Zlot EV 2018
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-23, 22:42   

Maras napisał/a:
Maxi napisał/a:
Opel mlaskał na przedłużenie gwarancji holenderskiej


U mnie też mlaskali że aktualizacja softu nie na gwarancji. Po interwencji w GM Polska uznali książkę Holenderską z nieregularnymi wpisami. Dziś jestem już po kolejnej darmowej wizycie serwisowej ( naprawie - aktualizacja softu po błędzie systemu ładowania HV )( 157000km przebiegu )

A gdzie robisz aktualizację softu? Bo reszta to pryszcz...

Nie robiłem aktualizacji. Na razie auto jeździ bez zastrzeżeń. Nie walczyłem z nimi ze względu na brak czasu. Każda wizyta w serwisie to dzień stracony.
 
     
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-24, 19:32   

Maxi napisał/a:
MALISh napisał/a:
Maxi napisał/a:
Orientuje się ktoś jak jest z wymianą oleju w skrzyni biegów? Jaki olej i co ile się wymienia?


Z tego co pamiętam to po około 160 000 km wymiana oleju.

rodzaj oleju Dextron VI
Stopień
Gdzieś miałem opis jak to zrobić jak by było potrzebny.

Jakbyś znalazł bym był wdzięczny. Z tego wniosek że za około 10 tys.czeka mnie zmiana.
A masz info ile tego oleju wchodzi?


Witam, jestem tu pierwszy raz ale z pewnością nie ostatni.

W skrznię wchodzi 8,9litra jak jest sucha. przy wymianie wszystko ci nie wycieknie bo część zostanie w chłodnicy. nie bądź zdziwiony jak wejdzie ci tylko 6,5 -7 litrów
podczas wymiany musisz ocenić czy stary olej jest w dobrym stanie czy też może jest przegrzany lub zanieczyszczony płynem z chłodnicy. (kolor, zapach ,klarowność)
Jeśli coś jest źle to trzeba poszukać tego przyczyny (możliwości jest sporo)
Bardzo ważny jest prawidłowy poziom oleju i warunki jego ustalania:
silnik spalinowy uruchomiony.
temperatura skrzyni i oleju musi mieścić się w przedziale 40-60 stopni C

daj znać jak będziesz wymieniał - służę pomocą
 
     
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-24, 19:51   

Pewnie na wiosnę czeka mnie zabawa. Nie omieszkam się przypomnieć. Dzięki.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2072
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-24, 22:50   

szkutnik napisał/a:
Witam, jestem tu pierwszy raz ale z pewnością nie ostatni.
Witaj! Czyżbyśmy doczekali się na forum obecnego lub byłego pracownika ASO?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-25, 02:48   

Czyżbyśmy doczekali się na forum obecnego lub byłego pracownika ASO?

Te informacje są dostępne w instrukcji serwisowej którą niestety studiowałem podczas naprawy Volta. To ponad 8500 stron!

Ale mimo to nie można wykluczyć twojego zapytania. Jeden z takich pracowników przyczynił się do sukcesu i pełnej aktualizacji oprogramowania... Mimo iż go nie znam osobiście, pozdrawiam go - może czyta te forum...

Mam też informację dla wszystkich użytkowników sprowadzonych Amper. GM respektuje książki nawet z 2 letnim brakiem zapisów w w/w. Warto walczyć.
 
     
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-25, 10:49   

Maras napisał/a:
Czyżbyśmy doczekali się na forum obecnego lub byłego pracownika ASO?

Te informacje są dostępne w instrukcji serwisowej którą niestety studiowałem podczas naprawy Volta. To ponad 8500 stron!

Ale mimo to nie można wykluczyć twojego zapytania. Jeden z takich pracowników przyczynił się do sukcesu i pełnej aktualizacji oprogramowania... Mimo iż go nie znam osobiście, pozdrawiam go - może czyta te forum...

Mam też informację dla wszystkich użytkowników sprowadzonych Amper. GM respektuje książki nawet z 2 letnim brakiem zapisów w w/w. Warto walczyć.

No właśnie nie wiem czy warto. Przy obecnym przebiegu prawie 150 tys.za rok będzie 160 tys. i koniec gwarancji. Według książki serwisowej co rok obowiązkowy przegląd i ponad 1000zł w plecy a tylko wymienią pewnie niepotrzebnie olej co prawie każdy lulek potrafi zrobić sam. Dlatego stwierdziłem że chyba nie opłaca się z tym przebiegiem walczyć o przedłużenie gwarancji. Co innego gdybym miał serwis w swoim mieście a tak wyprawa do Gdańska albo Warszawy i to zniechęca. Co prawda serwis Opla mam naprzeciw swojego warsztatu,ale jak słyszą Ampera to jakbym mówił co najmniej o fizyce kwantowej :lol:
 
     
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-25, 11:17   

Jestem pracownikiem MPSO (Mojej Prywatnej Stacji Obsługi)
Od kilkudziesięciu lat serwisuję, naprawiam i konstruuję nowe, instalacje silnikowe, elektryczne elektroniczne i hydrauliczne w jachtach .Często zalane wodą .
Sam naprawiam swoje samochody, obrabiarki numeryczne czy komputery.
Po prostu lubię wiedzieć jak co działa , A jak naprawię sam to mam satysfakcję i pewność , że robota zrobiona dokładnie nie zostałem oszukany.
To taki nawyk z czasów kiedy dorastałem. W latach '70 trudno było o dobrego i uczciwego i taniego fachowca. Teraz pewnie się to zmieniło. Większa konkurencja wymusza lepszą jakość usług, ale przyzwyczajenie do "zrób to sam" jakoś mi zostało.
Kupiłem VOLTA (2014) i tak jak "Maras" zauważył, przeczytałem instrukcję serwisową (8500 stron) Niektóre fragmenty kilka razy.
podejrzewam, że nie wszyscy pracownicy ASO przebrnęli przez tą lekturę.
Ponieważ to już drugi chevrolet w moim domu , a dzieci właśnie robią prawo jazdy i kolejne samochody będą do serwisu, to zamówiłem komputer do diagnostyki samochodów GM.
Jazda do Gdańska w przypadku awarii to spory problem więc wolę być niezależny.
 
     
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 40
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-11-25, 20:54   

A takie niedyskretne pytanie :) . Gdzie dorwaliście instrukcje serwisową, o ile to nie tajemnica?
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-25, 21:03   

[/quote]
szkutnik napisał/a:
Ponieważ to już drugi chevrolet w moim domu , a dzieci właśnie robią prawo jazdy i kolejne samochody będą do serwisu, to zamówiłem komputer do diagnostyki samochodów GM.


Jeśli masz wykupioną usługę dostępu on-line do aktualizacji jest zrozumiałe dlaczego nie potrzebujesz ASO. Swoją drogą z której wersji kompa GM korzustasz

Maxi napisał/a:
A takie niedyskretne pytanie :) . Gdzie dorwaliście instrukcje serwisową, o ile to nie tajemnica?


link
https://www.dropbox.com/s...Manual.pdf?dl=0

Szukam wiadomości na temat wymiany radia, bądź dobrego serwisu. Mam niestety martwe. Może ktoś jest w stanie pomóc.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1715
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-25, 21:15   

U mnie na chomiku jest sporo materiłów o EV.
Transfer bezpłatny ( dałem chyba 5 GB)
A ten plik ( service manula 2012) http://chomikuj.pl/jas_pi...,6176691012.pdf
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-28, 13:30   

Chyba nadszedł smutny moment pożegnania z Amperą. Firma leasingowa coraz mocniej naciska na zmianę auta a od nowego roku Ampera zostanie obciążona podwyższoną opłatą za emisje. Zrobiłem sobie więc wczoraj prezent urodzinowy i wybrałem się na zakupy. Na pierwszy ogień poszła ponownie Ampera-e która mimo komunikatów GM jest normalnie dostępna. Dzień z Amperą-e bardzo udany. Dziś dzień z Ioniqiem a jutro miał być nowy Leaf ale ktoś go rozwalił kilka dni temu i są przesunięcia (zaproponowali mi starego...) W czwartek Model S a w piątek Model X którym niestety nie pozwolili mi pojechać w niedzielę do Polski... Nie udało mi się wyrwać i3 na cały dzień więc się obrażam i na razie odpuszczam BMW. B klasę też odpuszczam bo wycofują. VW nie lubię więc Golfa testował nie będę. Zostaje mi ZOE i Smart FF.
Ioniq jak dotąd zrobił na mnie najlepsze wrażenie ale ze względu na świetną cenę to Ampera-e pozostaje faworytem. Tylko wożenie tak wielkiej baterii na krótkich dystansach rodzi poczucie absurdu podobnego do jazdy Teslą...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 865
Wysłany: 2017-11-28, 16:37   

Amprera e nie jest dostepna w Niemczech, dziwne, ze ja maja w NL.

Masz fajnie, ze mozesz miec leasibg, ja jako prywatny takich dogodnosci nie mam:(

Duza bateria to nie absurd, szczegolnie, gdy duzo sie jezdzi.

Udanych jazd!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-28, 17:18   

Amperę-e kupiły masowo firmy leasingowe w NL i teraz oferują je klientom. Gdybym dziś rano podpisał kwity to 11 grudnie odebrałbym Amperę-e. W sieci daelerskiej oficjalnie zakazali przyjmować zamówień ale nie zablokowano możliwości w systemie więc nadal się ludzie zapisują.
Ja mam działalność tylko dla leasingu i innych korzyści fiskalnych. Po prostu życie na własny rachunek jest jakieś 30% tańsze więc np. miesiąc więcej wakacji w roku.
Duża bateria waży bardzo dużo więc auto z dużą baterią zużywa więcej energii i potrzebuje większej baterii... i koło się zamyka. Ja jeżdżę więcej niż przeciętna ciężarówka i myślę, że poradzę sobie z 30-35 kWh. Jutro czeka mnie 700 kilometrów Evalią gdzie bateria jest chyba 24 kWh.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 865
Wysłany: 2017-11-28, 22:20   

YANNOSICK napisał/a:
Ja jeżdżę więcej niż przeciętna ciężarówka i myślę, że poradzę sobie z 30-35 kWh. Jutro czeka mnie 700 kilometrów Evalią gdzie bateria jest chyba 24 kWh.


To ja Ci powiem, ze na full elektryku ladowac co 100km bym nie chcial. Sorry, ja lubie hardcore w takich sytuacjach ("optymalizacja"), ale bez przesady:) Tesla mam zasieg realny ok 350km, i to mi starcza, by ladowac co dwa dni - ale potrafilem tez w 10 dni trobic 5500km - w komforcie, jadac szybko po autostardach i nie siedzac godzinami na ladowarkach:)

A zuzycie nawet w tesli mozna miec niskie (ale bez grzania, wiadomo). Ja mam po 90kkm srednio 208Wh. No i inna rzecz: frajda jednak jest:)
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 123
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-29, 02:06   

Pomny przykrych doświadczeń Marasa z wyładowanym aku 12V, nabyłem taki wskaźnik monitorujący napięcie:



Po włączeniu samochodu pokazuje 14,4V, aby po kliku minutach spaść do 13,5V.
Po wyłączeniu jest około 12,1V (w tym zakresie pokazuje 0,2V mniej ).
Chyba czas na wymianę?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1715
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-29, 11:40   

Napięcia nie są złe, ale ważniejsza jest pojemność akumulatora. Prosty łatwy test .
Włącz światła bez uruchamiania samochodu i zmierz czas spadku napięcia akumulatora do 11,5V . Jesli będzie dłuższy niż 30 minut to jeszcze tą zimę możesz pojeździć :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 359
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-02, 20:32   

YANNOSICK napisał/a:
Amperę-e kupiły masowo firmy leasingowe w NL i teraz oferują je klientom. Gdybym dziś rano podpisał kwity to 11 grudnie odebrałbym Amperę-e. W sieci daelerskiej oficjalnie zakazali przyjmować zamówień ale nie zablokowano możliwości w systemie więc nadal się ludzie zapisują

Czyli mozna sie spodziewac, ze za np. 4 lata na stronach sieci Opel (np. Opeloccasions.nl) beda sie sukcesywnie pojawialy AmperyE, podobnie jak w przeciagu ostatnich 10-20 miesiecy Ampery? Z tego co widze, to Ampery sie juz pokonczyly u Opla w sprzedazy aut uzywanych...
_________________
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-12-02, 21:57   

Ampery sprzedawały się najlepiej w grudniu każdego roku więc pod koniec grudnia i w styczniu jest wysyp używanych poleasingowych.
Amper-e jest podobno około 300 sztuk na holenderskich tablicach. jakieś 50 sztuk jeździ już po ulicach. Nie jest to zachwycająca skala...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 359
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-02, 22:32   

Skala widzę o rząd mniejsza. Więc powtórki z rozrywki nie będzie.
W 2016 r. Amper było w lutym 13-18 szt. jednocześnie wystawionych na sprzedaż na stronie Opla NL, w 2017 w lutym ta liczba oscylowała wokół 5-7 szt., teraz już 1-3. Auta z rocznika 2013 i przebiegiem < 80 000km sprzedają się bardzo szybko.
_________________
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 123
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-12-07, 23:35   Volt 400 000 mil

Volt o najdłuższym przebiegu pokonał właśnie 400 000 mil!
Facet mówi, że to bardzo, ale to bardzo niezawodny samochód.
Miejmy nadzieję.

https://www.youtube.com/watch?v=kxlxc-E8lJ4
 
     
heli

Dołączył: 06 Sie 2017
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-10, 18:03   

Witam wszystkich.Mam pytanie na temat ładowania opla ampery z szybkich ładowarek greenway a mianowicie podpinam oryginalny kabel typ2(taki który moralnie ładuje ze zwyklego slupka punlivznego )który podłączam do kabla z ładowarki typu2 i nic się nie dzieje nie ładuje.Pytanie czy trzeba miec jakas specjalny adapter aby móc ładować ampera z szybkich ładowarek.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 865
Wysłany: 2017-12-10, 18:12   

Powinno ladowac... Laduje Ci z galactico/innogy w warszawie lub innych typ2?? Masz karte greenway?:)

(apropos slownictwa: ladowarki typ2 to nie sa "szybkie ladowarki", tylko zwyczajne, zazwyczaj do maks. 22kW. Szybkie sa Chademo/CCS, zazwyczaj do 50kW, ale nie dla Ampery oczywiscie).
 
     
heli

Dołączył: 06 Sie 2017
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-10, 18:20   

Tak ładuje z zwykłych słupków natomiast po podłączeniu kabla do wtyku kabla z ładowarki greenway nic się nie dzieje ani dioda w samochodzie się nie wzbudza.Oczywiscie posiadam kartę greenway.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1715
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-10, 18:41   

Bo ze względów bezpieczeństaw takie połaczenie nie może zostać zrealizowane.
Musisz mieć przejściówkę -nie polecam rozwiazań o których często wspominają koledzy polegających na odcięciu częsci swojej wtyczku aby weszła głębiej czy tez przedłużeniu pinu sygnałowego
Potarz na rysunek.


Mogę Ci taka przejściówkę zrobić - będziesz miał uniwersalną .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 865
Wysłany: 2017-12-10, 19:58   

no to mamy jasnosc.. Wg specyfikacji tak tez laczyc (przez ucinanie) nie wolno. Nie mowiac o tym, ze ktos moze odpiac, i po ptokach z ladowaniem..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 14