika ustawia się w menu.
Ale poniżej pewnej temperatury silnik spalinowy zawsze się włączy - choćbyś miał pełne accu. nie pamiętam ile to stopni poniżej zera.
_________________
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 911
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-18, 19:31   

Jeżeli na jazdę zużył 8,8 a na ogrzewanie kabiny i baterii 1,5 to wszystko się zgadza. Mi zazwyczaj benzynę odpala po 10,4 ale od dwóch tygodni jest to coraz częściej 10,2. Zima Panowie...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 313
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-18, 19:44   

YANNOSICK napisał/a:
Jeżeli na jazdę zużył 8,8 a na ogrzewanie kabiny i baterii 1,5 to wszystko się zgadza. Mi zazwyczaj benzynę odpala po 10,4 ale od dwóch tygodni jest to coraz częściej 10,2. Zima Panowie...

U mnie nigdy nie wiem, ile zuzywa auto na grzanie i jazde, nie ma rozroznienia. Po prostu zawsze w okolicach 10,4 kWh sie uruchamia silnik. Wyswietlacz pokazuje 10,4 KWh i koniec ciszy, uruchamia sie jednostka napedowa. Najwczesniej wlaczyl sie kiedys po 9,9kWh.
_________________
 
     
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 26
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-18, 21:28   

Orientuje się ktoś jak jest z wymianą oleju w skrzyni biegów? Jaki olej i co ile się wymienia?
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 113
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-18, 22:17   

kalex napisał/a:
Pytanie dlaczego tak zrobili? Czyżby coś za bardzo dostawało w D..?


Być może hamowanie w trybie L bez zapalania świateł STOP spowodowało jakiś wypadek i boją się ew. roszczeń.
Myślę, że bliska jazda za Amperą hamującą silnym odzyskiem może podnieść ciśnienie u kierowcy.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1754
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-18, 22:35   

YANNOSICK napisał/a:
Zasięg o 4 km niższy niż przed zmianą ale to jeszcze pewnie kwestia przyzwyczajenia do nowej techniki. Zbyt często używam hamulca.
Włącz dźwięk w MyGreenVolt i będziesz słyszał, kiedy za mocno hamujesz - w końcu się nauczysz hamować lepiej niż na L :-)

Pawiel napisał/a:
U mnie nigdy nie wiem, ile zuzywa auto na grzanie i jazde, nie ma rozroznienia.
Użyj MyGreenVolt'a.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 94
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-11-19, 08:34   

Patryku, jak wygląda kwestia bezpieczeństwa pojazdu który ma stale aktywny interfejs Bluetooth podłączony do OBD2?
Czy nie wystawiamy się w ten sposób na atak hakera?
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 192
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-19, 09:00   

Komunikacja z autem zanika po paru minutach. Można go wzbudzić naciskając przycisk na klamce. ( takie info dla hackerów 8-)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1754
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-19, 16:46   

jackdp napisał/a:
Patryku, jak wygląda kwestia bezpieczeństwa pojazdu który ma stale aktywny interfejs Bluetooth podłączony do OBD2?
Czy nie wystawiamy się w ten sposób na atak hakera?
Akurat OBDLink MX musisz sparować z telefonem poprzez kliknięcie przycisku, czyli musisz mieć fizyczny dostęp. Jestem mocno przekonany, ze jest sporo innych sposobów podłączenia się jak ktoś bardzo chce :-)

kalex napisał/a:
Komunikacja z autem zanika po paru minutach. Można go wzbudzić naciskając przycisk na klamce. ( takie info dla hackerów
Wystarczy chyba nawet zbliżyć się z kluczykiem :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
MALISh

Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-19, 17:59   

Maxi napisał/a:
Orientuje się ktoś jak jest z wymianą oleju w skrzyni biegów? Jaki olej i co ile się wymienia?


Z tego co pamiętam to po około 160 000 km wymiana oleju.

rodzaj oleju Dextron VI

Gdzieś miałem opis jak to zrobić jak by było potrzebny.
 
     
MALISh

Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-19, 18:01   

YANNOSICK napisał/a:
No i auto po aktualizacji softu.
Jest tragicznie...



Ktoś może się orientuje co jeszcze pozmieniali?????
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 14