Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-14, 15:07   

Co sądzicie o tym?
Jak wchodzę na tą stronkę
https://my.chevrolet.com/recalls
i wpiszę swój VIN wyskakuje mi wymagana aktualizacja HPCM2. Ciekawy czy to też dotyczy Amper?

GM Program #:
N172130462
Date Issued:
Mar 28, 2019
Program Title:

Loss of Propulsion Due to Low Cell Voltage

Program Description:

Certain 2012 - 2015 model year Chevrolet Volt vehicles and 2014 – 2016 model year Cadillac ELR vehicles equipped with a high voltage battery, may have a condition where it could gradually lose the ability to maintain voltage. If battery concerns are not addressed, over time the vehicle could enter a reduced propulsion mode while driving, or lose propulsion, or it may not start.

Repair Description:

Dealers are to update the Hybrid Powertrain Control Module 2 (HPCM2). This software update is intended to increase the amount of warning time provided.

Program Status: INCOMPLETE


Wygląda na to, ze to nie pomaga baterii lecz tylko wcześniej informuje o problemie . W dobie aplikacji na smartfony widzimy co się z bateriami dzieje więc ta aktualizacja jest raczej zbyteczna.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 50
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-14, 20:57   

Mojej Amperze pokazuje że nic nie ma, ale Volt brata i owszem podobnie jak u Ciebie
GM Program #:
N172130462
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-15, 22:54   

Ktoś pomoże ożywić ładowarkę?
Oryg.10A z pomarańczowym przyciskiem.
Ładowarka totalnie martwa-230V dochodzi do płyty.

IMG_20200115_1838421.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 459,66 KB

IMG_20200115_1838281.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 407,77 KB

Ostatnio zmieniony przez Maxi 2020-01-15, 23:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-15, 23:00   

Maxi napisał/a:
Ktoś pomoże ożywić ładowarkę?
Oryg.10A z pomarańczowym przyciskiem.
Ładowarka totalnie martwa-230V dochodzi do płyty.
Dławik L3 często się przepala - jak nie ma przejścia to zewrzyj go i spróbuj czy działa.

IMG_6990a.jpg
Dławik L3 często się przepala
Plik ściągnięto 12 raz(y) 230,59 KB

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2020-01-15, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-15, 23:03   

Ładowarkę ? Ładowarki w Amperze nie podejmował bym sie naprawiać ( jak na razie)
A u Ciebie z opisu wynika że myślisz chyba o EVSE . Nie używaj niepoprawnych określeń. Jak będziesz w okolicach Warszawy to możesz podrzucić.
A napięcie sieciowe zawsze dochodzi do wejścia EVSE ( no chyba że ktoś kabel utnie) . Gorzej bywa z wyjściem
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-15, 23:05   

Patryk, w którym miejscu go szukać na płycie?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-15, 23:12   

jas_pik napisał/a:
Ładowarki w Amperze nie podejmował bym sie naprawiać ( jak na razie)
Czemu? Zajrzeć zawsze można jak już się spuści płyn chłodzący :-)

Maxi napisał/a:
Patryk, w którym miejscu go szukać na płycie?
Wrzuciłem fotkę. Blisko środka płytki, tam gdzie kabel przez nią przechodzi.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-15, 23:14   

jas_pik napisał/a:
Ładowarkę ? Ładowarki w Amperze nie podejmował bym sie naprawiać ( jak na razie)
A u Ciebie z opisu wynika że myślisz chyba o EVSE . Nie używaj niepoprawnych określeń. Jak będziesz w okolicach Warszawy to możesz podrzucić.
A napięcie sieciowe zawsze dochodzi do wejścia EVSE ( no chyba że ktoś kabel utnie) .
Gorzej bywa z wyjściem


Tak jaśnie panie pik...ładowarka jest w aucie w prawym nadkolu- masz rację :) ale nie każdy na tym forum jest z branży elektronicznej. Chyba że wymądrzanie się poprawia Ci nastrój.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-15, 23:17   

No i można konkretnie i na temat bez zbędnych komentarzy ;)

Dzięki Patryk.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-15, 23:30   

PatrykS napisał/a:
Maxi napisał/a:
Ktoś pomoże ożywić ładowarkę?
Oryg.10A z pomarańczowym przyciskiem.
Ładowarka totalnie martwa-230V dochodzi do płyty.
Dławik L3 często się przepala - jak nie ma przejścia to zewrzyj go i spróbuj czy działa.


A jeśli jest padnięty to lepiej go wymienić, czy można zostawić taką zworę?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-16, 00:23   

Maxi napisał/a:
.ładowarka jest w aucie w prawym nadkolu- masz rację :) ale nie każdy na tym forum jest z branży elektronicznej. Chyba że wymądrzanie się poprawia Ci nastrój.

Nie absolutnie mi nie poprawia ,
Ale w takim przypadku jak słyszę odzywkę w rodzaju typowego Mirka biznesu co to wie lepiej aco powoduje że pózniej inni maja problem.
Gdybyś był nowy na forum i własnie kupił EV to bym nie reagował.
Ale po kimś kto już posiada EV nie spodziewałem się takiej ripsoty.
Chciałem pomóc ale po takiej odzywce odechciewa się .


.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-16, 08:19   

[quote="jas_pik"]
Maxi napisał/a:
.ładowarka jest w aucie w prawym nadkolu- masz rację :) ale nie każdy na tym forum jest z branży elektronicznej. Chyba że wymądrzanie się poprawia Ci nastrój.

Nie absolutnie mi nie poprawia ,
Ale w takim przypadku jak słyszę odzywkę w rodzaju typowego Mirka biznesu co to wie lepiej aco powoduje że pózniej inni maja problem.
Gdybyś był nowy na forum i własnie kupił EV to bym nie reagował.
Ale po kimś kto już posiada EV nie spodziewałem się takiej ripsoty.
Chciałem pomóc ale po takiej odzywce odechciewa się .


Ale jakiej odzywce?... Twój post nic nie wniósł poza wytykaniem błędnego nazewnictwa. Jak chcesz to możemy podyskutować o mechanice i zobaczymy kto się okaże Mirkiem biznesu.
Patryk potrafił się konkretnie odnieść i do tego chyba to forum między innymi służy.
Pozdrawiam.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-16, 10:26   

Maxi napisał/a:
Ale jakiej odzywce?... Twój post nic nie wniósł poza wytykaniem błędnego nazewnictwa. Jak chcesz to możemy podyskutować o mechanice i zobaczymy kto się okaże Mirkiem biznesu.
Panowie, każdy z Was ma rację, pogódźcie się z tym :-)

Maxi napisał/a:
A jeśli jest padnięty to lepiej go wymienić, czy można zostawić taką zworę?
Ja wymieniłem za 30 groszy, ale myślę że zworka spisze się tak samo dobrze, co najwyżej więcej szumu w eterze EVSE spowoduje.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-16, 11:48   

Maxi napisał/a:
A jeśli jest padnięty to lepiej go wymienić, czy można zostawić taką zworę?
Ja wymieniłem za 30 groszy, ale myślę że zworka spisze się tak samo dobrze, co najwyżej więcej szumu w eterze EVSE spowoduje.[/quote]

Diagnoza chyba trafina👍.
Nie pamiętasz może wartości tego opornika?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-16, 12:02   

To nie opornik ( chociaż przy pomiarze zawsze pokazuje oporność) ale dławik.
Kod do odczytania wartości indukcyjności
http://hobby-elektronika.eu/dlawiki.html
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-16, 12:17   

No i Jaś się zrehabilitowal 😁👍. Dziękuję jak nie wiem co.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-16, 13:35   

Maxi napisał/a:
Diagnoza chyba trafina👍
I super - kolejne cacko uratowane od stania się elektrośmieciem :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-16, 22:27   

Próbował ktoś coś takiego - Chip Tuning OBD2 do Opel Ampera 1.4 CVT 151KM - Ma to sens?

Co zyskujemy po zamontowaniu chipa OBD2:

Wzrost mocy do 30%
Wzrost momentu obrotowego do 30%
Znaczny wzrost przyspieszenia
Likwidację turbo dziury w autach z turbiną.
Wzrost dynamiki w całym zakresie obrotów
Szybszą reakcję auta na pedał gazu.

Można to jakoś odnieść do Ampery?
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-16, 22:53   

PatrykS napisał/a:
Maxi napisał/a:
Diagnoza chyba trafina👍
I super - kolejne cacko uratowane od stania się elektrośmieciem :-)


Ładowarka ...sorry EVSE...żyje :mrgreen:
Dzięki Patryk za pomoc...wiszę Jonego :lol:
Daj jakiś namiar na priv...jak będę w Gdańsku to Cię z nim odwiedzę 8-)
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 91
Skąd: Płock
Wysłany: 2020-01-16, 23:00   

rume napisał/a:
Próbował ktoś coś takiego - Chip Tuning OBD2 do Opel Ampera 1.4 CVT 151KM - Ma to sens?

Co zyskujemy po zamontowaniu chipa OBD2:

Wzrost mocy do 30%
Wzrost momentu obrotowego do 30%
Znaczny wzrost przyspieszenia
Likwidację turbo dziury w autach z turbiną.
Wzrost dynamiki w całym zakresie obrotów
Szybszą reakcję auta na pedał gazu.

Można to jakoś odnieść do Ampery?


Pic na wode fotomontaż...wyciąganie kasy w typowym spaliniaku a co dopiero w naszych.
Takie "cipy" tylko w dieslu coś tam poprawi i to nie zawsze, a tak naprawdę to tylko tuning mechaniczny i dobrze wystrojona mapa.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-17, 01:19   

Maxi napisał/a:
Ładowarka ...sorry EVSE...żyje
Super - to już trzeci lub czwarty znany mi przypadek z taką usterką :-) Ciekawe ile ich poszło na przemiał, a mogło działać - oryginalna od mojej za jej poprzedniego właściciela poszła, ciekawe czy też taka była przyczyna.

Maxi napisał/a:
Daj jakiś namiar na priv...jak będę w Gdańsku to Cię z nim odwiedzę
A odwiedzaj - z reguły z okazji takiej wizyty robimy większe spotkanie w gronie EV :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 170
Wysłany: 2020-01-17, 17:21   

Maxi napisał/a:
rume napisał/a:
Próbował ktoś coś takiego - Chip Tuning OBD2 do Opel Ampera 1.4 CVT 151KM - Ma to sens?

Co zyskujemy po zamontowaniu chipa OBD2:

Wzrost mocy do 30%
Wzrost momentu obrotowego do 30%
Znaczny wzrost przyspieszenia
Likwidację turbo dziury w autach z turbiną.
Wzrost dynamiki w całym zakresie obrotów
Szybszą reakcję auta na pedał gazu.

Można to jakoś odnieść do Ampery?


Pic na wode fotomontaż...wyciąganie kasy w typowym spaliniaku a co dopiero w naszych.
Takie "cipy" tylko w dieslu coś tam poprawi i to nie zawsze, a tak naprawdę to tylko tuning mechaniczny i dobrze wystrojona mapa.

Take coś pod obd to może działać jedynie na wyobraźnię właściciela. Box, który realnie coś da to np. taki z Vtecha, wpinany w listwę wtryskową i ew. przepływomierz. To działa. Sprawdzone na TSI. Do Ampery obawiam się, że boxa nie ma i nie będzie. Programowanie w vtech sterownika, o ile się podejmą to chyba jedyna droga.
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-17, 23:04   

granit napisał/a:
Maxi napisał/a:
rume napisał/a:
Próbował ktoś coś takiego - Chip Tuning OBD2 do Opel Ampera 1.4 CVT 151KM - Ma to sens?

Co zyskujemy po zamontowaniu chipa OBD2:

Wzrost mocy do 30%
Wzrost momentu obrotowego do 30%
Znaczny wzrost przyspieszenia
Likwidację turbo dziury w autach z turbiną.
Wzrost dynamiki w całym zakresie obrotów
Szybszą reakcję auta na pedał gazu.

Można to jakoś odnieść do Ampery?


Pic na wode fotomontaż...wyciąganie kasy w typowym spaliniaku a co dopiero w naszych.
Takie "cipy" tylko w dieslu coś tam poprawi i to nie zawsze, a tak naprawdę to tylko tuning mechaniczny i dobrze wystrojona mapa.

Take coś pod obd to może działać jedynie na wyobraźnię właściciela. Box, który realnie coś da to np. taki z Vtecha, wpinany w listwę wtryskową i ew. przepływomierz. To działa. Sprawdzone na TSI.


Ten silnik w Amperze jest uturbiony?
Bo jeśli nie, to żaden box jej zbytnio nie pomoże, bo nie bardzo ma czym sterować.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-17, 23:20   

Cav napisał/a:
Ten silnik w Amperze jest uturbiony?
Nie jest.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 44
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-01-18, 16:27   

hej,
pytanie odnośnie klimatyzacji tzn:
nabijanie klimy w Amperze to jak w innych autach? czy trzeba trzymac sie procedury? ( inny czynnik, inny olej itp)
bo niedługo wiosna i mam zamiar pojechac na przegląd klimy tylko boje się ze cos spieprzę:)
prosze o rady


M
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 14