Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3251
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-29, 11:05   

marcin.elektro napisał/a:
To zakup nie za bardzo udany
Cóż, się okaże, póki co unikalną możliwość obejrzenia skrzyni od środka zapewnił :-)

kasmarkos napisał/a:
pisałem o spaleniu tarczek w sprzęgle odpowiedzialnego w/g opisów w instrukcji za tzw. biegi 1,2,3 i R albo 1,2 i R
Dziwne oznaczenia, bo biegów jako takich tam nie ma, zwłaszcza R w typowym elektryku nie znajdziemy. Ciekawe że w ogóle są tarczki - myślałem że kontrolując silniki są w stanie zsynchronizować obroty dokładnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 48
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-29, 14:16   

PatrykS napisał/a:
Ciekawe że w ogóle są tarczki - myślałem że kontrolując silniki są w stanie zsynchronizować obroty dokładnie.


Są tam najprawdopodobniej "klasyczne" mokre sprzęgła stąd tarczki, oczywiscie zupełnie nie klasycznie sterowane. Sprzęgła (3szt) służą do załączania odpowiednich konfiguracji silników elektrycznych(generatorów) i extendera spalinowego w zależności od trybu pracy i zapotrzebowania na moc.
Oczywiście czysto teoretycznie teraz dywaguje :) - stany(pracy) sprzęgieł widać w aplikacji
Przekładni kilku stopniowej jako takiej tam nie ma, jest stałe przełożenie i przekładnia satelitarna

Ale szcunek sie należy wielki - to jest wyzwanie!
Jak by ktoś sie jeszcze zabierał za takie doświadczenia w realu to może jakieś filmiki by kręcił :)
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 39
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-10-29, 22:21   

Rafał napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.


witaj,
1. jakiej firmy załozyłeś tuleje?
2. czy ściągałeś cały wahacz do wymiany tych tulei , czy na aucie bylo to zrobione?
3. i czy po wymianie tych tulei trzeba ustawiac zbiezność i geometrię

M
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 390
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-10-30, 08:22   

Jakby ktoś miał problemy z uruchomieniem VOLT/AMPERA elektronicznie /elektrycznie , błędy jakiekolwiek mam sprzęt diagnostyczny oryginalny i dostęp do online. Jestem w stanie zaktualizować do najnowszego softu każdy sterownik. Jak cos zapraszam do kontaktu przez forum.
 
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 164
Wysłany: 2019-10-30, 10:18   

Marek napisał/a:
Rafał napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.


witaj,
1. jakiej firmy załozyłeś tuleje?
2. czy ściągałeś cały wahacz do wymiany tych tulei , czy na aucie bylo to zrobione?
3. i czy po wymianie tych tulei trzeba ustawiac zbiezność i geometrię

M


Ja już po zabiegu, więc mogę coś napisać. Z lewej wrzuciłem oryginalny cały wahacz GMa. Z prawej wymieniłem tylko tuleję. Kupiłem firmy Febi Bilstein. Zawieszenie pracuje teraz bardzo ładnie, nie ma żadnych stuków. Niemniej mam nowe amortyzatory, poduszki, łączniki, drążki z końcówkami i właśnie tuleje. Myślę, że czeka mnie kilka ładnych tys km przyjemnej jazdy. Przyczyną terkotania na "tarce" kostce tak jak u kolegi były właśnie te tuleje. Ręcznie miały wyczuwalny spory luz.
 
 
kasmarkos

Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-30, 12:50   

trax napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Ciekawe że w ogóle są tarczki - myślałem że kontrolując silniki są w stanie zsynchronizować obroty dokładnie.


Są tam najprawdopodobniej "klasyczne" mokre sprzęgła stąd tarczki, oczywiscie zupełnie nie klasycznie sterowane. Sprzęgła (3szt) służą do załączania odpowiednich konfiguracji silników elektrycznych(generatorów) i extendera spalinowego w zależności od trybu pracy i zapotrzebowania na moc.
Oczywiście czysto teoretycznie teraz dywaguje :) - stany(pracy) sprzęgieł widać w aplikacji
Przekładni kilku stopniowej jako takiej tam nie ma, jest stałe przełożenie i przekładnia satelitarna

Ale szcunek sie należy wielki - to jest wyzwanie!
Jak by ktoś sie jeszcze zabierał za takie doświadczenia w realu to może jakieś filmiki by kręcił :)


W skrzyni sa 3 komplety mokrych tarczek które są tak samo załaczane cisnieniowo olejem jak w zwykłym automacie ale biegów jako takich nie ma bo napędzane jest to jednym zestawem tarczek poprzez przekładnie planetarną przy przyspieszaniu (to jest ta włąsnie która mi sie posypała i jest ona odpowiedzialna za jazde do przodu i do tylu czyli tak jak pisałem te nieszczęsne R) a poźniej przez drugi zestaw tarczek / sprzęgła w trakcie jazdy z większą jednostają prędkością aby zmniejszyć obroty silnika i zapotrzebowanie na energię. Tak wywnioskowałem z wszelkiech serwisówek i rozłożonej skrzyni. Niestety ogladalem miliony filmów na youtube i żaden nie oddaje tego dokładnie dla kogoś kto jej w środku nie widział co tam się w skrzyni dzieje dopóki jej nie rozebrałem na częsci pierwsze i zaczełem pokoleji składać i poznawać.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 113
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-11-05, 15:14   

Witam.
Przed Świętem Zmarłych mijałem na Marysinie Wawerskim w Warszawie identycznego Volta jak mój (srebrno-szary). Może to ktoś z forumowiczów? :)
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 39
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-11-06, 10:27   

granit napisał/a:
Marek napisał/a:
Rafał napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.


witaj,
1. jakiej firmy załozyłeś tuleje?
2. czy ściągałeś cały wahacz do wymiany tych tulei , czy na aucie bylo to zrobione?
3. i czy po wymianie tych tulei trzeba ustawiac zbiezność i geometrię

M


Ja już po zabiegu, więc mogę coś napisać. Z lewej wrzuciłem oryginalny cały wahacz GMa. Z prawej wymieniłem tylko tuleję. Kupiłem firmy Febi Bilstein. Zawieszenie pracuje teraz bardzo ładnie, nie ma żadnych stuków. Niemniej mam nowe amortyzatory, poduszki, łączniki, drążki z końcówkami i właśnie tuleje. Myślę, że czeka mnie kilka ładnych tys km przyjemnej jazdy. Przyczyną terkotania na "tarce" kostce tak jak u kolegi były właśnie te tuleje. Ręcznie miały wyczuwalny spory luz.



witaj,
a mógłbyś odpowiedziec na moje pytania nr. 2 i 3 :)
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 180
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-11-06, 13:05   

Marek napisał/a:

witaj,
a mógłbyś odpowiedziec na moje pytania nr. 2 i 3 :)


Nie trzeba ścigać wahaczy i nie trzeba ustawiać zbieżności.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 164
Wysłany: 2019-11-12, 22:42   

Marek napisał/a:
granit napisał/a:
Marek napisał/a:
Rafał napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.


witaj,
1. jakiej firmy załozyłeś tuleje?
2. czy ściągałeś cały wahacz do wymiany tych tulei , czy na aucie bylo to zrobione?
3. i czy po wymianie tych tulei trzeba ustawiac zbiezność i geometrię

M


Ja już po zabiegu, więc mogę coś napisać. Z lewej wrzuciłem oryginalny cały wahacz GMa. Z prawej wymieniłem tylko tuleję. Kupiłem firmy Febi Bilstein. Zawieszenie pracuje teraz bardzo ładnie, nie ma żadnych stuków. Niemniej mam nowe amortyzatory, poduszki, łączniki, drążki z końcówkami i właśnie tuleje. Myślę, że czeka mnie kilka ładnych tys km przyjemnej jazdy. Przyczyną terkotania na "tarce" kostce tak jak u kolegi były właśnie te tuleje. Ręcznie miały wyczuwalny spory luz.



witaj,
a mógłbyś odpowiedziec na moje pytania nr. 2 i 3 :)


Z lewej zrzucany był cały wahacz. Bardzo ciężko wychodzi ze zwrotnicy, bo to aluminium i mechanik mówił, że nie można konkretnie przyłożyć, żeby to wybić, bo można uszkodzić. Z prawej sama tuleja u mnie - schodzi pięknie. Ona jest bardzo rozsądnie zamontowana, nic nie trzeba zbijać, wychodzi delikatnie. Co do geometrii, jak po każdym działaniu w zawieszeniu wskazane jest ustawienie. Przy samych tulejach można by się pokusić nie ustawiać prawdopodobnie, ale już przy wymianie całego wahacza jest to konieczne, u mnie nawet kierownica delikatnie się przekrzywiła przy jeździe na wprost.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 48
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-11-13, 07:40   

PatrykS napisał/a:
trax napisał/a:
Panowie i Panie:) banalne zapewne pytanie..
Też mnie to zdziwiło, ale jedyną znaną mi i poprzedniemu właścicielowi metodą jest ściszenie lub spauzowanie.


Znalazłem rozwiązanie trochę kulawe ale dla mnie lepsze jak wciskanie pauzy :)
jak chce pozbyć się audio bez wygaszania - przełączam na źródło AUX do którego nie mam nic podłączone (no poza kabelkiem jack<->jack)
:-P 8-)
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
dawspeed 
Opel Ampera


Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 29
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-11-15, 17:25   

Z innej beczki, czy ktoś podłączał wideorejestrator obok lusterka? Ono jest fotochromatyczne i pewnie tam cały czas jest 12V? ewentualnie gdzie się najlepiej wpiąć żeby po "kluczyku" (power) bylo napięcie obok lusterka? Może jutro rozbiorę i zobaczę.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-11-15, 18:33   

dawspeed napisał/a:
Z innej beczki, czy ktoś podłączał wideorejestrator obok lusterka? Ono jest fotochromatyczne i pewnie tam cały czas jest 12V? ewentualnie gdzie się najlepiej wpiąć żeby po "kluczyku" (power) bylo napięcie obok lusterka? Może jutro rozbiorę i zobaczę.

Ja się wpiąłem z zasilaniem w skrzynkę bezpieczników z lewej strony deski.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 112
Wysłany: 2019-11-16, 18:22   

Ja też w skrzynkę bezpieczników z lewej strony jest tam jeden bezpiecznik który po wyłączeniu auta odcina napięcie tak zwane po kluczyku, reszta jest cały czas pod napięciem.Kabelek ukryłem pod uszczelką i kupiłem takiego bajpasa na dwa bezpieczniki którego wpina się pod odpowiedni bezpiecznik, takie rozwiązanie mam już trzy miesiące i jest ok.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 39
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-11-17, 16:19   

ARTEK 68 napisał/a:
Ja też w skrzynkę bezpieczników z lewej strony jest tam jeden bezpiecznik który po wyłączeniu auta odcina napięcie tak zwane po kluczyku, reszta jest cały czas pod napięciem.Kabelek ukryłem pod uszczelką i kupiłem takiego bajpasa na dwa bezpieczniki którego wpina się pod odpowiedni bezpiecznik, takie rozwiązanie mam już trzy miesiące i jest ok.


witam,
a mógłbys podac więcej szczegółów tzn?
nr bezpiecznika, i o jaki bajpas ci chodzi?

dzieki
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 48
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-11-17, 20:21   

Marek napisał/a:

i o jaki bajpas ci chodzi?

dzieki


Ja stosuje taki - myslę ze o to chodzi:
TAKI
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-17, 22:55   

Wiem, że tamat był wałkowany wzdłuż i w szerz, ale chciałbym się zapytac szanownych KOlegów, jakie żarówki H7 polecacie do Ampery.
Pozdrawiam
Paweł
_________________
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 56
Wysłany: 2019-11-18, 00:26   

Czesc.
Muszę wymienić czujniki ciśnienia w dwóch kołach.
Jakie muszę kupić i czy trzeba je wprogramowac by były widoczne czy może robi się to „samo”???
Z góry dziękuje za pomoc.
_________________

 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 48
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-11-18, 08:44   

Wojtasek0 napisał/a:
Czesc.
Muszę wymienić czujniki ciśnienia w dwóch kołach.
Jakie muszę kupić i czy trzeba je wprogramowac by były widoczne czy może robi się to „samo”???
Z góry dziękuje za pomoc.


Ja kupiłem felgi z takimi czujnikami jak na zdjęciu, żadnych dodatkowych operacji nie musiałem robić po założeniu

czujnik 1.JPG
czujnik
Plik ściągnięto 5 raz(y) 50,54 KB

_________________
Pozdrawiam
Trax
Ostatnio zmieniony przez trax 2019-11-18, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3251
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-18, 09:21   

Wojtasek0 napisał/a:
Jakie muszę kupić i czy trzeba je wprogramowac by były widoczne czy może robi się to „samo”???
Parują się same po krótkiej przejażdżce, ja kupiłem używane od Insignii do zimówek.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
dawspeed 
Opel Ampera


Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 29
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-11-18, 11:33   

ten bajpas super sprawa :)
Ponoć na Żoliborzu jest jeden magik od Opla Ampery ktoś ma może namiar na niego?

Sorki nie doprecyzowałem Opel Żoliborz tylko chodzi mi o gościa który tam pracuje.
Ostatnio zmieniony przez dawspeed 2019-11-18, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 48
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-11-18, 12:19   

dawspeed napisał/a:
ten bajpas super sprawa :)
Ponoć na Żoliborzu jest jeden magik od Opla Ampery ktoś ma może namiar na niego?


Opel Żoliborz :D :mrgreen: - sorki ale musiałem ....
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 112
Wysłany: 2019-11-18, 16:43   

Przecież takie podłączenie to prościzna , tak bajpas i bezpiecznik F15 po lewej stronie i gotowe.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-11-20, 20:33   

Pawiel napisał/a:
Wiem, że tamat był wałkowany wzdłuż i w szerz, ale chciałbym się zapytac szanownych KOlegów, jakie żarówki H7 polecacie do Ampery.
Pozdrawiam
Paweł

Ampera ma HIR2 a nie H7, ale to nie świeci. Tylko dobrej jakości ledy.
 
 
Robert !!! 

Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 22
  Wysłany: 2019-11-21, 00:51   

dawspeed napisał/a:
ten bajpas super sprawa :)
Ponoć na Żoliborzu jest jeden magik od Opla Ampery ktoś ma może namiar na niego?

Sorki nie doprecyzowałem Opel Żoliborz tylko chodzi mi o gościa który tam pracuje.


Chyba wiem o kogo Ci chodzi. Ma czarną Amperę. Mieszka niedaleko mnie. Będę jechał na dniach do niego. Pisałem też na priv na FB bo tam chyba Twój temat również się pojawił.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 14