SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-14, 21:05   

Wysyp Amper, po dobrych cenach...

https://www.opeloccasions...js_verkoop_tot=
_________________
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 56
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-02-14, 21:20   

W weekend będę we Wrocławiu. Może ktoś się orientuje gdzie najlepiej się podładować?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-14, 21:45   

Pawiel napisał/a:
Volt i Ampery to samochody elektryczne czy hybrydowe w rozumieniu ustawy o elektromobilności. Ja w dowodzie rejestracyjnym mam paliwo prąd.

ja tez, literka E.
O tym decyduje diagnosta podczas przegladu przed rejestracja, po sprowadzeniu auta zza granicy. Mi najpierw napisal P i EE, kazalem mu wywalic P i zostawic EE.[/quote]No to niezbyt prawidłowo - w końcu to hybryda, czyli P + EE. Wg ustawy jest hybrydą ładowalną (PHEV) - zgodnie z rzeczywistością. Moja jest czysto elektryczna ponad 90% dni w roku, ale nadal jest hybrydą, taką trochę niezwykłą :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 225
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-14, 21:55   

Ja lecąc po trasie zawitałem do IKEI - niestety musisz mieć kartę bodajże Galactico.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-14, 22:12   

Ja uznalem, ze lepiej miec EE niz P+EE, wiec powiedzialem, ze jak chce pisac ze to hybryda, to niech mi zmierzy spaliny. Nie dal rady, wiec napisal EE.
_________________
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-15, 07:25   

Ja diagnoście powiedziałem że ten silnik to w zasadzie tylko agregat bo itak na nim nigdzie nie pojedzie, do tego mu opowiedziałem o BMW i3 REX - pooglądał z góry z dołu i klepnął EE.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 50
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-02-15, 12:18   

Co myślicie o czymś takim?

https://www.amazon.com/In...olet+volt&psc=1

Jestem niezmiernie ciekaw czy to kit czy jednak oddzielny moduł sterujący BCM i ECU napędu trakcyjnego.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 140
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-02-15, 22:45   

Drobny napisał/a:
Co myślicie o czymś takim?

https://www.amazon.com/In...olet+volt&psc=1

Jestem niezmiernie ciekaw czy to kit czy jednak oddzielny moduł sterujący BCM i ECU napędu trakcyjnego.



Jeżeli to coś cokolwiek zmienia, to tylko w czasie pracy silnika spalinowego. Widziałem na youtube, że w innym samochodzie to cudo podłącza się szeregowo z czujnikiem przepływu powietrza MAF.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 140
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-02-15, 23:01   

Jakiś łobuz wepchnął mi do środka zderzaka jeden tylny czujnik parkowania. Może ktoś wie, czy trzeba zdjąć cały zderzak, czy jest jakiś inny sposób żeby się tam dostać?
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 60
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-02-16, 14:53   

Rafał napisał/a:
Jakiś łobuz wepchnął mi do środka zderzaka jeden tylny czujnik parkowania. Może ktoś wie, czy trzeba zdjąć cały zderzak, czy jest jakiś inny sposób żeby się tam dostać?

Można próbować wepchnąć tam rękę po odkręceniu dolnego plastiku. Ja miałem przynajmniej taki dostęp w Volcie, ale wątpie że to pomoże. Przecież trzeba jakoś ten czujnik przykleić na miejsce. Raczej ściąganie zderzaka i upierdliwe zatrzaski na bokach.
_________________

 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 140
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-02-16, 18:18   

wojtek9300 napisał/a:
Rafał napisał/a:
Jakiś łobuz wepchnął mi do środka zderzaka jeden tylny czujnik parkowania. Może ktoś wie, czy trzeba zdjąć cały zderzak, czy jest jakiś inny sposób żeby się tam dostać?

Można próbować wepchnąć tam rękę po odkręceniu dolnego plastiku. Ja miałem przynajmniej taki dostęp w Volcie, ale wątpie że to pomoże. Przecież trzeba jakoś ten czujnik przykleić na miejsce. Raczej ściąganie zderzaka i upierdliwe zatrzaski na bokach.


W Volcie zderzak ma inną konstrukcję, w Amperach jest chyba łatwiej zdjąć ten czarny element z tablicą rejestracyjną, ale nie wiem do końca.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-18, 20:41   ASO Gdańska Hallera, Volt - trudniejsze życie

MIałem przyjemnośc w sobotę odwiedzić ASO w Gdańsku na Hallera. Bardzo pozytywnie, Wizyta w sobotę, umówiony termin dwa tygodnie wcześniej. Zajęli się samochodem, standardowy przegląd wyszedł coś koło 750zł (wymiana wszystkich filtrów, oleju oraz inne rzeczy, o których nie mam pojęcia). Zajęło im to do 4h. Odebrane czyste auto i jazda powrotna.
Wyszedł jeden problem, lekko obcierały tylne hamulce (powodowało to nadmierne ścieranie się klocków i tarcz), przeczyszczenie pomogło - ponoć problem nie pojawi się prędko (z doświadczenia na podstawie innych Amper).
Zapytałem aktualizację softu do Ampery - z tym jest pewien problem. Od 2-3 miesięcy PSA stwierdza, że im się to nie opłaca. Tzn. za każdym razem, gdy ASO ma ściągnąć paczkę softu do egzemplarza Ampery, GM automatycznie od nich kasuje spora sumkę (conajmniej kilkadziesiąt EUR, zależnie od elementu, do któego soft jest ściągany), co wraz z usługą czyni, że całkowity koszt to kilkaset zł (nie mniej niż 500). Innymi słowy Opel to nie GM, tylko PSA i trzeba będzie im za to płacić.
Gorsze wieści są dla użytkowników Voltów. Podobno ASO Żoliborz odmawia serwisowania Voltów i jak widzi logo Chevroleta, to pokazuje kierunek Berlin (tam ponoć jest najbliższe miejsce). GM nie wspiera już Opla w tym swoim systemem informatycznym, więc ani nic nie da się zaktualizować ani uzyskać żadnych informacji - pewnie tak samo jest z częściami (o tym tylko mogę się domyslać). A więc posiadaczy Voltów czekac może ciężkie życie.
Oby tak nie było.
_________________
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-02-20, 10:36   

Witam wszystkich.
Po dwu letniej jeździe zachwytu hybryda Toyoty kupiłem AMPERĘ.
Kupiłem naprawdę niezły egzemplarz, jak dla mnie wspaniałe auto... mimo przebiegu ponad 180 tys km auto w środku i na zewnątrz absolutnie nie zużyte. Serwisowane było regularnie.

Jeżdżę 3 dni i jedynymi wadami dla mnie są: niskie zawieszenie i spoiler przedni, upierdliwe panel dotykowy i brak szybkiego klawisza wewnętrznej cyrkulacji powietrza.


Przejrzałem większość z tego wątku ale jednak mam jeszcze parę pytań do kolegów znawców:

1. Jaki płyn chłodniczy użyć do dolewki - standaradowy G12+ ?

2. Co jaki interwał wymieniać olej w silniku zakładając użycie silnika - średnio 2,5l/100km

3. Czy jest szansa na jakiekolwiek mapy Polski w nawigacji w aucie z 2012 roku ?

4. Czy oryginalny kabel do ładowania GM : Type2 do Type1 z krótkim bolcem faktycznie nie będzie działał w większości miejskich słupków ?

5. Czy jazda na pozycji L i odpuszczenie gazu zawsze powoduje odzysk energii ? Nie widać tego za bardzo na "zielonej kulce"

6. Czy hamowanie AMPERĄ od samego lekkiego naciśnięcia hamulca powoduje użycie klocków hamulcowych i odzysk energii ?
Czy też podobnie jak w Priusie w którym czuć było "dwuetapowe hamowanie": lekkie naciśniecie hamulca powodowało odzysk, mocniejsze powodowało użycie klocków hamulcowych ?

7. Czy ktoś ma może zbędną lampkę prawego kierunkowskazu w lusterku ? :-)

8. Czy ktoś jeździ na całorocznych oponach na kołach 16'' ? Czy 16'' poprawi nieco komfort przy założeniu w większości jazd w mieście

9. Czy ktoś pomoże w przetłumaczeniu holenderskiej historii serwisowej ? wrzuciłem ją tutaj: http://forum.samochodyele...p?p=34085#34085
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-02-20, 17:21   

Mam jeszcze jedno pytanie:

Mam dwa kluczyki, jeden miał rozładowaną baterię, po wymianie można tylko odpalić auto z kluczykiem w schowku ale nie działają guziki i keyless...
Jak go zaprogramować ?
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 287
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-20, 20:45   

Płyn chłodniczy możesz dolać G12+.

Do wymiany oleju silnikowego masz "licznik zużycia" w menu na liczniku.

Mapy Polski raczej nie będzie( a nawet na pewno)

Kablem do ładowania naładujesz normalnie ze słupka.

Jazda na L powoduje maksymalny odzysk.

Jak lekko naciskasz hamulec to hamuje odzyskiem a nie klockami (wyczujesz z czasem)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-20, 21:05   

Kilka odpowiedzi.

Arek_ban napisał/a:
2. Co jaki interwał wymieniać olej w silniku zakładając użycie silnika - średnio 2,5l/100km
Niby wg procentowego zużycia wskazywanego na wyświetlaczu, u mnie wychodziłoby raz na 5-6 lat :-) Zatem czas trzeba liczyć - olej syntetyczny niby na dwa lata jest przewidziany.

Arek_ban napisał/a:
3. Czy jest szansa na jakiekolwiek mapy Polski w nawigacji w aucie z 2012 roku ?
Bez wymiany sprzętu (lub dodania alternatywnego) chyba nie ma.

Arek_ban napisał/a:
4. Czy oryginalny kabel do ładowania GM : Type2 do Type1 z krótkim bolcem faktycznie nie będzie działał w większości miejskich słupków ?
W słupkach z gniazdem zadziała, problem jest tylko w stacjach z kablem, tych jest póki co dużo mniej zdaje się.

Arek_ban napisał/a:
5. Czy jazda na pozycji L i odpuszczenie gazu zawsze powoduje odzysk energii ? Nie widać tego za bardzo na "zielonej kulce"
Zawsze, z wyjątkiem długiego zjazdu, gdzie akumulator naładuje się do 100% i potem już nie może więcej przyjąć. No i przy bardzo małych prędkościach też raczej ciągnie niż hamuje. Kulką w tym trybie możesz się nie przejmować, bo hamowanie jest optymalnie realizowane przez komputer, czyli zawsze "zielone" :-)

Arek_ban napisał/a:
6. Czy hamowanie AMPERĄ od samego lekkiego naciśnięcia hamulca powoduje użycie klocków hamulcowych i odzysk energii ?
Odzysk tak, klocki tylko po mocnym lub gwałtownym wciśnięciu.

Arek_ban napisał/a:
7. Czy ktoś ma może zbędną lampkę prawego kierunkowskazu w lusterku ?
Ponoć często uszkadzana :-) Moja też ucierpiała u poprzedniego właściciela i teraz zarasta glonami regularnie.

Arek_ban napisał/a:
Mam dwa kluczyki, jeden miał rozładowaną baterię, po wymianie można tylko odpalić auto z kluczykiem w schowku ale nie działają guziki i keyless...
W dowolnym warsztacie zajmującym się zamkami powinni dać radę, chyba że się uszkodził. Ostatecznie w dowolnym Oplu też powinni dać radę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-20, 21:22   

Dostępność aktualizacji możesz sprawdzić na stronie serwisowej Opla. W przypadku rocznika 2012 i 2013 nie ma map obejmujących PL i kraje na wschód. Związane jest to z wersją modułu zainstalowanego w aucie. Dopiero wersja 2014 ma możliwość wgrania mapy całej obecnej UE - w Amperze 2014 jest inny moduł nawigacji.

Przy lekkim (nie "bardzo lekkim", a lekkim) wciśnięciu hamulców one się załączają - auto wraz z regenem hamuje bardzo lekko klockami - słychać to gdy jedziesz wolno (2-3kmh)i masz otwarte szyby - hamulce pracują równocześnie z odzyskiem. Mam wrażenie, że używając peadału hamulca - one pracują za każdym razem, tylko w pierwszym momencie po prostu słabiej niz w innych autach.

Z wad, wymieniłbym jeszcze:
- brak ogrzewania tylnych siedzeń (skóra daje się we znaki w mroźne dni),
- słabo zorganizowane grzanie pasażerów z tyłu w trybie EV, oni po prostu mają za zimno, gdy kierowca i pasażer przedni mają komfort,
- brak półki bagażnika z tyłu (chyba dobrze to nazwałem). Ograniczyłoby to objetość kabiny do nagrzania w zimie - klima chodziłaby efektywniej,
- brak sygnału STOP przy mocniejszym odzysku (tryb L).
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-20, 21:31   

Pawiel napisał/a:
słychać to gdy jedziesz wolno (2-3kmh)i masz otwarte szyby
Przy tak małej prędkości w zasadzie nie ma mowy o regenie, zwalniając z większej do takiej czujesz wyraźnie na pedale, kiedy załączają się klocki. W MyGreenVolt klocki sygnalizowane są dźwiękiem i czerwonym kolorem wskaźnika mocy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-20, 21:34   

PatrykS napisał/a:
Pawiel napisał/a:
słychać to gdy jedziesz wolno (2-3kmh)i masz otwarte szyby
Przy tak małej prędkości w zasadzie nie ma mowy o regenie, zwalniając z większej do takiej czujesz wyraźnie na pedale, kiedy załączają się klocki. W MyGreenVolt klocki sygnalizowane są dźwiękiem i czerwonym kolorem wskaźnika mocy.

Nie mam MyGreenVolt'a, więc bazuję na domysłach i własnym odbiorze bodźców. Oczywiście, to co piszesz jest pouczające i zapewne tak jest w rzeczywitości - więc biorę to za pewnik i koduję, jako kolejna cecha auta :)
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-20, 22:36   

Pawiel napisał/a:
Nie mam MyGreenVolt'a
Zainwestuj <50zł w interfejs z Allegro, naprawdę warto, a będziemy mogli potem porównać wskazania w różnych samochodach, jest tu mój wątek na ten temat.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-02-21, 13:51   

Dziękuje bardzo za odpowiedzi,

Jeszcze odnośnie kluczyka. Po wymianie baterii zawsze trzeba go programować softem/kablem diagnostycznym ? Nie ma "procedury guzikowej" ?

Czy jest sens walczyć o rejestracje samochodu tylko jako EE ? Diagnosta robiący przegląd odpowiedział ze nie ma na to szans i wpisuje to co jest w oryginalnym dowodzie z Holandii czyli
P/EE ?
Diagności ostatnio są mocno obstawieni papierami i więcej piszą z dokumentów niż z rzeczywistości. Obawiam się że u mnie nie ma szans na czyste EE.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-21, 19:54   

U mnie wymiana baterii nic nie komplikuje, wymieniasz, wszystkondzialamdalej, jak po staremu.
A co do wpisu w dowod, chyba warto, biorac pod uwage przywileje, jakie czekaja pojazdy elektryczne.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-21, 20:43   

Pawiel napisał/a:
U mnie wymiana baterii nic nie komplikuje, wymieniasz, wszystkondzialamdalej, jak po staremu.
U mnie też.

Pawiel napisał/a:
A co do wpisu w dowod, chyba warto, biorac pod uwage przywileje, jakie czekaja pojazdy elektryczne.
Hybrydy ładowalne mają te same przywileje co elektryki zdaje się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-02-25, 10:30   

Jaki jest cel uruchamiania się silnika spalinowego przy spadku temperatury do -4 ?
Podgrzewa on płyn chłodniczy celem ogrzania baterii ? To wspólny obwód chłodzący ?

Edit: Sprawdziłem przed chwilą. Temp zewn -8 temp baterii -2.
Silnik odpalił się i pracował kilka minut mimo wentylatora ogrzewania na "zero". Po paru minutach tem silnika spalinowego ponad 60 stopni. Temp baterii -1

Czy praca silnika ma na celu wygenerowanie energii do baterii czy tez ogrzanie wstępne ? Ale czego ?
Czy ampera ma tez nagrzewnice wodna do ogrzewania auta oraz pompę ciepła ?

Wydaje mi się ze toyota w Hybrid lepiej zarządzie praca silnika we współpracy z ogrzewaniem.
 
 
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-25, 12:36   

Arek_ban napisał/a:
Dziękuje bardzo za odpowiedzi,

Jeszcze odnośnie kluczyka. Po wymianie baterii zawsze trzeba go programować softem/kablem diagnostycznym ? Nie ma "procedury guzikowej" ?


Jest procedura guzikowa programowania kluczy ale konieczna jest tylko przy nowym kluczu.
Ja kupiłem drugi, nowy klucz na e-bay'u i właśnie dzisiaj go zaprogramowałem w Volcie 2015
Można zaprogramować do 8 kluczy.

Procedura wygląda następująco:
1. Samochód wyłączony
2. wszystkie aktywne klucze wkładamy do uchwytu na kubeczki między kierowcą a pasażerem.
3. Nowy klucz (który został wyfrezowany w punkcie dorabiania kluczy za 30zł) wkładamy do
zamka w drzwiach kierowcy i pięciokrotnie ( w czasie 10 sekund) przekręcamy w lewo
4. Na wyświetlaczu kierowcy powinien pojawić się napis READY FOR
REMOTE #2, 3, 4 OR 5 etc.
5.Wkładamy nowy klucz do otworu ukrytego pod gumową matą w małym centralnym schowku
pod przednią szybą.
6. Naciskamy i trzymamy 2 sekundy przycisk POWER . Po 2 sekundach puść przycisk. zbyt
długie przytrzymanie przerwie procedurę.
7. Po puszczeniu przycisku wyświetlacz powinien wyświetlić informację o gotowości
programowania kolejnego klucza.
8. wyjmij nowy klucz i naciśnij na nim klawisz z otwartą kłódką.
9. Naciśnij i przytrzymaj przez 12 sekund przycisk POWER aby wyjść z programowania.

Procedura przećwiczona w Volcie 2015 i działa
Czy działa w innych rocznikach lub Amperach? - tego nie wiem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 12