SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-04, 10:34   

Marcel01 napisał/a:
To u mnie chyba się ta zależność nie sprawdza.
0,28l/100km?! Wow! Myślałem że jeżdżę oszczędnie, ale średnią za jakieś dwa lata mam 0,6l/100km. A ile z tego przebiegu 240 tys. km jest Twoich - w sensie jak pewne jest, że poprzedni właściciel nie skasował Lifetime?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 60
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2020-01-04, 11:07   

240 tys km to przebieg samochodu mojego syna, mój to 167 tys. km. Kupiłem samochód z przebiegiem lekko ponad 155 tys. km. Więc "mojego" przebiegu jest w tym ok 12 tys. km. A pewności, że poprzednia właścicielka nie skasowała lifetime-u nie mam. Olej w silniku spalinowym był wymieniany w ASO w Holandii przy stanie licznika 147 tys. km . Jak wymieniałem olej przy przebiegu 158 tys. km to zużyty wyglądał identycznie jak nowy który wlewałem.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-01-04, 11:27   

Ja mam lifetime 3,4 l/100km. Przypuszczam, że nie kasowany od nowości. Ja zrobiłem Amperą 25 tys km. Lifetime też wychodzi mój na 3,4 l/100km, chociaż to wypady wakacyjne podbjają, bo 90% roku jeździ tylko na prądzie. Pocieszające jest to, że pomimo, że moja Ampera ma 8 lat i tyle przebiegu, nie byłbym w stanie kupić nowego z salonu plug-ina, o takich parametrach jak mam :mrgreen: Znalazłem jeszcze coś takiego:
https://www.facebook.com/...58022954399535/
Muszę spróbować :?
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 101
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-04, 13:22   

granit napisał/a:
J Znalazłem jeszcze coś takiego:
https://www.facebook.com/...58022954399535/


Jak dobrze zrozumiałem - przełącza na tryb mountain jedzie około 10km - następnie wraca na normal i jedzie do momentu kiedy zacznie ponownie nabijać kwh - ponownie jedzie kolejne 10km na mountain i potem przełącza na normal i ponownie zużywa nabite kWh.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 416
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-04, 13:34   

No to mi to wygląda że jest to pojemność określona "programowo" na podstawie spadku napięcia ogniw w stosunku do kilometrów średnio pokonywanych na prądzie i pewnie jakiś innych parametrów.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-04, 14:14   

Marcel01 napisał/a:
240 tys km to przebieg samochodu mojego syna, mój to 167 tys. km.
Nie zwróciłem uwagi na podpisy zdjęć, myślałem że kolejność jak w tekście. Ciekawe - młodsza poliftowa z większą baterią i mniejszym przebiegiem ma mniej pojemności niż ta druga?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-01-04, 23:09   

rume napisał/a:
granit napisał/a:
J Znalazłem jeszcze coś takiego:
https://www.facebook.com/...58022954399535/


Jak dobrze zrozumiałem - przełącza na tryb mountain jedzie około 10km - następnie wraca na normal i jedzie do momentu kiedy zacznie ponownie nabijać kwh - ponownie jedzie kolejne 10km na mountain i potem przełącza na normal i ponownie zużywa nabite kWh.

Na to wygląda, muszę spróbować jak to zadziała.
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 60
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2020-01-05, 05:20   

PatrykS napisał/a:
Ciekawe - młodsza poliftowa z większą baterią i mniejszym przebiegiem ma mniej pojemności niż ta druga?


Też mnie to bardzo zaskoczyło, ale taka jest prawda - tak wynika z pomiarów MyVoltCapacity.
Rodzi się więc pytanie , co wpływa na wyniki pomiaru tą aplikacją ?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-01-05, 17:36   

Marcel01 napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Ciekawe - młodsza poliftowa z większą baterią i mniejszym przebiegiem ma mniej pojemności niż ta druga?


Też mnie to bardzo zaskoczyło, ale taka jest prawda - tak wynika z pomiarów MyVoltCapacity.
Rodzi się więc pytanie , co wpływa na wyniki pomiaru tą aplikacją ?

Przejechałem się dziś systemem, prezentowanym w filmiku. Wnioski na razie takie:
Tryb górski możliwy do włączenia dopiero jak miałem mniej niż połowę baterii.
Średnie spalanie przy spokojnej jeździe w górskim trybie to ok. 8 l/100km.
Każde ok. 10 minutowe przejście w tryb górski, powodowało, że miałem do dyspozycji później ok. 5 km jazdy na prądzie bez schodzenia kWh z licznika.
Pod koniec przełączyłem się na normalny i prąd skończył się przy wskazaniu 8,1 kWh na liczniku.
Zobaczymy jak będzie dalej. Nie startowałem dziś z full baterią, tylko ze zużytymi poprzedniego dnia 0,6 kWh. Mam oryginalny akumulator jeszcze i zastanawiam się też, czy nie warto go wymienić, być może pobiera sobie prąd z trakcyjnej podczas postoju :? Niby był sprawdzany w punkcie z akumulatorami i stwierdzili, że jest OK, ale kto wie...
 
 
Robert !!! 

Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-01-06, 15:59   

Z filmu wynika, że on zmienia indeksy Capacity. Wówczas regeneracja baterii działa. Na początku podaje indeks 01AD i chyba informuje, że na takim nie zadziała.
Ja jutro u siebie przetestuję bo będę robił małą trasę. Około 120-140km. Normalnie auto koło domu do 50km robi. Baterii stacza póki co.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-01-06, 16:24   

Robert !!! napisał/a:
Z filmu wynika, że on zmienia indeksy Capacity. Wówczas regeneracja baterii działa. Na początku podaje indeks 01AD i chyba informuje, że na takim nie zadziała.
Ja jutro u siebie przetestuję bo będę robił małą trasę. Około 120-140km. Normalnie auto koło domu do 50km robi. Baterii stacza póki co.

A z tymi indeksami hex capacity ktoś wie jak to jest? Jak to rozszyfrować? Ja miałem 015B, kolega 0198.
 
 
Robert !!! 

Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-01-06, 16:31   

Nie wiem. Ja mam 01B6. Ampera polift 13r 88k przebiegu
Ah Capacity 43.8
Wh capacity 14604
Life Time od początku bo było niekasowane 3.3l/100
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-06, 17:18   

granit napisał/a:
A z tymi indeksami hex capacity ktoś wie jak to jest? Jak to rozszyfrować? Ja miałem 015B, kolega 0198.

Dowolny konwerter z zapisu szesnastkowego na dziesiętny
015B= 34,7 Ah
0198= 40,8 Ah
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Robert !!! 

Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-01-06, 17:31   

jas_pik napisał/a:
granit napisał/a:
A z tymi indeksami hex capacity ktoś wie jak to jest? Jak to rozszyfrować? Ja miałem 015B, kolega 0198.

Dowolny konwerter z zapisu szesnastkowego na dziesiętny
015B= 34,7 Ah
0198= 40,8 Ah


A jak u mnie to wygląda? Jest ok ?
01B6
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 60
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2020-01-06, 17:48   

Robert !!! napisał/a:
A jak u mnie to wygląda? Jest ok ? 01B6


hex 01B6 = 438 DEC czyli 43.8 Ah
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 101
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-06, 18:49   

Wygląda na to, że oprogramowanie "capacity" - bierze tylko z Amperów co wydaje się błędne. Co dziwne nie patrzy na napięcie ogniw. Wszystkie Wh przeliczone są dla tego samego napięcia 333,42V.
 
 
Robert !!! 

Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-01-06, 19:44   

Czyli tak jak przypuszczałem. Nie pokazuje zużycia baterii.
Jakaś aplikacja typu Battery Wear by coś pokazała. Jak to ma miejsce w przypadku smartfonów i tabletów.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-01-06, 22:58   

jas_pik napisał/a:
granit napisał/a:
A z tymi indeksami hex capacity ktoś wie jak to jest? Jak to rozszyfrować? Ja miałem 015B, kolega 0198.

Dowolny konwerter z zapisu szesnastkowego na dziesiętny
015B= 34,7 Ah
0198= 40,8 Ah

Jak miło się czegoś dowiedzieć od mądrego człowieka :)
Ale wychodzi na to, że ten hex capacity to taka zbędna informacja, bo poniżej podaje w Ah. Po wczorajszym zabiegu skoczyło mi na 34,8 Ah :mrgreen: Ciekaw jestem ile można uzyskać ponawiając ten zabieg z jazdą na górskim. Pewnie niewiele...
A idąc dalej, w MyGreenVolt na w pełni naładowanej baterii miałem wartości:
w górnym lewym okienku 8.1 Amps, 382 Volts
Niżej: SoC: 100% (90,2%)
Bat. cell voltage: 3,981/3,983/3,993
Czy z tych parametrów da się wyliczyć coś więcej niż sama ta aplikacja? Pojemność będzie inna niż 34,8 Ah ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-07, 01:08   

rume napisał/a:
Wygląda na to, że oprogramowanie "capacity" - bierze tylko z Amperów co wydaje się błędne. Co dziwne nie patrzy na napięcie ogniw. Wszystkie Wh przeliczone są dla tego samego napięcia 333,42V.
Rzeczywiście, to błąd - nominalne napięcie baterii Ampery/Volta podawane przez GM to 360V, czyli 3,75V na ogniwo, tu użyli chyba minimalnego napięcia ~336V (3,5V na ogniwo). Podane przez aplikację Wh są więc zaniżone o ~8%.

Robert !!! napisał/a:
Czyli tak jak przypuszczałem. Nie pokazuje zużycia baterii.
Skąd ten wniosek? Dla różnych sztuk widzimy różne Ah, a więc i różną pojemność rzeczywistą.

granit napisał/a:
Niżej: SoC: 100% (90,2%)
Bat. cell voltage: 3,981/3,983/3,993
Czy z tych parametrów da się wyliczyć coś więcej niż sama ta aplikacja? Pojemność będzie inna niż 34,8 Ah ?
Wyliczyć się nie da, tylko spekulować. Widać że dość niskie napięcia masz przy pełnym naładowaniu (tj. duża rezerwa z góry zostaje), ale zmierz jeszcze przy wyłączonym ogrzewaniu i czym się da, bo 8A to już obciążenie obniżające trochę napięcie. Przy Twojej niskiej pojemności ciekawią mnie napięcia po rozładowaniu w okolice 0% (~20%) - być może jedno z ogniw się zdegradowało bardziej niż inne i zaniża całość.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 55
Wysłany: 2020-01-07, 09:47   

Warto sprawdzić parametry Ampery w Car Scanner ELM OBD2 na Android (lub iOS). Jest wersja polska.

Jak wspomniałem, to uniwersalna aplikacja, trzeba wybrać profil auta przy podłączaniu.
Nie ma Ampery, ale jest Chevrolet Volt, widać około 200 parametrów.
(Ustawienia - Połączenie - Wybierz profil połączenia: Chevrolet - Volt)
Nie mam teraz dostępu do Ampery ani Volta, zrobiłem screeny bez podłączania do auta.

Są profile dla innych elektryków i plug-in: i-Miev, Spark, Zoe 240, Outlander PHEV, Ioniq, Kona, Niro, Prius, Prius Prime (każdy profil ma 100-150 parametrów).
Nie wszystkie parametry są rzetelne, innych nie wyświetla w ogóle, ale i tak naprawdę sporo widać.

Volt_screen1.png
Plik ściągnięto 4 raz(y) 81,86 KB

Volt_screen.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 43,87 KB

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-07, 09:53   

granit napisał/a:

Ale wychodzi na to, że ten hex capacity to taka zbędna informacja, bo poniżej podaje w Ah.

Tak twórca to zrobił :)


granit napisał/a:
Po wczorajszym zabiegu skoczyło mi na 34,8 Ah :mrgreen: Ciekaw jestem ile można uzyskać ponawiając ten zabieg z jazdą na górskim. Pewnie niewiele...

I to jest najważniejsza informacja. Trzeba posprawdzać jakie działania powodują wzrost a jakie spadek pojemności.
Ja jako (nie)posiadacz Ampery nie pomogę .
Ale może to będzie tak jak w trojaczku że zależy to np od szybkości ładowania. Jesli na swoim EVSE ustawię prąd ładowania na 6A . To wolniej ładuję , ale dłużej balansuję ale też minimalnie wzrasta po takim procesie zasięg oraz pojemność ogniw. Zapewne dlatego że po takim łądowaniu najbardziej się wyrównują napięcia ogniw ( róznice napięć pomiędzy najsłabszym a najlepszym ogniwie to 0.005V)
Trzeba odkrywać te zależności .


granit napisał/a:
A idąc dalej, w MyGreenVolt na w pełni naładowanej baterii miałem wartości:
w górnym lewym okienku 8.1 Amps, 382 Volts
Niżej: SoC: 100% (90,2%)
Bat. cell voltage: 3,981/3,983/3,993

jw


granit napisał/a:
Czy z tych parametrów da się wyliczyć coś więcej niż sama ta aplikacja? Pojemność będzie inna niż 34,8 Ah ?

Jest to mozliwe . Skoro napisałeś że Ci się zwiększyło :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-07, 13:53   

Paren1 napisał/a:
Warto sprawdzić parametry Ampery w Car Scanner ELM OBD2 na Android (lub iOS). Jest wersja polska.

Jak wspomniałem, to uniwersalna aplikacja, trzeba wybrać profil auta przy podłączaniu.


Potwierdzam - bardzo fajna aplikacja, wczytujemy profil Volt i mamy chyba wszystko co możemy wyciągnać z naszych samochodów podane pięknie na tacy.

Co prawda po aktualizacji oprogramownaia mojej Ampery mam problemy z połaczeniem sie szybko i sprawnie vi'a moduł BT ale po podłączeniu mamy naprawdę świtetnie podaną obsługę myslę że najbardziej intuicyjny interfejs na telefon dla tego typu aplikacji.

A propo aktualizacji - po aktualizacji kilku modułów widzę że zasięg dziwnie wzrósł z dnia na dzień z ca.45km na powiedzmy 55km ale nie podniecam sie bo wydaje mi sie ze wynika to poprostu z wykasowania danych historycznych któe słóżyły do budowy przyblizenia zasięgu :) :(
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-01-07, 14:04   

PatrykS napisał/a:
Wyliczyć się nie da, tylko spekulować. Widać że dość niskie napięcia masz przy pełnym naładowaniu (tj. duża rezerwa z góry zostaje), ale zmierz jeszcze przy wyłączonym ogrzewaniu i czym się da, bo 8A to już obciążenie obniżające trochę napięcie. Przy Twojej niskiej pojemności ciekawią mnie napięcia po rozładowaniu w okolice 0% (~20%) - być może jedno z ogniw się zdegradowało bardziej niż inne i zaniża całość.

Nie omieszkam sprawdzić dziś :)
 
 
Robert !!! 

Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-01-07, 23:28   

Paren1 napisał/a:
Warto sprawdzić parametry Ampery w Car Scanner ELM OBD2 na Android (lub iOS). .

Naprawdę fajna apka. Pokazuje napięcie w każdej celi.

Screenshot_20200107-221818.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 411,35 KB

 
 
Robert !!! 

Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 33
Wysłany: 2020-01-08, 00:08   

granit napisał/a:
jas_pik napisał/a:
granit napisał/a:
A z tymi indeksami hex capacity ktoś wie jak to jest? Jak to rozszyfrować? Ja miałem 015B, kolega 0198.

Dowolny konwerter z zapisu szesnastkowego na dziesiętny
015B= 34,7 Ah
0198= 40,8 Ah

Jak miło się czegoś dowiedzieć od mądrego człowieka :)
Ale wychodzi na to, że ten hex capacity to taka zbędna informacja, bo poniżej podaje w Ah. Po wczorajszym zabiegu skoczyło mi na 34,8 Ah :mrgreen: Ciekaw jestem ile można uzyskać ponawiając ten zabieg z jazdą na górskim. Pewnie niewiele...
A idąc dalej, w MyGreenVolt na w pełni naładowanej baterii miałem wartości:
w górnym lewym okienku 8.1 Amps, 382 Volts
Niżej: SoC: 100% (90,2%)
Bat. cell voltage: 3,981/3,983/3,993
Czy z tych parametrów da się wyliczyć coś więcej niż sama ta aplikacja? Pojemność będzie inna niż 34,8 Ah ?

Ja dziś tym górskim zacząłem się bawić to co z tego, że zasięg na baterii był większy jak km naliczane były do paliwa. Chyba, że coś nie tak zrobiłem. Teraz się ładuje, zobaczę co będzie rano.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 15