SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-12, 20:48   

Marek napisał/a:
Mam mały problem z klapką portu ładowania a mianowicie jak uaktywniam otwieranie ( kluczyk bądź z kabiny) słyszę dźwięk otwierania ale klapka nie otwiera się sama.
Typowe. Uzłośliwia się to dopiero przy niższych temperaturach.

Marek napisał/a:
pytanie: czy ktos juz wymieniał sprężynę bądż modyfikował to aby nie było z tym problemu?
Znajomy coś podpiłowywał, musiałbym go podpytać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 66
Wysłany: 2020-11-29, 00:25   

Cześć wszystkim.
Mam problem z ładowaniem Ampery. Po podpięciu EVSE dostaje komunikat nie mogę ładować. I gaśnie pomarańczowa lampka.
Po odczycie mam komunikat o błędzie P0A9C.
Miał kozę ktoś do czynienia z takim problemem ???
_________________

 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-11-29, 14:31   Bateria trakcyjna

Wojtasek0 napisał/a:
Po odczycie mam komunikat o błędzie P0A9C

Wygląda niestety na uszkodzony czujnik (1 z 16) temperatury baterii trakcyjnej. Jeżeli towarzyszy temu komunikat o potrzebie ogrzania baterii, to raczej czeka cię wymiana całej sekcji (1 z 3). Ktoś na forum FB wymieniał całą baterię w Holandii za rozsądne pieniądze.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-29, 21:51   

Rafał napisał/a:
Wygląda niestety na uszkodzony czujnik (1 z 16) temperatury baterii trakcyjnej.
Jest aktualizacja softu, która akceptuje uszkodzenie iluś czujników, bo jest ich nadmiar.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 66
Wysłany: 2020-11-29, 21:52   

Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły”
_________________

 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-11-29, 23:39   

Wojtasek0 napisał/a:
Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły”


To błędne tłumaczenie z angielskiego "Battery too cold. Plug in to warm."
Powinno być "Bateria za zimna. Podłącz aby rozgrzać."

Też słyszałem, że jest update software-u, który eliminuje odczyty z uszkodzonego czujnika temperatury jeżeli reszta wskazuje poprawnie. Spróbuj wgrać najnowszy software.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3057
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-11-29, 23:51   

Rafał napisał/a:
[ "Battery too cold. Plug in to warm."
Powinno być "Bateria za zimna. Podłącz aby rozgrzać."

To jesli dobrze rozmumiem powinno to wystarczyć aby podgrzać baterię?
I już po problemie ?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 66
Wysłany: 2020-11-30, 00:24   

Sprawdzę jutro.
Jak podłączam EVSE to nie ładuje się. Od razu przechodzi Evse w tryb awaryjnego wyłączenia.
Po ruszeniu i jeździe na silniku po jakimś czasie gaśnie komunikat. Sprawdzę czy jak się nagrzeje od silnika bateria to czy będzie się lądował.
_________________

 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 66
Wysłany: 2020-11-30, 00:26   

Rafał napisał/a:
Wojtasek0 napisał/a:
Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły”


To błędne tłumaczenie z angielskiego "Battery too cold. Plug in to warm."
Powinno być "Bateria za zimna. Podłącz aby rozgrzać."

Też słyszałem, że jest update software-u, który eliminuje odczyty z uszkodzonego czujnika temperatury jeżeli reszta wskazuje poprawnie. Spróbuj wgrać najnowszy software.


Znacie kogoś oprócz ASO opel kto może to ogarnąć?
_________________

 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 718
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2020-11-30, 08:35   

Można zrobić aktualizację poza ASO. Na pewno znajdziesz kogoś. Pytanie tylko skąd jesteś żeby to było w miarę blisko.
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 66
Wysłany: 2020-11-30, 08:52   

krawcu napisał/a:
Można zrobić aktualizację poza ASO. Na pewno znajdziesz kogoś. Pytanie tylko skąd jesteś żeby to było w miarę blisko.



Warszawa.
_________________

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-30, 11:52   

jas_pik napisał/a:
To jesli dobrze rozmumiem powinno to wystarczyć aby podgrzać baterię?
Jak czujnik temperatury padł to możesz grzać do woli, i tak czujnik pokaże, że zimna :-)

Wojtasek0 napisał/a:
Znacie kogoś oprócz ASO opel kto może to ogarnąć?
W tym wątku najdalej kilka stron od końca były informacje, przejrzyj.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
dawspeed 
Opel Ampera


Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-12-04, 09:05   

Odejdę troche od tematów awaryjnych.. :) Zastanawiam się nad wymianą kamerki cofania w Amperze. Oryginalna co jest zamontowana ma niską rozdzielczość, przy słabym świetle też jest problem z doglądnieciem czegokolwiek. Może podmiana z insigni B lub czegoś podobnego i zmiana wtyczki uda się?
Może ktoś coś modyfikował?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 718
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2020-12-04, 09:56   

Wydaje mi się że już ktoś to na forum opisywał...
 
 
ADI 
Opel Ampera


Dołączył: 08 Mar 2019
Posty: 8
Skąd: Łomża
  Wysłany: 2020-12-08, 11:12   Dysk do nawigacji

Witam
Mam Amperkę poliftową, czy ktoś wie jak można odczytać dane z jej dysku twardego?
Po podłączeniu tego dysku do komputera nie daje się nic odczytać, z tego co czytałem to jest on zakodowany czy coś takiego.
 
 
kasjon

Dołączył: 08 Gru 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-12-15, 14:24   

Mam ten sam problem, pomozecie?
_________________
Profesjonalne auto spa i detailing samochodowy w nanoclinic.pl. Zapraszamy do Olsztyna!
 
 
dawspeed 
Opel Ampera


Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-12-16, 13:03   

Moje małe kompedium wiedzy co u mnie działało. Dysk jest zaszyfrowany i przeważnie da się go odszyfrować, tylko każdy robi to na własną odpowiedzialność.
Opis zaczerpnięty jakiś czas temu z grupy na FB, jak odnajde autora to dopisze.
Potrzebne narzędzia:
1. Komputer z możliwością uruchomienia UBCD/ZU z boota oraz możliwością wyłączenia trybu AHCI
2. Pendrive min. 1GB
3. UBCD
4. Rufus.exe
5. ZU.exe
6. Przejściówka SATA->IDE
7. Przejściówka SATA->USB z zasilaniem
lub stacjonarny komp i wpięcie do sata lub IDE i zmiana ustawien w BIOSie tryb Compatibility (IDE)

I. Stworzenie bootowalnego USB
ściągamy programy UBCD, Rufus i ZU
- za pomocą Rufusa tworzymy plik .iso z UBCD na pendrive (lub ew. płycie CD)
- wrzucamy do głównego katalogu ZU.exe

II. Odblokowanie dysku

- podłączamy dysk pod złącze IDE na kanale Master poprzez przejściówkę SATA->IDE
- ustawiamy w BIOSie tryb Compatibility (nie AHCI)
- ustawiamy w BIOSie bootowanie z USB, zapisujemy i restartujemy komputer (może być kilka USB do wyboru, ja losowo zaznaczyłem USB-HDD i zadziałało od razu)
- uruchamiamy program ATAPWD, wybieramy z listy nasz dysk Toshiba, potwierdzamy Enterem, następnie z rozwiniętego menu wybieramy Erase Prepare
- przechodzimy do głównego katalogu dysku naciskając pięciokrotnie ESC i wciskając literę dysku (w moim przypadku było to c:)
- poleceniem dir upewniamy się, że ZU jest z nami
- program ZU uruchamiamy poleceniem zu /p
- powinniśmy otrzymać komunikat zwrotny UNLOCK DONE (w innym wypadku musimy popróbować z ustawieniami bądź przełączyć dysk na płycie głównej w inny slot)
- dysk jest odblokowany

III. Stworzenie kopii zapasowej (w razie W)

Dla naszego bezpieczeństwa konieczne jest stworzenie kopii zapasowej zawartości dysku (SLOT0). Będą widoczne inne partycje, ale nie ma konieczności nic z nimi robić.
W tym celu zmieniamy ustawienia w BIOSie na standardowe i uruchamiamy Windows.
Poprzez przejściówkę z zasilaniem SATA->USB podłączamy nasz dysk do portu USB. System powinien wykryć dysk z kilkoma partycjami.
Z partycji SLOT0 kopiujemy wszystkie pliki do jednego folderu, który będzie dla nas deską ratunkową, gdyby coś poszło nie tak z modyfikacją. SLOT0 pozostawiamy pusty.

Po podłaczeniu dysku do auta dysk jest znów szyfrowany w przypadku kolejnych zmian musimy znowu rozszyfrować.
 
 
Ampera2013

Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 7
Wysłany: 2020-12-16, 15:17   

180tys pojawiło się na liczniku, jak jeżdżę na spalinowym pokazuje się kontrolka silnika. Jak naładuje baterię to znika. Jakieś rady?
 
 
dawspeed 
Opel Ampera


Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-12-16, 16:35   

Proponuje najpierw podlaczyc OBD.. i podac kody bledow
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 49
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 105
Wysłany: 2020-12-16, 19:43   

Ampera2013 napisał/a:
180tys pojawiło się na liczniku, jak jeżdżę na spalinowym pokazuje się kontrolka silnika. Jak naładuje baterię to znika. Jakieś rady?


Jak naładujesz czy przełączysz?
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 60
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 35
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2020-12-17, 13:18   

dawspeed napisał/a:
Moje małe kompedium wiedzy co u mnie działało. Dysk jest zaszyfrowany i przeważnie da się go odszyfrować, tylko każdy robi to na własną odpowiedzialność....


Wszystko się zgadza i działa doskonale z dyskami Toshiby, Western Digital , Segate...
Ale niestety w poliftowej Amperze zastosowano dysk Hitachi którego (o ile mi wiadomo) nie udało się (znanymi sposobami) odblokować ("zdjąć" master password) i odczytać jego zawartość.
Pocieszające jest, że struktura plików i partycji dysku w przed i polifcie jest identyczna, więc da się wgrać nowe mapy do polifta stosując inny/sprawny dysk IDE (z wgranym obrazem z dysku przedlifta) - najlepiej taki dysk który da się ponownie odblokować.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
dawspeed 
Opel Ampera


Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-12-18, 08:13   

Dokładnie tak jak Marcel01 napisał. Ten sposób z podmianką dysków rewelacja, szczególnie do tych co mają hitachi, właśnie nie wiedziałem czy ktoś sprawdzał czy działają na poliftowych podmianki.
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 60
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 35
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2020-12-19, 12:11   

Pisałem o tym 16.06.2020 w temacie "Opel Ampera -Modyfikacje"
http://forum.samochodyele...era2013_115.jpg
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-01-09, 20:26   

Wojtasek0 napisał/a:
Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły”


Jak się potoczyły dalsze losy?
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 66
Wysłany: 2021-01-09, 23:59   

Rafał napisał/a:
Wojtasek0 napisał/a:
Mam komunikat „akumulator zimny wtyk za ciepły”


Jak się potoczyły dalsze losy?


na razie ucichło wiec czekam co będzie. Mam nadzieję że to tylko jak spada mocno temperatura to się pojawia. Przejechałem od tego momentu 2000 km i jest ok
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 12