SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 425
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-27, 20:41   

.... no i pytanie, czy jesli przetne zworke, to bede mial mozliwosc decydowania, czy ma sie ladowac 6, 10, czy 16A?
_________________
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 78
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-01-27, 20:43   

Darek napisał/a:
No tam zostaje 6 kWh po zerze na liczniku...Poza tym GM się przyznało, że jest taki stan w którym przy dużych szybkościach napęd spalinowy podpiera silniki elektryczne...


Dobrze ująłeś "podpiera" poprzez sprzęgła i silniki elektryczne, a nie jak niektórzy twierdzą napędza. Silnik nie ma bezpośredniego połączenia z mechanizmem różnicowym, przez co nie napędza auta.
Potwierdzonym faktem jest, że napęd Voltec to majstersztyk inżynierii.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 78
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-01-27, 20:50   

ralf46 napisał/a:
Witam spotkał się ktoś z wypadaniem zapłonu tak po ok 5 min jak skasuje na szybko błąd przez obd2 to chodzi już normalnie ,świece i cewka nowa


Może być wina wtryskiwaczy.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-27, 22:06   

Szukaj u Mirków biznesu na portalach ogłoszeniowych jako tzw "ładowarek " do VW
Przykładowe zdjęcie z ogłoszenia


Tak własnie wyglądają EVSE KOPP
I jak przeczytasz co jeszcze PatrykS w nich odkrył to się zdziwisz
Przeczytaj
jego post
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
ralf46 

Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 10
Wysłany: 2019-01-27, 22:21   

Dzieki dokladnie jeden z wtryskiwaczy byl uszkodzony
 
 
ralf46 

Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 10
Wysłany: 2019-01-27, 22:39   

Jakis czas temu pisalem o uszkodzonym czujniku temp.w baterii, dopiero dzis auto wrucilo zywe naprawila mi to firma w Holandii zajmujaca sie naprawa baterii hybrydowych niestety samego czujnika nie dalo sie wymienic gdyz jak twierdzil mechanik bardzo trudno go zlokalizowac i wymienil cala baterie na dobra uzywke za 1100eu to w sumie niewielki koszt w porownaniu do serwisu opla w eindhoven gdzie chcieli mi wymienic baterie na chinska wersje z 2 letnia gwarancja za 7800eu https://hybride-accu.nl to link do tego warsztatu
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-27, 22:54   

Maxi napisał/a:
PatrykS napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Da Ci tylko taki prąd jaki jest na niej opisany.
I na fabrycznych jest to max 10A. Jak będziesz miał szczęście i trafisz lewą z poniższego zdjęcia to sam możesz ją przerobić na 16A - wystarczy przeciąć jedną zworkę w środku, obudowa jest rozkręcalna.
Obrazek


Mam tę środkową ze zdjęcia z przyciskiem. Możesz podesłać jakąś fotę którą zworkę przeciąć?
Niestety tylko ta lewa ma taką możliwość.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-27, 22:58   

Maxi napisał/a:
Dobrze ująłeś "podpiera" poprzez sprzęgła i silniki elektryczne, a nie jak niektórzy twierdzą napędza. Silnik nie ma bezpośredniego połączenia z mechanizmem różnicowym, przez co nie napędza auta.
Bezpośredniego nie, ale oba sprzęgła przy generatorze mogą zostać zblokowane i robi on wtedy z grubsza za wałek przenoszący napęd. Ampera/Volt tego nie wykorzystują, ale GM oficjalnie przyznał, że przy większej prędkości (100km/h?) część mocy jest przenoszona mechanicznie na koła. Gdzieś w tym wątku zamieściłem linki do prezentacji i filmików, gdzie to było dokładnie objaśnione.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-27, 23:02   

Pawiel napisał/a:
.... no i pytanie, czy jesli przetne zworke, to bede mial mozliwosc decydowania, czy ma sie ladowac 6, 10, czy 16A?
Są tam dwie zworki (JMP1 i JMP2) - cztery kombinacje ich położeń dają 4 wartości prądu. Gdzieś tu chyba o tym pisałem wydaje mi się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 425
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-27, 23:09   

Ok, ale chodziło mi o to, czy robiąc upgrade na max I, dalej będę mógł auto naładować prądem 6A, decydując o tym z poziomu menu w samochodzie 9bez ponownego kombinowania zworkami).
_________________
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 379
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-28, 07:06   

PatrykS napisał/a:
ale GM oficjalnie przyznał, że przy większej prędkości (100km/h?) część mocy jest przenoszona mechanicznie na koła


Cytat:
Here is what should be the final update, an interview posted at PluginCars with Andrew Farah, the Volt's Chief Engineer explaining the whole process. Put simply, there is a mechanical connection between the ICE and the drivetrain, but it is not being called a "direct" mechanical connection as it only works in concert with torque from the electric motors. There are "situations where we will take mechanical torque from the engine," according to Farah, but there is no arbitrary speed restriction. It's "based on the efficiency map" and is related not to speed, but overall torque in the system. You can listen to the whole thing here.


:->
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-01-28, 07:15   

Patryk a jak się ma to zdanie z instrukcji ładowarki pokładowałej do twojej modyfikacji?

"The
 Volt/Lear charger allows you to specify the rate of current delivery up to a maximum of 12.7A.  Any value entered above that will cause the charger to shut.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 379
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-28, 07:18   

Jak jest ustawiona na 10A to wpuści 12.7A. Jak ustawiona na 16A to wpuści powiedzmy 17A.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-01-28, 07:24   

To chyba nie jest takie proste.
http://media3.ev-tv.me/Ch...rOperations.pdf
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-28, 09:15   

Pawiel napisał/a:
Ok, ale chodziło mi o to, czy robiąc upgrade na max I, dalej będę mógł auto naładować prądem 6A, decydując o tym z poziomu menu w samochodzie 9bez ponownego kombinowania zworkami).
Będziesz mógł, tak jak na stacji publicznej. Nie wiedziałem, że poliftowe mają takie ustawienie.

rume napisał/a:
The Volt/Lear charger allows you to specify the rate of current delivery up to a maximum of 12.7A.
To chyba chodzi o prąd wyjściowy DC - przy 200V baterii da ~2,5kW, przy 390V (max w Amperze) da ~5kW, ale pewnie ograniczenia mocy 3,3kW trzeba przestrzegać. Niemniej to zmartwienie kontrolera w samochodzie, który wysyła polecenia do tej przetwornicy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-01-28, 09:54   

Więc ogranicznik mocy w układzie 230V daje nam prąd maksymalny poniżej 15A.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-28, 11:38   

rume napisał/a:
Więc ogranicznik mocy w układzie 230V daje nam prąd maksymalny poniżej 15A.
Tak, ale przy niższym napięciu np. 190V może się pojawić pełne 16A, nie pamiętam czy tyle kiedyś widziałem, ale ponad 15 widziałem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-02, 11:12   

Ampera nabyta :)
Podczas mojej pierwszej podróży nią - 250km zauważyłem pare rzeczy, które mnie zastanawiają, może doświadczeni właściciele Amper rozwieją moje wątpliwości - z góry przepraszam za objętośc pytań :)
-jadąc w trasie ok 80km/h na dworze +2stC, w kabinie ustawione 21st i pojawił się komunikat "silnik pracuje ze względu na temp"- czy to normalne?
-jadąc w "podtrzymaniu"ikony graficzne baterii i dystrybutora paliwa są u mnie na ekranie równolegle po lewej i prawej stronie wyświetlacza- jak wcześniej oglądałem jak to funkcjonuje na YT wydaje mi się że przy przełączniu na Podtrzymanie zamieniały się one miejscami i jeden "chował " się za drugim...
- dojechałem do celu mając 1km zasięgu na baterii i rezerwe paliwa 56km, auto zaparkowałem - pare razy jeszcze je otwierałem wracając po rzeczy z bagażnika(zapalały się światła przy otwieraniu auta), po ok 4 godz wsiadłem do autai i baterii było 0km, spalinowy pokazywał już nie 56km a stan "niski"i co najdziwniejsze język z polskiego zmienił się na holenderski - musiałem od nowa ustawiać j.polski..
- Charakterystyczny dzwięk uruchamiania jest b.głośny- w ustaweiniach widze opcje do wyboru normalny i glosny, ale zmieniam i nie widze w ogole różnicy- jest tak samo głośno
- no i przyspieszenie- jest b.fajne, ale zauważyłem jedną rzecz, jadąc czy to na baterii czy podtrzymaniu, jeżeli dłuższy czas nie przyspieszam, tak tocze się tudzież odzyskuje energie i nagle wciskam pedał gazu w podłoge to przez 1-1,5s nie ma żadnej reakcji i dopiero po tej półtorej sekundy auto gwałtownie przyspiesza. Bezpośrednio po takim przyspieszeniu pedał gazu znowu działa responsywanie,ale wystarczy że dłuższą chwile pojeżdze autem spokojnie/poodzyskuje energiii i znowu przy próbie nagłego przyspieszenia po wciśnięciu pedału gazu przez ponad sekunde jest zero reakcji i dopiero przyspieszenie- tak jaby autu zajmowało sporą chwile przestawienie się z trybu odzyskiwania energii na przyspieszenie- zastanawia mnie czy to normalne w Amperze...
Wiem,że się rozpisałem, ale b.dużo się oczytałem o tym aucie przed zakupem i teraz zwracam uwagę na każdy szczegół :)
Z góry dziękuję za odpowiedzi/porady!
 
 
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 117
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-02-02, 11:16   

U mnie silnik spalinowy włącza się automatycznie w dwu przypadkach:
1 - jeśli temperatura jest poniżej -4°C. Chwilę pracuje po czym się wyłącza. Po jakimś czasie włącza się ponownie na chwilę itd.
2 - jeśli długo nie był uruchamiany. Wtedy na wyświetlaczu jest komunikat że silnik jest uruchamiany w celach serwisowych czy coś w tym stylu.
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-02, 12:50   

U mnie tryb podtrzyamania wygląda tak:
https://images90.fotosik.pl/116/a4cdbb7b30776f87med.jpg
Czy to normalne?
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 379
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-02, 12:58   

To się chyba gdzieś tam zmienia w menu.
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-02, 13:08   

Właśnie dzwoniłem do Haller'a w Gańsku umówić się na przegląd i po samej rozmowie z serwisem powiem, że jest niebo a ziemia w podejściu do klienta z Żoliborzem.
W auto Żoliborz pani wręcz jakby miała pretensje, że dzwonie, tak naprawdę nic się nie dowiedziałem, kazała przyjechać i nawet do widzenia chyba nie powiedziała tylko się rozłączyła.
Natomiast Pan w Hallerze super miły, wszystkiego się dowiedziałem, nawet więcej niż chciałem, generalnie, kontakt z klientem 10/10 :)
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-02, 13:08   

Co się zmienia w menu? Wygląd graficzny trybu podtrzymania?
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 379
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-02, 14:18   

Tak , układ graficzny na wyświetlaczu .
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 130
Wysłany: 2019-02-03, 15:28   

Bizon4444 napisał/a:
Właśnie dzwoniłem do Haller'a w Gańsku umówić się na przegląd i po samej rozmowie z serwisem powiem, że jest niebo a ziemia w podejściu do klienta z Żoliborzem.
W auto Żoliborz pani wręcz jakby miała pretensje, że dzwonie, tak naprawdę nic się nie dowiedziałem, kazała przyjechać i nawet do widzenia chyba nie powiedziała tylko się rozłączyła.
Natomiast Pan w Hallerze super miły, wszystkiego się dowiedziałem, nawet więcej niż chciałem, generalnie, kontakt z klientem 10/10 :)

Mam takie same odczucia. W Hallerze od razu jak usłyszeli, że Ampera skierowali do Kierownika serwisu - pana Konrada i on bardzo kompetentnie odpowiedział na wszystkie moje pytania. Mało tego, przesłał mi na mail całą historię serwisową mojego auta. Żoliborz nie raczył nawet oddzwonić z wyceną czynności serwisowych. No cóż, klienta będzie miał Haller.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13