SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-31, 16:21   

emek napisał/a:
Czy Chevrolet Volt modelowy 2013 oprócz zmian w akumulatorze ma jeszcze coś zmienione?
Widać jakieś różnice w wewnątrz auta gołym okiem?
W Amperach były różnice, coś było w tym wątku - podłokietnik z tyłu, jakiś przycisk z domkiem na panelu dotykowym pod środkowym ekranem, trochę różnic w interfejsie graficznym, i zarządzanie energią ponoć usprawnione.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 394
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-31, 16:48   

PatrykS napisał/a:
emek napisał/a:
Czy Chevrolet Volt modelowy 2013 oprócz zmian w akumulatorze ma jeszcze coś zmienione?
Widać jakieś różnice w wewnątrz auta gołym okiem?
W Amperach były różnice, coś było w tym wątku - podłokietnik z tyłu, jakiś przycisk z domkiem na panelu dotykowym pod środkowym ekranem, trochę różnic w interfejsie graficznym, i zarządzanie energią ponoć usprawnione.

Moja Ampera ma z tylu podlokietnik, pod lusterkiem kamere, na kierownicy przyciski do asystenta pasa ruchu ale na panelu niecma przycisku domku. Tak wiec to jest taki poliftowy mix.
Czy ma wieksza baterie i czy ma polepszone zarzadzanie moca, nie wiem.
_________________
 
 
kubekv8
iPerformance

Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 23
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-03-31, 20:25   

Czy zatem zarówno Volty i Ampery z MY2013 miały powiększone baterie?
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 394
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-31, 22:44   

kubekv8 napisał/a:
Czy zatem zarówno Volty i Ampery z MY2013 miały powiększone baterie?

Sam jestem ciekaw, dolaczam sie do pytania.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-31, 22:51   

Pawiel napisał/a:
kubekv8 napisał/a:
Czy zatem zarówno Volty i Ampery z MY2013 miały powiększone baterie?

Sam jestem ciekaw, dolaczam sie do pytania.
No chyba łątwo to sprawdzić - bierzemy dwie naładowane sztuki, jedziemy jedna za drugą najlepiej po autostradzie i będzie widać, której się prędzej skończy prąd i ile kWh pokaże licznik.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
emek 

Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 39
  Wysłany: 2018-03-31, 23:19   

PatrykS napisał/a:
Pawiel napisał/a:
kubekv8 napisał/a:
Czy zatem zarówno Volty i Ampery z MY2013 miały powiększone baterie?

Sam jestem ciekaw, dolaczam sie do pytania.
No chyba łątwo to sprawdzić - bierzemy dwie naładowane sztuki, jedziemy jedna za drugą najlepiej po autostradzie i będzie widać, której się prędzej skończy prąd i ile kWh pokaże licznik.


Ta druga na 100% będzie wygrana ;) aby trzymał się tylnego zderzaka he he
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 291
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-01, 07:44   

Ma baterie 16,5 kWh. Zarządzanie energią zmienione więc robi więcej kilometrów. Wejdźcie sobie w ustawienia w MyGreenVolt i tam jest wybór baterii z opisanym rocznikiem.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 394
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-01, 21:56   

Dzisiaj znowu auto pozwolilo mi pobrac 10,9kWh zamiast 10,4. Nie wiem z czego to wynika. Jazda plynna, z ogrzewaniem na max przez 1/2 czasu, temperatura 5C, dwa przejazdy.
Ot, taka pozytywna niespodzianka. Dzieki temu agregat sie nie uruchomil.

Apropos tych 16,5kWh wapominanych przez Kalexa, to jak bede mial MyGreenVolt’a to sprawdze.
_________________
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 143
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-04-03, 08:43   

Taka to dziwna Ampera z panoramicznym dachem według opisu, bo ze zdjęć wynika że to raczej czarny lakier. Widziałem, że Volty mają takie dachy, ale Ampery nie widziałem nigdy.

https://www.otomoto.pl/of...a-ID6yOrCR.html
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 227
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-03, 15:17   

PYTANIE... Czy ktoś zalewał Volta E85, jak stoi w instrukcji? Czy Ampera też ma Fuel Flexi? Niby ten sam silnik...

Teoretycznie powinien mniej palić ... i mieć lepszą dynamikę.

Poza tym być naprawdę EKO 85% etanolu a tylko 15% benzyny.
 
 
kubekv8
iPerformance

Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 23
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-04-03, 18:00   

Rafał napisał/a:
Taka to dziwna Ampera z panoramicznym dachem według opisu, bo ze zdjęć wynika że to raczej czarny lakier. Widziałem, że Volty mają takie dachy, ale Ampery nie widziałem nigdy.

https://www.otomoto.pl/of...a-ID6yOrCR.html

Ktoś z Was kupował tam może swoją Amperę?
Ma kilka na stanie ten "auto-handel"
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 227
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-03, 19:33   

Ciekawsza jest ta za 53000netto jeszcze 30tys na gwarancji. Ja kupowałem z przebiegiem 126000 i mi się przydała. Niby tylko na dwukrotną aktualizację oprogramowania po błędach ładowania. Niby zaoszczędziłem tylko 1500zł ale spałem za to spokojnie. Teraz już po gwarancji....
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 143
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-04-03, 20:12   

Cytat:
Ktoś z Was kupował tam może swoją Amperę?
Ma kilka na stanie ten "auto-handel"


Wszystkie auta są na VAT 23%, czyli wyglądają na poleasingowe a takowe są z reguły serwisowane do końca. Spytaj się o książeczki serwisowe i numer VIN do sprawdzenia w serwisie Opla.
 
 
kubekv8
iPerformance

Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 23
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-04-04, 17:00   

Chyba się w przyszłym tygodniu tam wybiorę i coś wybiorę, bo raczej większego skupiska Amper w jednym miejscu nie znajdę.
 
 
Michuu8 
Michuu8


Wiek: 40
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 9
Skąd: Mogilno
Wysłany: 2018-04-05, 11:32   Ampera z Orchowa

Jeśli chodzi o ampery to dobre miejsce mają pojęcie o tym aucie.
Kupiłem tam swoją amperę. Mogłem sprawdzić na stacji diagnostycznej to co się dało.
Życzę powodzenia.
_________________
Michał
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 291
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-08, 10:30   

Dopadł mnie trzymający zacisk z tyłu. Jutro będę rozbierać. Mam nadzieję że wystarczy wyczyścić i przesmarować jarzmo.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 57
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-04-08, 10:54   

kalex napisał/a:
Dopadł mnie trzymający zacisk z tyłu. Jutro będę rozbierać. Mam nadzieję że wystarczy wyczyścić i przesmarować jarzmo.

Klocki zapiekają w jarzmach (jazda na L i nie używanie hamulca). Ja profilaktycznie rozbieram i czyszcze przy każdej zmianie kół lato/zima. W naszych autach jeżdżąc po mieście-małe prędkości-tylny hamulec praktycznie nie pracuje.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 394
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 23:19   

Maxi napisał/a:
kalex napisał/a:
Dopadł mnie trzymający zacisk z tyłu. Jutro będę rozbierać. Mam nadzieję że wystarczy wyczyścić i przesmarować jarzmo.

Klocki zapiekają w jarzmach (jazda na L i nie używanie hamulca). Ja profilaktycznie rozbieram i czyszcze przy każdej zmianie kół lato/zima. W naszych autach jeżdżąc po mieście-małe prędkości-tylny hamulec praktycznie nie pracuje.

To właśnie robili mi na Hallera, jako czynność wykraczającą poza standard. Po prostu stwierdzili, że trzeba i zapytali, czy się zgadzam. Twierdzą, że taka konieczność zdarza się rzadziej, niż co rok. Generalnie taki urok tych aut, mechanizm jest rodem z Astry IV.
_________________
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 227
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-09, 09:39   

Pytanie>

Do ilu volt ładuje się wam pakiet? wg green volt. U mnie jest 4,007
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-09, 13:17   

Maras napisał/a:
Do ilu volt ładuje się wam pakiet? wg green volt. U mnie jest 4,007
Moje zobacz tu:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=1763
Swoje też tam wrzuć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 291
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-09, 16:15   

Zabrałem się dzisiaj za tylne hamulce. Jarzma były ok. Ale w lewym kole klocki spalone. Skończyło się wymianą klocków. Przyczyną były najprawdopodobniej ( a nawet na pewno ) "ślizgi".
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 57
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-04-09, 23:48   

kalex napisał/a:
Zabrałem się dzisiaj za tylne hamulce. Jarzma były ok. Ale w lewym kole klocki spalone. Skończyło się wymianą klocków. Przyczyną były najprawdopodobniej ( a nawet na pewno ) "ślizgi".

O jakich "ślizgach" piszesz? Nic takiego tam nie ma.
Klocki siedzą w jarzmach, na to idą zaciski mocowane prowadnicami do jarzem i wszystko.
Zapiec może klocek w jarzmie(czasami trzeba młotkiem wybijać), prowadnica w jarzmie lub tłoczek w zacisku (w skrajnym przypadku). To jest klasyczne rozwiązanie układu hamulcowego stosowane w 99% aut.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 57
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-04-10, 00:00   

Standard w układzie hamulcowym tarczowym z tyłu.
Ostatnio zmieniony przez Maxi 2018-04-10, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 143
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-04-10, 00:01   

Kilka dni temu po rocznej przerwie dopadł mnie znowu złowrogi komunikat "Sprawdź system ładowania HVC". W tym wypadku nie działa ładowanie z ładowarki zewnętrznej, ale samochód jeździ w trybie hybydowym.

O ile w zeszłym roku żadne próby skasowania błędów, nawet przez serwis lokalny Opla, nie powiodły się i skończyło się wgraniem update'u u Hallera, o tyle tym razem aplikacja Torque Pro doskonale sobie z nimi poradziła (pomógł update?).
Jednak codziennie przez kilka dni samochód wyrzucał wspomniany komunikat i nie ładował się z ładowarki. Po kasowaniu błędów wszystko wracało do normy na jeden dzień.

Po spędzeniu długiego czasu na różnych forach dowiedziałem się co robić w takim przypadku:

1. Koniecznie sprawdzić poziom płynu chłodzącego baterię trakcyjną, czy błąd nie powstał w wyniku perforacji układu chłodzenia.

2. Sprawdzić stan przewodów czujnika poziomu ww. płynu zwłaszcza w odcinku przy kolektorze wylotowym. Podobno izolacja potrafi się stopić i spowodować zwarcie przewodów.

3. Przeczyścić kontakty wtyczki czujnika poziomu poprzez spryskanie np. Kontakt spray'em i wkładanie kilkanaście razy. I to właśnie u mnie zadziałało! UWAGA! Wyjęcie wtyczki nawet przy wyłączonym zapłonie generuje ww. błąd. Można to bezpiecznie zrobić po odłączeniu akumulatora 12V i odczekaniu ok. 20 minut.

4. Jeżeli nadal mamy problem z błędem ładowania prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik poziomu płynu. Wówczas, do czasu jego wymiany (trzeba sprawdzać poziom płynu) możemy włożyć we wtyczkę rezystor 24k symulujący jego poprawna pracę.


Link do zdjęć
Ostatnio zmieniony przez Rafał 2018-04-10, 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 57
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-04-10, 00:04   

Pawiel napisał/a:

To właśnie robili mi na Hallera, jako czynność wykraczającą poza standard. Po prostu stwierdzili, że trzeba i zapytali, czy się zgadzam. Twierdzą, że taka konieczność zdarza się rzadziej, niż co rok. Generalnie taki urok tych aut, mechanizm jest rodem z Astry IV.


Z doświadczenia powiem Ci, że częściej niż co pół roku (jeśli auto eksploatowane jest na mieście i garażowane pod chmurką), korozja postępuje w szybkim tempie.
Tylko nikt na to nie zwraca uwagi. Dopiero jak się klocki spalą (tak jak u kalexa) i jada blachą po tarczy, albo się łożysko przegrzeje i zaczyna huczeć, dopiero jest reakcja i olaboga jakie koszty.
No ale po co zapobiegać? Lepiej leczyć :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 13