SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-25, 13:20   

Arek_ban napisał/a:
Jaki jest cel uruchamiania się silnika spalinowego przy spadku temperatury do -4 ?
Wg mnie ma to zapewnić, że gdyby użytkownik zdecydował się na włączenie ogrzewania to ogrzeje ono wnętrze szybko. Elektryczne ogrzewanie ma ograniczoną moc, chyba ze 3kW, i przy wyziębionym na mrozie wnętrzu ogrzanie go trwa długo. Jadąc 50km/h silnik spalinowy wkłada w koła ok. 5kW, zakładając jego sprawność 40% powstaje przy tym 7,5kW ciepła - jak widać nieco więcej niż z grzałki elektrycznej, co praktyka potwierdza.

Arek_ban napisał/a:
Podgrzewa on płyn chłodniczy celem ogrzania baterii ? To wspólny obwód chłodzący ?
Układ chłodzenia/grzania jest skomplikowany i sterownik ma mnóstwo możliwości żonglowania ciepłem między grzałkami, baterią, silnikami elektrycznymi / spalinowym, ładowarką, inwerterem i chłodnicami.

Arek_ban napisał/a:
Czy ampera ma tez nagrzewnice wodna do ogrzewania auta oraz pompę ciepła ?
Nagrzewnica tak, pompa nie.

szkutnik napisał/a:
Procedura przećwiczona w Volcie 2015 i działa
Dobrze wiedzieć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 58
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-02-25, 14:36   

Tu macie dokładnie opisaną instalację chłodzenia/ogrzewania w Volcie

http://gm-volt.com/2010/1...tems-explained/

Poza tym czy gdzieś można kupić oryginalny kluczyk Volta do zaprogramowania? czy tylko zamienniki??
może ktoś kto kupił i udało mu się zaprogramować podrzuci link do polecanego kluczyka?
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-02-25, 17:41   

Dzięki, Poprawie link:
http://gm-volt.com/2010/1...tems-explained/

Więc wygląda na to że ogrzewanie w amperze jest tylko nagrzewnicą wodną z małego układu który grzany jest grzałką 360V
Wydawało mi się że u mnie pracuje coś więcej niż grzałka i pompka ponieważ dość mocno hałasuje. Możliwe że pompka dogorywa.
A jak wygląda zdalne ogrzewanie/chłodzenie z pilota ? Czy jest to automatycznie ustawiane czy też uruchamia ostatnie ustawienia klimy z przed ostatniego wyłączenia auta ?

Odnośnie odpalania silnika w mrozie - da się to jakoś wyłączyć ? Żałosne jest odpalanie na chwilę spalinowca tylko po to aby przejechac parę metrów do garażu. Tylko ręcznie przez apkę MyVoltHold ?
Ktoś wcześniej pisał że da się skonfigurować przy jakiej temperaturze ma się odpalać spalinowy. Nie widzę tego w menu.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-25, 19:47   

Arek_ban napisał/a:
Dzięki, Poprawie link:
http://gm-volt.com/2010/1...tems-explained/

Więc wygląda na to że ogrzewanie w amperze jest tylko nagrzewnicą wodną z małego układu który grzany jest grzałką 360V
Wydawało mi się że u mnie pracuje coś więcej niż grzałka i pompka ponieważ dość mocno hałasuje. Możliwe że pompka dogorywa.
A jak wygląda zdalne ogrzewanie/chłodzenie z pilota ? Czy jest to automatycznie ustawiane czy też uruchamia ostatnie ustawienia klimy z przed ostatniego wyłączenia auta ?

Odnośnie odpalania silnika w mrozie - da się to jakoś wyłączyć ? Żałosne jest odpalanie na chwilę spalinowca tylko po to aby przejechac parę metrów do garażu. Tylko ręcznie przez apkę MyVoltHold ?
Ktoś wcześniej pisał że da się skonfigurować przy jakiej temperaturze ma się odpalać spalinowy. Nie widzę tego w menu.

rzuc okiem na ten artykul:
http://gm-volt.com/2016/0...ing-procedures/
Tutaj moze znajdziesz czy volt ma albo nie ma takiej opcji.
_________________
 
 
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-25, 21:15   

Drobny napisał/a:

Poza tym czy gdzieś można kupić oryginalny kluczyk Volta do zaprogramowania? czy tylko zamienniki??
może ktoś kto kupił i udało mu się zaprogramować podrzuci link do polecanego kluczyka?


Np tu:
https://www.ebay.com/itm/...YBaHxoQ&vxp=mtr

Nie nabierz się na te tanie po dolarze czy dwa bo to są same obudowy bez elektroniki
 
 
PasjadoSPA.pl 

Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 8
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-02-26, 16:16   

Witajcie

jestem nowy na tym forum. Szukam aplikacji na IOS do sterowania funkcjami Ampery.
Jest takowa?

Pozdrawiam
Marcin
_________________
PasjadoSPA.pl
 
 
PasjadoSPA.pl 

Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 8
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-02-26, 16:35   

Druga sprawa

auto mam od niedawna. Zauważyłem na tych mrozach, że jak samochód stoi w garażu, jest już naładowany, dioda na desce rozdzielczej mruga. Natomiast na panelu ładowarki widać, że trwa ładowanie. Licznik działa i nalicza kWh.

Rozumiem, że jest to podtrzymanie baterii przy obecnych, niskich temperaturach.
Ładowanie trwa tylko przez pewien czas. Nie określę, ile dokładnie. Sprawdzę to.
_________________
PasjadoSPA.pl
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-02-26, 17:06   

Wracając do tematu ogrzewania wczoraj zrobiłem następujący test w Amperze 2012
Auto w garażu - temperatura zewnętrzna +7 stopni. Włączam POWER i ogrzewanie na maxa.
Po kilku/kilkunastu minutach na trybie ogrzewania MIN - temperatura wylotu powietrza z kratek około 40 stopni.
Po włączeniu trybu ECO lub MAX - uruchamia się sprężarka klimatyzacji , okresowo włączają sie wiatraki chłodnicy, cienka rurka klimatyzacji przy dużym zbiorniczku wyrównawczym mocno się nagrzewa - temperatura wylotu powietrza z kratek zdecydowanie wyższa (około 50 stopni)

Jeśli Ampera nie pompy ciepła to jakim cudem na ECO i MAX grzeje lepiej ? Dlaczego w tych trybach odpala się sprężarka klimy jeśli z menu konfiguracji samochodu - wyłączone osuszanie auta ?

Suchy garaż , kilka stopni powyżej zera , temperatura ogrzewania ustawiona na max i do tego chłodzenie klimatyzacją? Coś mi tu nie pasuje i wygląda mocno na działanie klimatyzacji jako pompa ciepła :)
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-02-26, 17:11   

PasjadoSPA.pl napisał/a:
Witajcie
jestem nowy na tym forum. Szukam aplikacji na IOS do sterowania funkcjami Ampery.
Jest takowa?


też szukałem, nic nie znalazłem niestety


PasjadoSPA.pl napisał/a:
Druga sprawa

auto mam od niedawna. Zauważyłem na tych mrozach, że jak samochód stoi w garażu, jest już naładowany, dioda na desce rozdzielczej mruga. Natomiast na panelu ładowarki widać, że trwa ładowanie. Licznik działa i nalicza kWh.

Rozumiem, że jest to podtrzymanie baterii przy obecnych, niskich temperaturach.
Ładowanie trwa tylko przez pewien czas. Nie określę, ile dokładnie. Sprawdzę to.


czyżby auto przygotowywało sie do jazy po otwarciu drzwi i stąd ten pobór ? może to doładowanie końcowe baterii albo wstępne podgrzewanie ?
 
 
PasjadoSPA.pl 

Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 8
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-02-26, 18:49   

Arek_ban napisał/a:


czyżby auto przygotowywało sie do jazy po otwarciu drzwi i stąd ten pobór ? może to doładowanie końcowe baterii albo wstępne podgrzewanie ?


Auto zaczęło się ładować wczoraj późnym wieczorem. Przed 4:00 miał nastąpić koniec ładowania. Dziś Ampera miała day off. Całkiem przypadkiem zauważyłem, a raczej usłyszałem, że auto prawdopodobnie, tak jak piszesz może to być wstępnie podgrzewanie się, bez mojej ingerencji.
Bo jak nie to, to co innego :) ?

Spisałem licznik zaraz po tym, jak pobór prądu zakończył się. Jutro rano sprawdzę, czy czasami w nocy sytuacja ta nie miała powtórki
_________________
PasjadoSPA.pl
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-26, 18:54   

Następuje dogrzewanie baterii. U mnie trwa to 10 minut i zużywa 500W.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-27, 02:47   

Arek_ban napisał/a:
A jak wygląda zdalne ogrzewanie/chłodzenie z pilota ? Czy jest to automatycznie ustawiane czy też uruchamia ostatnie ustawienia klimy z przed ostatniego wyłączenia auta ?
To drugie.

Arek_ban napisał/a:
Odnośnie odpalania silnika w mrozie - da się to jakoś wyłączyć ? Żałosne jest odpalanie na chwilę spalinowca tylko po to aby przejechac parę metrów do garażu. Tylko ręcznie przez apkę MyVoltHold ?
Baaaardzo irytowało to Kanadyjczyków i szczęśliwców z północnych stanów USA - tam dużo dni w roku mają zimno :-) Ponoć daje się wyłączyć w ASO - jak dorwie się kumatych ludzi z właściwym softem.

Arek_ban napisał/a:
Ktoś wcześniej pisał że da się skonfigurować przy jakiej temperaturze ma się odpalać spalinowy. Nie widzę tego w menu.
Nie w każdej wersji to jest - ja akurat mam.

PasjadoSPA.pl napisał/a:
Szukam aplikacji na IOS do sterowania funkcjami Ampery.
Nie znam, chyba że do OVMS mają.

Arek_ban napisał/a:
Po kilku/kilkunastu minutach na trybie ogrzewania MIN - temperatura wylotu powietrza z kratek około 40 stopni.
Hmm, na min u mnie nie chodzi ani klima ani ogrzewanie, chyba że włączę nawiew tylko na szybę, to wtedy klima potrafi się załączać.

Arek_ban napisał/a:
Dlaczego w tych trybach odpala się sprężarka klimy jeśli z menu konfiguracji samochodu - wyłączone osuszanie auta ?
Ta opcja wg mnie nie ma żadnego wpływu - klima się włącza i tak i tak.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-03-05, 09:43   

Pewnie Ameryki nie odkryłem ale znalazłem przydatną dla mnie funkcjonalność.
Mam ustawione godziny ładowania w domu tylko w tańszej taryfie, jednak zdarza mi się potrzeba naładowania podczas dnia.
Do tej pory właziłem do auta i przełączałem tryby ładowania z menu co było cholernie irytujące.
Okazuje się że gdy wyjmę i włożę dwukrotnie wtyczkę do ładowania to samochód sam przełącza sie w tryb natychmiastowego ładowania ignorując godziny z menu. Jak dla mnie bomba :)

Mam jeszcze pytanko - do czego służy drugie gniazdo diagnostyczne pod schowkiem pasażera ? Czy to klon tego od strony kierowcy ?

Ponawiam pytanko o koła z oponami 16'' ? Czy Ktoś przechodził 17 na 16'' ? Mam bardzo dziurawe miasto i zależy mi na nieco większym komforcie. Opuściłem nieco ciśnienie w oponach do 2.2 ale to chyba nie tędy droga....

Jakie macie stawki za ubezpieczenie OC+AC dla ampery ? U mnie wychodzi pełen pakiet + NW i jakieś ASS bez udziału własnego z ochroną zniżek - 1670 zł dla wartości auta 47 tys zł
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-03-05, 13:16   

szkutnik napisał/a:


Jest procedura guzikowa programowania kluczy ale konieczna jest tylko przy nowym kluczu.
Ja kupiłem drugi, nowy klucz na e-bay'u i właśnie dzisiaj go zaprogramowałem w Volcie 2015
Można zaprogramować do 8 kluczy.

Procedura wygląda następująco:
1. Samochód wyłączony
2. wszystkie aktywne klucze wkładamy do uchwytu na kubeczki między kierowcą a pasażerem.
3. Nowy klucz (który został wyfrezowany w punkcie dorabiania kluczy za 30zł) wkładamy do
zamka w drzwiach kierowcy i pięciokrotnie ( w czasie 10 sekund) przekręcamy w lewo
4. Na wyświetlaczu kierowcy powinien pojawić się napis READY FOR
REMOTE #2, 3, 4 OR 5 etc.
5.Wkładamy nowy klucz do otworu ukrytego pod gumową matą w małym centralnym schowku
pod przednią szybą.
6. Naciskamy i trzymamy 2 sekundy przycisk POWER . Po 2 sekundach puść przycisk. zbyt
długie przytrzymanie przerwie procedurę.
7. Po puszczeniu przycisku wyświetlacz powinien wyświetlić informację o gotowości
programowania kolejnego klucza.
8. wyjmij nowy klucz i naciśnij na nim klawisz z otwartą kłódką.
9. Naciśnij i przytrzymaj przez 12 sekund przycisk POWER aby wyjść z programowania.

Procedura przećwiczona w Volcie 2015 i działa
Czy działa w innych rocznikach lub Amperach? - tego nie wiem


Czy ktoś przechodził powyższed w starszej Amperze ? Ampera 2012 nie pokazuje nawet READY FOR REMOTE
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-05, 14:38   

Arek_ban napisał/a:
Ponawiam pytanko o koła z oponami 16'' ? Czy Ktoś przechodził 17 na 16'' ? Mam bardzo dziurawe miasto i zależy mi na nieco większym komforcie. Opuściłem nieco ciśnienie w oponach do 2.2 ale to chyba nie tędy droga....

Jakie macie stawki za ubezpieczenie OC+AC dla ampery ? U mnie wychodzi pełen pakiet + NW i jakieś ASS bez udziału własnego z ochroną zniżek - 1670 zł dla wartości auta 47 tys zł


Ubezpieczenie podobnie jak u Ciebie PZU 1640,00 wartość 47500

Co do opon... nie zmieniłem na 16, ale za to pompuję do 2.9 by zyskać trochę km. Mi nie przeszkadza że trochę trzęsie :mrgreen:

Amperą przejechałem 40tys i zawieszenie jeszcze nie jęczy. ( przebieg 165000km )

CIEKAWY PRZYPADEK

Ostatnio podczas mrozów -14C miałem ciekawy przypadek. Pomimo parkowania w garażu podziemnym rano na termometrze pokazywało mi -8C. Może by mi nie przeszkadzało... ale przestało działać ładowanie i zaświeciła się kontrolka check engine.
Po odczytaniu błędów ( P0cF4, PoCF9 )i skasowaniu ładował się tylko z evse 16A na firmowej 10A nie i świeciła się na niej czerwona kontrolka. Po uruchomieniu włączał się od razu silnik pomimo iż w garażu +10C. Na apce VoltHold pokazywał prawidłową temperaturę. Na liczniku podaczs próby ładowania komunikat nie można naładować.

Po trzech dniach wszystko wróciło do normy i teraz jest już normalnie ( brak błędów i pokazuje prawidłową temperaturę ).

Czy ktoś miał taki przypadek?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-05, 15:45   

Maras napisał/a:
Czy ktoś miał taki przypadek?
Przygody z temperaturą i silnikiem miałem tylko z jednym bardzo starym ELM327 na BT, ale z ładowaniem nic się nie działo wtedy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-05, 15:47   

Arek_ban napisał/a:
Okazuje się że gdy wyjmę i włożę dwukrotnie wtyczkę do ładowania to samochód sam przełącza sie w tryb natychmiastowego ładowania ignorując godziny z menu. Jak dla mnie bomba
Tak, jest to opisane w instrukcji :-)

Arek_ban napisał/a:
Mam jeszcze pytanko - do czego służy drugie gniazdo diagnostyczne pod schowkiem pasażera ? Czy to klon tego od strony kierowcy ?
Klonem z tego co słyszałem nie jest.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-05, 15:49   

Arek_ban napisał/a:
Ponawiam pytanko o koła z oponami 16'' ? Czy Ktoś przechodził 17 na 16'' ?
Mam stalowe 16" i opony letnie i zimowe do nich, zastanawiam się nad sprzedażą opon letnich (chyba jeden sezon były używane), a może i obu kompletów i felg.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-03-06, 16:21   

PatrykS napisał/a:
Arek_ban napisał/a:
Ponawiam pytanko o koła z oponami 16'' ? Czy Ktoś przechodził 17 na 16'' ?
Mam stalowe 16" i opony letnie i zimowe do nich, zastanawiam się nad sprzedażą opon letnich (chyba jeden sezon były używane), a może i obu kompletów i felg.


Czy masz porównanie komfort na 16 i 17'' ?
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-03-06, 16:23   

Maras napisał/a:

Po odczytaniu błędów ( P0cF4, PoCF9 )i skasowaniu ładował się tylko z evse 16A na firmowej 10A nie i świeciła się na niej czerwona kontrolka. Po uruchomieniu włączał się od razu silnik pomimo iż w garażu +10C. Na apce VoltHold pokazywał prawidłową temperaturę. Na liczniku podaczs próby ładowania komunikat nie można naładować.



Maras - czym odczytywałeś błedy ?
Jaki soft do interejsu Bluetooth na androida polecacie ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 23:29   

Arek_ban napisał/a:
Czy masz porównanie komfort na 16 i 17'' ?
No mam, ja różnicy nie czuję, ale to by musiał ktoś bardziej czuły na takie rzeczy spróbować. Poprzedni właściciel twierdził, że jest różnica.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Michuu8 
Michuu8


Wiek: 40
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Mogilno
Wysłany: 2018-03-07, 22:54   felgi stalowe 16

Od początku mam stalowe felgi 16 i zimowe opony.
Na lato zakładam aluski 17
Mi na 16 całkiem dobrze się jeździ koła pompuje do 2.8
_________________
Michał
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-08, 17:52   

Maras - czym odczytywałeś błedy ?
Jaki soft do interejsu Bluetooth na androida polecacie ?[/quote]

Używam Torque oraz EOBD Facile
 
 
Arek_ban

Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2018-03-18, 15:51   

Dzięki koledzy za odpowiedzi,

Intryguje mnie dość mocno temat mojej Ampery (początek 2012 roku) i klimatyzacji.
Czy ktoś ma możliwość sprawdzenia czy tak samo Wasze auta sie zachowują.
Przykład: Auto stoi w garażu , temp zewn 6 stopni , reszta elementów auta i akumulator ma temperaturę 6 do 8 stopni.

Włączam POWER, ustawiam ogrzewanie na 22 stopnie, grzałka ogrzewania działa i do tego włącza się kompresor klimatyzacji a po chwili uruchomia się co kilka, kilkanascie sekund na chwilę.
Podobnie pokazuje wyswietlacz w trybie CLIMATE, w prawym dolnym roku GRZAŁKA NA WŁ, a gwiazdka od klimy raz na WŁ, raz na WYŁ.

W przypadku gdy dam temperature ogrzewania na MAX chodzi non stop kompresor klimatyzacji i grzałki wody do ogrzewania.

Po co to ? Co on do diabła chłodzi zużywając ponad 0,5 kW energii.

Czy ktoś może potwierdzić czy podobnie Wasze auta się zachowują ? Może ktoś sprawdzi ten fakt mając auto w garażu w temp. parę stopni powyżej zera ?

Ze schematu z poniższej strony wynika że są dwa wymienniki klimy - jeden chłodzenia kabiny, drugi chłodzenia baterii:
http://gm-volt.com/2010/1...tems-explained/

EDIT:
Zrobiłem test myśląc że klima działa po to aby chłodzić elementy elektroniki lub akumulatora ale stwierdzam że mam nie dorobione auto ;)

Nie umiem stwierdzić po co chodzi kompresor klimy w takich warunkach zarówno na trybie ECO jak I MAX
Wychładza nie potrzebnie rurki, układ i kanały ogrzewania, włącza wolno wiatrak chłodnicy niepotrzebnie zużywając energie.

Auto stało z włączonym ogrzewaniem na MAX kilkadziesiąt minut po czym kolejne kilkadziesiąt minut stało z odłączonym czujnikiem na rurce klimatyzacji co spowodowało odłączenie kompresora klimy.
Zrobiłem pomiary MyGreenVoltem , temperatury Elec , Batt - bez różnicy, zużycie energii w drugim wypadku o jakieś 0,5 - 0,7 KW niższe a temperatura powietrza z kratek ogrzewania wydawała się być nieco wyższa.

Diagnostyka klimatyzacji nie wykazuje żądnych błędów (oprócz odłączonego czujnika ciśnienia)

Ciekaw jestem czy też tak macie :)
Ostatnio zmieniony przez Arek_ban 2018-03-18, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-18, 16:55   

Tak działa każdy "climatronic" - w kabinie nie tylko chodzi o temperaturę ale też o wilgotność. Klima osusza powietrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12