SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 114
Wysłany: 2019-01-17, 16:36   

Bizon4444 napisał/a:
Jaka jest mniej wiecej róznicaw koszcie miedzy mały a duży przebieg?

W koszcie zakupu samochodu?
 
 
Grooby78 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 31
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-01-17, 17:41   

Koledze chyba chodzi o różnicę w koszcie małego i dużego przeglądu, tylko trochę kulawo napisał :)
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 114
Wysłany: 2019-01-17, 18:06   

Aaa, ok. To nie pomogę w kwestii tych kosztów.
A czy ktoś pomoże rozszyfrować poniższe z historii serwisowej? Co to dokładnie może oznaczać?
Pierwsze:
5040210
0801369
0801391
Aandrijfmotor, acculader
vervangen
Hoogspanning inen
uitschakelen
Accukoelsysteem
omvormermodule dynamo
Drugie:
8466800
0801369
Rotorlager aandrijfmotor
vervangen
Hoogspanning inen
uitschakelen
Trzecie:
5430922
Stekker repareren
niveausensor koelvloeistof accu

Resztę w miarę rozumiem :)
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 419
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-18, 07:21   

Bizon4444 napisał/a:
Jaka jest mniej wiecej róznicaw koszcie miedzy mały a duży przebieg?

koszcie serwisu? Zalezy od konkretnego przebiegu i od tego co zostalo wykonane i co jest wkolejce. Roznie z tym bywa.
_________________
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 53
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-01-19, 10:53   

Wyczytałem, że przy dużych prędkościach główna jednostka jest dodatkowo wspomagana mniejszą - też elektryczną. Tą samą mniejszą jednostką wspomagany jest silnik spalinowy przy rozładowanej baterii i większych prędkościach. Czy ktoś zna moce poszczególnych jednostek?
Skąd ta mniejsza jednostka czerpie energię przy rozładowanej baterii? Czy to pakiet baterii niedostępny w procesie ładowania?
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 215
Wysłany: 2019-01-19, 17:15   

No tam zostaje 6 kWh po zerze na liczniku...Poza tym GM się przyznało, że jest taki stan w którym przy dużych szybkościach napęd spalinowy podpiera silniki elektryczne...
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 53
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-01-19, 19:09   

Możliwe ale tu chodzi o wsparcie elektryczne spalinowego w trybie rozładowanej baterii.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 215
Wysłany: 2019-01-19, 19:47   

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
O!
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-20, 01:44   

Pawiel napisał/a:
Darek napisał/a:
Właśnie dostałem ofertę na przegląd po 160tys. z Żoliborza <2200PLN
Wliczona wymiana płynu chłodzącego w baterii oraz stan baterii. Olej itp
Mapy do polifta 10.2013 nie ma.


Zloz takie samo zapytanie do hallera. Bedziesz mial porownanie.


Wymień sam. Jak chcesz mam serwis mały i brudny lecz w Warszawie i ogarną Ci wymiany.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 352
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-20, 09:04   

Koledze chodzi o spięcie momentu obrotowego wszystkich silników powyżej 130 km/h.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 74
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-01-20, 13:37   

Powyżej 130km/h z pustą baterią tym autem się nie jeździ, ponieważ generator wkręca się na wysokie obroty i niemiłosiernie wyje, zwłaszcza przy wyprzedzaniu i urok jazdy elektrykiem pryska :-/
Z moich obserwacji wynika iż jazda w trasie (100km i +) jest najekonomiczniejsza w trybie podtrzymania (a testowałem różne konfiguracje i techniki jazdy z ładowaniem baterii w trybie górskim włącznie).
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-20, 20:20   

Maxi napisał/a:
Powyżej 130km/h z pustą baterią tym autem się nie jeździ, ponieważ generator wkręca się na wysokie obroty i niemiłosiernie wyje, zwłaszcza przy wyprzedzaniu i urok jazdy elektrykiem pryska :-/
Z moich obserwacji wynika iż jazda w trasie (100km i +) jest najekonomiczniejsza w trybie podtrzymania (a testowałem różne konfiguracje i techniki jazdy z ładowaniem baterii w trybie górskim włącznie).


Ja ostatnio testuję app volthold, odpalam engine on na pełnej baterii i jadę ok 90km/h Obroty ok 1400 i powolutku ubywa energi z akku. Trasa 200km średnie poniżej 3.8l.
 
 
Komandrat 
Krzysztof

Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-01-23, 21:44   

rume napisał/a:
Wyczytałem, że przy dużych prędkościach główna jednostka jest dodatkowo wspomagana mniejszą - też elektryczną. Czy ktoś zna moce poszczególnych jednostek?

Silnik-generator o mocy 150 KM(silnik B) jest na stałe podłączony do napędu końcowego i jest używany głównie jako silnik trakcyjny. Mniejszy silnik-generator (silnik A) jest stosowany jako silnik pomocniczy (75 KM) lub jako generator (63 kW).
Silnik A pracuje do prędkości 56 km/h. Stąd przyspieszenie 2.2 sekundy do 50km/h.
rume napisał/a:
Tą samą mniejszą jednostką wspomagany jest silnik spalinowy przy rozładowanej baterii i większych prędkościach. Skąd ta mniejsza jednostka czerpie energię przy rozładowanej baterii? Czy to pakiet baterii niedostępny w procesie ładowania?

Silnik nie potrzebuje wspomagania ponieważ zasilany jest paliwem. Mniejsza jednostka tylko odpala silnik spalinowy.
Po wyczerpaniu się baterii uruchomi się silnik spalinowy. W rzeczywistości w baterii pozostaje rezerwa. Podczas gwałtownego przyspieszania moc pochodzi z generatora i rezerwy baterii.
Rezerwa to około 3,2 kW dla Ampery z mniejszym zasięgiem ( roczniki 2011-2012)
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 114
Wysłany: 2019-01-25, 16:50   

Komandrat napisał/a:
Stąd przyspieszenie 2.2 sekundy do 50km/h.

Czy jest to w jakikolwiek sposób potwierdzone? Jakikolwiek filmik czy dane na papierze? Raczej niemożliwością jest, żeby auto, które przyspiesza w nieco ponad 9 sekund do 100 km/h osiągało 50 km/h w 2,2 sekundy.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-01-25, 17:04   

https://www.auto-swiat.pl...hybryda/w7bpmbp

Kolegę trochę poniosło. 3,1s do 50km/h
 
 
ralf46 

Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 10
Wysłany: 2019-01-25, 19:19   

Witam spotkał się ktoś z wypadaniem zapłonu tak po ok 5 min jak skasuje na szybko błąd przez obd2 to chodzi już normalnie ,świece i cewka nowa
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 53
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-01-26, 12:37   

vwir napisał/a:
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/chevrolet-volt-prawdziwa-hybryda/w7bpmbp

Kolegę trochę poniosło. 3,1s do 50km/h


Stary artykuł , wtedy jeszcze jednostką napięcia elektrycznego był Amper ;)
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-01-26, 20:08   

Ampera praktycznie nabyta- we wtorek odbiór.
Mam jeszcze pytanie odnośnie ładowania.
W ustawieniach mogę wybrać 6A lub 10A - czy z każdego "domowego" gniazdka 230V mogę ładować 10A?
Z tego co udało mi się ustalić "najszybsze" ładowanie jakie Ampera prszyjmie to 3,6kW, czyli 230V 16A.
W garażu mam podciągniętą siłe m.in gniazdko 230V 16A, ale czy Ampera przyjmie z niego te 3,6KW kablem z zestawu czy potrzebna jest jakaś stacja ładowania?
Mam też 400V 16A i 32A Mennekes :) ale rozumiem że i tak więcej jak 3,6KW Ampera nie obsługuje, więc bedą bezużyteczne...?
Z góry dziękuję za odniesienie sie do moich pytań :)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-26, 20:16   

Bizon4444 napisał/a:

W ustawieniach mogę wybrać 6A lub 10A - czy z każdego "domowego" gniazdka 230V mogę ładować 10A?

Tak
Bizon4444 napisał/a:

Z tego co udało mi się ustalić "najszybsze" ładowanie jakie Ampera prszyjmie to 3,6kW, czyli 230V 16A.

Jak będziesz miał EVSE z ustawieniem prądu na 16A to bedzie to najszybsze ładowanie
Bizon4444 napisał/a:

W garażu mam podciągniętą siłe m.in gniazdko 230V 16A, ale czy Ampera przyjmie z niego te 3,6KW kablem z zestawu czy potrzebna jest jakaś stacja ładowania?

Tylko 16A z 230V
Bizon4444 napisał/a:

Mam też 400V 16A i 32A Mennekes :) ale rozumiem że i tak więcej jak 3,6KW Ampera nie obsługuje, więc bedą bezużyteczne...?

Jak zrobisz sobie przejsciówkę z 3f na 1f to taka przejsciówka może Ci się przydać w przyszłości.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-01-26, 20:28   

Ok dziękuję za odpowiedź, ale czy tym fabrycznym kablem/ładowarką, która jest w zestawie z Amperą wyciągne z gniazka 230V 16A-3,6KW? Bo gdzieś wyczytałem, że ten kabel/ładowarka obsługuje maks 10A...
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-26, 20:39   

To nie jest ładowarka tylko EVSE
Da Ci tylko taki prąd jaki jest na niej opisany. Jak chcesz mieć regulowany 6/8/10/12/16 to poluj na tanie Kopp-y na portalach i przeprogramuj u Patryka lub u mnie :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 53
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-01-27, 16:30   

Możesz podać jakiś link do Koppa, czego konkretnie szukać?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-27, 18:49   

jas_pik napisał/a:
Da Ci tylko taki prąd jaki jest na niej opisany.
I na fabrycznych jest to max 10A. Jak będziesz miał szczęście i trafisz lewą z poniższego zdjęcia to sam możesz ją przerobić na 16A - wystarczy przeciąć jedną zworkę w środku, obudowa jest rozkręcalna.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-27, 18:53   

rume napisał/a:
Możesz podać jakiś link do Koppa, czego konkretnie szukać?
Najtańszą jaką znalazłem to ta:
https://allegro.pl/oferta/vw-e-golf-e-up-ladowarka-7773030258
Aczkolwiek szukałbym z wtyczką kątową.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 74
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-01-27, 20:36   

PatrykS napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Da Ci tylko taki prąd jaki jest na niej opisany.
I na fabrycznych jest to max 10A. Jak będziesz miał szczęście i trafisz lewą z poniższego zdjęcia to sam możesz ją przerobić na 16A - wystarczy przeciąć jedną zworkę w środku, obudowa jest rozkręcalna.
Obrazek


Mam tę środkową ze zdjęcia z przyciskiem. Możesz podesłać jakąś fotę którą zworkę przeciąć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 13