SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 54
Wysłany: 2019-07-07, 18:57   

Cześć.
Nie chciałbym odkrywać Alaski ale jak zdjąć przedni panel sterowania od radia by się do niego dostać?
Z góry dziękuje za pomoc.
_________________

 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 437
Wysłany: 2019-07-08, 21:52   

Może przypadkiem ktoś jest w posiadaniu firmware do radia Ampery po lifcie ?
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
tediw0716

Dołączył: 07 Lip 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-07-09, 12:12   

Opel Ampera - czy wart swojej ceny ???
Takiej odpowiedzi szukałem przed zakupem swego auta...
Od roku jeżdżę tym autem i poznałem je dość dobrze a porównam je do poprzednich. Przez 20 lat jezdziłem passatami TDI. Uważam że to bardzo mocne i dynamiczne maszyny , o dużym komforcie i niskim zużyciu paliwa a za razem mało awaryjne. Ogólny koszt paliwa i materiałów eksploatacyjnych wynosił około 8tyś.zł rocznie. Passat podniósł poprzeczkę oceny dość wysoko. Obawiałem się w Amperze " drewnianych resorów" bo auto jest nisko osadzone , ciasnoty , braku mocy przy niskich obrotach (co cechuje większość benzyniaków). Otóż pierwsza jazda rozwiała bardzo szybko moje wątpliwości. Przestrzeń i komfort prowadzenia , przyspieszenie - ŁAŁ !!! Jakość wykonania wnętrza - ŁAŁ !!! Przesiadka z VW była raczej na lepsze. Koszty roczne paliwa ? Potrzebowałem 105L paliwa do przejechania 18tyś km. Prąd pozyskuję z paneli więc nie kosztuje mnie nic. Ogólnie auto potrzebuje 15kWh do przejechania 100km w pełnym komforcie ( klima , grzanie foteli ,nie przekraczając 110km/h). Oleje zmienia się w amperze średnio co 5 lat , do hamulców się praktycznie nie zagląda. Auto niema pasków klinowych ,alternatora, rozrusznika, sprzęgła , dwumasy.
Wyposażenie dodatkowe jest ponad ówczesne czasy ( polecam zajrzeć do instrukcji obsługi dostępnej w internecie) pominę bo jest tego niesamowicie dużo.
Trwałość baterii??? Producent twierdzi że powinna wyjezdzić 500tyś.km ( pięć lat ma gwarancji). Są ampery które przejechane mają 400 000km i mają się dobrze.
Jakie minusy ??? Auto jest bardzo zaawansowane technologicznie ( komputer na kołach) w razie problemów z napędem elektrycznym są problemy z fachowcami którzy potrafią to ogarnąć. Na szczęście awaryjność tego samochodu jest bardzo niska.
Polecił bym to auto ludziom którzy cenią sobie ochronę środowiska , do pracy dojeżdżają do 50km i naj lepiej jak mają dach obłożony panelami . Wówczas to auto zaoszczędzi rocznie 7tyś. zł. Po 5 latach eksploatacji to już ładny pieniądz.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 167
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-07-09, 22:29   AFTERBLOW

Pojawiła się w sklepie Android aplikacja, która aktywuje funkcję HVAC AFTERBLOW.
Polega to na tym, że po wyłączeniu auta po około 30 minutach na klika minut włączany jest nadmuch powietrza w układzie wentylacji celem jego osuszenia.
Ma to wyeliminować rozwój mikro ustrojów oraz przykry zapach octu z ww. układu, którego niestety czasami sam doświadczam pomimo aplikacji pianek grzybobójczych.

Można to też włączyć programowo w serwisie lub odpowiednim interfejsem zmieniając parametr AFTERBLOW = ON w nastawach modułu HVAC.
Funkcja ta jest fabrycznie wyłączona.



Aplikacja AFTERBLOW
 
 
Grooby78 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 36
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-07-14, 18:33   

Koledzy podpowiedzcie jak zrobić.
Za kilka dni jadę na urlop i Ampera zostaje w domu więc ok 3 tyg. nie będzie używana.
Lepiej zostawić ją podłączoną do źródła zasilania czy odłączyć i niech stoi?

Sam nie wiem, dlatego pytam bardziej doświadczonych o poradę.

Z góry dziękuję.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 68
Wysłany: 2019-07-14, 18:48   

Jest taki tajny tryb transportowy używany przez dilerów na czas transportu czy długiego postoju auta, który oferuje minimalny pobór energii w stanie czuwania.

Włączanie:
- włączyć awaryjne,
- nacisnąć POWER przez kilka sekund,
- na wyświetlaczu powinien pojawić się odpowiedni komunikat.

Wyłączanie:
- otworzyć drzwi kluczykiem fizycznym - nie działa radio.
- włączyć awaryjne,
- nacisnąć POWER przez kilka sekund,
- na wyświetlaczu powinien pojawić się odpowiedni komunikat.
 
 
Grooby78 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 36
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-07-15, 07:31   

Super, dziękuję bardzo za podpowiedź.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 382
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-15, 08:31   

U mnie ten tryb się nie pojawił. Jeżeli u Ciebie też nie pójdzie to zostaw z "rozładowaną" baterią - co w Amperze oznacza poziom nominalny ok. 50 %.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1126
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-07-15, 10:11   

Nie żebym marudził, ale 3 tygodnie to nie jest długi postój. Akumulator naładowany do 50% na pewno się nie rozładuje. Ważne, żeby nie był naładowany do 100% ani rozładowany do zera.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2914
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-15, 10:13   

vwir napisał/a:
ie żebym marudził, ale 3 tygodnie to nie jest długi postój. Akumulator naładowany do 50% na pewno się nie rozładuje. Ważne, żeby nie był naładowany do 100% ani rozładowany do zera.
Potwierdzam. Aku 12V ponoć jest periodycznie (co kilka tygodni) doładowywany z trakcyjnego.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2019-07-15, 10:58   

Zostaw jak chcesz. Ampery właściwie nie da się przeładować ani rozładować do zera.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Grooby78 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 36
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-07-15, 19:20   

OK, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Tego tajnego trybu u mnie nie ma, więc zostawię auto w połowie naładowane i już.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-17, 12:10   

Tutaj jest opis tego trybu transportowego Tryb transportowy
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-19, 08:36   

Czy da się Amperę wykorzystać jako źródło prądu, gdy w domu go zabraknie? Mam agregat w domu i się zastanawiam czy to zbędny gadżet posiadając taki samochód. Podobno japończyki coś zrobili z Leafem ,że się da. Chodzi o V2H (vehicle-to-home).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2914
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-19, 09:13   

rume napisał/a:
Czy da się Amperę wykorzystać jako źródło prądu, gdy w domu go zabraknie?
Do małej mocy ~1kW (lodówka) można podłączyć przetwornicę 12V do aku w bagażniku, przy włączonym zapłonie auto go cały czas ładuje. Można też inwerter solarny o wejściu do 400V podłączyć pod aku trakcyjny - w inwerterze lub w bagażniku do wejścia przetwornicy 400VDC->12VDC, przy włączonym zapłonie też powinno zadziałać. Wkrótce samochody będą mogły oddawać prąd po tym samym wejściu AC po którym się ładują, VW np. już od roku czy dłużej współpracuje z producentami stacji ładujących w tym temacie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-19, 09:55   

Przetwornicę na 12 V mam, myślałem nad większymi mocami żeby skorzystać z inwertera pokładowego. Amerykanie na forach coś kombinują. Myślą, żeby nawet solary bujać on-grid przy podłączonym samochodzie. U nich wichury powodzie to częściej się może zdarzać sytuacja bez prądu. W Nissanie Leaf ta funkacja już działa, ale to już producent o to zadbał.
Ostatnio zmieniony przez rume 2019-07-19, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2914
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-19, 10:11   

Leaf ma CHAdeMO, więc jak by łatwiej się podłaczyć, u nas trzeba rzeźbić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-19, 13:15   

Tutaj gościu się wbił w 12V plus zewnętrzny inwerter. Podobno da się z tego wyciągnąć 1,8kW - dla mnie ok - ForumGM

Podpiał się pod ten klocek APM
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2914
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-19, 15:05   

To że ten moduł potrafi dać 2kW nie znaczy wcale, że tyle w Amperze też da - w końcu nie ma tyle odbiorników 12V. Może po prostu dali go z dużym zapasem mocy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-19, 19:03   

Myślę, że ogarnie bez problemu. Tylko te przewody i wtyczka z gniazdem na 180A mogą być większym problemem. Dobry inwerter 12V/230V i powinno śmigać.
Przeszkadzać może "zasypianie" samochodu po 2,5 godzinie co może odciąć APM. Podobno dotyczy to samochodów od 2014.Wyczytałem, że zblokowanie przycisku na dźwigni zmiany biegów nie pozwala na "zaśnięcie".

Pewnie odpuszczę. Myślałem, że może będzie łatwiej i taniej. Niestety koszt tej całej aparatury pewnie będzie większy od agregatu.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 167
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-07-28, 20:55   

Od kilku dni słyszę dziwny terkot dobiegający z przodu pojazdu skorelowany z prędkością. Nie są to opony ani przeguby, bo częstotliwość jest dużo większa niż obroty kół. Jest to odgłos na tyle cichy, że trudny do nagrania. Po wyrzuceniu na luz nadal to słychać. Ktoś miał może coś takiego?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-28, 21:46   

A nie wbił Ci się jakiś kamyk w bieżnik opony .
Czasami takie śmieszne rzeczy są powodem odwiedzin mechaników.
W jednym z poprzednich samochodów miałem dziwne stuki po przejeżdżaniu przez tory tramwajowe . Okazała się że powodem stuków było koło zapasowe ( a właściwie brak dokręcenia koła za pomocą specjalnej nakrętki) . :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 167
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-07-28, 23:45   

jas_pik napisał/a:
A nie wbił Ci się jakiś kamyk w bieżnik opony...


Niestety nie, kamyki już ćwiczyłem nie raz.
To jest odgłos o częstotliwości wielokrotnie większej.
Przy 70 km/h to brzmi jak buczenie 200 - 300Hz.
Bardziej słychać w kabinie niż na zewnątrz.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-28, 23:55   

To pozostaje podnieść samochód i kręcić kołami i słuchać co jest przyczyną , może "zardzewiałe" hamulce tylko :)
Ostatnio Mitsubishi robi akcję serwisową związaną z rdzewieniem hamulców ( szczęk) w i-MiEV-ach . Bo w nich się naprawdę rzadko używa hamulców
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 382
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-29, 08:59   

Łożysko w skrzyni?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 12