SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 73
Wysłany: 2019-08-22, 10:46   

Ja miesiac temu wymieniłem sobie sam na podstawie tego filmiku olej w skrzyni.Powiem tak że przed wymianą dużo o tym myślałem ale postanowiłem dla własnego lepszego samopoczucia to zrobic.Stary olej był moim zdaniem w dobrej kondycji nie śmierdział spalenizną kolor troche był ciemniejszy od nowego , wlałem tyle ile się zlało może setke wlałem więcej.Przebieg podczas wymiany był 190 tys . Po wymianie nie odczułem żadnej zmiany podczas pracy skrzyni. Tak jak pisałem wymiana moim zdaniem jest dla kierowcy lepsze poczucie dbania o auto no i ta świadomość że wymieniłem olej i mam spokój na te 160 tyś.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2388
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-22, 11:00   

Nie posiadam Ampery , ale w starych elektrykach PSA producent zlaecał wymianę oleju w przekładni co 40 kkm lub 5 lat.
W kroku spustowym zamontowany jest magnesik.
Czy warto wymieniać ( nawet częsciej niż zalecane przez producenta) wg mnie warto.
Na pewno Ampera ma lepiej zrobione ( dokłądniej koła zębate w przekłądni) ale koszty oleju i wymiany sa naprawdę pomijalne .
Popatrzcie jak to wygląda w starych elektrykach w poście dot P106 Electrique
Widok korka spustowego po przebiegu 10 kkm ( i co prawda 15 lat od wyjazdu z fabryki)
Wilgoć też się tam skrapla przecież
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-22, 11:53   

ARTEK 68 napisał/a:
Ja miesiac temu wymieniłem sobie sam na podstawie tego filmiku olej w skrzyni.Powiem tak że przed wymianą dużo o tym myślałem ale postanowiłem dla własnego lepszego samopoczucia to zrobic.Stary olej był moim zdaniem w dobrej kondycji nie śmierdział spalenizną kolor troche był ciemniejszy od nowego , wlałem tyle ile się zlało może setke wlałem więcej.Przebieg podczas wymiany był 190 tys . Po wymianie nie odczułem żadnej zmiany podczas pracy skrzyni. Tak jak pisałem wymiana moim zdaniem jest dla kierowcy lepsze poczucie dbania o auto no i ta świadomość że wymieniłem olej i mam spokój na te 160 tyś.


dzięki za odpowiedź
a powiedz, czy rozgrzewałeś wcześniej auto, aby olej miał większą temp. ( gdzies tak wyczytałem) , czy wymieniałeś tak z biegu po postoju?
i ile litrów dexronuVI Ci weszło?
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 59
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 15
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2019-08-22, 12:53   

Marek napisał/a:
dzięki za odpowiedź
a powiedz, czy rozgrzewałeś wcześniej auto, aby olej miał większą temp. ( gdzies tak wyczytałem) , czy wymieniałeś tak z biegu po postoju?
i ile litrów dexronuVI Ci weszło?


Uprzedzę być może odpowiedź kolegi ARTEK 68, bo ja również (być może niepotrzebnie) wymieniałem olej w przekładni. Kupiłem 8 litrów, weszło ok 7. Zanim olej był spuszczony z samochodu przejechałem ok 20 km ( czytałem na amerykańskim forum Volta, że producent zaleca wymianę oleju co 160 tys. km przy temperaturze oleju 104 do 140 Fahrenheit-ów czyli 40-60 st. Celsjusza i żeby takową osiągnąć zalecany był przejazd kilkunastu kilometrów). Wylany olej miał identyczne zabarwienie jak nowy :-)
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
kasmarkos

Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-08-22, 13:42   

Moze to dziwne pytanie ale czy ktos mi powie jak odpalic silnik spalinowy na postoju??
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-22, 13:43   

Marcel01 napisał/a:
Marek napisał/a:
dzięki za odpowiedź
a powiedz, czy rozgrzewałeś wcześniej auto, aby olej miał większą temp. ( gdzies tak wyczytałem) , czy wymieniałeś tak z biegu po postoju?
i ile litrów dexronuVI Ci weszło?


Uprzedzę być może odpowiedź kolegi ARTEK 68, bo ja również (być może niepotrzebnie) wymieniałem olej w przekładni. Kupiłem 8 litrów, weszło ok 7. Zanim olej był spuszczony z samochodu przejechałem ok 20 km ( czytałem na amerykańskim forum Volta, że producent zaleca wymianę oleju co 160 tys. km przy temperaturze oleju 104 do 140 Fahrenheit-ów czyli 40-60 st. Celsjusza i żeby takową osiągnąć zalecany był przejazd kilkunastu kilometrów). Wylany olej miał identyczne zabarwienie jak nowy :-)


dzieki za wskazówki
a nalewałeś olej pod sam korek? jak sprawdzić czy poziom jest prawidłowy?
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-22, 13:56   

kasmarkos napisał/a:
Moze to dziwne pytanie ale czy ktos mi powie jak odpalic silnik spalinowy na postoju??



włączony zapłon i otwierasz klapę silnika- wtedy sam się uruchomi
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 73
Wysłany: 2019-08-22, 13:58   

Tak trochę nim przejechałem żeby olej się nagrzał , mi weszło około 7 litrów a włałem tyle ile spuściłem i dodałem 100 . Z całą operacją nie śpieszyłem się poczekałem godzine żeby wszystko wykapało nie tak jak w warsztatach w pośpiechu . Nic trudnego dasz rade, tylko nie kupuj oleju jakiejś dziadowskiej firmy bo ta operacja jest na lata lepiej pare złotych dołożyć i kupić z dobrej firmy, ja kupiłem DEXRON-VI Petro-canada moim zdaniem dobra firma bo w drugim aucie mitsubishi endeavor jażdże na olejach z tej firmy już szesć lat i jest super.Ai jeszcze jedno na korku spustowym nie było żadnego syfu ani opiłek .
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-22, 14:38   

ARTEK 68 napisał/a:
Tak trochę nim przejechałem żeby olej się nagrzał , mi weszło około 7 litrów a włałem tyle ile spuściłem i dodałem 100 . Z całą operacją nie śpieszyłem się poczekałem godzine żeby wszystko wykapało nie tak jak w warsztatach w pośpiechu . Nic trudnego dasz rade, tylko nie kupuj oleju jakiejś dziadowskiej firmy bo ta operacja jest na lata lepiej pare złotych dołożyć i kupić z dobrej firmy, ja kupiłem DEXRON-VI Petro-canada moim zdaniem dobra firma bo w drugim aucie mitsubishi endeavor jażdże na olejach z tej firmy już szesć lat i jest super.Ai jeszcze jedno na korku spustowym nie było żadnego syfu ani opiłek .


a nie lepiej kupić Dexrona z GM, oryginalny oplowski? czy wystarczy tez Petro-canada?
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 73
Wysłany: 2019-08-22, 14:43   

Petro jest troche droższy od GM i jak pisałem mam zaufanie do tej marki, wybór należy do ciebie.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-22, 14:47   

ARTEK 68 napisał/a:
Petro jest troche droższy od GM i jak pisałem mam zaufanie do tej marki, wybór należy do ciebie.


super , dzieki za odp
a jeszcse ostatnie pytanie zebym się fachowo przygotował do wymiany:)
czy wymieniałes podkładki miedziane korka spustowego i korka wlewu? jesli tak to jakie? ( srednica itp)
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 73
Wysłany: 2019-08-22, 15:11   

Nie wymieniałem podkładek bo były w idealnym stanie tzn.nie było widać żadnych wgnieceń oraz uszkodzeń mechanicznych były jak nowe to postanowiłem je użyć ponownie i to była trafna decyzja bo nic nie cieknie .Jedynie co mnie zaskoczyło podczas wymiany to musiałem kupić taką długą przedłużkę do grzechotki do odkręcenia śruby gdzie wlewa się olej pod maską w komorze na filmiku jest ta śruba .
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-22, 17:12   

ARTEK 68 napisał/a:
Nie wymieniałem podkładek bo były w idealnym stanie tzn.nie było widać żadnych wgnieceń oraz uszkodzeń mechanicznych były jak nowe to postanowiłem je użyć ponownie i to była trafna decyzja bo nic nie cieknie .Jedynie co mnie zaskoczyło podczas wymiany to musiałem kupić taką długą przedłużkę do grzechotki do odkręcenia śruby gdzie wlewa się olej pod maską w komorze na filmiku jest ta śruba .


a przykręcałeś na oko ( z czuciem) czy klucz dynamometryczny??
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 73
Wysłany: 2019-08-22, 18:41   

Na oko. :-D
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-22, 18:48   

jeszcze jeden temat odnośnie Ampery) tzn. filtr paliwa w benzyniaku, czy ktoś wymieniał?
gdzie on się znajduje? co ile wymieniać? macie jakieś doświadczenia?

ps. ARTEK68 , dzięki za szybkie odpowiedzi :)
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 98
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-08-23, 12:32   

Marek napisał/a:
kasmarkos napisał/a:
Moze to dziwne pytanie ale czy ktos mi powie jak odpalic silnik spalinowy na postoju??



włączony zapłon i otwierasz klapę silnika- wtedy sam się uruchomi

Ciekawostka - w Volcie ten myk nie działa ;) Amerykanów trzeba dodatkowo chronić\przed wkręceniem rączki przez wentylator chłodnicy. :mrgreen:
 
 
dawspeed 
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-08-23, 18:03   

Marek napisał/a:
jeszcze jeden temat odnośnie Ampery) tzn. filtr paliwa w benzyniaku, czy ktoś wymieniał?
gdzie on się znajduje? co ile wymieniać? macie jakieś doświadczenia?
)

Nie wiem czy o ten filtr ci chodzi:



to raczej trudne nie jest:
Odłącz złącza emisji par. Przejdź do usługi demontażu szybkozłączek z kołnierzem z tworzywa sztucznego.
Zwolnij zatrzask przytrzymujący za pomocą płaskiego narzędzia, jednocześnie przesuwając pojemnik w lewo.
Odłączyć złącze elektryczne czujnika ciśnienia paliwa.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-23, 19:22   

dawspeed napisał/a:
Marek napisał/a:
jeszcze jeden temat odnośnie Ampery) tzn. filtr paliwa w benzyniaku, czy ktoś wymieniał?
gdzie on się znajduje? co ile wymieniać? macie jakieś doświadczenia?
)

Nie wiem czy o ten filtr ci chodzi:

Obrazek

to raczej trudne nie jest:
Odłącz złącza emisji par. Przejdź do usługi demontażu szybkozłączek z kołnierzem z tworzywa sztucznego.
Zwolnij zatrzask przytrzymujący za pomocą płaskiego narzędzia, jednocześnie przesuwając pojemnik w lewo.
Odłączyć złącze elektryczne czujnika ciśnienia paliwa.


a czy ktos z was wymieniał juz ten filtr? czy jest wogóle potrzeba? i ewentualnie co ile sie wymienia?
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 396
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-23, 19:26   

wojtek9300 napisał/a:
Marek napisał/a:
kasmarkos napisał/a:
Moze to dziwne pytanie ale czy ktos mi powie jak odpalic silnik spalinowy na postoju??



włączony zapłon i otwierasz klapę silnika- wtedy sam się uruchomi

Ciekawostka - w Volcie ten myk nie działa ;) Amerykanów trzeba dodatkowo chronić\przed wkręceniem rączki przez wentylator chłodnicy. :mrgreen:


Może masz uwalony czujnik przy ryglu maski.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 98
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-08-23, 20:17   

kalex napisał/a:
wojtek9300 napisał/a:
Marek napisał/a:
kasmarkos napisał/a:
Moze to dziwne pytanie ale czy ktos mi powie jak odpalic silnik spalinowy na postoju??



włączony zapłon i otwierasz klapę silnika- wtedy sam się uruchomi

Ciekawostka - w Volcie ten myk nie działa ;) Amerykanów trzeba dodatkowo chronić\przed wkręceniem rączki przez wentylator chłodnicy. :mrgreen:


Może masz uwalony czujnik przy ryglu maski.

Specjalnie sprawdzałem. Czujnik jest ok bo pokazuje na konsoli otwartą klapę, ale nic się nie dzieje. Odwrotna kolejność czyli wpierw klapa i potem zapłon też nic nie dają.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-30, 18:07   

mixpol napisał/a:
Dzisiaj w mojej Amperze 2012 uruchomiłem radio cyfrowe DAB+
W wersji 2011-2012 jest zainstalowany moduł DAB i nie odbiera stacji
pracujących w Polsce z systemem DAB+
Przeróbka jest niezwykle prosta i polega na wymianie modułu radia
które znajduje się w bagażniku

Obrazek

Moduł jest łatwo dostępny na portalach internetowych i pochodzi
między innymi od Opla MOKKA. Kwota nie jest powalająca i można
kupić naprawdę w przyzwoitej cenie.


Obrazek


witam,
dzisiaj u siebie sprawdziłem moduł radia, jest o nr. 13435756 U4D, czy ten moduł to DAB czy już DAB+ ? bo nie wiem czy zakupic modul podany w poście o nr.13438276, prosze o pomoc
 
 
Grooby78 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 38
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-08-31, 12:47   

Jeśli odbiera Ci radio DAB to jest ok. Ale pewnie tak nie jest i dlatego pytasz. Poprawny moduł to: 13438276.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-31, 15:05   

Grooby78 napisał/a:
Jeśli odbiera Ci radio DAB to jest ok. Ale pewnie tak nie jest i dlatego pytasz. Poprawny moduł to: 13438276.


odbiera mi kilka stacji DAB ( tokfm, trojka, muzyczne i tam jakies jeszcze) takze juz sam nie wiem czy to moduł DAB+ czy zwykly DAB
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 171
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-31, 15:36   

Dla dociekliwych artykuł na temat znanego niektórym błędu ładowania:

No charge problem Volt

__
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 396
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-31, 16:16   

Marek napisał/a:
tokfm, trojka, muzyczne i tam jakies jeszcze

We Wrocławiu w DAB masz tylko stacje "Polskiego Radia"
Radio Wrocław, Trójka, Czwórka, Jedynka etc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 12