Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-11-12, 20:48
|
|
|
Marek napisał/a: | Mam mały problem z klapką portu ładowania a mianowicie jak uaktywniam otwieranie ( kluczyk bądź z kabiny) słyszę dźwięk otwierania ale klapka nie otwiera się sama. | Typowe. Uzłośliwia się to dopiero przy niższych temperaturach.
Marek napisał/a: | pytanie: czy ktos juz wymieniał sprężynę bądż modyfikował to aby nie było z tym problemu? | Znajomy coś podpiłowywał, musiałbym go podpytać. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Wojtasek0
Ampera for EVER

Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 66
|
Wysłany: 2020-11-29, 00:25
|
|
|
Cześć wszystkim.
Mam problem z ładowaniem Ampery. Po podpięciu EVSE dostaje komunikat nie mogę ładować. I gaśnie pomarańczowa lampka.
Po odczycie mam komunikat o błędzie P0A9C.
Miał kozę ktoś do czynienia z takim problemem ??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2020-11-29, 14:31 Bateria trakcyjna
|
|
|
Wojtasek0 napisał/a: | Po odczycie mam komunikat o błędzie P0A9C |
Wygląda niestety na uszkodzony czujnik (1 z 16) temperatury baterii trakcyjnej. Jeżeli towarzyszy temu komunikat o potrzebie ogrzania baterii, to raczej czeka cię wymiana całej sekcji (1 z 3). Ktoś na forum FB wymieniał całą baterię w Holandii za rozsądne pieniądze. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-11-29, 21:51
|
|
|
Rafał napisał/a: | Wygląda niestety na uszkodzony czujnik (1 z 16) temperatury baterii trakcyjnej. | Jest aktualizacja softu, która akceptuje uszkodzenie iluś czujników, bo jest ich nadmiar. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Wojtasek0
Ampera for EVER

Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 66
|
Wysłany: 2020-11-29, 21:52
|
|
|
Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły” |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2020-11-29, 23:39
|
|
|
Wojtasek0 napisał/a: | Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły” |
To błędne tłumaczenie z angielskiego "Battery too cold. Plug in to warm."
Powinno być "Bateria za zimna. Podłącz aby rozgrzać."
Też słyszałem, że jest update software-u, który eliminuje odczyty z uszkodzonego czujnika temperatury jeżeli reszta wskazuje poprawnie. Spróbuj wgrać najnowszy software. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3057 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-11-29, 23:51
|
|
|
Rafał napisał/a: | [ "Battery too cold. Plug in to warm."
Powinno być "Bateria za zimna. Podłącz aby rozgrzać."
|
To jesli dobrze rozmumiem powinno to wystarczyć aby podgrzać baterię?
I już po problemie ? |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Wojtasek0
Ampera for EVER

Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 66
|
Wysłany: 2020-11-30, 00:24
|
|
|
Sprawdzę jutro.
Jak podłączam EVSE to nie ładuje się. Od razu przechodzi Evse w tryb awaryjnego wyłączenia.
Po ruszeniu i jeździe na silniku po jakimś czasie gaśnie komunikat. Sprawdzę czy jak się nagrzeje od silnika bateria to czy będzie się lądował. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wojtasek0
Ampera for EVER

Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 66
|
Wysłany: 2020-11-30, 00:26
|
|
|
Rafał napisał/a: | Wojtasek0 napisał/a: | Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły” |
To błędne tłumaczenie z angielskiego "Battery too cold. Plug in to warm."
Powinno być "Bateria za zimna. Podłącz aby rozgrzać."
Też słyszałem, że jest update software-u, który eliminuje odczyty z uszkodzonego czujnika temperatury jeżeli reszta wskazuje poprawnie. Spróbuj wgrać najnowszy software. |
Znacie kogoś oprócz ASO opel kto może to ogarnąć? |
_________________
 |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 718 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2020-11-30, 08:35
|
|
|
Można zrobić aktualizację poza ASO. Na pewno znajdziesz kogoś. Pytanie tylko skąd jesteś żeby to było w miarę blisko. |
|
|
|
 |
Wojtasek0
Ampera for EVER

Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 66
|
Wysłany: 2020-11-30, 08:52
|
|
|
krawcu napisał/a: | Można zrobić aktualizację poza ASO. Na pewno znajdziesz kogoś. Pytanie tylko skąd jesteś żeby to było w miarę blisko. |
Warszawa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-11-30, 11:52
|
|
|
jas_pik napisał/a: | To jesli dobrze rozmumiem powinno to wystarczyć aby podgrzać baterię? | Jak czujnik temperatury padł to możesz grzać do woli, i tak czujnik pokaże, że zimna
Wojtasek0 napisał/a: | Znacie kogoś oprócz ASO opel kto może to ogarnąć? | W tym wątku najdalej kilka stron od końca były informacje, przejrzyj. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
dawspeed
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-12-04, 09:05
|
|
|
Odejdę troche od tematów awaryjnych.. Zastanawiam się nad wymianą kamerki cofania w Amperze. Oryginalna co jest zamontowana ma niską rozdzielczość, przy słabym świetle też jest problem z doglądnieciem czegokolwiek. Może podmiana z insigni B lub czegoś podobnego i zmiana wtyczki uda się?
Może ktoś coś modyfikował? |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 718 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2020-12-04, 09:56
|
|
|
Wydaje mi się że już ktoś to na forum opisywał... |
|
|
|
 |
ADI
Opel Ampera

Dołączył: 08 Mar 2019 Posty: 8 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2020-12-08, 11:12 Dysk do nawigacji
|
|
|
Witam
Mam Amperkę poliftową, czy ktoś wie jak można odczytać dane z jej dysku twardego?
Po podłączeniu tego dysku do komputera nie daje się nic odczytać, z tego co czytałem to jest on zakodowany czy coś takiego. |
|
|
|
 |
kasjon
Dołączył: 08 Gru 2020 Posty: 5
|
Wysłany: 2020-12-15, 14:24
|
|
|
Mam ten sam problem, pomozecie? |
_________________ Profesjonalne auto spa i detailing samochodowy w nanoclinic.pl. Zapraszamy do Olsztyna! |
|
|
|
 |
dawspeed
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-12-16, 13:03
|
|
|
Moje małe kompedium wiedzy co u mnie działało. Dysk jest zaszyfrowany i przeważnie da się go odszyfrować, tylko każdy robi to na własną odpowiedzialność.
Opis zaczerpnięty jakiś czas temu z grupy na FB, jak odnajde autora to dopisze.
Potrzebne narzędzia:
1. Komputer z możliwością uruchomienia UBCD/ZU z boota oraz możliwością wyłączenia trybu AHCI
2. Pendrive min. 1GB
3. UBCD
4. Rufus.exe
5. ZU.exe
6. Przejściówka SATA->IDE
7. Przejściówka SATA->USB z zasilaniem
lub stacjonarny komp i wpięcie do sata lub IDE i zmiana ustawien w BIOSie tryb Compatibility (IDE)
I. Stworzenie bootowalnego USB
ściągamy programy UBCD, Rufus i ZU
- za pomocą Rufusa tworzymy plik .iso z UBCD na pendrive (lub ew. płycie CD)
- wrzucamy do głównego katalogu ZU.exe
II. Odblokowanie dysku
- podłączamy dysk pod złącze IDE na kanale Master poprzez przejściówkę SATA->IDE
- ustawiamy w BIOSie tryb Compatibility (nie AHCI)
- ustawiamy w BIOSie bootowanie z USB, zapisujemy i restartujemy komputer (może być kilka USB do wyboru, ja losowo zaznaczyłem USB-HDD i zadziałało od razu)
- uruchamiamy program ATAPWD, wybieramy z listy nasz dysk Toshiba, potwierdzamy Enterem, następnie z rozwiniętego menu wybieramy Erase Prepare
- przechodzimy do głównego katalogu dysku naciskając pięciokrotnie ESC i wciskając literę dysku (w moim przypadku było to c:)
- poleceniem dir upewniamy się, że ZU jest z nami
- program ZU uruchamiamy poleceniem zu /p
- powinniśmy otrzymać komunikat zwrotny UNLOCK DONE (w innym wypadku musimy popróbować z ustawieniami bądź przełączyć dysk na płycie głównej w inny slot)
- dysk jest odblokowany
III. Stworzenie kopii zapasowej (w razie W)
Dla naszego bezpieczeństwa konieczne jest stworzenie kopii zapasowej zawartości dysku (SLOT0). Będą widoczne inne partycje, ale nie ma konieczności nic z nimi robić.
W tym celu zmieniamy ustawienia w BIOSie na standardowe i uruchamiamy Windows.
Poprzez przejściówkę z zasilaniem SATA->USB podłączamy nasz dysk do portu USB. System powinien wykryć dysk z kilkoma partycjami.
Z partycji SLOT0 kopiujemy wszystkie pliki do jednego folderu, który będzie dla nas deską ratunkową, gdyby coś poszło nie tak z modyfikacją. SLOT0 pozostawiamy pusty.
Po podłaczeniu dysku do auta dysk jest znów szyfrowany w przypadku kolejnych zmian musimy znowu rozszyfrować. |
|
|
|
 |
Ampera2013
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 7
|
Wysłany: 2020-12-16, 15:17
|
|
|
180tys pojawiło się na liczniku, jak jeżdżę na spalinowym pokazuje się kontrolka silnika. Jak naładuje baterię to znika. Jakieś rady? |
|
|
|
 |
dawspeed
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-12-16, 16:35
|
|
|
Proponuje najpierw podlaczyc OBD.. i podac kody bledow |
|
|
|
 |
marcin.elektro
Wiek: 49 Dołączył: 18 Lut 2019 Posty: 105
|
Wysłany: 2020-12-16, 19:43
|
|
|
Ampera2013 napisał/a: | 180tys pojawiło się na liczniku, jak jeżdżę na spalinowym pokazuje się kontrolka silnika. Jak naładuje baterię to znika. Jakieś rady? |
Jak naładujesz czy przełączysz? |
|
|
|
 |
Marcel01
Marcel01

Wiek: 60 Dołączył: 26 Sie 2018 Posty: 35 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2020-12-17, 13:18
|
|
|
dawspeed napisał/a: | Moje małe kompedium wiedzy co u mnie działało. Dysk jest zaszyfrowany i przeważnie da się go odszyfrować, tylko każdy robi to na własną odpowiedzialność.... |
Wszystko się zgadza i działa doskonale z dyskami Toshiby, Western Digital , Segate...
Ale niestety w poliftowej Amperze zastosowano dysk Hitachi którego (o ile mi wiadomo) nie udało się (znanymi sposobami) odblokować ("zdjąć" master password) i odczytać jego zawartość.
Pocieszające jest, że struktura plików i partycji dysku w przed i polifcie jest identyczna, więc da się wgrać nowe mapy do polifta stosując inny/sprawny dysk IDE (z wgranym obrazem z dysku przedlifta) - najlepiej taki dysk który da się ponownie odblokować. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds |
|
|
|
 |
dawspeed
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-12-18, 08:13
|
|
|
Dokładnie tak jak Marcel01 napisał. Ten sposób z podmianką dysków rewelacja, szczególnie do tych co mają hitachi, właśnie nie wiedziałem czy ktoś sprawdzał czy działają na poliftowych podmianki. |
|
|
|
 |
Marcel01
Marcel01

Wiek: 60 Dołączył: 26 Sie 2018 Posty: 35 Skąd: Piekary Śląskie
|
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2021-01-09, 20:26
|
|
|
Wojtasek0 napisał/a: | Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły” |
Jak się potoczyły dalsze losy? |
|
|
|
 |
Wojtasek0
Ampera for EVER

Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 66
|
Wysłany: 2021-01-09, 23:59
|
|
|
Rafał napisał/a: | Wojtasek0 napisał/a: | Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły” |
Jak się potoczyły dalsze losy? |
na razie ucichło wiec czekam co będzie. Mam nadzieję że to tylko jak spada mocno temperatura to się pojawia. Przejechałem od tego momentu 2000 km i jest ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
|