SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 353
Wysłany: 2018-11-05, 15:26   

Dzięki, się zastanawiałem czy dwie osoby mogły by spać (przyzwyczajenie z obecnego auta) , ale przy naszych gabarytach raczej odpada


 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-05, 22:40   

wojtek9300 napisał/a:
Witam.
W tym sezonie skompletowałem sobie koła zimowe (felgi stalowe i oponki) i już wymieniłem. Moje wątpliwości budzą nakrętki. Do stalowych zastosowałem te same co do alufelg. Wygląda dobrze. Nakrętki doszły do samej felgi. Nic się nie rusza. Czy na pewno można stosować te same nakrętki do alufelg i stalowych? Moje nakrętki to oczywiście fabryczne od Volta.
Ponieważ zestaw zimowy nie ma czujników, więc mam komunikat o braku pomiaru ciśnienia. Będę się musiał do niego przyzwyczaić.
Jakie są wasze doświadczenia?


Ja do stalowych mam osobne nakrętki. Czujniki kupiłem używane - komplet kosztował mnie 200 czy 250zł, chyba od Insignii, działają już trzeci rok, w sensie działały ostatniej zimy, mam nadzieję, że tej jeszcze też :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-05, 22:51   

LeszekP napisał/a:
Witam koleżanki i kolegów.
Czy ktoś z Was ma dostęp do jakiejś rozbitej Ampery lub Volta na szrocie?
Zgubiłem gdzieś taką gumową zaślepkę pomiędzy przednią szybą a błotnikiem po lewej stronie:
Chevrolet GM OEM 11-15 Volt-Cowl Grille Side Extension Left 22874372.
Jeżeli ktoś ma to na zbyciu,' to chętnie odkupię,
No i w końcu ja też potrzebuję, prawą jak na zdjęciu, luźno trzymała aż widać odpadła skubana. Jutro spytam w ASO.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 917
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-06, 09:24   

PatrykS napisał/a:
Ja do stalowych mam osobne nakrętki. Czujniki kupiłem używane - komplet kosztował mnie 200 czy 250zł, chyba od Insignii, działają już trzeci rok, w sensie działały ostatniej zimy, mam nadzieję, że tej jeszcze też :-)


Weź pod uwagę, że kolega ma Volta, a nie Amperę. Jeśli to Volt z USA to tam są inne czujniki (na inne częstotliwości). Wiem, bo kupowałem do leafa. Też kupiłem używki, w stanach, przyszły po tygodniu i kosztowały coś ok. 170PLN za komplet (dokładnej kwoty już nie pamiętam).
 
 
PasjadoSPA.pl 

Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 8
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-11-09, 02:15   

Witajcie,

wiecie może jak wyłączyć dźwięk otwieranych drzwi w Amperze?
Szukam sposobu na to i nie mogę znaleźć
_________________
PasjadoSPA.pl
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-09, 10:19   

Otwieranych? Nie słyszałem takich dźwięków, trąbi tylko przy zamykaniu z zostawionym kluczykiem. Chyba że chodzi Ci o piszczenie po otwarciu z włączonym zapłonem?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PasjadoSPA.pl 

Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 8
Skąd: Krakow
Wysłany: 2018-11-09, 10:24   

Tak chodzi o piszczenie podczas otwierania drzwi przy włączonym zapłonie.
Zastanawiam się czy można to wyłączyć. :)

A to trąbienie podczas aktywacji ładowania też można wyłączyć?
_________________
PasjadoSPA.pl
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-09, 12:26   

Ja bym to nazwał "gongiem" otwartych drzwi :-D
Cała ulica wie że jak się wysiada bramę otwierać , a jak się ma małe dzieci to budzenie zagwarantowane.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-10, 10:37   

PasjadoSPA.pl napisał/a:
Tak chodzi o piszczenie podczas otwierania drzwi przy włączonym zapłonie.
Zastanawiam się czy można to wyłączyć.

A to trąbienie podczas aktywacji ładowania też można wyłączyć?
Nie kojarzę takich opcji w ustawieniach, więc pewnie tylko serwis może pomóc, na bank każde piszczadło daje się w jakichś ukrytych opcjach włączać i wyłączać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 148
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-11-11, 10:45   

PasjadoSPA.pl napisał/a:
Tak chodzi o piszczenie podczas otwierania drzwi przy włączonym zapłonie.
Zastanawiam się czy można to wyłączyć. :)

A to trąbienie podczas aktywacji ładowania też można wyłączyć?



Trąbienie podczas startu ładowania można wyłączyć w następujący sposób (dla cierpliwych):

- odłączyć ładowarkę od 230V

- włożyć wtyczkę do gniazda samochodu

- odczekać 2-3 minuty

- podłączyć ładowarkę do 230V

Nie sprawdzałem osobiście, ale ludzie piszą, że działa.


Z gongiem drzwi jest niestety większy problem i chyba najprościej jest wyłączać samochód przed otwarciem drzwi.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-14, 15:12   

PatrykS napisał/a:
No i w końcu ja też potrzebuję, prawą jak na zdjęciu, luźno trzymała aż widać odpadła skubana. Jutro spytam w ASO.
No i mam ją - 100zł, nie wiem czy kiedyś drożej kupiłem tak mały kawałek plastiku :-(

Mam też do wymiany sworzeń wahacza i się zdziwiłem - tylko z całym wahaczem :-o W Astrze J też tak jest?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 917
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-14, 15:35   

PatrykS napisał/a:
No i mam ją - 100zł, nie wiem czy kiedyś drożej kupiłem tak mały kawałek plastiku :-(


Nie da rady wydrukować? Może zrób jakieś fotki i zrzuć wymiary, póki ją jeszcze masz ;)
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1244
Wysłany: 2018-11-14, 19:10   

Ten sworzen wahacza to normalne, ze w ASO chca z calym wahaczem, w Omedze tez tak bylo: normalny sklep trzeba szukac, i kupic sam sworzen...:)
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 78
Wysłany: 2018-11-15, 07:29   

A jakie masz objawy, jest pewność, że sworzeń? Z tego co widzę, trzeba cały wahacz. https://motoneo.pl/czesci/wahacz,3688701,lemforder_35
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-15, 22:24   

vwir napisał/a:
Nie da rady wydrukować? Może zrób jakieś fotki i zrzuć wymiary, póki ją jeszcze masz
To jest totalnie krzywe w każdym możliwym wymiarze, chyba skaner 3D byłby to w stanie ogarnąć, do tego to jest miękkie dość na brzegach - dopasowuje się do krzywizn.

wodnik7 napisał/a:
Ten sworzen wahacza to normalne, ze w ASO chca z calym wahaczem, w Omedze tez tak bylo: normalny sklep trzeba szukac, i kupic sam sworzen...:)
Jak już człowiek jest w tym ASO na przeglądzie gwarancyjnym to nawet słysząc 750 za wahacz + 80 za wymianę zastanawia się, czy ma czas i chęci szukać innego warsztatu.

granit napisał/a:
A jakie masz objawy, jest pewność, że sworzeń?
Wyszło na przeglądzie okresowym. również poduszka amortyzatora (z łożyskiem) - 235 + 165 wymiana. W ASO stwierdzili, że z lewej poduszka też do wymiany - co zgadza mi się z pewnymi stukami stamtąd dochodzącymi (z prawej nic nie słyszałem, ale luz pokazany mi na przeglądzie okresowym robił wrażenie), czeka mnie więc jeszcze jedna wizyta.

Oprócz tego jeszcze czyszczenie hamulców z przetoczeniem przednich tarcz - skorodowane. 6 lat i 120 tys. km - z przodu oryginalne klocki i tarcze mimo ciężkiej nogi zdarzającej mi się całkiem często, niemniej bezwydatkowe toto nie jest (zaniedbanie z tyłu spowodowało z czasem konieczność wymiany tarcz i klocków - korozja spowodowała obcieranie, odbiło się na zasięgu).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 78
Wysłany: 2018-11-16, 12:43   

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Nie da rady wydrukować? Może zrób jakieś fotki i zrzuć wymiary, póki ją jeszcze masz
To jest totalnie krzywe w każdym możliwym wymiarze, chyba skaner 3D byłby to w stanie ogarnąć, do tego to jest miękkie dość na brzegach - dopasowuje się do krzywizn.

wodnik7 napisał/a:
Ten sworzen wahacza to normalne, ze w ASO chca z calym wahaczem, w Omedze tez tak bylo: normalny sklep trzeba szukac, i kupic sam sworzen...:)
Jak już człowiek jest w tym ASO na przeglądzie gwarancyjnym to nawet słysząc 750 za wahacz + 80 za wymianę zastanawia się, czy ma czas i chęci szukać innego warsztatu.

granit napisał/a:
A jakie masz objawy, jest pewność, że sworzeń?
Wyszło na przeglądzie okresowym. również poduszka amortyzatora (z łożyskiem) - 235 + 165 wymiana. W ASO stwierdzili, że z lewej poduszka też do wymiany - co zgadza mi się z pewnymi stukami stamtąd dochodzącymi (z prawej nic nie słyszałem, ale luz pokazany mi na przeglądzie okresowym robił wrażenie), czeka mnie więc jeszcze jedna wizyta.

Oprócz tego jeszcze czyszczenie hamulców z przetoczeniem przednich tarcz - skorodowane. 6 lat i 120 tys. km - z przodu oryginalne klocki i tarcze mimo ciężkiej nogi zdarzającej mi się całkiem często, niemniej bezwydatkowe toto nie jest (zaniedbanie z tyłu spowodowało z czasem konieczność wymiany tarcz i klocków - korozja spowodowała obcieranie, odbiło się na zasięgu).


Jeśli chodzi o poduszki to wymieniałem u siebie obie, bo miałem stuki (260 tys km). Koszt 1 szt. Lemfordera to ok. 100 zł, wahacz Lemfordera ok. 450 zł. Zastanów się czy nie korzystniej zamówić części i dać im w ASO do wymiany. Czyszczenie hamulców z tyłu na bank czeka mnie na wiosnę...może obejdzie się bez wymian...
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 62
Skąd: Płock

Wysłany: 2018-11-16, 21:12   

Sam sworzeń jest nie wymienny - to jest wahacz aluminiowy - jeden element.
Zawieszenie jest od Astry J, kupisz w każdym sklepie. Lemforder robi na oryginał.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-21, 08:47   

Szybkie pytanie do posiadających stalowe felgi na zimę. Śruby te same? czy stożek mocno inny?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-21, 12:01   

kalex napisał/a:
Szybkie pytanie do posiadających stalowe felgi na zimę. Śruby te same? czy stożek mocno inny?
Nie porównywałem ich ze sobą - teraz mogę zrobić zdjęcie stalowych nakrętek, po zmianie kół mogę zrobić zdjęcie aluminiowych.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-21, 12:46   

Dobrze by było , w sumie już założyłem , ale jak coś to dokupię.
 
 
ralf46 

Wiek: 38
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-11-22, 22:21   

Witam wszystkich proszę o pomoc moja amperka stanęła pojawił się komunikat akumulator zimny wtyk za ciepły, myślałem że akumulator się skończył i wymieniłem na nowy ale nic nie dało może ktoś się z tym już spotkal
 
 
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-22, 23:17   

ralf46 napisał/a:
komunikat akumulator zimny wtyk za ciepły


komunikat zupełnie nie zrozumiały ale wyglądało mi to na tłumaczenie google translatora więc postanowiłem odwrócić proces i przetłumaczyć na angielski z pomocą tego google narzędzia rezultat "cold battery plug for warm" co w moim tłumaczeniu raczej znaczy:
Bateria zimna podłącz by ją podgrzać.
i raczej chodzi tu o baterię trakcyjną i podłączenie samochodu do230V
u mnie samochód pod domem czy pracą zawsze jest podłączony do sieci to raczej takiego komunikatu nie dostanę.
Nowa bateria 12v na pewno nie zaszkodzi. unikniesz błędów komputera pokładowego o które łatwo przy zbyt niskim napięciu.
 
 
ralf46 

Wiek: 38
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-11-22, 23:52   

Sprobuje podlaczyc na noc tylko dziwne ze to unieruchomilo auto a temp. na zew. Ok. 1stopnia
 
 
ralf46 

Wiek: 38
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-11-23, 09:34   

Niestety po nocnym ladowaniu rano ten sam komunikat i choć lampka zielona ladowania sie palila to nic sie nie naladowal ok poludnia ma przyjechac elektryk moze cos wymysli
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 78
Wysłany: 2018-11-23, 11:13   

Aż się włos na głowie jeży od tych problemów, czyżby zaczynały się pojawiać problemy elektryczne z Amperkami...? Jaki masz przebieg i pochodzenie pojazdu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 12