SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-16, 16:34   

Najprawdopodobniej zniknie sama po około 30 poprawnych cyklach uruchomienia systemu.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 104
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-01-16, 19:34   

wojtek9300 napisał/a:
Teraz zapaliła mi się kontrolka ogólnego błędu silnika (taka żółta po prawej).

U mnie się zapaliła kiedy nie dokręciłem porządnie korka wlewu paliwa po zatankowaniu.
Po dokręceniu korka błąd zniknął.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 47
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-16, 20:08   

Najlepiej podpiąć tester, sczytać błąd i wszystko jasne.
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-01-16, 20:34   

Mam OBDII na BT i apkę na smartfona mygreenvolt ale tam nic nie pokazuje. Jeśli jest jakaś bardziej ambitna apka na smartfona to jestem otwarty na sugestie.
_________________

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-16, 21:32   

wojtek9300 napisał/a:
Mam OBDII na BT i apkę na smartfona mygreenvolt ale tam nic nie pokazuje. Jeśli jest jakaś bardziej ambitna apka na smartfona to jestem otwarty na sugestie.
Każda jedna do czytania błędów da radę - jest tego w sklepie Play do oporu, poszukaj po OBDII.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-01-17, 16:46   

Ufff... Kontrolka zgasła sama zanim odczytałem kod błędu.
_________________

 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 132
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-01-20, 06:19   

Stosunkowo nowy filmik o Amperze forumowicza EVauto_pl

https://www.youtube.com/watch?v=CUx_gvW0As8
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 47
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-20, 13:43   

Dziś doznałem szoku!
Ampera pożarła 32kWh w jednym cyklu ładowania (bateria była wyjechana do zera) Z reguły brała około 11-12 kWh na cykl w zależności od wyładowania aku.
Jednak okazuje się, że nie jest tak oszczędna. Teraz widzę skąd takie rachunki za prąd.
Czy ktoś miał taki przypadek?
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 258
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-20, 14:51   

Dogrzewał się.? U mnie w garażowni około 5 st. potrafi wziąć około 500 watt na dogrzewkę.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 47
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-20, 16:06   

Kurcze, ale u mnie w garażu 18C (bateria optymalnie utrzymuje 16C) i ładowanie mam programowane na 7 rano także jak nawet go wstawie wieczorem zimnego to powinien się wygrzać w garażu do momentu załączenie ładowania ( około 2 w nocy).
Nawet gdyby się podgrzewał, ale żeby pochlał aż 32kWh zamiast 12 kWh max. to o wiele za dużo.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-20, 17:00   

Maxi napisał/a:
Dziś doznałem szoku!
Ampera pożarła 32kWh w jednym cyklu ładowania (bateria była wyjechana do zera) Z reguły brała około 11-12 kWh na cykl w zależności od wyładowania aku.
Jednak okazuje się, że nie jest tak oszczędna. Teraz widzę skąd takie rachunki za prąd.
Czy ktoś miał taki przypadek?

To jest niewytłumaczalne. Nigdy nie słyszałem aby brała ponad 2 kWh więcej niż potrzebowała.
Ktoś Ci prąd bokiem podprowadza...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-20, 22:09   

Najpewniej blad. Podlacz jakis mierniczek do gniazdka, wyjasni wszystko. Mi bierze tak, jak pisal Yanosick.
_________________
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 961
Wysłany: 2018-01-20, 22:16   

Co prawda nie mam ampery, ale nie da sie naprawde tego wytlumaczyc..
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 47
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-21, 15:11   

YANNOSICK, nie ma takiej możliwości żeby ktoś się podpiął.
Kabel ze słupa w ziemi do skrzynki(licznik) w moim ogrodzeniu, od skrzynki w ziemi do rozdzielni w garażu i tyle.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 47
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-21, 15:21   

Pawiel napisał/a:
Najpewniej blad. Podlacz jakis mierniczek do gniazdka, wyjasni wszystko. Mi bierze tak, jak pisal Yanosick.


Mierzone watomierzem, z palca sobie nie wyssałem wartości :-> .
Co jakiś czas podpinałem miernik, żeby sprawdzić ile faktycznie bierze prądu. 10kWh bateria + do 2kWh ładowarka, wentylatory itp. ok. Ale ostatni pomiar mnie zamurował.
Teraz każde ładowanie pod watomierzem i będę obserwował ile żre, zobaczymy czy któryś cykl nabije ponad 12kWh. Chyba, że jakiś błąd softu?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-21, 23:22   Re: Komunikat: Sprawdź kolumnę kierownicy

Pawiel napisał/a:
Miałem tydzień temu mały problem z Amperą. Po zaparkowaniu wyświetlił mi się komunikat "sprawdź kolumnę kierownicy" (po wyłączeniu auta przyciskiem). Od razu próbowałem go uruchomić, ale zaczęły się problemy. Już kiedyś miałem taką sytuację, taki komunikat pojawił się jednorazowo - pomogło ruszenie kierownicą - wtedy Amperze przeszło i przejeździłem bezproblemowo tak 10-15 kkm.
Jednak ostatnim razem nic nie pomagało, nic nie dawało kręcenie kierownicą, auto było zasilone, ale nie było szans odjechac - przełącznik biegów zablokowany, ogrzewanie nie działało (wspomaganie tak i inne rzeczy - ale na ruszenie nie było szans). Kręciłem kieronica od lewej do prawej, wyłączałem, włączałem "zapłon" przyciskiem itd. Kierownica raz się blokowała a raz nie - a po uruchomieniu "zapłonu" słychac było kilkukrotne stukanie w kolumnie kierownicy, odgłos podobny do odgłosu blokowania - tylko powtórzony kilka razy.
Myślę sobie "laweta jak nic"...
Pomogło odłączenie akumulatora 12V na 10 minut - po ponownym podpięciu auto jak nowon arodzone, ruszyło, wszystko zadziałało itd. Ale... po przejechaniu 30 km i ponownym odpaleniu znowu się wyświetlił złowieszczy komunikat. Jednak po przejechaniu kilku km i zgaszeniu auta - więcej się nie pojawił.

Specjalne podziękowania dla Bodixa za udzielone rady na cito i grzebanie po Internecie oraz Patryka za konsultacje.

Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze.
Dziś miałem to samo, choć parę różnic było. Komunikat to "Sprawdź kolumnę kierownicy", i drugi "Pokręć kierownicą i uruchom ponownie silnik". Kręcenie było bez wspomagania, wyłączyć silnika nie dawało się łatwo, jak się udało wyłączyć to nic to nie dawało. Świeciła się kontrolka silnika (MIL / Check Engine), ale aplikacje nie podawały żadnych kodów błędów. Przy otwieraniu czy zamykaniu drzwi komunikat był powtarzany. Odłączenie klemy na 10 sekund pomogło.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-22, 17:11   Re: Komunikat: Sprawdź kolumnę kierownicy

PatrykS napisał/a:
Pawiel napisał/a:
Miałem tydzień temu mały problem z Amperą. Po zaparkowaniu wyświetlił mi się komunikat "sprawdź kolumnę kierownicy" (po wyłączeniu auta przyciskiem). Od razu próbowałem go uruchomić, ale zaczęły się problemy. Już kiedyś miałem taką sytuację, taki komunikat pojawił się jednorazowo - pomogło ruszenie kierownicą - wtedy Amperze przeszło i przejeździłem bezproblemowo tak 10-15 kkm.
Jednak ostatnim razem nic nie pomagało, nic nie dawało kręcenie kierownicą, auto było zasilone, ale nie było szans odjechac - przełącznik biegów zablokowany, ogrzewanie nie działało (wspomaganie tak i inne rzeczy - ale na ruszenie nie było szans). Kręciłem kieronica od lewej do prawej, wyłączałem, włączałem "zapłon" przyciskiem itd. Kierownica raz się blokowała a raz nie - a po uruchomieniu "zapłonu" słychac było kilkukrotne stukanie w kolumnie kierownicy, odgłos podobny do odgłosu blokowania - tylko powtórzony kilka razy.
Myślę sobie "laweta jak nic"...
Pomogło odłączenie akumulatora 12V na 10 minut - po ponownym podpięciu auto jak nowon arodzone, ruszyło, wszystko zadziałało itd. Ale... po przejechaniu 30 km i ponownym odpaleniu znowu się wyświetlił złowieszczy komunikat. Jednak po przejechaniu kilku km i zgaszeniu auta - więcej się nie pojawił.

Specjalne podziękowania dla Bodixa za udzielone rady na cito i grzebanie po Internecie oraz Patryka za konsultacje.

Wniosek: najlepiej mieć w polisie AC opcję holowania do wskazanego warsztatu bez limitu km oraz auto zastępcze.
Dziś miałem to samo, choć parę różnic było. Komunikat to "Sprawdź kolumnę kierownicy", i drugi "Pokręć kierownicą i uruchom ponownie silnik". Kręcenie było bez wspomagania, wyłączyć silnika nie dawało się łatwo, jak się udało wyłączyć to nic to nie dawało. Świeciła się kontrolka silnika (MIL / Check Engine), ale aplikacje nie podawały żadnych kodów błędów. Przy otwieraniu czy zamykaniu drzwi komunikat był powtarzany. Odłączenie klemy na 10 sekund pomogło.


Wroce do tematu, przy okazji napisze troche o ASO.
Zgodnie z informacja z opla, w Polsce obsluguja Ampere tylko w Warszawie (Zoliborz) i Gdansku (Haller). Zwrocilem sie z zapytaniem w kwestii corocznej wizyty w ASO do obydwu firm i w pierwszym kontakcie zdecydoanie lepiej wypada Haller w Gdansku. Haller przygotowal szczegolowy kosztorys z cenami uslug i czesci zamiennych, czego w ASO w Warszawie. Ie chcialo im sie zrobic. Ceny w Gdansku sa zdecydowanie nizsze niz to, co zaproponowal ustnie ASO Zoliborz. Poza tym pani z ASO Warszawa przyznala, ze obsluguja oni trzy Ampery i jest to auto tak rzadkie, ze do jego wizty musza sie przygotowac. Sam standardowy przeglad to koniecznosc zostawienia auta na caly dzien, czyli zwrot w dniu nastepnym.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-22, 18:06   

Pawiel napisał/a:
Sam standardowy przeglad to koniecznosc zostawienia auta na caly dzien, czyli zwrot w dniu nastepnym.
W Gdańsku tego samego dnia się wyrabiają bez problemu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-22, 18:48   

PatrykS napisał/a:
Pawiel napisał/a:
Sam standardowy przeglad to koniecznosc zostawienia auta na caly dzien, czyli zwrot w dniu nastepnym.
W Gdańsku tego samego dnia się wyrabiają bez problemu.

Dokladnie jest, jak piszesz. W Gdansku wystarczy im jeden dzien. Jedynie gdy cos powaznijszego, to zastrzegaja sie ze jden dzien im moze nie wystarczyc. Nie wiem ile obsluguja Amper, ale mialem wrazenie ze troche wiecej od Warsżawy.

W przypadku kontaktu z serwisem w Gdansku, jasno uslyszalem, ze proponowany w kosztorysie zakres prac wynika z tego, ze przejrzeli historie serwisowa w rejestrach Opla bazujac na numerze VIN (poprzedni serwis byl w NL). Czegos takiego nie uslyszalem podczas rozmowy z Aso Zoliborz.

W gdansku przyznali, ze opisywana przeze mnie i Patryka przypadlosc kierownicy dotyczy 3/10 Amper. Ale podczas rozmowy nie odczulem, ze wymiana tego modulu to mus. Dali do zrozumienia, ze gdy nie bedzie sie problem powtarzal, to pewnie mozna poczekac.
Koszt wymiany tego modulu w Gdansku to:
- 637zl modul,
- 103zl jego wymiana,
- 242zl przeprogramowanie modulu.
Potrzebny czas, to conajmniej jeden dzien.

Warszawa to 940zl + robocizna. Czas - auto musialoby stac u nich do tygodnia (problemy kadrowe z przeszkolonymi w obsludze Amper pracownikami).

Chyba sie wstrzymam jeszcze z wymiana tego modulu, problem sie wiecej nie pojawil. Nie blokuje kierownicy, nie dotykam jej po wylaczeniu auta...
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-23, 18:36   

Pawiel napisał/a:
Nie wiem ile obsluguja Amper, ale mialem wrazenie ze troche wiecej od Warsżawy.
W samym Trójmieście co najmniej 3, a gdzie Słupsk, Toruń, Płock, Warszawa i nawet Zielona Góra? :-)

Pawiel napisał/a:
Chyba sie wstrzymam jeszcze z wymiana tego modulu, problem sie wiecej nie pojawil.
Moja średnia dotąd to poniżej raz w roku, za tą kasę wymieniłbym chyba dopiero przy częstości większej niż raz na kwartał.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-01-23, 19:39   

PatrykS napisał/a:
W samym Trójmieście co najmniej 3, a gdzie Słupsk, Toruń, Płock, Warszawa i nawet Zielona Góra?
Nawet przynajmniej jedną z Holandii już macali... ;)
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-23, 21:03   

YANNOSICK napisał/a:
PatrykS napisał/a:
W samym Trójmieście co najmniej 3, a gdzie Słupsk, Toruń, Płock, Warszawa i nawet Zielona Góra?
Nawet przynajmniej jedną z Holandii już macali... ;)

W dodatku mozna polaczyc wizyte w ASO z wdychaniem jodu. Co zamierzam niebawem uczynic.
:)
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-23, 22:57   

Pawiel napisał/a:
W dodatku mozna polaczyc wizyte w ASO z wdychaniem jodu. Co zamierzam niebawem uczynic.
Mam nadzieję, że znajdziesz wtedy chwilę na spotkanie przy ładowarce lub browarku :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-02-05, 09:52   

Mam zagadkę z ładowaniem opóźnionym.
Ustawiłem sposób ładowania na używający tańszych taryf i godziny odjazdu. Ustawiłem koniec taniej taryfy na 6.00 i godzinę odjazdu tez na 6.00. O 7.00 samochód naładowany tylko w połowie. Normalnie ładuje się przez 4 godziny. Oznacza to, że zaczął się ładować dopiero o 5 zamiast o 2 czyli 3 godziny jest rozminięcie zegara w radiu z zegarem do ładowania.
W instrukcji jest napisane:
"The vehicle uses an internal clock for programmable charging, not the clock in the center stack." str 5-31
Ale jak się dostać do tego wewnętrznego zegara. Gdzie zobaczyć jego ustawienia?
Temat jest dość ważny w perspektywie przejścia na nowa taryfę G12as.
Na szybko przychodzi mi do głowy tylko przesunięcie czasu wyjazdu o 3 godziny wcześniej czyli na 3 zamiast na 6.
_________________

 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 358
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-02-05, 09:56   

Ewentualnie może użyć zegara który będzie puszczał napięcie na ładowarkę w godzinach tańszego prądu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12