SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 235
Wysłany: 2019-04-17, 18:04   

Nie bagażnik coś w środku...uchem podczas jazdy wybadałem. muszę dostać się do środka...
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 54
Wysłany: 2019-04-23, 15:06   

Cześć
No i mnie dopadło. Na szczęście pod domem.
Od jakiegoś czasu pojawiał mi się komunikat żeby sprawdzić blokadę kierownicy jednak poza brakiem blokowania się samego wieńca kierownicy nie było żadnego problemu.
Niestety dziś nastał ten czas.....
Mam komunikat by przekręcić kierownicą i z jej "wnętrza" wydobywa się dźwięk tak jakby silniczka załączanego. Samochód staje się cegłą.... nie można załączyć biegu i pojawiła się kontrolka Check Engine....
Niestety sprawdzenie błędów przy pomocy Torque Pro nie daje żadnych wyników...
Na razie odpiąłem aku .....zobaczę za jakiś czas czy pomogło...
Teraz pytanie: Da się to jakoś naprawić bez wizyty w serwisie???
Z góry więlkie dzięki za ewentualne odpowiedzi.
_________________

 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 70
Wysłany: 2019-04-23, 16:07   

Trzy sposoby jak nie pomogą wizta w serwisie.Pierwszy to odłaczenie aku 12v to co zrobiłes, drugi wyjęcie bezpiecznika F8 a trzeci to sprawdzenie styku na kostce https://www.youtube.com/watch?v=fitQ_eDTh3E i jeszcze podładowanie aku 12v lub wymiana na nowy.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 235
Wysłany: 2019-04-24, 22:40   

Mariusz66 napisał/a:
Darek . Te stuki to prawdopodobnie prawy odbojnik klapy bagażnika , tez tak my

Z pokorom przyznawam że masz Waszmość rację...odkręciłem pół obrotu odbojnik i przestało...
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
Mariusz66 

Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 31
Skąd: Pogorze k. Gdyni
Wysłany: 2019-04-25, 09:40   

Wiedziałem że tak będzie :-D
 
 
Mariusz66 

Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 31
Skąd: Pogorze k. Gdyni
Wysłany: 2019-04-25, 09:54   

Przy okazji dodam że kiedy rozkręciłem bok tapicerki w bagażniku okryłem że AMPERA nie ma żadnego wygłuszenia , jest tam goła blacha i warto by było kiedys dołożyć jakies maty bitumiczne, z pewnoscią poprawiło by się wyciszenie.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 70
Wysłany: 2019-04-27, 20:21   

Co sadzicie o wymianie oleju w skrzyni , dzwoniłem do dwóch serwisów i jeden powiedział że sie nie tykają skrzyni a w drugim że nie polecają wymiany ale jak klient chce to zrobią na jego odpowiedzialność wiem że metodą dynamiczną się nie robi tylko statyczną czyli normalnie bez maszyny więc czemu jest taki problem.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1148
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-04-27, 21:43   

Czekaj... W amperze masz skrzynię biegów? A nie przekładnię o stałym przełożeniu?
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 70
Wysłany: 2019-04-28, 11:59   

Dokładnie chodzi mi o coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=ZI8coQvydmI
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 130
Wysłany: 2019-04-28, 13:04   

To jest olej. Olej się zużywa, jak najbardziej się wymienia. Ja robiłem to u Hallera, cena bardzo akceptowalna.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 78
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-04-28, 15:31   

ARTEK 68 napisał/a:
Co sadzicie o wymianie oleju w skrzyni , dzwoniłem do dwóch serwisów i jeden powiedział że sie nie tykają skrzyni a w drugim że nie polecają wymiany ale jak klient chce to zrobią na jego odpowiedzialność wiem że metodą dynamiczną się nie robi tylko statyczną czyli normalnie bez maszyny więc czemu jest taki problem.


Możesz sprawdzić...jeśli jest stan oleju i jest czysty - nie ma opiłków itp. to wymianę możesz sobie odpuścić.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2950
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-28, 22:53   

Maxi napisał/a:
Możesz sprawdzić...jeśli jest stan oleju i jest czysty - nie ma opiłków itp. to wymianę możesz sobie odpuścić.
A może lepiej wymienić zanim pojawią się opiłki? Producent zaleca po jakimś czasie tą wymianę, i szczęśliwie nie jest to co rok ani co dwa, ani co 20 tys. km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1148
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-04-29, 10:12   

A jest zalecana wymiana? Co ile km/czasu?

Pytam, bo generalnie w przekładniach o stałym przełożeniu oleju się raczej nie wymienia. W sensie nie ma przesuwek, synchronizatorów i innych elementów, które w czasie zazębiania mogłyby tworzyć opiłki. No chyba, że amperze jest mokre sprzęgło lub coś w tym stylu, to wtedy faktycznie taka wymiana ma sens.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 450
  Wysłany: 2019-04-29, 10:58   

Mój standardowy poniedziałkowy przelot - Białystok -> Suwałki, jak na pierwszy raz to chyba nieźle ;)

 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 130
Wysłany: 2019-04-29, 14:14   

vwir napisał/a:
A jest zalecana wymiana? Co ile km/czasu?

Pytam, bo generalnie w przekładniach o stałym przełożeniu oleju się raczej nie wymienia. W sensie nie ma przesuwek, synchronizatorów i innych elementów, które w czasie zazębiania mogłyby tworzyć opiłki. No chyba, że amperze jest mokre sprzęgło lub coś w tym stylu, to wtedy faktycznie taka wymiana ma sens.

Jest zalecana, chyba co 160 tys km. Nawet jeśli nie ma tarć i nie powstaną żadne opiłki to właściwości oleju się pogarszają poprzez starzenie, zmianę temperatur itp. 700 zł co 160 tys km to nie jest jakaś kosmiczna kwota.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 78
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-05-02, 10:57   

PatrykS napisał/a:
A może lepiej wymienić zanim pojawią się opiłki? Producent zaleca po jakimś czasie tą wymianę, i szczęśliwie nie jest to co rok ani co dwa, ani co 20 tys. km.

Opiłki powstają nie z oleju, a z zużywających się elementów np. łożysko. Dlatego napisałem żeby sprawdzić jakość oleju, bo jeśli opił się już pojawią to sama wymiana oleju nic nie da.
 
 
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 67
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-05-06, 12:34   

Niestety u mnie pojawił się komunikat "Sprawdź system ładowania HVC"
Przyjechałem do domu bez problemu.
Następnego dnia podłączyłem kabel ładowarki. Auto "brumknęło" i po
kilku godzinach chcę jechać a tu świeci pomarańczowa lampka, tyle
samo kilometrów co przed ładowaniem i komunikat taki jak wyżej.
Sprawdziłem poziom płynu OK. Czujnik OK. Ma 34,7k a po zbliżeniu
magnesu 7,4k. Przewód do czujnika OK. Błąd OBD2 P1FFF oraz P1E00.
Ten drugi się skasował a pierwszy pojawia się po sekundzie od jego
skasowania. Coś widzę, że GM się nie popisał bo ilość tych przypadków
jest porażająca.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 235
Wysłany: 2019-05-06, 12:58   Jazda na rezerwie

Ostatnio wpadło mi do głowy pytanie: co się stanie jak zaraknie prądu, po tem wyjeżdzimy paliwo...Czy samochód pozwoli skorzystać z tych 6kWh, które są w buforze..?
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2950
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-06, 14:03   

Darek napisał/a:
Ostatnio wpadło mi do głowy pytanie: co się stanie jak zaraknie prądu, po tem wyjeżdzimy paliwo...Czy samochód pozwoli skorzystać z tych 6kWh, które są w buforze..?
Tak, są filmiki w sieci, Yannosick też to przećwiczył. Tyle że nie 6kWh a pewnie ze 3, bo od góry przecież też jest ograniczenie ładowania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 130
Wysłany: 2019-05-06, 15:45   

mixpol napisał/a:
Niestety u mnie pojawił się komunikat "Sprawdź system ładowania HVC"
Przyjechałem do domu bez problemu.
Następnego dnia podłączyłem kabel ładowarki. Auto "brumknęło" i po
kilku godzinach chcę jechać a tu świeci pomarańczowa lampka, tyle
samo kilometrów co przed ładowaniem i komunikat taki jak wyżej.
Sprawdziłem poziom płynu OK. Czujnik OK. Ma 34,7k a po zbliżeniu
magnesu 7,4k. Przewód do czujnika OK. Błąd OBD2 P1FFF oraz P1E00.
Ten drugi się skasował a pierwszy pojawia się po sekundzie od jego
skasowania. Coś widzę, że GM się nie popisał bo ilość tych przypadków
jest porażająca.

U mnie Haller się uporał. Musiałem jechać na poprawkę, ale już ponad miesiąc i jest ok. Trzeba zaktualizować sterowniki, dwa lub trzy.
 
 
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 67
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-05-06, 16:26   

Do Hallera mam około 600km. :-( Najbliższy mojego miejsca zamieszkania odmówił mi napełnienia klimatyzacji ponieważ nie posiadał wszystkich opisanych w procedurze urządzeń. :oops:
Spróbuję sam zgłębić temat. Na razie druga Ampera jest sprawna więc mam czym jeździć.
Jak się poddam to będę szukał jakiegoś ASO.
Ostatnio zmieniony przez mixpol 2019-05-06, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grooby78 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 38
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-05-06, 16:26   

[/quote]
U mnie Haller się uporał. Musiałem jechać na poprawkę, ale już ponad miesiąc i jest ok. Trzeba zaktualizować sterowniki, dwa lub trzy.[/ quote]

Ale takie zachowanie i tak jest dość dziwne. Wcześniej bez aktualizacji było dobrze, a nagle nie jest? Wgranie nowego software rozwiązuje problem. Trochę to wygląda jak zaprogramowany błąd po pewnym przebiegu. Sterownik może zbiera jakieś informacje i się zapycha ale w takiej sytuacji reset powinien wystarczyć, a tu trzeba na nowo programować.

Dziwne to, ale chyba musimy z tym żyć.
 
 
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 67
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-05-06, 16:35   

Podobno to "błąd lub celowe działanie" oprogramowania, że nie można z poziomu OBD2 skasować kodów P1FFx tylko trzeba przeprogramować sterownik hybrydy HPCM2 by pozbyć się błędu.
Ja mam czujnik dobry i poziom płynu jest OK więc to trochę dziwne. Może jakiś czujnik mierzy oporność płynu ale na razie nie mam takiej wiedzy.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 235
Wysłany: 2019-05-06, 18:06   

[/quote]Tak, są filmiki w sieci, Yannosick też to przećwiczył. Tyle że nie 6kWh a pewnie ze 3, bo od góry przecież też jest ograniczenie ładowania.[/quote]
Czyli jest ta rezerwa jednak? Tak to rozumieć? Yanosick plizzz wypowiedz się ;-)
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 130
Wysłany: 2019-05-06, 18:38   

mixpol napisał/a:
Do Hallera mam około 600km. :-( Najbliższy mojego miejsca zamieszkania odmówił mi napełnienia klimatyzacji ponieważ nie posiadał wszystkich opisanych w procedurze urządzeń. :oops:
Spróbuję sam zgłębić temat. Na razie druga Ampera jest sprawna więc mam czym jeździć.
Jak się poddam to będę szukał jakiegoś ASO.

Ja zgłębiłem temat. Możesz ogarnąć to samemu lub poza ASO...ale u mnie np. błąd wystąpił znów po ok. 3 tygodniach. I gdybym to robił u pana Wiesia albo sam musiałbym znów ponieść koszty, a ASO zrobiło to w ramach gwarancji. Żeby problem rozwiązać samemu potrzebujesz interfejs (na aliexpress ok. 450-500 zł) plus wykupienie dostępu do serwera GM (ok. 40 Euro na chyba 2 godz.).U Hallera robiłem to wraz z innymi czynnościami, ale za samo programowanie wyszło coś ok. 700 zł (dwa moduły). Sięgając do historii serwisowej ostatnia aktualizacja sterownika była ok. 2 lata przed wystąpieniem błędu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13