Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2019-05-06, 21:05
|
|
|
Czy żadnym starszym diagnoskopem nie można uaktualnić tego sterownika ? Auto jest z 2011 roku i wówczas nie w modzie były diagnoskopy online.
Czy Tech2 tego nie zrobi ? Nie powinno być tak, że za wymianę czujnika za 100 zł która trwa kilka minut, muszę zapłacić 1000 zł, bo to trudniej nazwać usunięciem usterki czy naprawą a łatwiej oszustwem. |
|
|
|
 |
Grooby78
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2018 Posty: 42 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2019-05-06, 21:29
|
|
|
A czy ktoś może podać jakiś link do interface, który będzie umożliwiał usunięcie usterki czyli połączenie z serwerem GM i aktualizację sterowników. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-06, 22:18
|
|
|
Grooby78 napisał/a: | Wgranie nowego software rozwiązuje problem. Trochę to wygląda jak zaprogramowany błąd po pewnym przebiegu. Sterownik może zbiera jakieś informacje i się zapycha ale w takiej sytuacji reset powinien wystarczyć, a tu trzeba na nowo programować. | Ja mam teorię taką, że stary soft ma błąd polegający na tym, że ten błąd chwilowy zapisuje jako krytyczny permamentny. Nowy soft jest bardziej toleracyjny na słabujące połączenie elektryczne czujnika czy inne jego narowy. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-06, 22:21
|
|
|
Darek napisał/a: | Czyli jest ta rezerwa jednak? Tak to rozumieć? Yanosick plizzz wypowiedz się | No jest jak najbardziej, ale rezerwa jest zarówno "u góry" (bateria ładowana do 85%, a nie do 100), jak i "na dole" (bateria rozładowywana do 20%, a nie do 0). Więc rozładowanie baterii do zera pozwoli Ci wykorzystać te "dolne" 20%, choć pewnie ciut mniej, może 15%. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2019-05-07, 08:47
|
|
|
Cytat: | Ja mam teorię taką, że stary soft ma błąd polegający na tym, że ten błąd chwilowy zapisuje jako krytyczny permamentny. Nowy soft jest bardziej toleracyjny na słabujące połączenie elektryczne czujnika czy inne jego narowy. |
Jestem skłonny przyznać Ci rację. Tak samo myślę. Nawet gdzieś czytałem, że kody z zakresu P1FFx z powodu błędu w oprogramowaniu nie są kasowane z poziomu OBD2 |
|
|
|
 |
granit
Opel Ampera

Wiek: 34 Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 172
|
Wysłany: 2019-05-07, 09:14
|
|
|
mixpol napisał/a: | Nie powinno być tak, że za wymianę czujnika za 100 zł która trwa kilka minut, muszę zapłacić 1000 zł, bo to trudniej nazwać usunięciem usterki czy naprawą a łatwiej oszustwem. |
Ale czujnik na 99% masz dobry, nikt go nie będzie wymieniał. Płacisz za aktualizację softu w modułach. Musisz podpiąć samochód on-line, inaczej tego nie da się zrobić. Link do interfejsu...
http://www.aliexpress.com...rchweb201603_52 |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 519
|
Wysłany: 2019-05-07, 09:33
|
|
|
Albo TAKI interfejs |
_________________ [*]Volt 2014 |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2019-05-07, 18:39
|
|
|
Dziękuję za informacje. Jednak mnie przez kilka lat to oprogramowanie pasowało i nie widzę żadnego racjonalnego powodu by je zmieniać w dodatku odpłatnie.
Wszystko wskazuje na to że wrócę do mojej ulubionej marki. Może ktoś chce kupić Amperę z małym przebiegiem?
Jeśli ktoś chętny to proszę o informację na PW |
|
|
|
 |
granit
Opel Ampera

Wiek: 34 Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 172
|
Wysłany: 2019-05-07, 22:11
|
|
|
mixpol napisał/a: | Dziękuję za informacje. Jednak mnie przez kilka lat to oprogramowanie pasowało i nie widzę żadnego racjonalnego powodu by je zmieniać w dodatku odpłatnie.
Wszystko wskazuje na to że wrócę do mojej ulubionej marki. Może ktoś chce kupić Amperę z małym przebiegiem?
Jeśli ktoś chętny to proszę o informację na PW |
Serio z powodu 700 zł chcesz zmieniać samochód? Uwierz, że w innych markach wcale nie jest lepiej, a wręcz... dużo gorzej i drożej. Niestety im nowszy wóz, tym więcej komplikacji i oszczędności na wielu elementach. |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 519
|
Wysłany: 2019-05-07, 22:18
|
|
|
Jak mawia mój kolega fascynat bawarskiej motoryzacji - do 4000 to tylko eksploatacja, potem delikatne naprawy, ale kto bogatemu zabroni
Przez dwa lata chyba Ampera zarobiła na siebie, ale może się mylę ?? |
_________________ [*]Volt 2014 |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2019-05-07, 23:02
|
|
|
Każdy powód jest dobry. Nie chcę oglądać auta tylko nim jeździć. Niestety nie mogę. Nieautoryzowane ASO Opla w okolicy odmówiły mi pomocy, autoryzowany zaś już mi raz odmówił naprawy tego auta więc trudno mi zapakować auto
na lawetę i udać się do Hallera do Gdańska bo tam zrobią. To jakiś absurd. Jeśli Opel ma mnie gdzieś i nie chce nawet map do nawigacji przekonwertować na Polskę to nie widzę powodu by serwować mu finansowe wsparcie za
lekceważące podejście do swojego klienta i pozwolić na to, by swoje błędy naprawiał za moje pieniądze. Wybacz proszę, ale ja 700 zł nie znajduję na ulicy wracając z pracy do domu i nie zgodzę się na takie działanie ASO, bo za chwilę
wcisną mi kit że powodem tej czy innej usterki jest kolor mojego nadwozia który w ramach aktualizacji należy zmienić na zielony. |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 433 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-08, 06:58
|
|
|
mixpol napisał/a: | Dziękuję za informacje. Jednak mnie przez kilka lat to oprogramowanie pasowało i nie widzę żadnego racjonalnego powodu by je zmieniać w dodatku odpłatnie.
Wszystko wskazuje na to że wrócę do mojej ulubionej marki. Może ktoś chce kupić Amperę z małym przebiegiem?
Jeśli ktoś chętny to proszę o informację na PW |
Toyota? |
_________________ |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2019-05-08, 08:18
|
|
|
Tak właśnie. Uważam to na razie za lepszą opcję. |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Wiek: 52 Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 117
|
Wysłany: 2019-05-08, 10:37
|
|
|
Mixpol a dzwoniłeś do Opel Mucha w Mikołowie . Swojego czasu przed kupnem Ampery a jestem ze Ślaska obdzwoniłem wszystkie serwisy opla w województwie i ościennych i w naszym regionie tylko opel mucha ogarnia amperę od a do z łącznie z układem wysokiego napiecia . Moja rada zadzwoń i pogadaj. |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 67 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2019-05-08, 13:21
|
|
|
Umówiłem się w Mikołowie w przyszłym tygodniu. Wcześniejszych terminów nie mieli. |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Wiek: 52 Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 117
|
Wysłany: 2019-05-08, 14:28
|
|
|
To super że mogłem pomóc . |
|
|
|
 |
Komandrat
Krzysztof
Dołączył: 02 Sty 2019 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-05-08, 19:10
|
|
|
ARTEK 68 napisał/a: | Co sadzicie o wymianie oleju w skrzyni , dzwoniłem do dwóch serwisów i jeden powiedział że sie nie tykają skrzyni a w drugim że nie polecają wymiany ale jak klient chce to zrobią na jego odpowiedzialność wiem że metodą dynamiczną się nie robi tylko statyczną czyli normalnie bez maszyny więc czemu jest taki problem. |
Co do zasady. Każdy olej który pracuje, starzeje się. Miesza się z zanieczyszczeniami, których nie wyłapał filtr, oraz z wodą z wilgotnego powietrza.Więc tak. Olej należy zmieniać.
W amperze olej pracuje w komfortowych warunkach. Producent nie podaje informacji. Jednak przebieg 160tys km wydaje się optymalny.
Wymiana statyczna jest banalnie prosta. Od dołu korek spustowy ( klucz oczkowy r.10). Wlew od góry (nasadka r.18 z przedłużką). Wszytko widać na filmie LINK . Olej ATF II, ilość 6,5 do 7 litórw.
Musiałem zmienić olej w związku z wyminą wadliwego łożyska.
Na zdjęciu do porównania olej nowy i stary (174 tyś km)
 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-05-08, 21:40
|
|
|
mixpol napisał/a: | Może ktoś chce kupić Amperę z małym przebiegiem? |
Coś więcej o niej ? |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
adam83
Dołączył: 12 Lis 2018 Posty: 162 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2019-05-12, 20:28
|
|
|
granit napisał/a: | mixpol napisał/a: | Do Hallera mam około 600km. Najbliższy mojego miejsca zamieszkania odmówił mi napełnienia klimatyzacji ponieważ nie posiadał wszystkich opisanych w procedurze urządzeń.
Spróbuję sam zgłębić temat. Na razie druga Ampera jest sprawna więc mam czym jeździć.
Jak się poddam to będę szukał jakiegoś ASO. |
Ja zgłębiłem temat. Możesz ogarnąć to samemu lub poza ASO...ale u mnie np. błąd wystąpił znów po ok. 3 tygodniach. I gdybym to robił u pana Wiesia albo sam musiałbym znów ponieść koszty, a ASO zrobiło to w ramach gwarancji. Żeby problem rozwiązać samemu potrzebujesz interfejs (na aliexpress ok. 450-500 zł) plus wykupienie dostępu do serwera GM (ok. 40 Euro na chyba 2 godz.).U Hallera robiłem to wraz z innymi czynnościami, ale za samo programowanie wyszło coś ok. 700 zł (dwa moduły). Sięgając do historii serwisowej ostatnia aktualizacja sterownika była ok. 2 lata przed wystąpieniem błędu. |
Czy problemy z sterownikami pojawiają się również w voltach? Ile serwisów w Polsce jest wstanie przeprogramowac? |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 519
|
Wysłany: 2019-05-13, 14:58
|
|
|
Wojtasek0 napisał/a: | Cześć
trochę z innej beczki...
Ostatnio zauważyłem podczas jazy iż w czasie zmiany trybu jazdy z hamowania na przyspieszenie słyszalny jest dźwięk tak jakby trzask wydaje mi się jakiś przekaźników/styczników.
Nie zauważyłem tego dźwięku jakoś wcześniej....
jakiś miesiąc temu byłem na przeglądzie w Oplu i nie wychwycili tego....
Pozdrawiam
Wojtek |
Namierzyłeś skąd dochodził ten dźwięk ? |
_________________ [*]Volt 2014 |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-05-13, 20:54
|
|
|
jatko napisał/a: | Wojtasek0 napisał/a: | Cześć
trochę z innej beczki...
Ostatnio zauważyłem podczas jazy iż w czasie zmiany trybu jazdy z hamowania na przyspieszenie słyszalny jest dźwięk...
Pozdrawiam
Wojtek |
Namierzyłeś skąd dochodził ten dźwięk ? |
U mnie podobny dźwięk był spowodowany poluzowaną śrubą poduszki silnika - ciężko było ustalić którą.
Widzę też, że ludzie mają podobny odgłos przy niedokręconych nakrętkach piast kół przednich. |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Wiek: 52 Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 117
|
Wysłany: 2019-05-15, 09:11
|
|
|
Dziwna sprawa , chciałem w amperze zrobić procedurę dopasowania czujników ciśnienia powietrza w oponach i w moim aucie się nie da z uwagi na to iż po wciśnięciu przycisku pokrętła SELECT nie reaguje, brak ustawień rozpoczęcia procesu czyli tego napisu TAK lub NIE . Może ktoś wie coś na ten temat dlaczego nie ma możliwości resetu ciśnienia mój rocznik to 2012.Coś takiego http://www.klasacpl.net/o...onach-4303.html |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-15, 12:08
|
|
|
ARTEK 68 napisał/a: | Może ktoś wie coś na ten temat dlaczego nie ma możliwości resetu ciśnienia | Serwis długo się głowił u mnie nad tym po włożeniu czujników do zimówek (też im procedura nie działała) i w końcu stwierdzili, żebym jechał w cholerę i się same dopasują. I rację mieli. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
arekb
691361166
Dołączył: 12 Mar 2017 Posty: 23 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 2019-05-15, 14:59
|
|
|
Ktoś ma ochotę na mapy całej Europy dla Ampery to zapraszam.
Pokrycie całej UE albo i więcej.
Wersja z roku 2018.
Bazuje na oficjalnie dostępnych ze strony aktualizacjach map Volvo.
Mapy zaktualizuje w u mnie w Ostrowie Wlkp.
Nie ma gadaczki w języku polskim ale jest w niemieckim/angielskim.
Sprawdźcie proszę czy działa u Was w aucie głos po polsku ? Ale pewnie musielibyście być w zasięgu mapy. Wydawało mi się że u mnie test po polsku działa.
Jak ktoś ma ochotę to można podesłać sam dysk twardy z radia/nawigacji Ampery ale nie odpowiadam wtedy za dane bo to dyski kilkuletnie.
Koszt aktualizacji 290 zł brutto
IMG_7203.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 108,3 KB |
IMG_7201.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 135,05 KB |
IMG_7200.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 13 raz(y) 139,18 KB |
IMG_7187.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 10 raz(y) 81,09 KB |
IMG_7186.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 10 raz(y) 122,48 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez arekb 2019-05-15, 15:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-15, 15:06
|
|
|
arekb napisał/a: | ak ktoś ma ochotę to można podesłać sam dysk twardy z radia/nawigacji Ampery ale nie odpowiadam wtedy za dane bo to dyski kilkuletnie. | Hmm, kuszące, to zwykły dysk? Wtedy można by zrobić kopię i ją wysłać Tobie, powinna zadziałać. Chyba że samochód jakoś się mocno przywiązuje do numeru seryjnego dysku lub jego modelu. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|