SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
solar_porpoise 

Wiek: 29
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-19, 19:10   

Cześć Witam,

Pierwszy wpis na forum, ale gdyby nie awaria to pewnie bym tutaj nie trafił. Opel Ampera 2012, z Holandii, od maja w Polsce - sądząc po innym wątku warto wspomnieć że nie jest niebieska :)

Co padło? Pewnie oryginalna ładowarka. Po podłączeniu do gniazdka przechodzi test i wszystko świeci na zielono. Po podłączeniu do Ampery na ładowarce po kilku sekundach zaczyna groźnie na czerwono pulsować prawa dioda oznaczona wykrzyknikiem, a na wyświetlaczu ląduje mocno ogólny błąd "nie można naładować". Taka sama historia w dwóch różnych gniazdkach.

Auto bez problemu ładuje się z innego źródła, zostało to sprawdzone w dwóch miejscach w Poznaniu (Greenway przy OBI i Galactico obok IKEA).

Na SpeakEV ktoś sugerował że miał taki problem gdy jego akumulator 12V był słaby, ale tam rozchodziło się o kompletny brak ładowania. Czy ktoś miał podobne objawy i to akumulator był przyczyną? A może jednak to nie ładowarka zawiniła?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1396
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-19, 19:43   

solar_porpoise napisał/a:
Po podłączeniu do gniazdka przechodzi test i wszystko świeci na zielono. Po podłączeniu do Ampery na ładowarce po kilku sekundach zaczyna groźnie na czerwono pulsować prawa dioda oznaczona wykrzyknikiem, a na wyświetlaczu ląduje mocno ogólny błąd "nie można naładować". Taka sama historia w dwóch różnych gniazdkach.

Wina ładowarki , ale trudno dojść co jest uszkodzone . Mam d naprawy właśnie taką samą i do tej pory nie udało mi się dojść. Bo pierwszy test przechodzi a błąd daje dopiero po pewnym czasie.
Wszystko wskazuje mi na to że jest to problem oprogramowania .
Znalazłem jeden z wpisów że komuś udało się odczytać wsad z prawidłowo działającej i wrzucić na uszkodzoną co pozwoliło na jej poprawne działanie. Ale to dla mnie już jest zbyt trudne .
solar_porpoise napisał/a:
A może jednak to nie ładowarka zawiniła?

Wyłącznie problem EVSE - bo z kabla działa bez problemu.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-11-19, 20:05   

Mam dwie ładowarki. Mogę pożyczyć jedną (16A) jeśli ktoś jest w potrzebie.
 
     
solar_porpoise 

Wiek: 29
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-19, 22:13   

jas_pik napisał/a:

Mam d naprawy właśnie taką samą i do tej pory nie udało mi się dojść. Bo pierwszy test przechodzi a błąd daje dopiero po pewnym czasie.
Wszystko wskazuje mi na to że jest to problem oprogramowania .


Dzięki za informację i utwierdzenie w diagnozie. Czy ktoś orientuje się jak wygląda kwestia naprawy ładowarki w ASO w Polsce? W ogóle zajmują się tematem, albo chociaż mają w sprzedaży oryginalne EVSE? Gwarancja na ładowarkę to zapewne 2 albo 3 lata...

jackdp napisał/a:

Mam dwie ładowarki. Mogę pożyczyć jedną (16A) jeśli ktoś jest w potrzebie.


Dzięki za propozycję! Tylko 16A czy max 16A z regulacją? Wolałbym rozwiązać problem bez angażowania osób trzecich, ale jak sezon przedświąteczny nie pozwoli na zakup nowego sprzętu to odezwę się :)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1658
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-19, 22:37   

jas_pik napisał/a:
Znalazłem jeden z wpisów że komuś udało się odczytać wsad z prawidłowo działającej i wrzucić na uszkodzoną co pozwoliło na jej poprawne działanie. Ale to dla mnie już jest zbyt trudne .
Mam taką sprawną, mogę spróbować odczytać FW z kontrolera.

solar_porpoise napisał/a:
Czy ktoś orientuje się jak wygląda kwestia naprawy ładowarki w ASO w Polsce? W ogóle zajmują się tematem, albo chociaż mają w sprzedaży oryginalne EVSE?
W ASO elektroniki na pewno nie naprawią, nie wiem czy gdzieś wysyłają. W sprzedaży na pewno mają, ale ponad 2kPLN. Na Allegro można znaleźć sporo taniej, można też od Leafa czy innych samochodów Type 1.

solar_porpoise napisał/a:
Gwarancja na ładowarkę to zapewne 2 albo 3 lata...
Stawiałbym raczej na 1 rok.

A w ogóle która z tych trzech to Twoja?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1658
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-19, 22:39   

solar_porpoise napisał/a:
Po podłączeniu do Ampery na ładowarce po kilku sekundach zaczyna groźnie na czerwono pulsować prawa dioda oznaczona wykrzyknikiem, a na wyświetlaczu ląduje mocno ogólny błąd "nie można naładować".

jas_pik napisał/a:
Bo pierwszy test przechodzi a błąd daje dopiero po pewnym czasie.
Czy słychać przekaźniki? Żeby nie męczyć się przy samochodzie to można testować diodą z rezystorem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1396
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-19, 22:46   

Naprawa EVSE w serwisie ?
Zapomnij ( tym bardziej jak usłyszysz cenę EVSE która będą Ci chcieli wcisnąć)
Juz lepiej poszukaj na Alledrogo ( będzie klika razy taniej chociaż i tak bardzo drogo bo handlarze wyczuli rynek i za każda rzecz która ma być do samochodu elektrycznego życzą sobie potrójna cenę - mimo że to jest często identyczny element jak do wersji spalinowej)
Opisy co pasuje i jak samemu coś naprawić znajdziesz na forum.
Pamiętaj o tym że zasadniczo wszystkie fabryczne EVSE maja prądy rzędu 6 - 10 A ( jako maksymalny prąd)
A ładowarka w samochodzie najlepiej pracuje z 16A .
To ograniczenie prądowe wynika z tego że w wiekszosci krajów Europy sieci domowe zazwyczaj miały ograniczenia prądowe do 12 A i ładowarki były tak robione żeby nie przeciążać sieci domowych.
W Polsce od kilkudziesięciu lat standardem sieci domowych jest 16A i dlatego ta wielkość jest najlepsza na naszym rynku.
Pamiętaj że pomiędzy 10A a 16A to 60 % równicy która tez przekłada się na przyśpieszenie ładowania o 60% .
Z drugiej strony te nowe samochody i EVSE sa nie do końca pomyślane - bo jeśli spada napięcie w instalacji ( a zazwyczaj tak sie dzieje ) to one trzymając stały prąd tak naprawdę obniżają moc ładowarki. Tak że przy spadku napięcia do 200 V i 10A okazuje się że ładowarka wbudowana w samochodzie daje tylko 2kW i samochód ładuje się o te 15% czasu dłużej
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-11-19, 22:50   

Tylko 16A, bez możliwości wyboru.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 156
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-20, 06:41   

jas_pik napisał/a:
A ładowarka w samochodzie najlepiej pracuje z 16A


No właśnie chciałem dopytać. Co będzie zdrowsze dla baterii?. Coś mi się obiło o uszy że jak dłużej się ładuje(10A) to się ogniwa balansują "lepiej".
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1396
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-20, 07:54   

Tak ale takie balansowanie małym prądem ( najniższym jakie może dać słupek czy EVSE) wystarczy raz na miesiąc.
Takie ładowanie jedno wolne ładowanie warto robić tylko wtedy gdy korzysta się często z szybkiego ładowania (Chademo czy CSS) w samochodach w takie złącze wyposażonych właśnie w celu balansowania ogniw aż do momentu gdy się ładowarka sama wyłączy.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
solar_porpoise 

Wiek: 29
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-20, 11:10   

PatrykS napisał/a:

solar_porpoise napisał/a:
Gwarancja na ładowarkę to zapewne 2 albo 3 lata...

Stawiałbym raczej na 1 rok.

Własnie dostałem informację z ASO Opla (Haller w Gdańsku) że ładowarka podlega 8 letniej gwarancji (lub 160k km). Dopytam jeszcze o szczegóły bo może zaszła pomyłka. Nowa ładowarka u nich to 2350 zł brutto. EDIT: nie podejmują się napraw tego sprzętu.

PatrykS napisał/a:

A w ogóle która z tych trzech to Twoja?
Obrazek

PatrykS, moja to ta środkowa.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1658
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-20, 20:21   

jas_pik napisał/a:
Pamiętaj o tym że zasadniczo wszystkie fabryczne EVSE maja prądy rzędu 6 - 10 A ( jako maksymalny prąd)
Ale jest sporo wyjątków - w żony i-MiEVie fabrycznie 16A była, do Leafów czasami też taka się trafia.

jas_pik napisał/a:
Z drugiej strony te nowe samochody i EVSE sa nie do końca pomyślane - bo jeśli spada napięcie w instalacji ( a zazwyczaj tak sie dzieje ) to one trzymając stały prąd tak naprawdę obniżają moc ładowarki.
W Amperze ograniczeniem jest moc - przy spadku napięcia rośnie prąd i odwrotnie.

kalex napisał/a:
Co będzie zdrowsze dla baterii?. Coś mi się obiło o uszy że jak dłużej się ładuje(10A) to się ogniwa balansują "lepiej".
Bateria nawet nie zauważy tak mizernej różnicy. Co do balansowania to i tak samochód sam sobie ustala ile prądu bierze - stacja mu tylko sygnalizuje maksimum. Pod koniec ładowania prąd spada nawet poniżej 5A.

solar_porpoise napisał/a:
Własnie dostałem informację z ASO Opla (Haller w Gdańsku) że ładowarka podlega 8 letniej gwarancji (lub 160k km). Dopytam jeszcze o szczegóły bo może zaszła pomyłka.
Chyba pomyłka, bo poprzedni właściciel mojej musiał wymienić i ponad 2kPLN go ta przyjemność kosztowała. No ale trzymam kciuki :-)

solar_porpoise napisał/a:
PatrykS, moja to ta środkowa.
To ta, w której lubił padać dławik za 30 groszy czyniąc ją zupełnie martwą.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1396
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-20, 20:43   

@PatrykS
Jeśli sie zupełnie nie świeci - to w tych modelach najczęściej jest to dławik.

W tej i każdej innej totalna martwota może świadczyć też o uszkodzeniu warystorów ( najczęściej padają od przepięcia)w sieci są wlutowane na sztywno i maja napięcie zadziałania 240V aby zabezpieczyć EVSE przed zniszczeniem i tez to sygnalizują całkowitą martwotą.
Naprawa przy wystrzelonych warystorach jest prawie darmowa ( można je wyciąć i już EVSE zadziała) .
Oczywiście warto jak najszybciej je wlutować bo jeśli pójdzie znów podobne przepięcie to wtedy pójdzie albo transformator zasilający elektronikę albo coś więcej .
Najgorszy jest objaw że niby zadziała i świeci potrafi nawet włączyć jeden przekaźnik , czasami wszystkie ale tylko na moment i wskakuje w tryb sygnalizacji błędu i już nic nie podaje.
Powinno to świadczyć o braku poprawnego uziemienia - ale ono jest , wszystkie parametry jak trzeba a wywala błąd .
I to jest zagwozdka.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1658
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-20, 21:12   

jas_pik napisał/a:
Najgorszy jest objaw że niby zadziała i świeci potrafi nawet włączyć jeden przekaźnik , czasami wszystkie ale tylko na moment i wskakuje w tryb sygnalizacji błędu i już nic nie podaje.
Może przewód CP do samochodu "ułamany"? Spróbuj diodę z rezystorem wprost na płytkę. Jakieś spuchnięte elektrolity? Zasilacz nie "siada" pod obciążeniem cewkami przekaźników?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 283
Wysłany: 2017-11-20, 21:46   

Jakie są różnice w zasięgu na prądzie między Ampera przed lift/lift, Volt i Volt 2016 ?
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-20, 22:30   

jatko napisał/a:
Jakie są różnice w zasięgu na prądzie między Ampera przed lift/lift, Volt i Volt 2016 ?

Jesli chodzi o Ampere, musiallbys miec info przy tych samych warunkach pogodowych, oponach i stylu jazdy, bo od nic zalezy duzo. U jednego moze byc 70km w lecie, a u innego 80 przy identycznych autach.
_________________
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-20, 22:33   

kalex napisał/a:
jas_pik napisał/a:
A ładowarka w samochodzie najlepiej pracuje z 16A


No właśnie chciałem dopytać. Co będzie zdrowsze dla baterii?. Coś mi się obiło o uszy że jak dłużej się ładuje(10A) to się ogniwa balansują "lepiej".

Nawet jesli ladujesz 16 Amperami, to dla calego pakietu to jest nic. Ogniwa nawet nie odczuja tego, po prostu prąd ładowania jest niewielki w stosunku do pojemności pakietu. Jest to bardzo bezpieczne ładowanie. Nie wiem, jak jest w Amperze, ale np. w elektrycznym BMW 5 z 2012 r. balansowanie rozpoczyna się po naładowaniu pakietu do jego maksymalnej pojemności.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pawiel 2017-11-20, 23:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1396
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-20, 22:42   

@PatrykS
Wszystko co mogłem posprawdzałem i wszystko wygląda Ok. Najczęstszej wyskakuje błąd albo po 30 sekundach albo po 3 minutach . Wtedy przez te 3 minuty podaje napięcie i wyskakuje błąd
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1658
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-20, 23:07   

jas_pik napisał/a:
Wtedy przez te 3 minuty podaje napięcie i wyskakuje błąd
Czy napięcie zasilacza (+12V/-12V) jest cały czas stabilne?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1396
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-20, 23:47   

Wg mojego miernika tak - dlatego już zgłupiałem.
Ktoś gdzies pisał że takie problemy sa wtedy gdy się wysypie wkład na ATM-elu .
Udało mu się zgrać wsad z innego ale nigdzie go nie wystawił. Nawet jak by wystawił to nie potrafiłbym go wgrać - :oops:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 22
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-22, 23:39   

MALISh napisał/a:
Maxi napisał/a:
Orientuje się ktoś jak jest z wymianą oleju w skrzyni biegów? Jaki olej i co ile się wymienia?


Z tego co pamiętam to po około 160 000 km wymiana oleju.

rodzaj oleju Dextron VI
Stopień
Gdzieś miałem opis jak to zrobić jak by było potrzebny.

Jakbyś znalazł bym był wdzięczny. Z tego wniosek że za około 10 tys.czeka mnie zmiana.
A masz info ile tego oleju wchodzi?
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-23, 19:57   

Rafał napisał/a:
kalex napisał/a:
Pytanie dlaczego tak zrobili? Czyżby coś za bardzo dostawało w D..?


Być może hamowanie w trybie L bez zapalania świateł STOP spowodowało jakiś wypadek i boją się ew. roszczeń.
Myślę, że bliska jazda za Amperą hamującą silnym odzyskiem może podnieść ciśnienie u kierowcy.

Hamowanie biegami w jakimkolwiek spaliniaku z manualem ma podobną lub nawet wyraźnie większą dynamikę i nikt nie montuje systemów sygnalizujących takie hamowanie. Rozwiązaniem jest powtarzana do znudzenia w kodeksie drogowym szczególna ostrożność i bezpieczna odległość.

PatrykS napisał/a:
Włącz dźwięk w MyGreenVolt i będziesz słyszał, kiedy za mocno hamujesz - w końcu się nauczysz hamować lepiej niż na L :-)

Sugerujesz cofanie się do motoryzacyjnego średniowiecza i jazdę na dwa pedały? Bleee
Szkoda mi prądu na światła stopu.
solar_porpoise napisał/a:
Własnie dostałem informację z ASO Opla (Haller w Gdańsku) że ładowarka podlega 8 letniej gwarancji (lub 160k km). Dopytam jeszcze o szczegóły bo może zaszła pomyłka. Nowa ładowarka u nich to 2350 zł brutto.

U mnie w ASO zasilacz EVSE jest na tej samej gwarancji co bateria i napęd. Pod warunkiem, że to oryginalne urządzenie z weryfikowalnymi oznaczeniami.
jatko napisał/a:
Jakie są różnice w zasięgu na prądzie między Ampera przed lift/lift, Volt i Volt 2016 ?

Ampera nie doczekała się liftingu baterii w 2013 roku. Niektóre źródła podają, że ostatnie 400 sztuk ma baterie 16,5 kWh ale moja Ampera ma numer 333 od końca i bateria jest raczej 16 kWh. Różni się nieco system zarządzania energią i po lifcie wprowadzono kilka energooszczędniejszych urządzeń (audio, navi, czujnik zmierzchu i coś w klimie, wyższe ciśnienie w oponach) więc zasięgi polifta jest z założenia nieco większy. Patryk jednak wielokrotnie udowodnił, że zasięg w głównej mierze zależy od efektywności elementu łączącego kierownice i pedały.
W Volcie realna różnica zasięgu między 11' i 16' to około 12 km.
Maxi napisał/a:
Jakbyś znalazł bym był wdzięczny. Z tego wniosek że za około 10 tys.czeka mnie zmiana.
A masz info ile tego oleju wchodzi?

Włączone auto na sztywny hol i ładować do odcięcia. Wyskoczy milion błędów i zanim ASO kapnie się co się tutaj stało to powymienia wszystkie płyny i czujniki w ramach gwarancji.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 22
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-23, 21:06   

Wszystkie swoje auta serwisuje sam. Opel mlaskał na przedłużenie gwarancji holenderskiej więc ich olałem tymbardziej że niedługo i tak się kończy gwarancja.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-23, 22:13   

Maxi napisał/a:
Opel mlaskał na przedłużenie gwarancji holenderskiej


U mnie też mlaskali że aktualizacja softu nie na gwarancji. Po interwencji w GM Polska uznali książkę Holenderską z nieregularnymi wpisami. Dziś jestem już po kolejnej darmowej wizycie serwisowej ( naprawie - aktualizacja softu po błędzie systemu ładowania HV )( 157000km przebiegu )

A gdzie robisz aktualizację softu? Bo reszta to pryszcz...
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-23, 22:31   

Ja złożyłem zapytanie czy można cofnąć aktualizację i wrócić do poprzedniego softu. Zobaczymy co odpiszą.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13