Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
Marek
marhal
Dołączył: 05 Sie 2019 Posty: 58 Skąd: Kąty Wr.
|
Wysłany: 2020-07-02, 17:35 wymiana osłon przegubów zewnętrznych
|
|
|
witam,
mam uszkodzoną osłonę przegubu zewnętrznego, chciałbym wymienić je sam.
i tu moje pytanie: czy do wymiany osłon trzeba odkręcić amortyzator? sworzeń wahacza? zacisk hamulca?
czy wszystkie te rzeczy? jeśli ktoś wymieniał proszę o porady jak jest to zrobić najszybciej i najbezpieczniej dla auta?
i z jakim momentem dokręcać później główną nakrętkę przegubu? z tego co kojarzę w międzyczasie zmienił się moment ze względu na jakieś luzy podczas hamowania.
proszę o porady |
|
|
|
 |
kazikczerniecki
Fireman
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: MAcierzysz
|
Wysłany: 2020-07-03, 06:54
|
|
|
Przecież musisz zdjąć piastę i wyjąć całą półoś, bez tego osłony przegubu nie nawleczesz. |
_________________ Renault ZOE |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2071 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
 |
Marek
marhal
Dołączył: 05 Sie 2019 Posty: 58 Skąd: Kąty Wr.
|
Wysłany: 2020-07-03, 10:23
|
|
|
to sa te osłony tzw. flexboot? czy duraboot? czy to to samo? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2071 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-03, 11:03
|
|
|
Ja słyszałem tylko nazwę duraboot. Ale szczerze mówiąc nie używam tego - z jednej prostej przyczyny: najczęściej gdy posypała się osłona, to w smarze jest i tak pełno piasku. Czyli wypada rozebrać przegub, obejrzeć czy nie jest do wymiany, wyczyścić i złożyć na nowym smarze. Więc po prostu zrzucam przegub i bawię się z nim już na stole. |
|
|
|
 |
Ampera2013
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 7
|
Wysłany: 2020-07-15, 10:02
|
|
|
Dlaczego można tylko użyć 10,5kWa z akumulatora. Podobno Opel celowo zmniejszył zasięg, gdyż zasięg przerósł oczekiwania i nie zgadzał się na to przemysł naftowy. Wszystkie obecnie samochody Plug in hybrid mają około 50km zasięgu. Może pora włamać się do systemu operacyjnego Ampery i spróbować innej konfiguracji. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-07-15, 10:32
|
|
|
Ampera2013 napisał/a: | Dlaczego można tylko użyć 10,5kWa z akumulatora. | Dla trwałości baterii i braku zależności osiągów od jej stopnia naładowania - pamiętaj że to bardzo mały pakiet, a musi dostarczyć dużą moc, całkiem sporą musi też przyjąć przy hamowaniu.
Ampera2013 napisał/a: | Może pora włamać się do systemu operacyjnego Ampery i spróbować innej konfiguracji. | Śmiało, nie krępuj się, pochwal się wynikami. Ktoś już włączył jednoczesny napęd od silnika spalinowego i elektrycznego i z 9s do setki zrobiło się chyba 5. Ale co to za przyjemność przy wyjącym silniku? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wojtek9300
wojtek9300

Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 122 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2020-07-31, 13:43
|
|
|
Witam.
Mój Volt wywala mi różnicówkę przy KOŃCZENIU ładowania. Efekt jest o tyle dziwny, że przy ładowaniu z obwodu podpiętego pod inną różnicówkę (na piętrze) nie ma żadnych problemów i jej nie wywala. Był elektryk i wykrył miernikiem izolacji jeden słaby kabel w dolnej sieci, ale mimo jego odłączenia dalej jest problem.
Czy ktoś kiedyś monitorował zachowanie napięć przy rozłączaniu się samochodu? Ja widziałem tylko w MYGreenVolt, że pobór się stopniowo zmniejsza. Może ktoś podpinał oscyloskop do sieci?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Może jakiś filtr podpiąć pod kabel by jakieś piki nie wzbudzały różnicówki?
Może kwestia zużytego przekaźnika na kablu (to jakiś klon easy EVSE), ale z drugiej strony na drugim obwodzie nie ma problemów.... kończą mi się pomysły...
ps. Wymieniałem aku 12V i okazało się, że są tzw. aku "pierwszozmianowe" czyli takie które są montowane do nowych samochodów i one trzymają 8-10 lat w przeciwieństwie do zwykłych które ok 4 lat... |
|
|
|
 |
Ekolega
BMW i3 94ah

Wiek: 43 Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-07-31, 14:01
|
|
|
WYmien różnicówkę na innej firmy, to czesto pomaga. |
|
|
|
 |
wojtek9300
wojtek9300

Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 122 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2020-07-31, 14:16
|
|
|
Ekolega napisał/a: | WYmien różnicówkę na innej firmy, to czesto pomaga. |
Różnicówka wymieniona na nową (taka sama), ale na piętrze jest identyczna i jest OK... Elektryk tez powiedział, że firmowa i powinno być OK.
Inne pomysły? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-07-31, 14:28
|
|
|
Zamie róznicówki miejscami . I wtedy jeśli dalej będzie wywalać to znaczy że gdieś jest jeszcze jakiś zły kabelek |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
wojtek9300
wojtek9300

Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 122 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2020-07-31, 14:38
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Zamie róznicówki miejscami . I wtedy jeśli dalej będzie wywalać to znaczy że gdieś jest jeszcze jakiś zły kabelek |
To chyba nie ma większego sensu, bo różnicówka jest nowa.
Szukanie złego kabelka będzie troche pracochłonne (rozpinanie w skrzynce i sprawdzanie każdego, już nie wspominając o rozpinaniu w puszkach) :(
Pomysł na szybko to podpięcie gniazda samochodu pod osobną różnicówkę i w razie wywalenia wywali tylko to gniazdo a nie cały parter doprowadzając żonkę do furii podczas oglądania serialu.... |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-07-31, 15:33
|
|
|
wojtek9300 napisał/a: | o chyba nie ma większego sensu, bo różnicówka jest nowa. |
wiele urządzeń niekoniecznie trzyma parametry mimo że są nowe prosto ze sklepu .
Jesli mas jakiś problem to trzeba znaleźć przyczynę . To może ( nie musi ) być przyczyna .Ale trzba też to sprawdzić . A raczej nie masz urzadze do sprawdzania róznicówek ani nie będziesz płącił za to w laboratorium |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
wojtek9300
wojtek9300

Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 122 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2020-07-31, 19:41
|
|
|
Niestety, okazało się, że teraz wywala także górną różnicówkę. Problem jest związany z ładowaniem samochodu.
Kabel, czy autko? Będę musiał podjechać pod ładowarkę miejską i sprawdzić ładowanie na słupku. Może ktoś jest blisko Józefowa k. Otwocka by spróbować na jego kablu się podładować? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-07-31, 20:08
|
|
|
Wawer ok 1 km za Hiltonem - możesz podjechać - mam różne EVSe można sprawdzić |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
kazikczerniecki
Fireman
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: MAcierzysz
|
Wysłany: 2020-08-03, 08:14
|
|
|
JA bym zaczął od dołożenia osobnej różnicówki wyłącznie do ładowania samochodu, wpiąć ją do zasilania trzeba przed różnicówkami zabezpieczającymi budynek, tak aby tylko ten obwód zadziałał w przypadku awarii, a cały budynek będzie nadal hulał, łatwiej Ci będzie diagnozować przyczynę- czy samochód czy instalacja w budynku. Ponadto zrób zasilanie grubym kablem, zrób też zabezpieczenia nadmiarowe i daj na podłączenie evse gniazdo tzw. tablicowe. |
_________________ Renault ZOE |
|
|
|
 |
wojtek9300
wojtek9300

Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 122 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2020-08-03, 12:45
|
|
|
PatrykS napisał/a: | wojtek9300 napisał/a: | Może ma ktoś "kanał przerzutowy" ze stanów by nie płacić tyle kasy za przesyłkę? | Zagadnij wodnik7, wraca niedługo. A próbowałeś w ASO? "Przesyłkę" masz wtedy gratis, a ceny prawie zawsze zaskakują, przeważnie negatywnie, ale czasem pozytywnie. |
Witam.
Zadziałałem przez OPEL Żoliborz i dało się ściągnąć kierunkowskaz dość szybko. Całość (lampka i plastikowe wnętrze) kosztowała mnie 405zł. Dzięki filmikowi na YT i zapasowym lusterku udało się wymienić część bez strat w mieniu.
ps. ciekawostka, nie każdy dealer może część do Ampery/Volta ściągnąć. W innym salinie OPLA mówili, że im tych części do elektryków nie wysyłają bo nie mają autoryzacji na handel nimi.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-08-03, 13:59
|
|
|
wojtek9300 napisał/a: | Całość (lampka i plastikowe wnętrze) kosztowała mnie 405zł. | Kojarzę 100$, więc by się chyba zgadzało.
wojtek9300 napisał/a: | W innym salinie OPLA mówili, że im tych części do elektryków nie wysyłają bo nie mają autoryzacji na handel nimi. | Potwierdzam - w Gdańsku Konocar nie może, a Haller owszem. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PasjadoSPA.pl
Wiek: 36 Dołączył: 21 Lut 2018 Posty: 9 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2020-08-04, 16:54
|
|
|
Czesc ostatnio agregat nie chce mu sie przelaczac w momencie rozladowania baterii. Swieci check-engine.
Odpiecie akumulatora 12v kasuje blad na pewien czas i czasami umozliwi start agregatu.
Sytuacja powtarza sie.
Mieliscie juz tak? |
_________________ PasjadoSPA.pl
 |
|
|
|
 |
evholic
Dołączył: 11 Lut 2020 Posty: 27
|
Wysłany: 2020-08-06, 14:37
|
|
|
czy dostajesz jakis komunikat oprocz check engine? |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 433 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-01, 17:29 Stuki w kabinie, pod plastikiem obok dźwigni zmiany biegów
|
|
|
Ma pewien problem z Amperą, który pojawił się dziś i nie zniknął. Otóż przy uruchomionym zapłonie, przy dźwigni biegów w położeniu "P" każde przyciśnięcie pedału gazu powoduje charakterystyczne stuki dochodzące z tunelu między kierowcą a pasażerem, tuż obok dźwignie skrzyni biegów. Przykładając tam ręke, stuki są odczuwalne również "na dotyk" .
Stuki znikają, gdy auto jedzie, ładuje się, gdy dźwignia zmiany biegów jest w położeniu N,R, D, L.
Pojechałem do okolicznego zakładu mechanicznego o dosyć dobrej renomie, mechanik od razu wskazał, że stuki pochodzą od urządzenia blokującego możliwość przesunięcia dźwigni biegów.
Pytanie jest takie, czy to na to wygląda, co z tym zrobić dalej, czy jest się czym przejmować i czy może to jednak jest coś innego.
Hamulce działają dobrze, poziom płynu w normie. Auto nie wyświetla żadnych komunikatów.
Jakieś sugestie? |
_________________ |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 242 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2020-09-01, 19:12
|
|
|
Przegazówkę w prądzie robisz?
MSPANC |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 419 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-09-04, 06:55
|
|
|
U mnie "stuka" jak się wciśnie hamulec a nie gaz.(nie pomyliłeś?) To rygiel zabezpieczający , elektromagnetyczny , będzie "stukać". |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-09-04, 09:41
|
|
|
kalex napisał/a: | U mnie "stuka" jak się wciśnie hamulec a nie gaz.(nie pomyliłeś?) | Dokładnie o hamulec Pawłowi chodziło, musiał się pomylić.
kalex napisał/a: | To rygiel zabezpieczający , elektromagnetyczny , będzie "stukać". | A od dawna to masz? Paweł boi się, że to coś co go kiedyś do lawety doprowadzi w najmniej odpowiednim momencie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 419 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-09-07, 09:00
|
|
|
Po prostu do się usłyszeć. W nowym szmelcwagenie w DSG też słychać , myślę że to nic niepokojącego. |
|
|
|
 |
|