SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2272
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-18, 07:45   

Arek_ban napisał/a:
Jaki jest koszt wymiany łożyska w serwisie Opla ?
Jeśli dobrze pamiętam to mi 4kPLN proponowali (robocizna + materiały).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-06-18, 11:14   

Oj, znaczy się że koniecznie muszę szukać ampery na gwarancji
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
MarekŁ

Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 9
Wysłany: 2018-06-18, 14:50   

Dzięki za info o radyjku, ale zrobiłem to na krótko wyjąłem bezpiecznik nr dwa ze skrzyneczki od strony kierowcy tzw. twardy reset i szukałem fal SEEk-iem aby tylko nie trafić na 88.1.
Wracając do łożyska, mam nadzieję że mnie nie dorwie choć mam jeszcze trzy latka ,albo 40.tys.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 383
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 22:35   

Dziś kolejny raz auto pozwolilo mi ma pobranie ponad 11.0kWh zamiast 10.4. Powoli staje sie to coraz częstsza sytuacja. Przejechalem 89km i zostalo mi jeszcze zasiegu na 13km (zostalo okolo 1,4kWh), po uwaznnej obserwacji momentow znikania kolejnych kresek pojemnosci smiem twierdzić, ze bez problemu bym osiagnal 100km (lub nawet 1-3 km wiecej). Nie moglem tego zweryfikować, bo nie jechalem sam.
Tryb L, jazda zachowawcza po Warszawie, polowa trasy z klima na eco, polowa z uchylonymi oknami. Plynnie, niewiele wiecej ponad przepisy, bez szalenstw.
_________________
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 139
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-19, 12:14   

Pawiel napisał/a:
bez problemu bym osiagnal 100km


Szok, ja jak mam 62km przy tej pogodzie to się cieszę. Światła co 200m i krótkie dystanse do max 7km chyba robią swoje. Co prawda u Ciebie polift = większa bateria, ale to też nie tłumaczy mega zasięgu. Jakie masz ciśnienie w oponach?
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 52
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-06-19, 14:27   

Czy ktoś może wie, kto będzie wydawać nalepki EE na szybę (dla samochodów elektrycznych).
Podobno Ampera/Volt się nie kwalifikuje, ale ja mam w swoim dowodzie rejestracyjnym paliwo EE. Wie ktos czym mają się kierować urzędy wydające naklejki? Czy będzie to jakaś lista pojazdów czy wpis rodzaju paliwa?
_________________

 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 32
Wysłany: 2018-06-19, 14:41   

Też mam EE i przypuszczam, że na podstawie dowodu rejestracyjnego, bo przecież można mieć auto przerobione itp. historie...
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 52
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-06-19, 15:03   

Do tej pory dowiedziałem się tylko, że ma to wydawać prezydent miasta, burmistrz lub wójt (jest to zapisane w ustawie o elektromobilności). W urzędach jeszcze nic nie wiedzą... :mrgreen:
_________________

 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 32
Wysłany: 2018-06-19, 15:26   

Dlaczego mnie to nie dziwi :mrgreen:
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 383
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-19, 20:02   

Rafał napisał/a:
Pawiel napisał/a:
bez problemu bym osiagnal 100km


Szok, ja jak mam 62km przy tej pogodzie to się cieszę. Światła co 200m i krótkie dystanse do max 7km chyba robią swoje. Co prawda u Ciebie polift = większa bateria, ale to też nie tłumaczy mega zasięgu. Jakie masz ciśnienie w oponach?

czy wieksza bateria, to nie wiem. Nie sprawdzalem.
A co do zasięgu, wydaje mi sie, ze 50% sukcesu to styl jazdy w trybie L. Na pozostale 50% skladaja sie: temperatura, opony, ilosc zatrzymań (dłuższych postojow) i inne czynniki.
_________________
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 32
Wysłany: 2018-06-19, 20:30   

Czy ktoś dokładał kamerkę cofania do Ampery? Myślicie, że coś takiego da się podpiąć pod centralny wyświetlacz w Amperze?
https://www.aliexpress.co...iceBeautifyAB=0
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 52
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-06-20, 08:46   

Zgłębiałem temat jakiś czas temu. Jest nawet filmik na yt jak gość podłącza kamerę do kompa w aucie. Problem u mnie polega na tym, że kompy są w różnych wersjach i jeśli nie ma dodatkowego wejścia video to nic z tego nie będzie. U nie skończyło się na dodaniu monitorka w lusterku wstecznym.
_________________

 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 32
Wysłany: 2018-06-20, 17:35   

A gdzie znajduje się ten komp, który należy sprawdzić czy ma wejście? Jest to zintegrowane z monitorem na konsoli?
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 52
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-06-20, 18:03   

granit napisał/a:
A gdzie znajduje się ten komp, który należy sprawdzić czy ma wejście? Jest to zintegrowane z monitorem na konsoli?

Nie. Monitor na konsoli ma grubość starego tableta i nic tam nie ma. Komputer jest na wysokości wejścia dysków CD. By się do niego dostać trzeba rozkręcić konsolę, poczynając od plastiku dookoła dźwigni trybu jazdy.
Tu jest filmik z montażu w Volcie.(coś nie wychodzi mi pokazanie na ekraniku...)
https://www.youtube.com/watch?v=Hu2Zu8VZoDk
Wg. mnie kluczowe jest posiadanie możliwości włączenia ekranu który widać na 10:14. Ja tego nie mam u siebie i dla tego nie mogłem podłączyć kamery do kompa pokładowego.

A tu jest ciekawy filmik jak dodają HD-Link.
https://www.youtube.com/watch?v=SaDCjorVRMI
_________________

 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 139
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-22, 22:14   

Obecnie GM prowadzi akcję serwisową dotyczącą Volt-ów z 2013 roku dotyczącą poprawy błędu oprogramowania balansowania baterii trakcyjnej. Wskutek tego błędu może dojść do obniżenia napięcia w jednej z cel i następnie do uruchomienia trybu "Ograniczonej mocy" lub wręcz do unieruchomienia samochodu. Ciekawe czy to też dotyczy Ampery?


Volt service recalls
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2272
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-23, 10:14   

Rafał napisał/a:
Ciekawe czy to też dotyczy Ampery?
Póki co MyVoltApp nic takiego mi jeszcze nie pokazał - ogniwa są zawsze zbalansowane poprawnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-28, 19:58   Z innej beczki...

Po wylądowaniu w Alicante-Hiszpania pierwszym autem jakie zobaczyłem była Ampera. I przez trzy dni nie widziałem żadnego elektryka ( jestem w Benidorm). Jest tu jedna ładowarka free 22kW przy Carefour i kompletna plaża. W wypożyczalniach tylko R twizzy.

Pozdr
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-28, 20:07   Z innej beczki...

Po wylądowaniu w Alicante-Hiszpania pierwszym autem jakie zobaczyłem była Ampera. I przez trzy dni nie widziałem żadnego elektryka ( jestem w Benidorm). Jest tu jedna ładowarka free 22kW przy Carefour i kompletna plaża. W wypożyczalniach tylko R twizzy.

Pozdr

IMG_20180628_200522.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 51,37 KB

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2272
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-28, 22:48   

RaveN napisał/a:
Osobiście drażni mnie usilne promowanie Chevroleta Volta oraz jego kopii (Opel Ampera, Vauxhall Ampera i Holden Volt) jako samochodów elektrycznych.
(...)
Tym samym przenoszę temat do działu z hybrydami (wcześniej musiało mi to umknąć) :roll: .
Naszła mnie ochota jeszcze raz popolemizować o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem. Avensis, Yaris czy zwykły Prius są hybrydami, Ampera & Co nią tylko bywa, moja konkretnie średnio raz w miesiącu, i to poza miastem, na roczny dystans ponad 20 tys. km potrzebuje dwa-trzy pełne baki (~120l), w mieście na codzień (i w krótszych trasach) to czysty elektryk, miewałem nawet 3000km na liczniku bez kropli paliwa.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-28, 23:58   

Ja ostatnie 4000km mam 0.4l/100. Generalnie dla mnie też elektryk. Pb to mus jak nie mam gdzie się podładować. Trasy do 150km staram się w czystym ev pokonywać. Napęd to czysty elektryk. A pb daje wolność.
Ostatnio byłem w Sieradzu, zawsze tam się ładowałem na Lotosie jako jedyny ( tak mówiła obsługa). Niestety tym razem mi odmówiono bo niby dyrekcja sprawdziła liczniki. Ciekawe jak to wyliczyli jak bywałem tam raz na dwa miechy. Zawsze u nich konsumpcja za min 30zł. Stracili klienta.... Znalazłem inną za dwa browary pozwolili. Na całą trasę zużyłem 2l Pb.

Witajcie w Polandii....
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1032
Wysłany: 2018-06-29, 06:23   

Liczniki? Taka stacja zuzywa kosmiczne ilosci emergii, smieszne.

Ale po „super“nowelizacji ladowarek od ponad kwartal nie przybylo, i jakos nie widac, aby mialo. Coz, elektromobilnosc to nie IPN i nie mamy sojusznika, ktory by zmusil parlament i prezydenta do poprawy ustawy w 8h.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-06-29, 11:28   

PatrykS, to, że ktoś zawsze jeździ sam, nie czyni auta pięcioosobowego autem jednoosobowym. To, że akurat Wy jeździcie sporo na prądzie nie czyni z ampery elektryka. Wyjaśnijmy to raz na zawsze: istnieje coś takiego jak hybryda szeregowa i ampera niemalże nią jest (poza jednym trybem, gdzie jest hybrydą równoległą). Możecie nawet te ampery pchać przed sobą, ale to nie zmieni tego faktu.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2272
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-29, 12:29   

vwir, zgadzam się z Tobą, ale obaj mamy rację - Ty formalnie, ja praktycznie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 713
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-06-29, 13:01   

Swoją drogą - czytałem kiedyś o volcie II i było tam napisane wprost, że używa on znacznie częściej trybu 'równoległego', bo okazało się, że wtedy są mniejsze straty.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2272
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-29, 14:39   

vwir napisał/a:
Swoją drogą - czytałem kiedyś o volcie II i było tam napisane wprost, że używa on znacznie częściej trybu 'równoległego', bo okazało się, że wtedy są mniejsze straty.
No intuicja to podpowiada, aczkolwiek pewnie najbardziej efektywnie jest kierować taką część mocy mechanicznie na koła, aby silnik pracował na optymalnych obrotach przy danym obciążeniu, co można zapewnić tylko poprzez przekazywanie reszty mocy poprzez generator i silnik elektryczny.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 14