SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2388
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-31, 16:34   

W Polsce stacje nadawane sa w systemie DAB+.
A że wyłącznie stacje państwowe weszły do nadawania w tym systemie to inna sprawa. Stacje komercyjne nie chcą płacić za nadawanie w DAB bo jeszcze nie muszą , ale to kwestia ok 3 - 5 lat zanim ustawodawca wyłączy możliwość dalszego nadawania stacji analogowych .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-31, 16:35   

kalex napisał/a:
Marek napisał/a:
tokfm, trojka, muzyczne i tam jakies jeszcze

We Wrocławiu w DAB masz tylko stacje "Polskiego Radia"
Radio Wrocław, Trójka, Czwórka, Jedynka etc.


a w DAB+?
tzn. mam moduł DAB czy DAB+ ? :) bo juz sie pogubilem :)
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-31, 17:04   

jas_pik napisał/a:
W Polsce stacje nadawane sa w systemie DAB+.
A że wyłącznie stacje państwowe weszły do nadawania w tym systemie to inna sprawa. Stacje komercyjne nie chcą płacić za nadawanie w DAB bo jeszcze nie muszą , ale to kwestia ok 3 - 5 lat zanim ustawodawca wyłączy możliwość dalszego nadawania stacji analogowych .


czyli jak odbieram radio DAB 1,2,3 ,pr24 tzn. ze mam moduł DAB+ ???
dobrze rozumuję? moduł zwykły DAB nie odbierze w Polsce żadnej stacji?\ tak?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2388
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-31, 17:23   

Dobrze rozumujesz , w Polsce mamy system DAB+. Jesli odbierasz stacje polskie tzn że masz DAB+. Ale wygodniej pisać DAB bez dodawania plusika :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-31, 17:50   

jas_pik napisał/a:
Dobrze rozumujesz , w Polsce mamy system DAB+. Jesli odbierasz stacje polskie tzn że masz DAB+. Ale wygodniej pisać DAB bez dodawania plusika :)


to juz teraz rozumiem :)

dzięki i pozdro
 
 
Grooby78 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 38
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-08-31, 19:00   

Marek napisał/a:
Grooby78 napisał/a:
Jeśli odbiera Ci radio DAB to jest ok. Ale pewnie tak nie jest i dlatego pytasz. Poprawny moduł to: 13438276.


odbiera mi kilka stacji DAB ( tokfm, trojka, muzyczne i tam jakies jeszcze) takze juz sam nie wiem czy to moduł DAB+ czy zwykly DAB

Czyli wszystko jest ok masz DAB+.
W Polsce ogólnie stacje cyfrowe nadają tylko w tym systemie.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-08-31, 19:42   

Grooby78 napisał/a:
Marek napisał/a:
Grooby78 napisał/a:
Jeśli odbiera Ci radio DAB to jest ok. Ale pewnie tak nie jest i dlatego pytasz. Poprawny moduł to: 13438276.


odbiera mi kilka stacji DAB ( tokfm, trojka, muzyczne i tam jakies jeszcze) takze juz sam nie wiem czy to moduł DAB+ czy zwykly DAB

Czyli wszystko jest ok masz DAB+.
W Polsce ogólnie stacje cyfrowe nadają tylko w tym systemie.



dzieki za pomoc
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 98
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-09-15, 11:10   

Zepsułem sobie samochód :evil:
Mam Volta 2012. Wszystko było OK. Zaczął pojawiać się błąd o serwisie ładowania wysokim napięciem, przez co nie działało ładowanie z opóźnieniem. Kupiłem VXDIAG i zgodnie z opisami na GM-forum chciałem zaktualizować oprogramowanie modułu hybrydowego nr 2. Kupiłem subskrypcję na 2h (najtańsza) wszystko było ok. Po zakończeniu aktualizacji auto się zresetowało i zaczęło sypać błędami.
Z samochodu zrobiła się "cegła".
Nie włączała się:
- elektryka (nie włącza się radio oświetlenie wewnętrzne, szyby itp)
- nie pomaga odłączanie akumulatora (nie mogłem otworzyć bagażnika, wchodziłem od środka)
- czasem po odłączeniu aku odpala się ekran i pokazuje mnóstwo błędów (poduszka pow, hamulce, zarządzanie prądem, ładowanie itp itd.
Doczytałem, że może to być problem aku. Zostawiłem na noc na ładowanie.

Obecnie stan jest taki, że auto jeździ ale jak wypruta hybryda, tzn. nie ma kontaktu z akumulatorem trakcyjnym i jeździ tylko na paliwie. Nie działa ładowanie z gniazdka (ciągle pomarańczowa lampka). Pojawił się dziwny ekran sposobu ładowania:

Stale pojawiają się błędy:
P1e00 (ten był moim stałym bywalcem i nie powodował nic złego)
P0d69
U0111

POMOCY!
Może już ktoś miał podobne efekty.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 460
Wysłany: 2019-09-15, 11:18   

Nie wiem czy cokolwiek Ci to pomoże, ale ...
Podobny ekran ładowania uzyskałem ostatnio wyjmując bezpiecznik F9 - Onstar - po kilku dniach zwariował i straciłem możliwość opóźnionego ładowania, po włożeniu bezpiecznika wszystko wróciło do normy
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 98
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-09-15, 12:33   

jatko napisał/a:
Nie wiem czy cokolwiek Ci to pomoże, ale ...
Podobny ekran ładowania uzyskałem ostatnio wyjmując bezpiecznik F9 - Onstar - po kilku dniach zwariował i straciłem możliwość opóźnionego ładowania, po włożeniu bezpiecznika wszystko wróciło do normy

No niestety. Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie OK. Co ciekawe opis w instrukcji położenia bezpieczników jest odwrotny z rzeczywistym (strona kierowcy/pasażera).
Najważniejszy jest brak komunikacji z modułem zarządzania baterią... to chyba ten moduł programowałem...:/
Połączyłem się z autkiem przy pomocy GDS. Wygląda na to, że źródłem problemów (kodów) jest moduł hybrydowy nr2. Pozostaje ponowne przeprogramowanie tego modułu. Kto może mi to zrobić za rozsądne pieniądze?
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 73
Wysłany: 2019-09-16, 19:29   

Mam pytanie , czy za każdym razem na postoju zaciągacie elektryczny hamulec nawet jak jest na równym , bo żona dzisiaj przypadkowo powiedziała że ona nie zaciąga nigdy.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 460
Wysłany: 2019-09-16, 20:03   

Ja nie zaciągam, czy przypadkiem nie zaciąga się sam? Jak daje na "P" to po chwili nawet jak jest z górki to zjedzie kilka cm o koła się blokują
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 73
Wysłany: 2019-09-16, 20:14   

W takiej sytuacji to skrzynia blokuje i ciekaw jestem czy nie cierpi bez hamulca
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-17, 13:17   

ARTEK 68 napisał/a:
W takiej sytuacji to skrzynia blokuje i ciekaw jestem czy nie cierpi bez hamulca
Cierpi, to dotyczy też każdego automatu - procedura to na N trzymając nożny zaciągnięcie ręcznego, puszczenie nożnego, wrzucenie P.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-17, 13:20   

ARTEK 68 napisał/a:
Mam pytanie , czy za każdym razem na postoju zaciągacie elektryczny hamulec nawet jak jest na równym
Na równym na podwórku nie, na mieście tak - gdyby coś się stało i samochód się stoczył gdzieś / ktoś go przepchnął i komuś coś zrobił, to jak ręczny był zaciągnięty i samochód na biegu to nikt nie zarzuci Ci nie zachowania należytej staranności, powinien też być zamknięty.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 98
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-09-18, 16:49   

ehhh, no i kiszka... Byłem w serwisie, ale chyba źle gadałem. Powiedziałem, że proszę o przeprogramowanie modułu hybrydowego nr 2. Oni zrobili dokładnie to i autko dalej jeździ jak jeździło, czyli na spaliniaku. Mogłem powiedzieć, że proszę naprawić, to wtedy by szukali do skutku...
Wychodzi na to że błąd który mam U0111 "brak komunikacji z Battery Energy Control Module "A"" był wspominany w biuletynie 2012 Chevrolet Volt Electrical System Service Bulletin 347575 czyli "Chevrolet: ses light with dtc u0111. Updating calibrations to the battery energy control module (becm) update has been released. *kb"
Być może aktualizacja hybrydowego nr 2 wymusza inną aktualizację, ale serwis tego jakoś nie wykrył. Klient chciał jeden to ma jeden. :oops:

Wychodzi na to że będę musiał pojechać jeszcze raz i po prostu kazać naprawić.

Jakiś czas potem znalazłem w serwisówce:
Hybrid Powertrain Control Module 2 Programming and Setup
i jest tam procedura o której nie było słowa w procedurze Amerykańskiej (z forum):
1. Install EL-49642 SPS programming support tool.
2. Access the Service Programming System (SPS) and follow the on-screen instructions.
3. On the SPS Supported Controllers screen, select Hybrid Powertrain Control Module 2 - Programming and follow the on-screen instructions.
4. At the end of programming, choose the "Clear All DTCs"
5. With a scan tool, perform the Hybrid/EV Battery Pack Data Reset
6. With a scan tool, perform the Hybrid/EV Battery Pack Capacity Learn
7. With a scan tool, perform the Hybrid/EV Battery Pack Coolant Control Solenoid Valve Learn
8. With a scan tool, perform the Clear Secured High Voltage DTCs

Zakładając, że ja albo serwis opla zrobiłem do pkt 4., to jeszcze trzeba zrobić kolejne punkty. Ciekawe czy OPEL ich nie zrobił??? Czy można je zrobić w domu przy pomocy VXDiag i GDS2?
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-09-21, 22:45   

Pytanie z serii: pewno już było...
Czy w Amperze można wyłączyć (oficjalnie bądź nie oficjalnie) otwieranie drzwi przy pomocy technologi keyless, pozostawiając jedynie "klasyczne" użycie pilota z kluczyka?
Tak mi się to nasunęło jak przeczytałem artykuł o Tesli która zawędrowała pod granicę ukraińską. Pojazdy elektryczne jak widać są dość popularne u naszych wschodnich sąsiadów, a chociaż dla chcącego nic trudnego to jednak chętnie bym to dezaktywował bo nie korzystam na codzień z tego udogodnienia...

PS. Swoja drogą przy pomocy chińskiego prostego nadajnika z aliexp.. za 2USD którym kolega sterował(steruje) centralny odkurzacz udało się dezaktywować wszystko co radiowe w mojej Amperze i przyprawić mnie o stan przed zawałowy kiedy auto po przyjechaniu pod dom u niego nagle przestało wykrywać kluczyk, reagować na pilota ... po prostu umarło - ale to dłuższa choc dość ciekawa opwieść.
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 460
Wysłany: 2019-09-22, 11:27   

Ja kupiłem ostatnio TAKIE CUŚ do trzymania kluczyków w domu, odziwo działa. Poszukaj może jakiegoś mniejszego etui albo wykup autocasco i tyle.

Bo z działań inwazyjnych to chyba trzeba by odłączyć anteny w drzwiach i bagażniku
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-09-22, 11:40   

Szkoda ze nie można tego dezaktywować jak w n iektórych samochodach :(
No i jest jeszcze takie coś Key.. .co prawda to koszt polisy AC ale dość ciekawe i pewno skuteczne rozwiązanie (a na dodatek opatentowane i polskie) moze ktos stosuje i powie jak sie sprawdza na codzień.
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 396
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-22, 15:26   

Ten "protektor" działa odcinając zasilanie z baterii. Pewnego pięknego dnia jak kluczyk "zgubi kod" to miła Pani z filmu reklamowego będzie zamawiać lawetę .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-23, 10:15   

jatko napisał/a:
Bo z działań inwazyjnych to chyba trzeba by odłączyć anteny w drzwiach i bagażniku
I gdzieś w okolicy tunelu środkowego.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2019-09-23, 19:20   

kalex napisał/a:
jak kluczyk "zgubi kod" to miła Pani z filmu reklamowego będzie zamawiać lawetę .


Kod jest zapewne zapisany na stałe w jakiejś pamięci typu EEPROM - brak zasilania nie powinien raczej wpłynąć na jej zawartość - "gubinie kodu" to raczej zazwyczaj inne problemy - najczęściej tak naprawdę brak zasilania (lub słaba bateria) albo uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne wynikające z wilgoci - czyli to nie jest "gubienie kodu".

Odłączenie anten zupełnie nas pozbawia funkcjonaności keyless, zapewne też uruchamianie auta padnie, pozostanie wciskanie kluczyka w otworek w schowku...

Rozwiązanie o tyle mi się podoba że trochę za nas "myśli" rozpoznając nasze kroki, albo brak ruchu kluczyka, wszelkie wynalazki typu pseudo klatka Faradaya zmuszają nas do pamiętania o tym by kluczyk tam włożyć, a z nasza pamięcią to jest jeszcze gorzej jak z tą w kluczyku trzymającą parametry szyfrujace :roll: no i trzeba pamiętac że odcięcie zasilania jest jednak skuteczniejsze od tych pudełek - oczywiscie cena nie jest zbytnio zachęcająca do testowania rozwiązania :(
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 98
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-09-27, 18:30   

Gehenny ciąg dalszy.
Wczoraj miałem umówioną wizytę w Oplu na Żoliborzu. Wsiadam, odpalam, a auto nic. Uruchomiła się tylko elektronika a napęd martwy. Kilkukrotne próby bez rezultatu tak samo jak machanie wajchą od trybu jazdy. Zero komunikatów błędów. Jedyny jaki udało mi się odczytać to P1e00, czyli ogólny błąd elektryki. Podłączanie na lejce innego aku bez rezultatu. Odłączałem aku, też nic. Skończyło się na lawecie i zawiezieniu do Opla Żoliborz.
Dziś dzwonię, czy coś zrobili. Okazało się, że nie są w stanie naprawić auta. Szczegóły mam poznać jak przyjadę po auto z lawetą.
Będę odbierać w poniedziałek to zobaczymy co powiedzą. Pani z którą rozmawiałem gadała coś o potencjalnych kosztach naprawy 70tys :shock: nie wiem czy chcą wymienić cały samochód czy co? mam zapłacić 420 za diagnozę usterki.
Kolejnym krokiem będzie zawiezienie auta do Gdańska.
Może ktoś ma inne sugestie.?

Ps. Wczoraj przyjechałem do roboty normalnie, tzn. w trybie spalinowym, a po 4 godzinach już się nie odpalił. Jedyne co było inne to niezła mgła i duża wilgotność.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 396
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-28, 08:41   

Jakie to typowe , 420 za diagnozę - która mówi "nie wiemy jak naprawić".

Zepsułeś programowaniem , naprawić trzeba programowaniem - tylko tyle i aż tyle. Może zadzwoń do V-techa do Krakowa. Może lepiej jak weźmie się za to ktoś kto robi dla własnej wiedzy i umiejętności.
 
 
EVOLT 

Dołączył: 15 Lip 2019
Posty: 14
Wysłany: 2019-09-28, 09:05   

Cytat:
Okazało się, że nie są w stanie naprawić auta.

To dużo potrafią, tyle to i ja mogłem Ci powiedzieć na telefon i podać numer konta do przelewu 420 zł, fajna fucha, marzy mi się taki warsztat , fajny interes. Wystarczy mieć sprawny telefon i atrapę komputera diagnostycznego, sprawny nie byłby potrzebny bo odpowiedź była by w każdym przypadku jedna, "nie da się tego naprawić, płaci Pan tylko za diagnostykę".
Miałem taki przypadek z mercedesem, pojechałem na serwis i oddałem im auto do naprawy (nie diagnostyki) i być może w tym tkwi problem dalszej zapłaty za zamówioną usługę. Grzebali w aucie 3 godziny, ja czekałem bo mi kierownik kazał, nic nie zrobili, poddali się po tym czasie i stwierdzili że nie wiedzą co jest ?. Także miła Pani oznajmiła mi że mam zapłacić 800 zł. Zapytałem za co i dowiedziałem się, że za diagnostykę auta i roboczo godziny mechanika. Poprosiłem kierownika i zadałem mu jedno pytanie, nagrywając na telefon, o czym go wcześniej poinformowałem. Pytanie brzmiało - czy oddając auto prosiłem Pana o diagnostykę awarii, czy naprawę usterki ?. Odpowiedział naprawę. To oznajmiłem mu że diagnostyka (podłączenie komputera) jest w jego gestii i nie musiał tego robić jak potrafił ocenić w inny sposób, a charakter usterki nie miał nic wspólnego z wykonaniem diagnostyki komputerowej samochodu. Po 15 minutowej dyskusji, twardo stojąc na ziemi oznajmiłem mu , że dalsza przepychanka nie ma sensu, bo ja mu nie zapłacę 800 zł za nic i jeżeli chce to niech tego dowodzi w sądzie. Była jeszcze sprawa wydania auta, ale jak wykręciłem numer na Policję, to Pan stwierdził, że auto wydaje ale spotkamy się w sądzie. Po tym zdarzeniu pojechałem do zwykłego warsztatu i w 20 minut usunęli usterkę, za kwotę 40 zł. Takie mamy serwisy, tfu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13