SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-12, 20:03   

Chce kupić felgi stalowe (strukturalne - tak je nazywają) żeby założyć na nie zimówki
Widzę ze są dostępne dwa rodzaje czujników ciśnienia - który będzię ok dla rocznika 2012 (a może obydwa są OK?

czujnik2.JPG
Czujnik 2
Plik ściągnięto 5 raz(y) 42,19 KB

czujnik 1.JPG
Czujnik 1
Plik ściągnięto 3 raz(y) 50,54 KB

_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 184
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-10-13, 00:07   

Samo-ładująca się Ampera. Baterie w bagażniku + falownik.

https://www.youtube.com/w..._T0M7JBa0LDP6eg
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-13, 07:19   

Ciekawe rozwiązanie kiedyś już tutaj pokazywane co prawda nie zwiększa zasiegu jednorazowego (no bo trzeba sie zatrzymać i podłączyć żeby doładować) ale uniezależniamy się od stacji ładowania
Mnie interesuje czy ktoś próbował powiekszyć pojemność trakcyjengo akumulatora przez podłączenie równolegle innego akumo np. jeden moduł z innego Volt/Ampera? Też ktoś o tym kiedys gdzieś wspominał.
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 416
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-13, 07:55   

Ten kwadratowy na 100%. Ten nowszego typu zaryzykuję że też , bo był montowany w Astrach J.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 519
Wysłany: 2019-10-13, 11:04   

Rafał napisał/a:
Samo-ładująca się Ampera. Baterie w bagażniku + falownik.

https://www.youtube.com/w..._T0M7JBa0LDP6eg


Patryk nie takie rzeczy robił i to bez inwertera.
_________________
[*]Volt 2014
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-13, 11:12   

jatko napisał/a:
Patryk nie takie rzeczy robił i to bez inwertera.
Zgadza się, parę miesięcy tak jeździłem z dodatkową baterią i niedługo znowu ją wszadzę. Inwerter nie jest potrzebny, tylko właściwe EVSE np. Kopp.

trax napisał/a:
Mnie interesuje czy ktoś próbował powiekszyć pojemność trakcyjengo akumulatora przez podłączenie równolegle innego akumo np. jeden moduł z innego Volt/Ampera?
Mam w planach. Niestety nie da się podłączyć części akumulatora bez solidnego inwertera, potrzebny jest "cały" aku, tj. 96 ogniw, ja chcę na początek 120% pakietu z Outlandera włożyć, ale można też ze Smarta ED, z eUpa, Leafa czy połówkę z Tesli.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 52
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 117
Wysłany: 2019-10-15, 10:46   

Mam pytanko, czy możecie polecić bardzo solidny serwis lub warsztat w Krakowie co by dokładnie sprawdził stan zawieszenia w amperze bo w mojej miejscowości mówią że jest ok a coś stuka tak głucho na dziurach a te barany nie wiedzą co.
 
 
Robert !!! 

Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 33
Wysłany: 2019-10-16, 00:38   

Łączniki stabilizatora. Auto ciężkie to leci w pierwszej kolejności.
 
 
EVOLT 

Dołączył: 15 Lip 2019
Posty: 22
Wysłany: 2019-10-16, 18:45   

ARTEK 68 napisał/a:
Mam pytanko, czy możecie polecić bardzo solidny serwis lub warsztat w Krakowie co by dokładnie sprawdził stan zawieszenia w amperze bo w mojej miejscowości mówią że jest ok a coś stuka tak głucho na dziurach a te barany nie wiedzą co.

Jak będziesz wymieniał to nie oszczędzaj, słabej jakości polecą zaraz, trzeba kupić dobrej firmy, bo będziesz robił dwa razy. Pozdrawiam

Ps. Ja nadal szukam :cry:
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 52
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 117
Wysłany: 2019-10-16, 19:42   

Najpierw muszę wiedzieć co wymienić.
 
 
EVOLT 

Dołączył: 15 Lip 2019
Posty: 22
Wysłany: 2019-10-16, 20:49   

ARTEK 68 napisał/a:
Najpierw muszę wiedzieć co wymienić.

Podjedź do dobrego diagnosty, na trzepakach i na pomiarach powinien zobaczyć co się wybija.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 52
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 117
Wysłany: 2019-10-17, 20:06   

Byłem w dwóch stacjach diagnostycznych i jeszcze w warsztacie i powiedzieli że wszystko jest ok chyba pojade jeszcze do serwisu opla i zobacze co oni powiedzą. Ta sam myślę że to mogą być już zmęczone te gumy jak amortyzator od góry albo dołu fachowo sie nazywa poduszka mocowanie amortyzatora i odbój dolny.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 172
Wysłany: 2019-10-17, 21:51   

U mnie są nowe: amortyzatory z łożyskami i poduszkami; łączniki stabilizatora; końcówki drążków z drążkami kierowniczymi i dalej na tarce bądź kostce brukowej stuka. Na dniach wymieniam lewy wahacz. Jeśli to nie on, pozostanie mi już tylko maglownica. Łączniki stabilizatora od razu kup metalowe wzmacniane Meyle.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 184
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-10-19, 16:22   Tuleja

U mnie były wymieniane gumowe tuleje (nr 11 na obrazku) wahacza. Trudne do zdiagnozowania.



 
 
ARTEK 68 

Wiek: 52
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 117
Wysłany: 2019-10-19, 19:12   

Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 184
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-10-20, 10:19   

ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-20, 10:56   

Pytanie odnośnie bezpieczników przy akumulatorze 12V w bagażniku - czy to są zwykłe topikowe czy jakieś sprytniejsze? Bo są niewymienne i jeśli to topikowe to jak jeden padnie to całą tą łącznicę trzeba by wymieniać. W sieci nie znalazłem informacji, producent LEONI, np. na 80A bezpieczniku jest napis 32V LEONI 550000715.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kasmarkos

Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-26, 22:52   

Niestety miałem niekoniecznie przyjemność naprawić swój napęd/skrzynie od ampery. Gdyby ktoś potrzebował to mam części zamienne jak i wiedzę na temat tej skrzyni bo zmuszony byłem ja rozebrać i złożyć na nowo.

https://drive.google.com/open?id=14zsTP2rV4E8YEdLvOs9F50pvgE0Z6UwE

https://drive.google.com/open?id=14XgGDWELs6XsB_9WbqZI_9mkfcxiycIp

https://drive.google.com/open?id=14ZOneTP3fBvy1eE8zX4Uo9skOYSrJ4qo
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-27, 09:21   

kasmarkos napisał/a:
Niestety miałem niekoniecznie przyjemność naprawić swój napęd/skrzynie od ampery.


A możesz coś więcej co padło (jakie objawy) i jak wyglądał proces naprawy, jakieś szczególne problemy
Tak dla potomnych;)

PS. Szacun
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-27, 16:59   

kasmarkos napisał/a:
Gdyby ktoś potrzebował to mam części zamienne jak i wiedzę na temat tej skrzyni bo zmuszony byłem ja rozebrać i złożyć na nowo.
O ja pier...wszy raz znaczy widzę coś takiego :-o Dołączam się do pytań i szacunu trax'a.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-27, 18:34   

Generalnie nie boje się mechaniki, jednak egzotyczność i unikalność rozwiazania w Volt/Ampera są wyzwaniem...
Jakie cacka mamy obok spaliniaka najlepiej widać na wykładzie prof.Johna Kelley z WSU.
Jesli ktoś jeszccze nie oglądał to polecam ten kanał, naprawdę kawał konkretnej wiedzy na temat hybryd/elektryków :) link
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
kasmarkos

Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-28, 16:27   

Nie ukrywam że filmik z youtube dużo mi pomógł ale jednak na żywo rozbiórka tego to co innego.
Problemem miałem błąd P0796 skrzyni biegów. Więc padło na wymianę zespołu elektrozaworów. Z nadzieją pojechałem do gdańska do hallera że może to wymienia bo części poza serwisem nie możliwe jest dostać niestety oni poza wymianą łożyska odnośnie ampery nie potrafią niestety nic nie będę wspominał więcej na temat wizyty w tym serwisie ale pewne jest to że moja noga więcej tam nie postanie.
Wracając do skrzyni objawiało się to wibracjami auta przy zwalnianiu i naciskaniu hamulca i oczywiście checkengine. Po wizycie w serwisie i ich jazdach testowych doszły stuki w skrzyni i ślizganie sie tak jak by sprzęgła więc juz wiedziałem że zjarali mi tarczki biegu 1,2,3 i R bo od tych biegów są wspólne.
Kupiłem drugą skrzynie która niestety okazała się też niesprawna no i życie zmusiło mnie do złożenia z dwóch skrzyń jednej sprawnej.
A ogólnie okazało się że nie była to wina elektrozaworów a urwanych z środku śrub trzymających zespół łożyska z zębatką do mechanizmu różnicowego. A tak prościej to poprzedni właściciel albo zmienił bieg z D na R w trakcie jazdy albo wbil P w trakcie jazdy.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-28, 16:59   

kasmarkos napisał/a:
zjarali mi tarczki biegu 1,2,3 i R
Z tego co wiem mamy tam 3 sprzęgła - skąd więc to R?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 96
Wysłany: 2019-10-28, 18:20   

To zakup nie za bardzo udany
 
 
kasmarkos

Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-29, 09:49   

PatrykS napisał/a:
kasmarkos napisał/a:
zjarali mi tarczki biegu 1,2,3 i R
Z tego co wiem mamy tam 3 sprzęgła - skąd więc to R?


Nie pisałem o ilości sprzęgieł bo fakt są ich 3 zestawy, a pisałem o spaleniu tarczek w sprzęgle odpowiedzialnego w/g opisów w instrukcji za tzw. biegi 1,2,3 i R albo 1,2 i R nie pamiętam teraz dokładnie.

marcin.elektro napisał/a:
To zakup nie za bardzo udany


niestety w trakcie zakupu objawów żadnych nie było żeby coś miało się dziać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 14