SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 55
Wysłany: 2018-08-17, 16:01   

Zależy przy jakim przebiegu pewnie, u mnie pozwala na zużycie od 9,2 do 9,5 kWh. Po dłuższej jeździe widziałem też ponad 10 kWh, ale wtedy było sporo górek i odzysku.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2488
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-17, 16:34   

Cytat:
Po dłuższej jeździe widziałem też ponad 10 kWh, ale wtedy było sporo górek i odzysku.
Odzysk odejmuje od licznika, więc powinno pokazywać poprawnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 55
Wysłany: 2018-08-19, 10:30   

PatrykS napisał/a:
Cytat:
Po dłuższej jeździe widziałem też ponad 10 kWh, ale wtedy było sporo górek i odzysku.
Odzysk odejmuje od licznika, więc powinno pokazywać poprawnie.

To u mnie bywa różnie z tym...ostatnio żona przejechała 62 km i przy zużyciu 8,5 kWh przełączył się na silnik. Wczoraj pozwolił zużyć 9,5 kWh i przełączył się na silnik, pokazując zasięg 0 km. Postał parę godzin i po włączeniu pokazał zasięg jeszcze 6 km i pozwolił zużyć 10,1 kWh.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-08-19, 12:05   

Jeżeli bateria pozwala tylko na 8,5 kWh to są dwie możliwe przyczyny. Albo masz problem z chłodzeniem baterii (do pewnego momentu nie sygnalizuje błędu) ale to bardzo mało prawdopodobne w polskim klimacie albo po prostu winny jest łącznik między pedałem przyspieszenia a kierownicą.
Po następnej podróży zerknij na wykres efektywności jazdy. Jeżeli jest poniżej 95% to masz odpowiedź.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2488
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-19, 13:11   

granit napisał/a:
Wczoraj pozwolił zużyć 9,5 kWh i przełączył się na silnik, pokazując zasięg 0 km. Postał parę godzin i po włączeniu pokazał zasięg jeszcze 6 km i pozwolił zużyć 10,1 kWh.
To jest bardzo interesujące - nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem. Jak pisałem sprawdź napięcia ogniw MyGreenVolt'em, to powinno odpowiedzieć na pytanie o stan baterii. Poziom płynów chłodniczych sprawdzałeś? Są trzy zbiorniczki pod maską.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 290
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-19, 18:29   

U mnie się zdarza że "wracają kilometry". Tak się dzieję bo mam kilka kilometrów bardzo mocno pod górkę , a później mocno odzyskuję. Było wiele razy że przyjechał z "0" a jak wstawiałem żeby wjechać do garażu to mu wróciły 2 km.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 394
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-19, 22:28   

U mnie też wracają kilometry, dokładnie w ten sam sposób, co opisał Kalex.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2488
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-19, 22:52   

Może w poliftowych jakieś zmiany zrobili.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 55
Wysłany: 2018-08-20, 13:28   

PatrykS napisał/a:
Może w poliftowych jakieś zmiany zrobili.

Ja mam 2011 :mrgreen: Efektywność bywa, że mam 100%.
Co do MyGreenVolta on jest tylko na telefon, nie ma wersji na komputer?
Bo mam Elma na kabelku tylko.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2488
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-20, 14:53   

granit napisał/a:
Co do MyGreenVolta on jest tylko na telefon, nie ma wersji na komputer?
Bo mam Elma na kabelku tylko.
Jest tylko na Androida. Jeśli ELM na kabelku USB to można go też podpiąć do telefonu i powinno działać jeśli po drugiej stronie kabelka jest układ FTDI.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 431
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-20, 15:18   

Spróbuj zainstalować na kompie jakiś emulator Androida z obsługą google play. Kiedyś kolega w pracy sprawdzał jedną aplikację czy będzie działać na kompie i poszło.... może być tylko problem z wykryciem modułu ELM ale może zadziała.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-20, 18:40   

Pawiel napisał/a:
U mnie też wracają kilometry, dokładnie w ten sam sposób, co opisał Kalex.


A mi dziś pozwolił tylko na 9.0kW resztę klima zeżarła:)
Trasa Wawa Bemowo Sochaczew Wawa Bemowo. Tempomat 65km/h. Klima tryb max.

Screenshot_2018-08-20-17-16-06-429_com.MyGreenVolt.png
Plik ściągnięto 18 raz(y) 824,02 KB

 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 55
Wysłany: 2018-08-21, 11:35   

A ta apka na iOS jest ok? Nazywa się MyGreenVoltConnect i kosztuje 13,99 zł?
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 55
Wysłany: 2018-08-24, 19:41   

Czy ktoś z Was robił już coś przy przednim zawieszeniu? Z lewej strony na delikatnych nierównościach, "tarce" dobiegają takie dźwięki, jakby był delikatny luz. Byłem sprawdzić u gościa, który ogarnia bardzo dobrze zawieszenia i... nic. Nie ma żadnych luzów na końcówkach, na wahaczu, łącznikach, amortyzatory 78% sprawności...wszystko fabryczne przy 260 tys km (facet był mocno zaskoczony) :) ale dźwięk niestety jest. Jedyna rzecz, którą powiedział, że nie da rady sprawdzić to górne mocowanie amortyzatora. Zastanawiam się czy możliwe, żeby właśnie to powodowało owe dźwięki. Macie jakieś doświadczenia?
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-26, 12:37   

Zawieszenie jest jak w Astrze 4 lub Chevrolecie cruze. Pytaj co leci w tych modelach. U mnie w Amperze po 175000 też coś stuka. Sworzeń, łącznik stabilizatora lub łożysko górne. Czekam az zacznie nap... wtedy da się zlokalizować, bo na ścieżce nic nie znajdują.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 55
Wysłany: 2018-08-26, 18:34   

Już się co nieco rozeznałem. W Cruzach generalnie był gruby problem z przednim zawieszeniem i jest kilkadziesiąt stron na forach na ten temat. Pomaga wymiana przednich amortyzatorów wraz z mocowaniami górnymi. Amortyzatory GMowe mają podobno jakąś wadę (nie wiem czy te w Amperach też - pewnie nie, bo problemy byłyby już opisywane wcześniej). W każdym razie rozwiązanie problemu jest niedrogie... po nr katalogowym doszedłem do tego, że Bilsteiny B4 wraz z mocowaniami górnymi Lemfordera dla naszej Ampery to koszt 600 zł. Podaję nr katalogowe: Bilsteiny: 22-183644 + 22-183651, poduszka 35312 01. Na razie nie palę się do wymiany, bo stuki nie są mocno uciążliwe i występują tylko przy określonych nierównościach.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 143
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-09-02, 11:35   Bateria Volt

A propos uszkodzonych sekcji w bateriach naszych aut.
Tak to wygląda po rozebraniu i zmierzeniu napięć.

https://www.youtube.com/watch?v=Cjdnt43KeDM
 
 
MarekŁ

Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 10
Wysłany: 2018-09-09, 12:57   

Ja może z innej beczki jak już niedawno wspomniałem zakupiłem w NL Amperkę jest oki! Ale, o zgrozo przegapiłem złodziejkę Klucz do szpilki, czy przypadkiem spotkał się ktoś z tym kształtem?! https://photos.app.goo.gl/7ExvJxh7cb2yDWpQ7
:-D Pozdrawiam WSZYSTKICH
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-11, 06:36   

MarekŁ napisał/a:
Ja może z innej beczki jak już niedawno wspomniałem zakupiłem w NL Amperkę jest oki! Ale, o zgrozo przegapiłem złodziejkę Klucz do szpilki, czy przypadkiem spotkał się ktoś z tym kształtem?! https://photos.app.goo.gl/7ExvJxh7cb2yDWpQ7
:-D Pozdrawiam WSZYSTKICH


Będzie ciężko. Miałem podobny problem z innym autem. Skończyło się na dobraniu nasadki wieloklinowej ( in więcej zębów tym lepiej) trochę mniejszej jak ten gładki zewn. pierścień. Potem nabiłem ją młotkiem na śrubę i odkręciłem. Nie było łatwo... Na koniec zakup 4 nowych śrub.

Pzdr
 
 
śniegol 

Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: poznań
Wysłany: 2018-09-11, 07:43   Opel Ampera

Noszę się z zamiarem kupna Opla Ampery takiego około 4 latka z przebiegiem troszkę ponad sto tyś kilometrów.Jestem ograniczony budżetem około 50 tyś zł więc taki wybór. Jakieś doświadczenia któregoś z kolegów użytkowników ? Za lub przeciw ? Autko mi się w miare podoba nawet jechałem nim a moje potrzeby to około 20 kilometrów dziennie do pracy i powrót więc tylko na prądzie . Czeka mnie wyjazd do nederlandów czy może jest coś bliżej ?
Ostatnio zmieniony przez śniegol 2018-09-11, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LeszekP

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-09-11, 13:26   Re: Opel Ampera

śniegol napisał/a:
Noszę się z zamiarem kupna Opla Ampery takiego około 4 latka z przebiegiem troszkę ponad sto tyś kilometrów.Jestem ograniczony budżetem około 50 tyś zł więc taki wybór. Jakieś doświadczenia któregoś z kolegów użytkowników ? Za lub przeciw ? Autko mi się w miare podoba nawet jechałem nim a moje potrzeby to około 20 kilometrów dziennie do pracy i powrót więc tylko na prądzie .

Przeczytaj mój przestrogowy wątek o zakupie Ampery w Holandii. Jak nie popełnisz moich błędów, to będziesz zadowolony.
Widzę, że jesteś z Poznania. Polecam "Warssztat Garage" w Suchym Lesie. W mojej Amperze podręcznikowo wymienili buczącą piastę i zaktualizowali oprogramowanie, bo na starym był problem z ładowaniem baterii. Mają też swój profil na Facebooku.
 
 
Marcel01 

Wiek: 58
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2018-09-11, 20:14   Re: Opel Ampera

śniegol napisał/a:
Noszę się z zamiarem kupna Opla Ampery takiego około 4 latka z przebiegiem troszkę ponad sto tyś kilometrów.Jestem ograniczony budżetem około 50 tyś zł więc taki wybór. Jakieś doświadczenia któregoś z kolegów użytkowników ? Za lub przeciw ? Autko mi się w miare podoba nawet jechałem nim a moje potrzeby to około 20 kilometrów dziennie do pracy i powrót więc tylko na prądzie . Czeka mnie wyjazd do nederlandów czy może jest coś bliżej ?


16 sierpnia tego roku kupowałem Amperę z 5/2013 roku - po lifcie - z Mittenwalde - w okolicy Berlina - z przebiegiem ok. 150 tys. km za kwotę 11 tys. Euro - i nie żałuję - stan samochodu bliski ideału - oczywiście według mojej subiektywnej oceny. Z tego co widzę jest w tej chwili podobna za 10900 Euro. Sprawdź na mobile.de .
 
 
śniegol 

Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: poznań
Wysłany: 2018-09-12, 06:21   Re: Opel Ampera

16 sierpnia tego roku kupowałem Amperę z 5/2013 roku - po lifcie -

A ten lift to jakaś konkretna data produkcji czy wyraźna różnica w wyglądzie ? Sorki z głupie pytania :)
 
 
Marcel01 

Wiek: 58
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2018-09-12, 09:02   

Ten lift (zgodnie z folderem reklamowym i cennikiem) to zmiany w menu konsoli centralnej (np opcje poziomu ładowania zupełnie inne niż w przedliftowym) , do skórzanej tapicerki jest dodany tylny podłokietnik - którego w starszej wersji nie było. Nowa opcja - kamera Opel Eye (systemy rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzegania przed kolizją), system odbiornika radiowego z DAB+ (przed liftem opcjonalnie DAB) oraz system nawigacji z pokryciem całej Europy - przed lifingiem tylko Europa zachodnia. Ciekawostką jest również to, że polifowe mają wbudowane ładowarki o maksymalnym dopuszczalnym prądzie ładowania około 15 A (w mojej Amperze zmierzyłem maksymalnie 15,7 A) , a starsze modele max 13.75 A .
Z tego co czytałem lifting był stponiowo wprowadzany do samochodów produkowanych od stycznia 2013 roku.
_________________
serwis EVSE
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-09-13, 19:23   

Marcel01 napisał/a:
Ten lift (zgodnie z folderem reklamowym i cennikiem) to zmiany w menu konsoli centralnej (np opcje poziomu ładowania zupełnie inne niż w przedliftowym) , do skórzanej tapicerki jest dodany tylny podłokietnik - którego w starszej wersji nie było. Nowa opcja - kamera Opel Eye (systemy rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzegania przed kolizją), system odbiornika radiowego z DAB+ (przed liftem opcjonalnie DAB) oraz system nawigacji z pokryciem całej Europy - przed lifingiem tylko Europa zachodnia. Ciekawostką jest również to, że polifowe mają wbudowane ładowarki o maksymalnym dopuszczalnym prądzie ładowania około 15 A (w mojej Amperze zmierzyłem maksymalnie 15,7 A) , a starsze modele max 13.75 A .
Z tego co czytałem lifting był stponiowo wprowadzany do samochodów produkowanych od stycznia 2013 roku.

Wszystko się zgadza.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14